Painepesurit

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Murske

Re: Painepesurit

Viesti Kirjoittaja Murske » Ke Huhti 10, 2013 7:52 pm

HenriKoo kirjoitti:Koneviestissäkin on useammassa pesuritestissä todettu tilhin ja nilfiskin olevan melko samasta puusta veistettyjä. Stihli kuitenkin voittanut nilfiskin molemmissa testeissä (toisessa testissä oli valovirralla toimivat pikkupesurit Stihl RE 142 plus ja nilfisk-alto poseidon 2-29, ja toisessa testissä isot kuumapesurit Stihl re 661 plus ja Nilfisk-Alto Neptune 5-50 FA Special).
Mainittiinko siinä mistä syysta stihl voitti?

Vähän nyt kyllä houkuttelisi vielä harkita tuota nilfisk P 150 mallia. Saksasta saisi halvalla. Tärkeimpinä eroina verrattuna tuohon E 145 malliin siinä on lisäksi messinkinen sylinterin kansi, suuttimet messinkiliitännällä ja integroitu irrotettava pesuainesäiliö. Mutta tehontarve on 12,6A ja ulkovajan pistoke on 10A sulakkeen takana. Mutta toimiiko nämä painepesurit koko ajan täydellä ilmoitetulla teholla? Tutulle sähkömiehelle soittelin ja se oli kyllä sitä mieltä, että ei se automaattisulake kestä, vaan laukeaa vähän väliä.

HenriKoo

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » Ke Huhti 10, 2013 8:14 pm

Niin siis unohdin mainita, että pikkupesuriluokan voitti kränzle quadro (stihl 3:s ja fiski 4:S), ja ison luokan kärcher hds 8/18 (stihl 3:s ja fiski 5:s).

Pikkuluokassa nilfiskistä puttui paineensäätö pesupistoolista, joskin muutoin pesupistoolia kehuttiin (on muuten sama pyssy, kuin isommassa mallissa). Stihlin pyssyä sen sijaan moitittiin vähän turhan lyhyeksi (tuskin niin isoa merkitystä auton pesussa, kuin maatalouskoneiden ja navetoiden ym. pesussa).

Isommasta pesurista puuttui letkukela, joka stihlissä oli. Stilhin pesutehoa kehuttiin, mutta huonohko pesupistooli alensi pisteitä.

Huomattavaa kuitenkin, että molemmissa testeissä stihlin hinta/laatusuhde oli parempi kuin fiskin. Stihl 78 pojoa, "pisteen hinta" 10€. Nilfisk 75 pistettä, pisteen hinta 13€. Isommassa luokassa erot olivat isompia. Stihl 82 pistettä, 46€. Nilfisk 80 pistettä, 51€.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ke Huhti 10, 2013 11:20 pm

Olen jo pitkään ollut ostamassa Kränzle HD 10/120 pesuria, se on todellinen bare bones -malli ja sikäli helppo säilyttää. Mutta varusteet ja letkut pitää säilöä erikseen. Itsellä on kylmä talli, ajattelin että HD 10/120 on helppo kantaa eteiseen. Vanhan Clenin olen jäädyttänyt monta kertaa, on mennyt pari kahvaa ja letkua...

Sitten näin uuden K 1152 TS T mallin. TS = automaattinen pysäytys, Clenistä oli tuo pitkään rikki ja nyt kun se taas alkoi toimia huomasin kuinka kätevä ominaisuus se on. Pesuri mahtuu juuri eteiseen, mittasin. :D Netistä saa 600€, mikä olikaan se paras nettikauppa? Kannattaako tuohon ottaa samalla jotain alustanpesusuuttimia tms. lisävarusteita?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 11, 2013 12:58 am

Mitäs tää automaattinen pysäytys sitten niinkun tekee?
Vain YKSI LSP!

ots

Viesti Kirjoittaja ots » To Huhti 11, 2013 1:34 am

Urran kirjoitti:Mitäs tää automaattinen pysäytys sitten niinkun tekee?
Moottori sammuu kun vapautat kahvan ja lähtee taas liikeelle kun painat kahvasta.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 11, 2013 7:14 am

Eikös se nyt oo jokaisessa nykypesurissa? Siis ilman TS mainintaakin? Ja sehän on nimenomaan huono juttu koska sit kun avaat kahvan niin paine ei jatku tasasena vaan käy ensin tosi alhaalla :?
Vain YKSI LSP!

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Huhti 11, 2013 7:41 am

Kärkkäisellä näköjään Kränzle 10/120 tarjouksessa 450e. Eipä jää juuri tilaamisen palkkaa Saksasta jos saa tuohon rahaan suoraan hyllystä :good:

Osgard

Re: Re: Painepesurit

Viesti Kirjoittaja Osgard » To Huhti 11, 2013 8:24 am

Urran kirjoitti:Eikös se nyt oo jokaisessa nykypesurissa? Siis ilman TS mainintaakin?
ei kränzlen pesureissa ainakaan

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Huhti 11, 2013 8:37 am

Ei ole Kränzleissä ja hyvä niin, itse en tuollaista ts-mallia ottaisi.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » To Huhti 11, 2013 11:13 am

"Kaikissa" isommissa Kränzleissä näyttäisi olevan automaattipysäytys, kaipa ne on sitten automaattisesti paskoja... :roll:

En ole Clenissä havainnut ongelmaa tuon pysäytyksen kanssa, paineet nousee äkkiä eikä Lance piiputa. Mutta kukin saa toki muodostaa oman mielipiteensä asiasta. Minusta se on vaan kiva, kun auto pestessä ei tarvitse aina juosta käynnistämään ja sammuttamaan pesuria erikseen. En tykkää että pesuri huutaa sen aikaa kun kinnastelee autoa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 11, 2013 11:26 am

Siis koko ominaisuushan on nimenomaan tätä viherpiiperrystä millä säästetään sähköä. Mutta esim. lance kiinni pesurissa niin kun tommonen pysäytin on, niin ei kannata liipasimesta päästää ellei ole ihan pakko että vaahto lentää hyvin -> kuluu enemmän pesuainetta.

Mä oletin että valmistajien on nykyisin käsittääkseni pakko tehdä se noin, koska melkein joka valmistajan pesurissa alkaisi olemaan tuo ominaisuus? Mutta on aika moneen kertaan todettu että siitä on enemmän haittaa, kun hyötyä. Siis normaalisti nykypesureissa ei pääse valitsemaan tuleeko toi ominaisuus vai ei, mutta jos saa niin itse ottaisin ehdottomasti ilman.

Ainut havaittava etu on että pesuri ei käy välissä niin on hiljaista. Mutta Kränzlen pesurit (referoin omaani) nyt muutenkaan ei pidä mitään ääntä niin se on ihan se ja sama :D
Vain YKSI LSP!

Modifier
Viesti:

Painepesurit

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Huhti 11, 2013 11:27 am

Mulla oli hinnat alkaen kärcherissä kone päällä kokoajan mutta tuossa paremmassa se sammuu kans heti kun liipasimesta päästää irti.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Huhti 11, 2013 4:59 pm

Daatta kirjoitti:"Kaikissa" isommissa Kränzleissä näyttäisi olevan automaattipysäytys, kaipa ne on sitten automaattisesti paskoja... :roll:

En ole Clenissä havainnut ongelmaa tuon pysäytyksen kanssa, paineet nousee äkkiä eikä Lance piiputa. Mutta kukin saa toki muodostaa oman mielipiteensä asiasta. Minusta se on vaan kiva, kun auto pestessä ei tarvitse aina juosta käynnistämään ja sammuttamaan pesuria erikseen. En tykkää että pesuri huutaa sen aikaa kun kinnastelee autoa.
Samaa mieltä Daatan kanssa mulle ei tule sellaista pesuria mikä huutaa kokoajan, sillä nykyisessä paine nousee niin nopeasti ettei siitä ole mitään haittaa. Ensimmäinen pesuri minkä ostin -95 oli juuri tuollainen jatkuvasti käyvä ja ohjeessa kiellettiin sen huudattaminen pitempään ku 5 minuuttia ettei kone vaurioidu sitä sai sammutella ja käynnistellä auton pesun tai minkä muun pesun yhteydessä aivan riittävästi ja lopulta katkasija hajosi ja piti aina piuha irrottaa roikan päästä, jos halusi sammuttaa sen :shock: Vaikka meille ääntä mahtuu ku lähin naapuri asuu puolen kilsan päässä niin silti haluan, että pesuri sammuu ku sitä ei käytetä. Kerran joutuu foamin levityksen aikana pysättämään homman mutta nopeasti sieltä vaahto tulee kun uudestaan pesurin käynnistää. En ole kokenut minkäänlaista ongelmaa tuosta, eikä ainettakaan ole mennyt hukkaan vaan auton päälle se on aina mennyt.

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » To Huhti 11, 2013 5:13 pm

Tuo isompi nilfisk käy kahvasta irroittamisen jälkeen ~minuutin "tyhjäkäyntiä" ja sammuttaa pumpun vasta sitten. Ihan fiksu systeemi, ei hetkelliset katkokset haittaa.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 11, 2013 11:07 pm

Mä voin mittaa kännykän desibelimittarilla paljon mun kränzle pitää ääntä yli metrin etäisyydeltä. Mä melkeen lupaan että se on alle 35dB. Ainakin Posa ja sonikk voi todistaa ettei tuommoinen messinkikasa pidä käytännössä ääntä juuri ollenkaan.

Ostakaa laatuvehkeitä eikä mitään paskoja, niin ei tarvii kuunnella sitä surinaa. Noi Kränzlen sähkömoottorit ja männänkoot on mitotettu hieman eri tavalla vs. esim. Kärcherin halvimmat, ei pyöri varmaan edes neljännettä siitä kierrosnopeudesta mitä halvemmat veljensä.

Sitäpaitsi tuo 5min välein sammuttelu. Heh. Jos pesuri on ns. perus oman aikakautensa laatupesuri niin siin on maahantuoja kaksinyt omia hienoja sääntöjä mitkä todenäköisesti koskee lähinnä ammattikäyttöä/missä pesuri surisisi tunteja yksistään :lol: Ei muuten mutta sen pesurin toiminta on tavallaan ihan samanlaista, liipasin auki tai kiinni joten mitään vahinkoa ei käytännössä voi tapahtua pesurille, mitä ei tapahtuisi pestessäkään. Ei esim. "käy kuivana" tai mitään muutakaan.

Tää lienee taas semmosia varuste-eroja että ennenkun olet omistanut molemmat, et tajua toisen etua :thumb:
Vain YKSI LSP!

epuj

Viesti Kirjoittaja epuj » To Huhti 11, 2013 11:21 pm

Ei taida kyllä Kränzlen 10/120 olla todellakaan hiljaisimmasta päästä. Speksien mukaan 91dB ja esim. Wolfien ja Demonin youtube-pätkiä katsellessa ainakin kuulostaa aika äänekkäältä. :) Toisaalta taitaa kaikki muut Kränzlen mallit pyöriä n. puolet pienemmällä kierrosluvulla, joten niissä käyntiääni onkin aivan erilainen.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 11, 2013 11:23 pm

Kuka siitä mallista puhu. Yritän huomenna mittaa niin sitten lisää. Ja uskoisin että mitattu ääni ei ole sisäkierto päällä, vaan pesurin kahva auki ;)
Vain YKSI LSP!

ots

Viesti Kirjoittaja ots » Pe Huhti 12, 2013 12:06 am

sonikk kirjoitti:Ei ole Kränzleissä ja hyvä niin, itse en tuollaista ts-mallia ottaisi.
Ominaisuus löytyy jo T-mallissa, ainakin Kränzle 1151T sellaisessa.

Pysähtyessä pumppuun ei jää painetta, mutta letkuun jää. En ole huomannut ongelmaa lancen kanssa vaikka päästääkin kahvasta välillä.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Huhti 12, 2013 1:10 am

Meidän pesuri ei olekaan öljytty malli, siellä kiertää jotain semmosta kermakahvin näköistä mönjää liukasteena :lol: Siksi se murisee niin äänekkäästi :roll:

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Huhti 12, 2013 8:19 am

Urran kirjoitti:Mä voin mittaa kännykän desibelimittarilla paljon mun kränzle pitää ääntä yli metrin etäisyydeltä. Mä melkeen lupaan että se on alle 35dB. Ainakin Posa ja sonikk voi todistaa ettei tuommoinen messinkikasa pidä käytännössä ääntä juuri ollenkaan.

Ostakaa laatuvehkeitä eikä mitään paskoja, niin ei tarvii kuunnella sitä surinaa. Noi Kränzlen sähkömoottorit ja männänkoot on mitotettu hieman eri tavalla vs. esim. Kärcherin halvimmat, ei pyöri varmaan edes neljännettä siitä kierrosnopeudesta mitä halvemmat veljensä.

Sitäpaitsi tuo 5min välein sammuttelu. Heh. Jos pesuri on ns. perus oman aikakautensa laatupesuri niin siin on maahantuoja kaksinyt omia hienoja sääntöjä mitkä todenäköisesti koskee lähinnä ammattikäyttöä/missä pesuri surisisi tunteja yksistään :lol: Ei muuten mutta sen pesurin toiminta on tavallaan ihan samanlaista, liipasin auki tai kiinni joten mitään vahinkoa ei käytännössä voi tapahtua pesurille, mitä ei tapahtuisi pestessäkään. Ei esim. "käy kuivana" tai mitään muutakaan.

Tää lienee taas semmosia varuste-eroja että ennenkun olet omistanut molemmat, et tajua toisen etua :thumb:
Älä nyt sentään lupaa mitään, jos alle 35dB meinaat ;)
Esim kuiskaus on n1m päästä noin 40dB ja puhe on jo 60dB
Meluhan nousee Logaterimisellä asteikolla.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 12, 2013 8:29 am

Piti laittaa pientä provoa :D On se niin hiljanen ääni ;) Mun dB referenssit tulee noista tietokoneen tuulettimista ja reilusti yli 40dB on kyllä jo semmonen humina että oksat pois.

Wolfie tolla öljyymisellä on muuten ihan törkeesti vaikutusta ääneen. Kun laittaa ihan tuoreet ölpät sisään ja pesuri on ns. "irti kaikesta rämisevästä" (ja vähän demppaavalla alustalla, esim. mullan päällä) niin kun pistoolin kahva on kiinni ja pesuri pyörii siinä jossain lähettyvillä niin sitä ei oikeesti kuule, jos ei keskity kuuntelemaan :) Luulen että teidän pesuriinkin kun laittaisi uudet öljyt niin saattaisi parantua :)
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Huhti 12, 2013 8:38 am

Wolfie kirjoitti:Meidän pesuri ei olekaan öljytty malli, siellä kiertää jotain semmosta kermakahvin näköistä mönjää liukasteena :lol: Siksi se murisee niin äänekkäästi :roll:
Sehän lukee manuaalissakin, että öljyt pitää vaihtaa ensimmäisen 50h käyttötunnin jälkeen. Melkoista kuraa sieltä ulos tuli, kun itse vaihdoin viime kesänä öljyt pesuriin.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Huhti 12, 2013 8:53 am

Urran kirjoitti:Wolfie tolla öljyymisellä on muuten ihan törkeesti vaikutusta ääneen. Kun laittaa ihan tuoreet ölpät sisään ja pesuri on ns. "irti kaikesta rämisevästä" (ja vähän demppaavalla alustalla, esim. mullan päällä) niin kun pistoolin kahva on kiinni ja pesuri pyörii siinä jossain lähettyvillä niin sitä ei oikeesti kuule, jos ei keskity kuuntelemaan :) Luulen että teidän pesuriinkin kun laittaisi uudet öljyt niin saattaisi parantua :)
Tke: Kertaalleen siihen on jo vaihdettu öljyt, mutta taas on sellasta kerman väristä mönjää siellä :D Pitänee tehdä huuhtelut pariin kertaan ja sit uudet öljyt sisään :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Huhti 12, 2013 9:29 am

Demon kirjoitti:
Tke: Kertaalleen siihen on jo vaihdettu öljyt, mutta taas on sellasta kerman väristä mönjää siellä :D Pitänee tehdä huuhtelut pariin kertaan ja sit uudet öljyt sisään :)
Melkein itse tekisin huuhtelun myös. Pidättekö pesurissa koko ajan vettä (ette laske kahvasta letkua tyhjäksi)? Minulla on sellainen muistikuva, että joku tällä palstalla kertoili, että hänen pesurinsa oli tehnyt samaa ja se oli johtunut siitä, että pesurissa oli koko ajan "paine" päällä.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Huhti 12, 2013 9:31 am

Kyllä se on vesistä irti silloin kun sitä ei käytetä.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Lukittu