Miltä pinta näyttää?HuG0 kirjoitti:^ tämä testi pyörähti eilen illalla käyntiin.
Wolf's Chemicals nano -tuotteet
Re: Wolf's Chemicals nano -tuotteet
- Posambique
Body Wrapilla pinnoitettu tyttöystävän Xsara puolen vuoden karmaisevaa koitosta varten.
Ensimmäinen Auto-Foam huuhtelu lähes puhtaalle autolle näytti todella, todella vaikuttavalta.
Nyt auto odottaa Helsinki-Stuttgart -matkan jälkeen ensimmäistä pesuaan. Katsotaan sitten uudestaan.
Aion kyllä ihan surutta käyttää Wolf´sin Nano Bathea ja Nano QD:ta mahdollisuuksien mukaan.
En siis halua testaila, vaan suojata autoa mahdollisimman hyvin, kun ei ole omaa pesupaikkaa tms.
Ensimmäinen Auto-Foam huuhtelu lähes puhtaalle autolle näytti todella, todella vaikuttavalta.
Nyt auto odottaa Helsinki-Stuttgart -matkan jälkeen ensimmäistä pesuaan. Katsotaan sitten uudestaan.
Aion kyllä ihan surutta käyttää Wolf´sin Nano Bathea ja Nano QD:ta mahdollisuuksien mukaan.
En siis halua testaila, vaan suojata autoa mahdollisimman hyvin, kun ei ole omaa pesupaikkaa tms.
"Urku auki, pelti kii"
Varmasti tulee ainakin noilla boostaavilla tuotteilla pitkäikäinen pinnoite.
Pitäis itse pitkään aika vaan huuhdella ja huuhdella, jos ja kun on omasta mennyt pinta tukkoon. Kyllä minullakin yhä mm. kontti, katto ja jne hylkii todella hyvin.
Et nuo mitkä joutuu ilman, kuran yms. kulutukselle, niin sieltä ainakin ne hydrofobiset ominaisuudet on menneet. Itse en ole kuin ihan alussa näytepullollisen Nano Bathea käyttänyt, muutoin pessyt Bilt Hamberin AutoWashilla. Esipesut toki AutoFoamilla.
NanoQD ois näemmä jannella tarjouksessa kun viimeksi katsoin. Mä en ite uskaltanu oikein viel tilata, kun toisaalta houkuttaisi laittaa joku muu pintaan kuin BodyWrap.
Pitäis itse pitkään aika vaan huuhdella ja huuhdella, jos ja kun on omasta mennyt pinta tukkoon. Kyllä minullakin yhä mm. kontti, katto ja jne hylkii todella hyvin.
Et nuo mitkä joutuu ilman, kuran yms. kulutukselle, niin sieltä ainakin ne hydrofobiset ominaisuudet on menneet. Itse en ole kuin ihan alussa näytepullollisen Nano Bathea käyttänyt, muutoin pessyt Bilt Hamberin AutoWashilla. Esipesut toki AutoFoamilla.
NanoQD ois näemmä jannella tarjouksessa kun viimeksi katsoin. Mä en ite uskaltanu oikein viel tilata, kun toisaalta houkuttaisi laittaa joku muu pintaan kuin BodyWrap.
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Mä en ole vielä ikinä kokenut, että BW:n pinta olisi mitenkään erityisesti "mennyt tukkoon" vaikka tuota on tullut käytettyä jo kauan. Totta kai se hylkii huonommin, jos päällä on sentti kuraa. BW on edelleen mun mielestä aivan loistokamaa, jos haluaa "vahata" auton vaikka 6kk välein, ja osaa arvostaa älytöntä hydrofobisuutta.
Kyllä mie ainakin luulen että tuote toimii kovalla lakalla paremmin kuin esimerkiksi akryylipinnalla. Muodostanee paremman sidoksen siihen lakkaan.
Itsellähän ei ole tuon suorakiillon päällä ollenkaan lakkaa, vaan suoraan BW. Pitänee kelien salliessa laittaa uudelleen
Itsellähän ei ole tuon suorakiillon päällä ollenkaan lakkaa, vaan suoraan BW. Pitänee kelien salliessa laittaa uudelleen
Tuli hierottua oma valkoinen Inkku Wolf'sin Shine & Seal töhnällä koneellisesti (Valkoiset CCS laikat) ja päälle Hard Body yhteen kertaan.
Mahtavan helppokäyttöistä tavaraa tuo Shine & Seal! Puhdisti maalipinnan tehokkaan tuntuisesti (alla liuotinpesu, Wolf's Deironizer, clay ja IPA..), vieläkin laikat keräsivät valkoisesta pinnasta ruskeaa väriä
Ilmeisesti S&S taitaa toimia myös viimeistelytahnana karkeamman myllytyksen jälkeen? Jos toimii, niin huomattavasti helppokäyttöisempää kuin Menzernan tahnat! Ainetta voi hieroa kuivumatta piiiitkään ja lähtee pinnasta kuivuttuaan kevyellä pyyhkäisyllä. Mites muuten laikkojen pesu tämän kanssa? Ymmärtääkseni nämä nano tuotteet eivät tykkää vedestä? Itse pesin laikat vesi/ipa seoksella ja annoin kuivua hetken ennen uutta käyttöä. Toivottavasti ei tehnyt ongelmaa...
Hard Body olikin hieman ikävämpi levittää valkoiselle pinnalle, kun pinnasta ei oikein nähnyt mihin sitä oli jo laittanut, no pyyhittiin sitten ristiinrastiinpyörivinvapisevin liikkein. Eli pitäisi olla kaikkialla
En tietenkään noita myrkkyjä aikanaan tilatessa tajunnut tilata "nano optimoitua" shamppoota... Saako tuon pinnoitteen ominaisuudet pilattua välittömästi normaalilla shamppoolla, vai onko moinen enemmänkin urbaania legendaa ja markkinamiesten omien tuotteiden myynnin edistämistä? Kannattanee kuitenkin Nano Bathe Shampoo tilata?
Mahtavan helppokäyttöistä tavaraa tuo Shine & Seal! Puhdisti maalipinnan tehokkaan tuntuisesti (alla liuotinpesu, Wolf's Deironizer, clay ja IPA..), vieläkin laikat keräsivät valkoisesta pinnasta ruskeaa väriä
Ilmeisesti S&S taitaa toimia myös viimeistelytahnana karkeamman myllytyksen jälkeen? Jos toimii, niin huomattavasti helppokäyttöisempää kuin Menzernan tahnat! Ainetta voi hieroa kuivumatta piiiitkään ja lähtee pinnasta kuivuttuaan kevyellä pyyhkäisyllä. Mites muuten laikkojen pesu tämän kanssa? Ymmärtääkseni nämä nano tuotteet eivät tykkää vedestä? Itse pesin laikat vesi/ipa seoksella ja annoin kuivua hetken ennen uutta käyttöä. Toivottavasti ei tehnyt ongelmaa...
Hard Body olikin hieman ikävämpi levittää valkoiselle pinnalle, kun pinnasta ei oikein nähnyt mihin sitä oli jo laittanut, no pyyhittiin sitten ristiinrastiinpyörivinvapisevin liikkein. Eli pitäisi olla kaikkialla
En tietenkään noita myrkkyjä aikanaan tilatessa tajunnut tilata "nano optimoitua" shamppoota... Saako tuon pinnoitteen ominaisuudet pilattua välittömästi normaalilla shamppoolla, vai onko moinen enemmänkin urbaania legendaa ja markkinamiesten omien tuotteiden myynnin edistämistä? Kannattanee kuitenkin Nano Bathe Shampoo tilata?
Se pinta menee ikään kuin tukkoon hyvinkin helposti. Se Nano Bathe antaa kyllä ehdottomasti lisää kestoa ja toki voihan sitä QD:llä kans sitten aina ehostaa.Pekka L kirjoitti:Tuli hierottua oma valkoinen Inkku Wolf'sin Shine & Seal töhnällä koneellisesti (Valkoiset CCS laikat) ja päälle Hard Body yhteen kertaan.
Mahtavan helppokäyttöistä tavaraa tuo Shine & Seal! Puhdisti maalipinnan tehokkaan tuntuisesti (alla liuotinpesu, Wolf's Deironizer, clay ja IPA..), vieläkin laikat keräsivät valkoisesta pinnasta ruskeaa väriä![]()
Hard Body olikin hieman ikävämpi levittää valkoiselle pinnalle, kun pinnasta ei oikein nähnyt mihin sitä oli jo laittanut, no pyyhittiin sitten ristiinrastiinpyörivinvapisevin liikkein. Eli pitäisi olla kaikkialla![]()
Itsellä ainakin Body Wrap tukkeutui, mutta aikansa huuhteli, niin aukeaa se. Joskaan ei ihan uudenveroiseksi tietenkään.
Kannattaa nämä kyllä ehdottomasti kahteen kertaan levittää, juurikin tuon "näkymättömyyden" vuoksi.
Shine&Sealista ei itsellä ole kokemuksia, joten en siihen sen koommin puutu/kommentoi.
Ei ne ominaisuudet ainakaan välittömästi muulla shampoolla katoa, mutta käyttämällä Nano Bathea saa pinnoitteen toimivuuden kestoa pidennettyä.Pekka L kirjoitti: En tietenkään noita myrkkyjä aikanaan tilatessa tajunnut tilata "nano optimoitua" shamppoota... Saako tuon pinnoitteen ominaisuudet pilattua välittömästi normaalilla shamppoolla, vai onko moinen enemmänkin urbaania legendaa ja markkinamiesten omien tuotteiden myynnin edistämistä? Kannattanee kuitenkin Nano Bathe Shampoo tilata?
Ristiriitaisia kokemuksia asiasta tuntuu olevan.. Itse olen nykyään pessyt esipesut autofoamilla ja kinnastellut nano bathella (nyt on tosin pinnassa body wrap), eikä ainakaan pinnoitteen toimivuudesta ole voinut moittia..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Mitenköhän tuo Hard Body toimisi matalla tai kiillotetulla pinnalla vanteissa?
Onko kellään kokemusta tai vahvaa mielipidettä...
Wolfsillahan on oma tuote vanteille eli rim shield, jonka tuotetiedoissa mainita kuumuuden kesto. Tuo saattaa siis olla hard bodyn heikkous (armotonta mutua). Itselleni laitoin kahtiin vanteisiin rim shieldin, mutta niin lyhyen aikaa nuo on ollut, etten kestosta osaa sanoa mitään. Nätisti ainakin takavanteissa toimii, lika lähtee ja beadingia riittää, MUTTA etuvanteista ja nimenomaan kiillotetusta ilman lakkaa olevasta lipasta jarrupöly ei lähde af:llä tai nano shampoolla eli tuolta osin ollut pettymys tai sitten en oo osannu.-ruoska- kirjoitti:Mitenköhän tuo Hard Body toimisi matalla tai kiillotetulla pinnalla vanteissa?
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.
Ite pinnotin vanteet Rim Shieldillä. Tehdastuoreet vanteet, jotka pesty foamilla, surfexilla ja Sonaxin vannepesulla. Nyt ajettu about 1200km ja hyvin toimii ottaen huomioon, ettei mekaanisesti koskettu ja kerran vain ylipäänsä pesty.
Vänkärin etuvanteessa ei toimi niin hyvin, koska oli ensimmäinen pinnoitettu enkä hoksannu kiillotusta tehdä kostealla liinalla.
Sen jälkeen mietin hinkkauksen hankaluutta ennen loppujen pinnoitusta ja huomasin valmistajan ohjeista tuon "clean DAMP microfiber cloth".
Vänkärin etuvanteessa ei toimi niin hyvin, koska oli ensimmäinen pinnoitettu enkä hoksannu kiillotusta tehdä kostealla liinalla.
Sen jälkeen mietin hinkkauksen hankaluutta ennen loppujen pinnoitusta ja huomasin valmistajan ohjeista tuon "clean DAMP microfiber cloth".
Tähän kommenttiin on helppo yhtyä. Itse levitin tuon aineen rotarylla ja mustalla hex-laikalla. Levitys pienillä kierroksilla, alue pariin kertaan läpi kakkosnopeudella ja sitten taas pienimmällä nopeudella ja lopuksi keventäen. Eli käytin kuin hioma-ainetta. Tämän jälkeen ei ollutkaan enää paljoa pyyhittävää ja se lähti todella helposti. Pinnasta tuli liukas ja kiiltävä. Aineen kulutus oli myös todella pientä hiomatahnoihin verrattuna.Pekka L kirjoitti: Mahtavan helppokäyttöistä tavaraa tuo Shine & Seal!
Juuri laitoin 3 viikkoa sitten uuteen autooni Hard Bodyn (2 kerrosta). Tämän jälkeen pessyt autoni 3 kertaa (kerran ONR:llä, kaksi kertaa Wolfsin Nano Shampoolla). Eilen viimeksi pesin Nano Shampoolla ja sheeting oli kyllä jo aika huono. Tuntui, että eikö vesi todellakaan valu tämän paremmin pois (vaikka avoletkulla tein loppuhuuhtelun). Kiilto on hyvä, mutta olisi kiva kun sheeting olisi parempi ja miksei Beadingkin. Vaikuttiko tämä välipesu ONR:llä tuohon tulokseen vai mistä johtuu?
Lisäksi kiinnostaisi, voiko tuon päälle laittaa esim. FK1000P? Hyllystä löytyy myös Wolfsin nano QD repairer, mutta jos laittaa esim. FK1000P päälle niin voiko tätä enää käyttää FK1000P:n päällä? Lähinnä noita sheeting ominaisuuksia (lue: pesun/kuivauksen helppous) kaipaisin.
Lisäksi kiinnostaisi, voiko tuon päälle laittaa esim. FK1000P? Hyllystä löytyy myös Wolfsin nano QD repairer, mutta jos laittaa esim. FK1000P päälle niin voiko tätä enää käyttää FK1000P:n päällä? Lähinnä noita sheeting ominaisuuksia (lue: pesun/kuivauksen helppous) kaipaisin.
Itse törmäsin samaan ilmiöön, tosin ilman onr:ää. Tammikuun lopussa laitettu HB ja talven pesin pelkästään AF:llä ja pinta vaikutti todella hyvältä, kunnes suola ja muu sonta tukki pinnan ja tuli sellainen olo, että HB on mennyttä.frozzu kirjoitti:Juuri laitoin 3 viikkoa sitten uuteen autooni Hard Bodyn (2 kerrosta). Tämän jälkeen pessyt autoni 3 kertaa (kerran ONR:llä, kaksi kertaa Wolfsin Nano Shampoolla). Eilen viimeksi pesin Nano Shampoolla ja sheeting oli kyllä jo aika huono. Tuntui, että eikö vesi todellakaan valu tämän paremmin pois (vaikka avoletkulla tein loppuhuuhtelun). Kiilto on hyvä, mutta olisi kiva kun sheeting olisi parempi ja miksei Beadingkin. Vaikuttiko tämä välipesu ONR:llä tuohon tulokseen vai mistä johtuu?
Huhtikuussa pesin ensimmäisen kerran nano shampoolla ja pinta ei toiminut vieläkään ja rupesi kaduttamaan, että tuli valittua HB, finis-waxin sijaan. Mutta ei siinä vielä kaikki, toinen pesu nano shampoolla ja HB heräsi henkiin. Komannella pesulla kokeilin 50% BH:n QD:tä päälle ja taas pinta oli kuin kuukausi Autoglymin jälkeen ja kuten arvata saattaa, niin neljäs pesu ilman QD: llä palautti pinnan entiselleen. Summa summarum pinta sheettaa hyvin puhtaana ja näemmä todella likainen pinta ei elvy kunnolla yhdellä nano shampoo pesulla. Pitää seuraavaksi hommata Wolf'sin nano qd:tä ja katsoa miten se toimii HB:n kanssa.
Tuli laitettua eilen tuota Nano QD:ta pintaan ensimmäistä kertaa. Kiiltoa kyllä lisäsi ainakin. Täytyy testata miten vaikuttaa sateella ja ensi pesun yhteydessä.
Oman kokemukseni mukaan ei pahemmin vaikuta sheetingiin.
Jos näin on niin kyllä harmittaa, jos jo kolmen viikon jälkeen sheeting on melko olematon. Kun pitäisi kestää sen vuoden kuitenkin hyvänä. Pesun helppous kuitenkin on yksi lähtökohta itsellä vahassa/pinnoitteessa.
Sheeting ei ole tosiaankaan tuotteen parasta antia. Kiilto ja pesun helppous kylläkin. Lika ei tartu läheskään samalla tavalla kuin vahaan. (Kokeile pestä vaikka 10% Surfex HD ja sit nano shampoolla perään jos pinta aukeaisi) Itse olen käyttänyt tän päällä Reloadia.
Mites sulla on toi Reload toiminut tämän päällä? Lisääkö sheetingiä? Entäs kiiltoa? Kokemuksia kiitos 
Sheeting parantuu 100%. Kiillosta en osaa varmuudella sanoa jun on hopeinen auto mut kyl se ehkä jotenkin muuttuu.... en osaa kyl sanoa.
Täytyy sen verran vielä korjata tuota omaa kirjoitusta, että olen todella tyytyväinen Hard Bodyyn. Kokemattomuuttani vain säikähdin tuotteen kestävyyttä ennen kuin sain kunnolla pestyä nano shampoolla.
Jep, täytyy vielä katsoa mitä toi Nano QD tekee pinnalle ja jos on hyvä niin näillä mennään. Jos taas tuntuu, että kaipaa parempaa niin ehkäpä Reload tulee ostoslistalle ja heittää sen tuohon päälle aina silloin tällöin.
Nyt meni Hard Bodyn päälle FK:n "Pink Wax"...
Täydellinen pettymys tuo Hard Body.
Aluksi oli parin kolmen pesun verran hieno beading ja ok sheeting pinnassa.
Mutta nyt pinta oli, kuin ei mitään olisi pinnassa. Eli käytännösä olematon beading ja sheeting. Kynnen päällä kokeiltaessa maalipinta tuntui vahattoman "karkealta".
Kova hype foorumeilla, siinä on Unkarinpojjaat kehittäneet hyvän verkoston millä markkinoida paskaansa.
Varmaan joku fanipoika kertoo, että oli kuu väärässä asennossa, en lukenut oikeeita loutsuja levittäessä tai jotain vastaavaa.
Mutta kyllä perkule tuon pitäisi toimia jos auto on ensin pesty erittäin huolellisesti, pyyhitty IPAlla ja tämän jälkeen vielä hiertottu koneella Shine & Seal pintaan
Ostin jopa Nano Bathen tuon pesuun...
FKn 1000P tai tuo Pink Wax 17x helpompia käyttää ja takuulla hyvän pinnan antavia. 1000p jopa kestää oikeasti talven yli, eikä ole nirso pesuaineille ja pintaan voi huoletta ruikkima mitä tahansa QDtä antamaan lisää liukkautta.
Täydellinen pettymys tuo Hard Body.
Aluksi oli parin kolmen pesun verran hieno beading ja ok sheeting pinnassa.
Mutta nyt pinta oli, kuin ei mitään olisi pinnassa. Eli käytännösä olematon beading ja sheeting. Kynnen päällä kokeiltaessa maalipinta tuntui vahattoman "karkealta".
Kova hype foorumeilla, siinä on Unkarinpojjaat kehittäneet hyvän verkoston millä markkinoida paskaansa.
Varmaan joku fanipoika kertoo, että oli kuu väärässä asennossa, en lukenut oikeeita loutsuja levittäessä tai jotain vastaavaa.
Mutta kyllä perkule tuon pitäisi toimia jos auto on ensin pesty erittäin huolellisesti, pyyhitty IPAlla ja tämän jälkeen vielä hiertottu koneella Shine & Seal pintaan
Ostin jopa Nano Bathen tuon pesuun...
FKn 1000P tai tuo Pink Wax 17x helpompia käyttää ja takuulla hyvän pinnan antavia. 1000p jopa kestää oikeasti talven yli, eikä ole nirso pesuaineille ja pintaan voi huoletta ruikkima mitä tahansa QDtä antamaan lisää liukkautta.
Niinkuin tuolla ylläkin lukee niin nämä Wolfsin nanokamat on aika herkkiä menemään tukkoon. Rajumpi pesu miedolla bioliukkarilla ja vaikka pariin kertaan peräkanaa sillä nanoshamppoolla ja huolellinen huuhtelu niin pitäisi palata hylkivyys.
Itse olen monen monta kertaa saanut nanot tukkoon ja kummasti se hylkivyys sieltä aina palaa kun pesee pariin kertaan kintaalla ja huuhtelee erittäin runsaasti.
Itse olen monen monta kertaa saanut nanot tukkoon ja kummasti se hylkivyys sieltä aina palaa kun pesee pariin kertaan kintaalla ja huuhtelee erittäin runsaasti.