Bmw 3er e91 mattasininen ja pari miltei heteroa sen ympärill

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
mlatvala

Bmw 3er e91 mattasininen ja pari miltei heteroa sen ympärill

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ma Touko 13, 2013 10:35 am

Alkupesut oli tehty jo omistajan toimesta.

Mä pykäsin omalla pesupaikalla ironx, kastelua jotta vaikuttaa pitkään kuivamatta
Huuhtelu
Trix
paskaisella pesuSIENELLÄ hankausta
Huuhtelu
BH autofoam pesu +fairya
Ikkunoiden kuivaus
Ikkunat viis sateesta
Huuhtelu
Kuivaus vesisateessa

Tässä vaiheessa kun pinnat oli pestyt ja pelkkää pintaa ilman mitään lisiä niin tilanne näytti jo aika karmivalta. Lumiharjalla on näytetty pestävän autoa kylkipokkauksiin asti, mietin vähän että minkähänlaiset hologrammit tähän tulee kylkiin piirrettyä nyt sitten näitä irrotellessa. Olo oli vähän ku herranjestas :LOL:

Talliin odottamaan kiillotus päivää :buffer:

Sit, pari semisti heteroa ja yks bmw, kaksi viidenkympin rotaryä, paljon aineita ja paljon laikkoja.
Kuva
Kuva

Mulla oli ajatuksena että mentäs peräkkäin autoa, Omistajalle karvalaikka ja S30 kouraan. Minä kokeilin perästä jotain uutta sinistä Shcollin laikkaa ja s30. Ei onnistunut. Sit menin perästä Vanha kunnon ccs valkoinen ja s30. Pinnat tulivat jo silleen ikäänkuin HELVETIN hyviksi. Konepelti piti mennä vielä sitten kun mua jäi häiritsemään auton muuhun yleisilmeeseen nähden se, niin FG400 ja oranssi CCS. Kunnes taas karva s30, valkoinen S30 sekä musta ja S40.

Joten,

Kiillotus

Paikoin
FG400 Oranssi
S30 Karva
S30 Valkoinen
S40 Musta
Välipesu TFR jkclean +kinnas
kuivaus
PB Black hole Musta
Renkaat TW tyre dressing

Ajovalo umpiot

Menzernoilla
FG400 oranssi
2500 valkoinen
4000 musta
4500 musta
( hämmästelyä, jonkin aikaa :yahoo: )

LSP

FK1000p
Ajovaloihin x2

Kuva

Ikkunat viis sateesta.

Oskarin rätit senkun rokkaa. Se kuivuasliina on mahtava , yhdellä sanalla. Tilaisin toisen mutku entisiäkään ole ollut rahaa maksaa :rolf:

JA sitten arvon maisterit.

220 kuvaa.

Nämä tulevat nyt sit tekojärjestyksessä, niin että omistaja on hääräämässä sitä ympäri kokoaika ja mä välistä napsin kuvia. Konepelti, -> kuskin puoli ->perä ->apparin puoli -> konepelti uusiksi

Pesuilla
Kuva
Kuva
Kuva

Pelipaikoilla
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tämmänen :?
Kuva
Kuva

50/50 (s30 villa + s30 valkoinen) Mun mielestä ton ois voinu jättää jo tohonkin.. Mutkun energiaa on nuorilla poijilla niin suhautin sitten vielä sit S40 mustalla

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kiillokkeilla
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä taisi olla S30 vasemmalla puolella karvalla

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jonka perään oli mun pakko mennä oranssilla sekä FG400 -> karva s30 -> valkoinen s30 -> musta s40

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Zoomia kamerasta
Kuva
Kuva
Kuva

Valojen kiihottelua
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tekemätön valo
Kuva

tehty valo

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Pintoja

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Huomatkaa että meillä ei käytetä alkoholi tuotteita lainkaan uskonnollisista syistä
Kuva

Fiilistelykuvia :mrgreen:
Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Matasta kiiltävään :yahoo:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pihalla ei paljon auringon loisteessa torstaina vapaapäivänä kuvailtu. Lisäillään tähän sitten näitä kun aurinko paistaa niin perästä..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja loppu järkytykset, pyyhkäsin painepesurilla kiven iskelmästä lastuna maalit heti kättelyssä kiillotus paikoilla vittuun, hyvä minä :yahoo:
Kuva

Ja sitten ahtaan paikan kiillotuksen lomassa vielä maalit vierestä kurttuun, hyvä minä :yahoo:
Kuva

Elis, puskuri maalaukseen...

Ja loppuun varoitus, jos et ymmärrä jotain
Kuva
Viimeksi muokannut mlatvala, Ma Touko 13, 2013 10:51 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Arttu
Viesti:

Re: Bmw 3er e91 mattasininen ja pari miltei heteroa sen ympä

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Touko 13, 2013 10:39 am

Hyvin on kuvaa ja muutenkin tosi hyvän näköstä jälkeä.. :good:

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Touko 13, 2013 10:46 am

Kyllähän siellä on taasen yksi tumma puimuri saatu parempaan ulkonäköön :)

Tuosta coupesta lisää jossain? :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Touko 13, 2013 12:29 pm

On taas naarmut saanu kyytiä Kuopiossa :thumb: nyt ymmärrän miksi ette käyttäny alkoholia ollenkaan. Ei se lasipullo ois välttämättä säilyny ehjänä, jois ois tuolta takaluukun välistä tppunu alas mutta tuo pommac pullo kun on muovia.. :D

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ma Touko 13, 2013 3:55 pm

En ottanut coupesta enempää kuvia. Eiks niitä oo jossain GTI lehdessä ?

Niin Juha, meillä käytetään sitä ihan muista kuin uskonnollisista syistä :kippis:

Ja syy miksi pari miltei heteroa auton ympärillä, niin tykkään myös matikoista. Paitsit etten ruokapöydässä.

Noh, Hynde, ottaaks tää eteen?
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ma Touko 13, 2013 9:02 pm

Hienoa työtä! Melkoisen upea kiilto sieltä löytyi!

Nyt kun on vähän laiteltu auto niin uskaltanee kommentoida ulkonäköäkin... Kivasti passaa M3-look puskuri E91:n keulalle, näitä ei liikaa tule liikenteessä vastaan! Onkohan uutta puskuria maalatessa laitettu muovitartunta-ainetta lainkan kun noin herkästi lähti kiveniskusta? ...muovin maalaaminen on kyllä henkimaailman hommia ja onnistuminen tuntuu välillä olevan kiinni kuun asennosta yms. :D Takavalot kun vaihtais vielä Blackline mallisiin niin ai että :thumb:

-Jiri

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ma Touko 13, 2013 10:05 pm

Enempi minä oon huolissani elastomeerin puutteesta noita jälkeenpäin maalattuja puskureita katsellessa. Kuten omasta autostanikin niin joka ikinen kivi vie siitä maalin veke. Tehtaalta maalatussa tulee vaan kuoppa.

Eeki ja Hynde, jeesiä? Mistä johtuu että esmes tuosta kiveniskusta läks maalit ihan solkenaan, kuten myös muualta paikoista mihin tohon puskimeen on kivi törmänny niin näkyi ottaneen aina matkaansa tyyliin sentin palan maalia?

Kyllä tosta autosta komea tulee, jos se ei vielä sitä olisi. Spacerit tais odottaa ihan vaan alle laittoa ja lipit ihan pientä kiillotusta, lupasin omistajalle aineetkin lainaan :D

Itse en niihin koske! :rolf:

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Touko 13, 2013 10:36 pm

Aika hurjalta kuulostaa tuo karva+S30 kombo mutta jos sillä kerran hyvä tuli niin mikä ettei, ei vain olisi itsellä ekana testattavan joukussa.
Mutta mahtavan kiillon saitta loihdittua takaisin ja paljon kuvia :thumb:

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ma Touko 13, 2013 10:52 pm

Niin,... Mä vaan oon ollu viime aikoina niin avoin kaikelle, kyselin omistajalta sen laikoista ja ajotaidoista ja sanoi osaavan sen Karvan parhaiten niin ajattelin että menkööt edeltä karvoineen ja tulen sitten omine luineni peräkanaa. Leikkaavuushan ei riittänyt siis konepeltiin eikä noihin isompiin lumiharjatuksiin, kuten peräkonttiin.

Mut muuten, niin homma onnistui hienosti. Oliskohan tossa kiillotuksessa välipesun kanssa mennyt 9h, aika liki. Kun Omistaja ajeli sen tolla karvalla edeltä ja mä valkoinen ja musta perästä.. Tosin söin kyl kymmenen minuuttia pitsaa välissä, Istueltaan.

Nyt meni toiselta Jannelta tuossa viiden jälkeen kinnas ja foami tilaukseen niin toivotaan että pinnat säilyy hyvänä.

JA kuten jo tuolla toisaalla höpäjettiin, niin opin jo vähän elämään Schollin kanssa, tätä autoa kun oli tehty tolla Valkealla Ccs +S30 se miltei yksi kierros. Tuli vaan sellanen Ahaaaaa, elämys.

Mut sit Janne maisteri pohjoisessa. Onks olemassa parempaa ainetta tälle päivää, kuin Scholl?

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ti Touko 14, 2013 12:12 am

mlatvala kirjoitti:Niin,... Mä vaan oon ollu viime aikoina niin avoin kaikelle, kyselin omistajalta sen laikoista ja ajotaidoista ja sanoi osaavan sen Karvan parhaiten niin ajattelin että menkööt edeltä karvoineen ja tulen sitten omine luineni peräkanaa. Leikkaavuushan ei riittänyt siis konepeltiin eikä noihin isompiin lumiharjatuksiin, kuten peräkonttiin.

Mut muuten, niin homma onnistui hienosti. Oliskohan tossa kiillotuksessa välipesun kanssa mennyt 9h, aika liki. Kun Omistaja ajeli sen tolla karvalla edeltä ja mä valkoinen ja musta perästä.. Tosin söin kyl kymmenen minuuttia pitsaa välissä, Istueltaan.

Nyt meni toiselta Jannelta tuossa viiden jälkeen kinnas ja foami tilaukseen niin toivotaan että pinnat säilyy hyvänä.

JA kuten jo tuolla toisaalla höpäjettiin, niin opin jo vähän elämään Schollin kanssa, tätä autoa kun oli tehty tolla Valkealla Ccs +S30 se miltei yksi kierros. Tuli vaan sellanen Ahaaaaa, elämys.

Mut sit Janne maisteri pohjoisessa. Onks olemassa parempaa ainetta tälle päivää, kuin Scholl?
Juu ei se "niin" tarkkaa ole millä sen alun työstää kunhan jälki on hyvää ja tekijä ja ennen kaikkea omistaja on tyytyväinen loppu tulokseen.
Joillakin pinnoilla sitä voi vaan kaivaa itselleen kuopan, you know what i mean ;)

Mutta jotta parempia... no jaa, en ainakaan hoksaa että olisi. Itsehän myin talvella omat megut ja menzernat pois, en toki väitä etteikö viimeistely päähän olisi kannattanut jättää jotain menzernaa varalle ja vaihtoehdoksi halnkalin tapauksiin.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Touko 14, 2013 7:13 am

Juha U kirjoitti:On taas naarmut saanu kyytiä Kuopiossa :thumb: nyt ymmärrän miksi ette käyttäny alkoholia ollenkaan. Ei se lasipullo ois välttämättä säilyny ehjänä, jois ois tuolta takaluukun välistä tppunu alas mutta tuo pommac pullo kun on muovia.. :D
Mie oon ruukannu käyttää liimauspuristinta lukitsemaan luukut kiilloitusasentoon.. Toki jos ei ole ollut mukana, niin limsapullokin on ihan jees :)

Kuva

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ti Touko 14, 2013 10:42 am

Juu, en minäkään myy pois noita omia jo ostettuja. Mut kyllä ne vähemmälle käytölle jää. S17 vielä valikoimiin niin kyllä noilla kehtaa autoja suhailla :)

Maaco, ei kaikkee pidä tehdä liian helpoksi ;)

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ti Touko 14, 2013 8:17 pm

Katohan, heteropojut on löytäny naarmujen alta maalipinnan! :thumb:

Mukavasti syvenee tuommonen tumma väri.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Touko 15, 2013 9:37 am

On on hienoa työtä, mutta ihan vähän laski jöpötys, kun luin juuri ensin tuota 320is topicia... :lol:

Tuossa puskurissa näkyvän irtoamisen vuoksi itse maalaan muoviosat AINA niin, että pohjalle tulee kauttaaltaan kunnon kerros hiontaväriä tartunnan jälkeen. Itse en siis maalaa niin, että tartunta ja sen päälle maali ja lakka. Onnistuu kyllä hyvin, mutta ajan saatossa, kun tulee iskemiä, alkaa paskaa ja vettä päästä sinne väliin, niin jossain vaiheessa on riski, että sitten lähtee lastuina irti.

Olen samaa mieltä Latvalan kanssa, että tuo s30 alkaa kyllä osoittautua varsin monipuoliseksi aineeksi.
Kaikki liha tottelee kuria...

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ke Touko 15, 2013 9:54 am

Eiku Lähes heterot :)

Kiitos Kiitos Kiitos Kiitos, Kiitos. Seon kiva että meillä ei Henkka höpötä eikä jöpötä toistemme seurassa eikä läsnäollessa :lol:

Joo, Sopivalla paineella ajellen tuo S30 niin on se vaan miltei kovaa kamaa :D Muistaaksein karvalla mentiin toinen kierroskin paikka paikoin ovista ja kyljistä jonka jälkeen pinnat parantuivat huimasti. Mutta kuitenkin nyt sit mentiin vaan miedoilla aineilla sieltä mistä oli mahkut ylipäästä pelkästään niitä käyttäen.

Mäen oo kyllä ikinään niin vanha että mulla alkais ottaan eteen noi e30 koriset. Enemmän tässä vaan haaveillaan F30:stä ja suunnitellaan tulevaa ;)

Henkka, saako hinkkaväriä mustana? Vai onko ne aina harmahtavia? Taidan omastakin maalata / maalauttaa puskurin tässä kesällä niin lähtee noi kivenhakkuut. Tuntuu olevan ihan jonniin verran taas tuota, enkä kyllä aja kenenkään puskurissa, enemmänkin savustan vittuun nekin jotka mun puskurissa yrittää roikkua..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 15, 2013 10:07 am

SPOILERSPOILER_SHOW
mlatvala kirjoitti:Mäen oo kyllä ikinään niin vanha että mulla alkais ottaan eteen noi e30 koriset. Enemmän tässä vaan haaveillaan F30:stä ja suunnitellaan tulevaa ;)
Sairas mies. Mulla loppuu taas kiinnostus juurikin tuon E30 korin jälkeen kun lähdetään vanhoista uudempiin päin :D
S30 on kyllä mahtava aine. IMO paljon monipuolisempi ja kätevämpi kun 205 oli ikinä. Sillä saa semmosta 1-step jälkeä että heikompia hirvittää ja silti viimeistelyn aiemman stepin jälkeen voi ns. normipintaan tehdä tosi nopeesti ja tehokkaasti.
Vain YKSI LSP!

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ke Touko 15, 2013 10:38 am

Nimenomaan, jotenni tuntuis että 1-step pyyhkäisy ja homma olisi siinä. Tosin en oo auringonpaisteessa suorittanut, niin en osaa sanoa minkälaista hologrammia piirtää, vai piirtääkö..

Ja toisaalta, toinen pyyhkäisy on yhtä nopea tehdä perään kuin ensimmäinenkin. Miks kukaan ei vittuile mulle tosta etupuskurin kurtusta? Sehän seon näiden topiccien varsinainen suola ja sokeri :D COME ON, ryhdistäytykää!

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 15, 2013 11:04 am

latvala mä nostan sulle hattua tosta etupuskurin kurtusta. Harva kehtaa myöntää virheensä ja onhan se miehen teko kun myöntää.

Siks toisekseen en nyt tiedä onko tossa korimallissa ollut samoja ongelmia, mutta ainakin 1-sarjalaisissa (E82 jne) on ollut muoviosissa pohjamaalivikoja siten että maalit on lohkeillu isompinakin biitteinä irti ja itellekkin tullut vastaan että tahnoja levitellessä (siis ei käytännössä painoa laikalla ja kierrokset maltilliset) lähtee biitti irti maalista kun se ei oo ollutkaan siitä kohtaa kiinni puskurissa, ollut vain kiinni ympärillä olevassa maalissa :(

Jos tossa on samoja ongelmia ja sulle ei lämpöjä/painetta ollut niin ei ollut periaatteessa edes sun vika. Tai oli, mutta et olisi voinut asialle mitään :D
Vain YKSI LSP!

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ke Touko 15, 2013 12:00 pm

Hah, mä oon ennenkin osannut myöntää virheeni. On ihan niinku vara antaa perikskin :good:

Joo, oonhan mä muutaman puskurin kiillottanut. Tota ei vaan pystynyt. Jostain syystä maali on aika "herkässä" tossa muovin päällä, ku pesurillakin lastuna lähti.

Moka mikä moka = mun moka :buffer: Joskus pohjat vaan on mitä on ja mokia tulee helpommin. Ilkeähän seon kun ei tunne toisen autoa niin edes pestä niitä.

Mutta, pinnat on kauttaaltaan nyt aika kivassa kunnossa ja toivon mukaan kun puskuri menee maalarille niin siitä tulee melko ehta. Voin mä olla kaverina sitä vaikka 500 sella paperilla hiomassakin ennen maalauksia, tosin riittääkö sekään, vai onko toi alettava maalinpoistolla ton puskurin maalaus, Henkka?

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Touko 15, 2013 1:32 pm

Kyllä hiontaväriä saa ihan mustana ja valkoisenakin. Niistä sitten sekoittaa sopivan sävyn riippuen tulevasta väristä.

Niin, jos puskurin pohjat (aikaisempi maalaus) on hyvä ja pysyvä, niin perushionta ja mattaus riittää ennen hiontaväriä. Jos se maali taas on huonosti kiinni, niin niiltä alueilta ehdottomasti poisto hiomalla tai hiekkapuhaltamalla, jolla saa kätevästi varsinkin hankalammista paikoista. Kyllä sen huomaa, että mitä pitää poistaa. Luonnollisesti niille alueille, jotka ovat muovilla, niin tartunta pohjalle ja luonnollisesti hyvä puhdistus ja rasvanpoisto ennen tätä.
Kaikki liha tottelee kuria...

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ti Touko 21, 2013 2:55 pm

Juu, tänks neuvoa antavista :)

Kuva

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ti Touko 21, 2013 5:45 pm

Urran kirjoitti:latvala mä nostan sulle hattua tosta etupuskurin kurtusta. Harva kehtaa myöntää virheensä ja onhan se miehen teko kun myöntää.

Siks toisekseen en nyt tiedä onko tossa korimallissa ollut samoja ongelmia, mutta ainakin 1-sarjalaisissa (E82 jne) on ollut muoviosissa pohjamaalivikoja siten että maalit on lohkeillu isompinakin biitteinä irti ja itellekkin tullut vastaan että tahnoja levitellessä (siis ei käytännössä painoa laikalla ja kierrokset maltilliset) lähtee biitti irti maalista kun se ei oo ollutkaan siitä kohtaa kiinni puskurissa, ollut vain kiinni ympärillä olevassa maalissa :(

Jos tossa on samoja ongelmia ja sulle ei lämpöjä/painetta ollut niin ei ollut periaatteessa edes sun vika. Tai oli, mutta et olisi voinut asialle mitään :D
Toihan ei ole siis BMW:n alkuperäinen puskuri, eikä sitä myöden alkuperäinen maalipintakaan :) Jonkun sortin M3-look puskin...

Vastaa Viestiin