Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?

Kiillotuskoneet ja välineet
Urran

Re: Kiillotuskonetta alle 300€?

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 18, 2011 8:09 am

Hynde kirjoitti:Ei. Ne vaan ovat erilaiset koneet. AEG on rotary ja DAS6 on DA. Itsellänikin on tuo DAS6 myös. Molemmille löytyy käyttötarkoituksensa.
Nimenomaan, ja jos ainoaksi koneeksi hankkii niin DA on mun mielestä best bet. Itsellä ollut aikapäivät Metabo ja Cyclo kopion hommasin ekaks DA kokemukseks. Kyl jäi miettimään josko ostais DAS6pro:n/Flexi:n jossain vaiheessa :?
Dani kirjoitti:Jos AEG Pe 150 on 100% kopio Milwaukeesta (myös sähköosta jne.) niin töissä tuo Milwaukee laulaa semmoset 6-10h -> 5-6päivää viikossa, kestänyt sen 2vuotta putkeen.
Laakeri on alkanut pitää hitusen ääntä, mutta välys on vielä niin pieni ettei mitään hätää.
Piuha murtui kahvan juuresta eilen, sen korjasin itse 15minuutissa, tuohan on siis ihan yleinen vika myllyissä.

Toivon että tuo AEG on oikeesti täys kopio niin parempaa konetta saa oikeesti etsiä 8-)
Jos Milwaukeen laakeri antautuu niin koita ostaa töihin Metabo. Haluisin kuulla mitä oot siitä mieltä :D Tai sit mun pitää antaa pariks päiväks lainaan se sulle töihin.. Dani oot kuitenkin ns. foorumin kokenein rotary mies (mun oletus)
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Helmi 18, 2011 8:37 am

Urran kirjoitti:
Jos Milwaukeen laakeri antautuu niin koita ostaa töihin Metabo. Haluisin kuulla mitä oot siitä mieltä :D Tai sit mun pitää antaa pariks päiväks lainaan se sulle töihin.. Dani oot kuitenkin ns. foorumin kokenein rotary mies (mun oletus)
[Puoliksi leikillään]
Danihan voisi tehdä testin kiillotuskoneista :lol: Mulla olisi festool lainata testiin. Kuva
[/Puoliksi leikillään]

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » Pe Helmi 18, 2011 5:48 pm

TKe_ kirjoitti:
Urran kirjoitti:
[Puoliksi leikillään]
Danihan voisi tehdä testin kiillotuskoneista :lol: Mulla olisi festool lainata testiin. Kuva
[/Puoliksi leikillään]
Mutta testi kertoisi mistä koneesta Dani tykkää ja mikä sen käteen sopii parhaiten.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Helmi 18, 2011 7:22 pm

Nyt kävin hakeen tuon AEG:n tuolta Tammiston Bauhaussista. 239 euroa oli päivän hinta...
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 18, 2011 9:08 pm

Antakaa vaan testiin, koneet saavat kyllä ihan maukkaat kyydit yhden päivän ajan.

Nyt on aika pitkä kokemus rotaryistä seuraavat:
- Milwaukee AP 12 E
- Flex L 3403 VRG

Jonkin verran myös Flex L 602 VR joka on aika jäätävä möhkäle :lol:
Sit oli päivän testissä Festoolin rotary, en muista mallia.

..ja erilaisia paineilmalla toimivia Dynabradeja, pakotettuja epäkeskoja, epäsäännöllisiä, suoravetoisia, vesihiomalaitteet jne.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Maalis 04, 2011 5:04 pm

-JP- kirjoitti:Totta, mekin tilattiin tuo flex saksasta. Hintaa oli 330€ toimitettuna, suomesta halvimmillaan 400€+postit...
Mistä ostit tuon?

Katselin, että amazon.com:ista sais 309$ = n.221€

Onko tuolta amazonista mahdollista tilata EU:n alueelta, vai tuleeko nuo aina jenkeistä, tms EU:n ulkopuolelta?

Rupes himottamaan tuon tilaaminen, kun kävin tyhjentämässä yhden varatilin, jota en edes muistanut... :D

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Maalis 04, 2011 6:25 pm

JUMA kirjoitti:
-JP- kirjoitti:Totta, mekin tilattiin tuo flex saksasta. Hintaa oli 330€ toimitettuna, suomesta halvimmillaan 400€+postit...
Mistä ostit tuon?

Onko tuolta amazonista mahdollista tilata EU:n alueelta, vai tuleeko nuo aina jenkeistä, tms EU:n ulkopuolelta?

Rupes himottamaan tuon tilaaminen, kun kävin tyhjentämässä yhden varatilin, jota en edes muistanut... :D
jos on jenkeistä niin sähköjutut ei satu ja tullia tulee myös. Amazon löytyy myös briteistä.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Maalis 04, 2011 6:58 pm

Juu, kattelin tuolta amazon.co.uk:sta, mutta hinta pomppaa jo kalliimmaksi mitä suomesta.

Empä tuota muistanutkaan, että jenkeissä oli 110V järjestelmä...

Eli, amazon voidaan unohtaa...

Ebay.de:ssä oli ~332€ + postit, mutta kun en ole tuota iipeitä käyttänyt ja nahkapöksyjen kieli ei taivu, niin en löytänyt edes postikulujen hintaa...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Maalis 04, 2011 7:04 pm

AEG vs. Milwaukeen ero saattaa olla rattaissa, Milwaukeessa teräksiset ja AEG:ssä jotain muuta?
Asia selviää jos joku avaa oman AEG:n ;)

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Maalis 04, 2011 8:20 pm

JUMA kirjoitti:
Mistä ostit tuon?

eBaystahan tuo tilattiin. Sitä myyjää en enää löytänyt mistä ostin, mutta halvin näytti olevan tuo 332€+postit 17,50€.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Maalis 04, 2011 8:20 pm

Dani kirjoitti:AEG vs. Milwaukeen ero saattaa olla rattaissa, Milwaukeessa teräksiset ja AEG:ssä jotain muuta?
Asia selviää jos joku avaa oman AEG:n ;)
Minäpä availen kun käyn hallilla seuraavan kerran.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

makelja

Viesti Kirjoittaja makelja » Pe Maalis 11, 2011 7:47 pm

Mites tämä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=17080" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko liian vaikea käyttöinen aloittelijalle? Eli saako tuhoa aikaiseksi? Vai kannattaisko kuitenkin se cyklokopio?

-ruoska-

Viesti Kirjoittaja -ruoska- » Pe Maalis 11, 2011 8:00 pm

CYC:llä mielenkiintoinen uutuus. Ei pahan hintainen ja suhteellisen kevytkin.
Jokohan tuo Bilteman rotary saa kyytiä... hmm.

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ma Maalis 14, 2011 11:40 pm

Moro!

Ensimmäinen postaus tällekin foorumille, aikani pyörittyä ja lueskeltuani :)

Tähän asti kiillotukset on tullu hoidettua DAS-6 + Menzernan laikat + Menzernan tökötit -yhdistelmällä. Saahan noilla tulosta aikaan, mutta mutta... Kovin on hidasta ja syvempien naarmujen poistaminen on todellisen tuskan takana.

Nyt olenkin miettinyt jos hankkisin Rotary koneen tohon rinnalle, millä hoitais kiillotukset? Jos sattuu hologrammeja aikaseks saamaan, niin niiden poistelut ja litkujen levittelyt sitten DAS-6?

Kannattaako edes ajatella esim. Bilteman rotaryä, vai ostaa kerralla kunnollinen (Ettei kävisi kuin DAS-6 kanssa aikanaan, ei ole edes Pro)? Lähinnä tulee kiilloteltua omaa, perheen ja kavereiden autoja. Kunnollisella kalustolla tulis varmaan enemmänkin tehtyä?

Lähinnä Bilteman yms. koneissa häiritsee toi paino, yli kilon enemmän kuin esim. AEG PE-150? Muutaman tunnin kun konetta pitelee näiden heinänkorsien varassa, olisi ihan mukava ettei koneessa olis turhaa painoa :D

Lähinnä nyt olenkin kuolannut tota AEG PE-150 konetta, sopivasti voimaa mutta kuitenkin kevyt käsitellä? Mitäs arvon raati on tästä mieltä? Myyntipalstallahan olisi tällänen (sininen, vanha?) myynnissäkin 145 euron hintaan.

Uutena halvin mitä olen löytänyt, 183e alv. 0%:
http://www.st-tukku.net/kiillotuskone-% ... -2697.html

Lyhyesti siis, onko hankkimisen arvoinen laite? Uudessa ainakin olisi 3V takuu.

Mitä mieltä yhdistelmästä: AEG PE-150 + Lake Countryn 6,5" CCS laikat + Menzernan tökötit?

Vähän romaaniksi meni, mutta toivottavasti edes joku jaksaa lukea :D

-Jiri

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Maalis 15, 2011 6:26 am

Jiri kirjoitti:Mitä mieltä yhdistelmästä: AEG PE-150 + Lake Countryn 6,5" CCS laikat + Menzernan tökötit?
Toimiva yhdistelmä. Laikkojen kanssa on valinnanvaraa reilusti, omakohtaisesti hyväksi on havaittu myös 3M ja Chemical Guys Hexologic -laikat.

Tämä CYC:n uusi kone ei ole ainakaan kallis, mutta ei näytä kovin ergonomiselta ja tehotkin hiukan epäilyttää...

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Maalis 15, 2011 2:37 pm

Itsekin pähkäilen ton rotaryn hankkimista DAS-6:n kaveriksi.

Onko kokemuksia tuosta AEG:sta ja Flex L 3403 VRG, kummassa enemmän vastinetta rahoille ryhmässä alle 300€-laitteet?
Nuohan molemmat löytyisi alle tuon hinnan kotimaastakin.

Yksi uutuus olisi tietty tuo Kestrelin rotary, mutta kokemuksia siitä lienee kovin vähän.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 15, 2011 3:09 pm

http://www.lawson-his.co.uk/scripts/det ... duct=66660

Itse lähtisin tällä. Oon ihmetelly miks aina etitään sitä halvempaa vaihtoehtoa kun ne "Pro" vehkeet saa maailmalta halvemmalla. Maahantuojalla jos teettää tulpanvaihdon niin varmasti takuuhommatkin etenee. Wihuri siis Vantaalla, vähän huonompi jos asuu kauempana.
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Maalis 15, 2011 3:57 pm

Urran kirjoitti:http://www.lawson-his.co.uk/scripts/det ... duct=66660

Itse lähtisin tällä. Oon ihmetelly miks aina etitään sitä halvempaa vaihtoehtoa kun ne "Pro" vehkeet saa maailmalta halvemmalla. Maahantuojalla jos teettää tulpanvaihdon niin varmasti takuuhommatkin etenee. Wihuri siis Vantaalla, vähän huonompi jos asuu kauempana.
Onks tää "the kone" :D
En todellakaan etsi halvinta mahdollista, mutten mitään jättisummia viitsi sijoittaa.
Ja kun en tiedä, mitä tarjolla on.
Tuo Metabo kyllä kelpais, jos on noita paria kotimaan kivijalkapuotien koneita parempi.
Ja pistotulppa vaihtuu kyllä ihan tossa omassa autotallissakin, vaikka DAS käykin Clas Ohlsonin femman adapterilla, kun en ole jaksanut tulppaa vaihtaa.

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ti Maalis 15, 2011 4:39 pm

Siis onko toi Metabo jollakin tapaa parempi kuin AEG PE 150? Onko Metabossa euroopanlaajuinen takuu? Spekseiltään ainakin samanlainen?

On se ainakin kalliimpi... 208£ = 240euroa, ja tohon taitaa tulla postejakin päälle?

AEG maksaa Poratuulelta 232 euroa sis. alv 23%, ennakkoon maksettuna ilmaiset rahdit.
...ja AEG:ssä 24 + 12kk takuu.

Flexi taitaa maksaa muutaman kympin enemmän?

Ja ei, halvinta mahdollista en ole hankkimassa, vaan hintalaatusuhteeltaan parasta.

-Jiri

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ti Maalis 15, 2011 5:11 pm

Olisin tarjonnut koneeksi Flexin pakotettua epäkeskoa, mutta kun sulla on jo epäkesko kannattanee siihen kylkeen hankkia rotary.
Itse tykkään vaan tehdä samalla koneella alusta-loppuun.
On mulla toi Dass 6 pro konekkin ,mutta paljon tehokkaampi on tuo Flexsi

Mutta sinähän ostat koneen nimenomaan omiatarpeitasi varten :)

Jiri

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ti Maalis 15, 2011 5:33 pm

...no eipä tota mun DAS-6 voi verrata oikeisiin epäkeskoihin :| Flexin pakotettu epäkesko taitaa olla hinnoissaan, malli on ilmeisesti toi 3401?

Miten tollasella Flexin pakotetulla epäkeskolla pärjää? Esimerkiks pahoilla naaruilla olevat pinnat, tai sitten vesihiotut pinnat? Tällanen arvostelu tuli vastaan:
http://autonhoito.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=292" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosta vois päätellä taas että Rotary + DAS-6 vois olla mulle aika passeli setti, kun kahta Flexiä ei harrastehommiin pysty ostamaan :D

Ja siis ihan täys aloittelijahan olen koko touhussa, mistään en mitään tiedä mutta kovasti yritän... Pakotettu epäkesko nyt olis turvallisempi kuin Rotary, mutta eiköhän ton Rotarynkin oppisi kun ensin polttaa muutaman auton lakkapinnat ;)

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ti Maalis 15, 2011 6:03 pm

Kaveri kyllä myönsi ,että ei ole varma tekniikastaan sulla on varmaan epäkesko koneen käyttö hanskassa.
Sen lisäksi kaveri käytti vasta keskiraskasta kiilloketta (3.02) 100s ois purrut aivan erilailla siis Menzernoista kyse ja laikan kovuuskin jäi epäselväksi
Koneen tärinä voi johtua vaikka huonosti keskitetystä laikasta.
Ei ole pakotettukaan epäkesko tehoissa rotaryn veroinen, asettuu sinne Dassin ja rotaryn väliin.
Joka vehkeessä on hyvät ja huonot puolet.
Sinähän ne puntaroit tarpeittesi mukaan. ;)
Näillä sivustoillakin esiintynyt nimim. Anzafin (tai sinne päin) on operoinut juurikin tolla Flexsillä .
Katsoppa tuloksia näyttämö osiosta.
Ai niin Jii Peekin käyttää Flexsiä törkeesti hyväkseen :lol:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Maalis 15, 2011 7:19 pm

Rotary Flexin ja metabon ainut ongelma on se että akseli on turhan pitkä vaahtomuovilaikoille, kanttaa helposti mutta soveltuu taas hyvin karvalaikalle.
Milwaukee ja AEG taas mukavempi kun akseli on lyhyt, hankala kantata.

Itse tykkään enemmän Milwaukeesta=AEG, mutta makuasioita tietysti.

Ps. jos joku kukkakeppi pelkää painon puolesta miten jaksaa niin itse olen pärjännyt erittäin hyvin vaikka lipputangon taakse voi piiloutua :lol:

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Maalis 15, 2011 8:19 pm

Sitä mun on muuten pitänytkin kysyä, että onko se miten tarkkaa, kun festoolissa on merkintä max 150mm laikat jos sattus käyttämään vähän isompia laikkoja :roll: ? Itsellä on mm. LC:n 6.5" laikkoja.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Maalis 15, 2011 9:30 pm

Ei siitä mitään haittaa pitäisi olla, ei ainakaan tule mieleen että miksi ei voisi käyttää?

Toi metabo ei ole tosiaan pahan hintainen. Silloin kun olin itselle ostamassa konetta, niin jos ois budjetti antanut vähänkään periksi niin oisin ottanut metabon AEG:n sijasta. Vaikka AEG:ssä ei mitään moitittavaa olekaan niin kyllä metabo tuntui ihan maailmanluokan vehkeeltä.

Vastaa Viestiin