Tämä selkee. Tänks.Dani kirjoitti:Voi käyttää mitä tahansa Clay lubea, kunhan se on siihen tehty.
Jotkut clayt menee mömmölötköksi esim. liian vahvasta Turtle Wax Big Orange seoksesta, joka toimii näin muuten hyvänä liukasteena.
Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Käyttis: Seat Leon 1.4TSI -13
#1 shampoo: Malco Verry Berry
#1 vaha: Waxaddict Vitreo
#1 shampoo: Malco Verry Berry
#1 vaha: Waxaddict Vitreo
Itse käytän BH:n Clayta pelkän veden kanssa. Vettä saa olla runsaasti ja kaksi palaa koko ajan käytössä, Toinen odottamassa ämpärissä jossa on lämmintä vettä.m3iss3li kirjoitti:Hiukka pelottaa tuo BH:n väittämä pelkästä veden käytöstä liukkarina? Onko kuitenkin ok käyttää esim Born Slippya liukkarina?
- pellepoliisi
Sen mitä itse olen käyttäny BH soft clayta pelkällä vedellä, niin eipä siinä tule fiilistä, että tarvitsisi jotain liuskastetta. Sen verran harvassa on omat clay-käyttökerrat, että vedellä jaksaa mennä, toinen juttu voisi olla jos useammin...
- Posambique
Itse käytän, on todella - todella - hyvä kombo.m3iss3li kirjoitti:Onko kuitenkin ok käyttää esim Born Slippya liukkarina?
"Urku auki, pelti kii"
Ite oon kokeillu molemmilla tavoilla. Jos veden saa vähän lämpimäksi niin toimii myös veden kanssa esim. pinnalla mikä on jo aiemmin käyty läpi claylla (esim. oman auton vuosimyllytys). Mä tykkäsin käyttää ns. kastelukannu suutinta vesipistoolissa ja semmosta kädenlämpöstä vettä -> juokseva vesi hiljakseen niin toimii TODELLA hyvin.
Vastaavasti liukuu ja on paljon turvallisempi dedikoiduilla clay lubeilla. Mun mielestä jos clayaa ekan kerran niin tää on ehdoton.
Vastaavasti liukuu ja on paljon turvallisempi dedikoiduilla clay lubeilla. Mun mielestä jos clayaa ekan kerran niin tää on ehdoton.
Vain YKSI LSP!
Ja lämpötila vaikuttaa myös paljon. Kesällä pelkkä vesikin toiminee mutta jos ilma/pinta on kylmä niin clay jäykistyy kuin Peter North eikä homma toimi ilman liukastetta (toisin kuin Peterillä). 
Itse olen käyttänyt vedellä, ONR ja Wash&Wipellä terästetyllä. Jokainen näistä toimii jos pinnalla on jatkuvasti liukastetta. Siksi lisään nykyään noita huuhteluvapaita shampoita pienen tilkan sumuttimeen. Jos vettä ei ole tarpeeksi niin pinnalla on vielä polymeereja liukastamassa.Urran kirjoitti:Ite oon kokeillu molemmilla tavoilla. Jos veden saa vähän lämpimäksi niin toimii myös veden kanssa esim. pinnalla mikä on jo aiemmin käyty läpi claylla (esim. oman auton vuosimyllytys). Mä tykkäsin käyttää ns. kastelukannu suutinta vesipistoolissa ja semmosta kädenlämpöstä vettä -> juokseva vesi hiljakseen niin toimii TODELLA hyvin.
Mikä clay olis paras lasien putsaukseen? Ottaako vaan halvimman ja karkeimman, kun eihän puhtaaseen lasiin savi tee kunnolla liukastettuna kuitenkaan jälkiä?
Pitäs putsata parikymmentä lasia ennen pinnoitusta, pari suihkukaappia kans
Pitäs putsata parikymmentä lasia ennen pinnoitusta, pari suihkukaappia kans
Se ja sama mikä savi, mutta leikkaavalla pädillä ja tahnalla ajat lasit vielä läpi, lopuksi kastelet lasipinnat ja toisen pädin IPA:lla ja ajat pinnat painaen läpi.
Tulee laseista hivenen liukkaat
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Hyvä idea, enpä ole ajatellut tuota ennenDani kirjoitti: lopuksi kastelet lasipinnat ja toisen pädin IPA:lla ja ajat pinnat painaen läpi.
Yks mikä on kanssa ennen clayta siihen puhdistusvaiheeseen niin semmonen mallia ruuvari minkä päässä on partahöylän terä, siivoojat käyttää sitä purukumien rapsutteluun. Lasi märäksi pesuaineella ja hellästi terävässä kulmassa hinkaten tämmösellä kapistuksella. Pointtina vähän sama kuin sheivata naamaa niin tuo leikkaa todella paljon pinttynyttä kamaa pois lasista.
Esim juutuubista löytyy ammo nyc:n kanavalta video aiheesta, toimii yllättävän hyvin. Sitten vaan clayta ja karkeaa koneellista kiillotusta niin irtoaa loputkin.
Tuo kyllä täytyy testata tuo ipalla ja koneella vielä joskus
Handyä tarkoitat? Ainut vaan että jos terässä yksikin vekki tjms. niin tämän jälkeen lasista löytyy naarmu.
Siksi clay, karkea pädi + tahna joko käsin tai koneella (käsin saa tarkemmin ylä/alareunat) ja lopuksi IPA:lla läträä lasit ja pädin.
Siksi clay, karkea pädi + tahna joko käsin tai koneella (käsin saa tarkemmin ylä/alareunat) ja lopuksi IPA:lla läträä lasit ja pädin.
Juuri tuon vekkivaaran takia mä en partaterää / handya haluaisi käyttää. Se on tosi nopea konsti joo, ja lasista irtoaa paljon kaikenmaailman moskaa. Jää oikein hilseeksi terän eteen, mutta pari kertaa käynyt vahinko kun ei ole huomannut terän kulumista / että joku on pudottanut lattialle ja terä taittunut. Tämä siis fiksaamossa, omia laseja kun putsaa niin vaikka joka kerta uusi terä ja äärimmäinen varovaisuus 
Edit: Kyllähän käyttämättömällä partaterällä on kuivaa pihkaa, sementtiroiskeita ja lakkapinnan roskiakin tullut leikattua auton pinnasta irti.. Kannattaa harjoitella johonkin 500€ pommiin eka muutaman kerran
Edit: Kyllähän käyttämättömällä partaterällä on kuivaa pihkaa, sementtiroiskeita ja lakkapinnan roskiakin tullut leikattua auton pinnasta irti.. Kannattaa harjoitella johonkin 500€ pommiin eka muutaman kerran
Mä ainakin kiinnostuin tosta höyläämisestä sen verran että pakko kokeilla. Vielä kun noita höylän teriä on itellä vielä satakunta kappaletta hyllyssä ja anoppi realisoi tommosen kahvan ilmatteeks niin pakko kokeilla 
Tokihan siinä pitää olla pirun varovainen mutta niinhän sitä saa olla näissä meidän hommissa aina muutenkin. Ja rauhassa kun tekee niin ei huolta.
Sen verran paljon tuo Kosillan Larrikin sai siinä videollaan melkolailla pakkatuoreesta lasista skeidaa irti tuommosella että vakuutti kerralla. Ei vaan itellä ole koskaan käynyt mielessä että vois noinkin tehdä.
Tähänmennessä mä olen justiinsa claylla ja karkealla kombolla koneella vetänyt ja on kyllä tehokas keino sekin. Jos vaan tuolla höylällä saa vielä ensin ne isoimmat ja varsinkin pinttyneet irti niin aina parempi,äkkisilteen luulis että vielä puhtaammaksi tulee kun jatkaa claylla ja koneella
Tokihan siinä pitää olla pirun varovainen mutta niinhän sitä saa olla näissä meidän hommissa aina muutenkin. Ja rauhassa kun tekee niin ei huolta.
Sen verran paljon tuo Kosillan Larrikin sai siinä videollaan melkolailla pakkatuoreesta lasista skeidaa irti tuommosella että vakuutti kerralla. Ei vaan itellä ole koskaan käynyt mielessä että vois noinkin tehdä.
Tähänmennessä mä olen justiinsa claylla ja karkealla kombolla koneella vetänyt ja on kyllä tehokas keino sekin. Jos vaan tuolla höylällä saa vielä ensin ne isoimmat ja varsinkin pinttyneet irti niin aina parempi,äkkisilteen luulis että vielä puhtaammaksi tulee kun jatkaa claylla ja koneella
Amatööri meininkiä. Mä just viimeeks otin karheita patteja eräästä takalasista Solingenissä valmistetulla partaveitsellä 
Ja Wolfie taitaa muutenkin olla normi ihmistä enempi kiinnostunut höyläämisestä
Ei huono sovellutuskohde. Onks semmonen perus DE:n leikkauskulma sopiva myös lasille? 
Mutta siis oikeesti eikös toi kannata tehdä järjestyksessä clay -> terä? Ettei nyt ihan jokanen roukku tuu otettua terällä -> terä kuluu -> just toi naarmuttamisen riski?
Ja Wolfie taitaa muutenkin olla normi ihmistä enempi kiinnostunut höyläämisestä
Mutta siis oikeesti eikös toi kannata tehdä järjestyksessä clay -> terä? Ettei nyt ihan jokanen roukku tuu otettua terällä -> terä kuluu -> just toi naarmuttamisen riski?
Vain YKSI LSP!
Ei tylsä terä tee mitään, siis ei nouki lentoruostetta eikä muitakaan epäpuhtauksia.
Pääasia että terä on 100% ehjä.
Pääasia että terä on 100% ehjä.
Re: Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Justhan mä viimeks eilen höyläsin, vaan en lasiaUrran kirjoitti:Amatööri meininkiä. Mä just viimeeks otin karheita patteja eräästä takalasista Solingenissä valmistetulla partaveitsellä
Ja Wolfie taitaa muutenkin olla normi ihmistä enempi kiinnostunut höyläämisestäEi huono sovellutuskohde. Onks semmonen perus DE:n leikkauskulma sopiva myös lasille?
Mä veillaan että DE:n kulma on vähän pielessä lasia varten. Vaikka se vähän kaarellaan onkin tikun nokassa ja saa kädellä säädettyä kulmaa niin veikkaan että ei toimi kovin hyvin. Paitsi jos olis säädettävä tikku... Silloin ehkä. Mutta ulottuvuus iskee ongelmaksi
Mä en osaa sanoa työjärjestyksestä. En ole vielä testannut. Mutta mä järkeilisin että parempi hinkuttaa terällä enste suurimmat pois niin clay keskittyy enempi sitten siihen mitä terä ei saa irti.
En mä tiedä, testataan
Autobrite Fine Grade Cleaner Clay, tota hypistelin Tre miitissä ja jäi vähän vaivaamaan, loppuillasta se pitikin lunastaa sitten pois.
Tuntu ainakin ihan hyvältä kun tätä tökki
Tuntu ainakin ihan hyvältä kun tätä tökki
Mitä uutta se tuo pöytään? Vai muuten ihan vaan kelvollisen oloinen perus clay? 
Vain YKSI LSP!
Tuntu ainakin kivan pehmeeltä. Ei se mitään uutta tuo pöytään varmaankaan. Mutta pehmeä oli ja 200g paketti.
Juuri näin, tuskin tuo naarmuttaa vähemmän ja tuskin sitä kuluu vähemmän, joten en usko että mitään uutta.
Kokeilumielessä (Sandelspäissään
) ajattelin ostaa kun tuntu kivalta.
Kokeilumielessä (Sandelspäissään
Onkos kukaan kokeillut Bilteman clayta? Sattuneesta syystä olis helppo napata hyllystä, toki siitäkin pitää rahaa maksaa 
mukana tulee lube, mf-liina ja clay wax?? varmaan joku qd/hetken suojaava pika-sealant..
mukana tulee lube, mf-liina ja clay wax?? varmaan joku qd/hetken suojaava pika-sealant..
Tätä nyt muutamaan autoon kokeillut niin tykkään kyllä, vaikka en clay ystävä olekaan.Dani kirjoitti:Autobrite Fine Grade Cleaner Clay
Koostumus jotenkin kiinteämpi, voi olla että kylmässä on aika hankala käyttää, mutta ainakin nyt näin kesähelteillä näyttäis toimivan. Venyy ja paukkuu muttei murru mistään kun taivuttelee ja leipoo tasaista pintaa esille. Koostumus poikkeaa esim. Bilt Hamberin ja Sonüksen savesta.
Hankala selittää
Hyvin selitit. Kesällä noi BH savet tuppaa menemään helposti liiankin pehmeiksi.Dani kirjoitti:Tätä nyt muutamaan autoon kokeillut niin tykkään kyllä, vaikka en clay ystävä olekaan.Dani kirjoitti:Autobrite Fine Grade Cleaner Clay
Koostumus jotenkin kiinteämpi, voi olla että kylmässä on aika hankala käyttää, mutta ainakin nyt näin kesähelteillä näyttäis toimivan. Venyy ja paukkuu muttei murru mistään kun taivuttelee ja leipoo tasaista pintaa esille. Koostumus poikkeaa esim. Bilt Hamberin ja Sonüksen savesta.
Hankala selittää
Kukaan kokeillut biltsun clayta?
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... -Kit-3604/" onclick="window.open(this.href);return false;