Kirjoitellaanpa tällainen näyttämö juttu vaikka Hynden vappu ämmä tyhjensi pöydän 100-0.
Vähän tarinaa autosta ja kuinka se päätyi minun talliin viikonlopuksi.
Talvella auton omistaja otti yhteyttä tämän foorumin kautta, Kiinnostaisiko eekolmiysin kiillotus jonka moottori on S62.
Eipä sitä voi kieltäytyä kun tuli tuo moottorin tyyppi esiin, pitäähän tällaisen auton olla arvoisessaan kunnossa.
Maaliskuussa sitten kävin autoa katsomassa omistajansa tallissa, ensi reaktio oli että hitto, mä oon nähnyt tän auton
No yhtä kaikki autoa tiirailemaan eihän siitä paljoa nähnyt kun valaistus oli huono mutta siitä sitten aikataulua suunnittelemaan.
Sattuipa siten sopivasti että aikataulut natsasi hyvin yhteen suunnitelmien kanssa ja autokin ehti olla pari viikkoa ajossa.
Sen verran autosta että viime kesänä myllytetty ja omistaja ei ollut tyytyväinen jälkeen.
Ennakoivaa huoltoakin on pellin alle tehty viime kesänä raikun toimesta.
Käytännössä apparin puoli on tehty uusiksi ajan saatossa. Viimeisimpänä takakulma ja taka ovi.
Lakka sumua entisistä korjauksista oli ympäri autoa.
Eteenpäin sanoi mummo lumessa.
Seuraavaksi lista mitä ja millä tehtiin ja miksi.
Esipesu ja pintojen puhdistus:
-Surfex-HD huuhtelu
-Surfex-HD Kinnastelu
-Deironizer
-Spies Hecker Silicone remover
-Bilt Hamber Soft Clay
Kiillotus:
-Scholl S17+ FP merino, Scholl S17+ Oranssi FP hex, Scholl S30+ Sininen FP hex. Samat tavarat ja tuotteet sitten ahtaammissa paikoissa 80mm kokoisena.
-Apparin puolen pysty paneelit Scholl S30+ Valkoinen FP hex, Scholl 30+ Sininen FP hex.
Hieman meinasi olla karpaloa ryppyreiän ympärillä kun tiedossa oli että ainakin kerran on myllytetty ja vähän maalailtu että mikähän mahtaa olla lakan paksuus.
LSP:
- Auto Finesse Soul.
Tämä valikoitui LSP:ksi kahdesta syystä, Vasta maalatut osat ja tää väri on sellainen johon mun mielestä ehdottomasti pitää saada sitä wetlookkia jotta pääsee oikeuksiinsa. Omistajallekkin se sopi. Sain vapaat kädet toteuttaa itseäni, kunhan en tee sitä auton sisälle
Muut osat:
- Renkaat: AG instant tyre dressing
- Lasit ja vanteet: FK1000p
- Mustat osat: Wolfs Black Out
Käytyt koneet:
- Shine Mate EP801
- Shine Mate ERP600
Pitemmittä puheitta kuvia ja lisää tarinaa.
Lähtökohtaa:

Tosiaan hantin puoli ei pahassa kunnossa ollut, RDS:n jämiä ja mikronaarmuja ja lakka summua

Kun taas kuskin puoli ja loppu auto olikin sitten jo varsinainen työmaa...

Lakka sumua

Ja sitten työn ohessa otettuja ennen/jälkeen ja 50/50 kuvia.

Varsinainen testi alue:

Paneeli ajettu siis S17+ oranssi FP hex.
Kinnastelin tuon testi alueen SHD:llä ja näytti tältä:

Naarmun poisto ei ollut riittävää joten aseeksi otin FP merinon jonka jälkeen oranssi FP, molemmilla aineena S17+
Tulosta alkoi syntymään toivotulla tavalla. Viimeistely komboksi arvoin S30+ ja sinisen hexin ja koneeksi ERP600 epäkeskon.
Koepaneeli näytti SHD kinnastelun jälkeen tältä:

Takakontin päälliseen piti vielä testata tuo FP merino ja FP hex ajettuna S17+ että onko tosiaan noin helposti saavutettavissa ko. loppu tulos, on se

Eteenpäin ja lisää satunnaisia kuvia.

Sitten väli pesu Surfex-HD:llä, Auto takaisin talliin ja pintojen tarkastelua:

Check!
Vaha päälle ja loppu hipostelut.
Sitten kuvat valmiista (näitä onkin sitten pari.....) :

Vesileikkejä, Hyvin pakenee vesi

Loppu kevennyksenä pari autosta löytyvää tarraa:

Kaikesta päätellen omistaja oli hyvin tyytyväinen, Kiitos vaan kun uskoit autosi käsiini, Tämä on minulle Auto joten mielellään tällaisen palauttaa arvoiseensa kuntoon