Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Re: Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
20min. ennen seuraavaa kerrosta olis suotavaa odotella.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tästä kuulisin mielellään lisää....Dani kirjoitti:20min. ennen seuraavaa kerrosta olis suotavaa odotella.
Onko syynä se että ehtii ensimmäinen kerros "asettua" vai mikä?
Vahalla kun vahalla (sealantit myös) sisältävät tietyn verran liuottimia, öljyjä ym. jotka höyrystyvät levityksen aikana ja sen jälkeen, joten kiillotuksen jälkeen olis vielä hyvä, että ohuen ohut pinta päästää ne vähäisemmätkin liuotinrippeet ilmastoa pilaamaan ennen seuraavaa "kerrosta".
Tämän takia (usemmiten) puhutaan että paras kiilto saadaan esille seuraavan pesun jälkeen, joka oikestaan pitää paikkaansa koska silloin pyyhitään kuivatessa se vihoviimeinen kuivuneen vahan harmaus pois pelliltä.
Glazella tämän "harmauden" huomaa nopeammin tummilla pinnoilla.
Tämän takia (usemmiten) puhutaan että paras kiilto saadaan esille seuraavan pesun jälkeen, joka oikestaan pitää paikkaansa koska silloin pyyhitään kuivatessa se vihoviimeinen kuivuneen vahan harmaus pois pelliltä.
Glazella tämän "harmauden" huomaa nopeammin tummilla pinnoilla.
Selvä tämä sitten, täytyy pitää mielessä kun parin viikon päästä kiillottelen oman auton ja laitan fk1000 siihen päälle 
Laitoin ite kans käyttikseen FK1000P:n pintaan reilu 1.5kk takaperin ja nyt pesin ekan kerran pelkkä BH AF + painarilla huuhtelu ja jätti kyllä todella hyväksi pinnan, vaikka en kinnasta pinnalle tarjonnutkaan. Tuossa varmaan viikon sisään tulee pestäväksi auto, jonka myllytin alkutalvesta ja pesty ties mitenkä (selvitän tämän kun näen omistajan paikanpäällä). Katotaan miten 1000P on talvehtinut Audin lakkapinnassa 
Tuota saa minun mielestä myllytetylle autolle laittaa vaikka koko purkin sen perään. Mut sit taas jos ei oo laikalla ajettu pintoja, ennen tuota vahaa, niin saattaa hyvinkin hiki tulla otsalle jos seljällekin.
Mutta tottahan se että suotta sitä laittamaan liikaa. Pieni ohut kerros vain. Itse en juuri muita ole käyttänytkään kuin tätä..
Mutta tottahan se että suotta sitä laittamaan liikaa. Pieni ohut kerros vain. Itse en juuri muita ole käyttänytkään kuin tätä..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
-
U. Turhapuro
Mistä saa ostettua FK1000P? Mieluiten jättäisin rahat Suomeen! 
Ei taida olla Suomesta muuten saatavilla kuin, että joku myy siulle omasta purkistaan 
SPOILERSPOILER_SHOW
Jos ehdottomasti haluat pitää rahat suomessa niin BH Finis-Wax kans kelpo LSP
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
U. Turhapuro kirjoitti:Mistä saa ostettua FK1000P? Mieluiten jättäisin rahat Suomeen!
Ja voisin tässä vieläpä veikata, että Finis Wax on kestävämpää tavaraa. Muuten hyvin samanlaisia käytön helppoudessa ja soveltuvatpa kummatkin vielä esim. vanteillekin.Shakini kirjoitti:Ei taida olla Suomesta muuten saatavilla kuin, että joku myy siulle omasta purkistaan
SPOILERSPOILER_SHOWJos ehdottomasti haluat pitää rahat suomessa niin BH Finis-Wax kans kelpo LSP
Vuodenvaihteeseen asti tuota oli vielä Shinearaman valikoimassakin, mutta eipä ole enää. Eikä ole Elitellä, eikä PolishedBlissilläkään.
Liekö siis CYC ainoa? Linkki CYC:iin.
Liekö siis CYC ainoa? Linkki CYC:iin.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
-
powermitsu
Siinäpähän veikkailetViltsu kirjoitti:U. Turhapuro kirjoitti:Mistä saa ostettua FK1000P? Mieluiten jättäisin rahat Suomeen!Ja voisin tässä vieläpä veikata, että Finis Wax on kestävämpää tavaraa. Muuten hyvin samanlaisia käytön helppoudessa ja soveltuvatpa kummatkin vielä esim. vanteillekin.Shakini kirjoitti:Ei taida olla Suomesta muuten saatavilla kuin, että joku myy siulle omasta purkistaan
SPOILERSPOILER_SHOWJos ehdottomasti haluat pitää rahat suomessa niin BH Finis-Wax kans kelpo LSP
powermitsun kanssa tavallaan vähän samaa mieltä. Lienee enemmän tekijästä/pesijästä kiinni kestot (ja myös referenssit foorumilla), kun verrattavista aineista.
Vain YKSI LSP!
B-H Laboratories on tehnyt kestotestejä muita vastaavia LSP tuotteita vastaan (mm. FK1000p, Colli, Powerlock, yms.) ja testit kertovat sitä mitä minäkin. Lisäksi tuolla DW:n puolella olen lukenut omasta mielestä luotettavien nimimerkkien vastaavista kokemuksista. Vielä nuo omat kokemukset viittaisivat pikkuhiljaa samaan lopputulemaan. Siksi olen omasta mielestä oikeutettu veikkaamaan Finis-Waxia kestävemmäksi LSP tuotteeksi.Urran kirjoitti:powermitsun kanssa tavallaan vähän samaa mieltä. Lienee enemmän tekijästä/pesijästä kiinni kestot (ja myös referenssit foorumilla), kun verrattavista aineista.
Tosin, kukaan ei kieltänytkään veikkaamasta.
P.S. Niin, Bilt-Hamberhan muuten lupasi rahat takaisin tuotteesta, mikäli löytyy kestävämpi LSP..
Viltsu kirjoitti:B-H Laboratories on tehnyt kestotestejä muita vastaavia LSP tuotteita vastaan (mm. FK1000p, Colli, Powerlock, yms.) ja testit kertovat sitä mitä minäkin. Lisäksi tuolla DW:n puolella olen lukenut omasta mielestä luotettavien nimimerkkien vastaavista kokemuksista. Vielä nuo omat kokemukset viittaisivat pikkuhiljaa samaan lopputulemaan. Siksi olen omasta mielestä oikeutettu veikkaamaan Finis-Waxia kestävemmäksi LSP tuotteeksi.Urran kirjoitti:powermitsun kanssa tavallaan vähän samaa mieltä. Lienee enemmän tekijästä/pesijästä kiinni kestot (ja myös referenssit foorumilla), kun verrattavista aineista.
Tosin, kukaan ei kieltänytkään veikkaamasta.
P.S. Niin, Bilt-Hamberhan muuten lupasi rahat takaisin tuotteesta, mikäli löytyy kestävämpi LSP..
Ei siis millään tapaa ollut tarkoitus kyseenalaistaa em. vahan kestoa. Se pointti vaan on että tässä kategoriassa minkä itse lasken "Jäätävän kestävä paste-waxit/hybridit/sealantit" erot on aivan marginaalisia. Ja se että pesetkö X vai Y pesuaineella, miten peset, mitä peset, kuka pesee ja miten kuivaa vaikuttaa kaikkeen. Varmasti hyviä tuotteita molemmat, en sitä tarkoita. Alkaa vaan välillä tuntua että meidän foorumin hype alkaa noudattaa DW normeja..
Pahoittelut että vein/vietiin topic väärille raiteille. Jatketaan topicin mukaista keskustelua, toki saa suositella korvaajiakin mut ei tästä mitään väittelyä kahden vahan välille tehdä, sitä varten tehtäisiin sitten oma topic. Shakini näytti erittäin hyvää esimerkkiä miten suositukset tehdään ns. "väärässä topicissa".
Eikä Viltsu mun kaikista postauksista tarvii provosoitua
Alleviivaukset kuriin jatkossa.
Pahoittelut että vein/vietiin topic väärille raiteille. Jatketaan topicin mukaista keskustelua, toki saa suositella korvaajiakin mut ei tästä mitään väittelyä kahden vahan välille tehdä, sitä varten tehtäisiin sitten oma topic. Shakini näytti erittäin hyvää esimerkkiä miten suositukset tehdään ns. "väärässä topicissa".
Eikä Viltsu mun kaikista postauksista tarvii provosoitua
Vain YKSI LSP!
just mittariston muoviin laittelin, katsotaan onko mitään iloa 
Vahaan kaiken liikkuvankin jo
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Re: Re: Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
No älä ny, mä tossa kattelen justiinsa noita uusia hienoja kiiltäviä Lemförderin tukivarsia jotka lauantaina asennetaan Klasuun. Harkitsen syvästi josko vetäsis noihin pari kerrosta jotain kivaaShakini kirjoitti:just mittariston muoviin laittelin, katsotaan onko mitään iloa
SPOILERSPOILER_SHOW
Urran kirjoitti:Ei siis millään tapaa ollut tarkoitus kyseenalaistaa em. vahan kestoa. Se pointti vaan on että tässä kategoriassa minkä itse lasken "Jäätävän kestävä paste-waxit/hybridit/sealantit" erot on aivan marginaalisia. Ja se että pesetkö X vai Y pesuaineella, miten peset, mitä peset, kuka pesee ja miten kuivaa vaikuttaa kaikkeen. Varmasti hyviä tuotteita molemmat, en sitä tarkoita. Alkaa vaan välillä tuntua että meidän foorumin hype alkaa noudattaa DW normeja..
Eikä Viltsu mun kaikista postauksista tarvii provosoituaAlleviivaukset kuriin jatkossa.
SPOILERSPOILER_SHOW
Mä tykkään vaan väitellä sun kanssa
Enkä mä aikuisten oikeasti ole provosoitunut yhdestäkään sun viestistä. Jos provosoidun, niin mun tekstissä saattaa olla kirosanoja ja henkilökohtaisuuksia. Se nyt vaan on mukavaa väitellä, ainakin niin kauan kun joku todistaa mun olevan väärässä..
Palataanko ytimeen, vai offaillaanko vielä pitkään? (..jaksais siivoilla
)
-
powermitsu
Noh, mulla on henk kohtsia kokemuksia että tuo BiltHamberi ei oikein pelaisi, voi olla että sain paskan näyte-erän. Jos joku haluu "kääntää mut" niin toimittakoon kunnollisen näytteen ja tehdään uusi testi mutta kyllä fk 1000 p on hinta laadultaan mielestäni paras vahatuote.
Hinta-laatu suhde on kyllä aika lyömätön.powermitsu kirjoitti:kyllä fk 1000 p on hinta laadultaan mielestäni paras vahatuote.
Tuota FK:ta saa muuten tilattua myös:
Motorgeek:sta ja SeriousPerformancelta, joka on keskittynyt lähinnä tuohon FK:n valikoimaan.
Kummastakin on tullut tilattua ja perille on tavarat tulleet. MotorGeekista tosin kuukauden viiveellä, mutta vika ei ollutkaan sitten heissä vaan Suomen puolen kuriirissa. Sain sitten tuplana tilaamaani tavarat, joten en valita.
Taroitus olisi oma auto vahailla. Käykö tämä uuden auton (valkoinen) maalipinnan suojaamiseen, en siis haluaisi että sisältää mitään hiovia ainesosia? Pohjatyöt ajattelin tehdä, liukkarilla, BH-AW:lla, Deiron ja Detar ja sitten tämä pintaan X2.
Onko Pesukintaalla kokemuksia, miten tämä toimii lasin pinnassa... panoraamakattoluukku olisi kiva kanssa jotenkin käsitellä. Hieman OT, mutta miten lasit saa puhtaaksi, esim. tuulilasin huurtuessa tulee esiin halo tms. siitä isosta viivakooditarrasta lasin yläkulmassa (se tarra joka ilmeisesti lätkäistään kokoonpanolinjalla)?
Onko Pesukintaalla kokemuksia, miten tämä toimii lasin pinnassa... panoraamakattoluukku olisi kiva kanssa jotenkin käsitellä. Hieman OT, mutta miten lasit saa puhtaaksi, esim. tuulilasin huurtuessa tulee esiin halo tms. siitä isosta viivakooditarrasta lasin yläkulmassa (se tarra joka ilmeisesti lätkäistään kokoonpanolinjalla)?
Käy, ei sisällä hiovia ainesosia. Kyllä sitä lasillekin voi laittaa, tosin tuulilasista ei oo kokemusta. Jos siinä tuulilasissa on liimaa, ni sen pitäis pienpoistoaineella (ksyleeni) lähteä. Jos ei pure, ni sitte ipaa vois kanssa kokeilla siihen. Jossainhan täällä oli taisteltu joittenki lasissa olleiden läikkien kanssa, ei pysty enää muistamaa, millä ne lähti..
Joo ok. Tuulilasille en ehkä laita mitään, kun niin monet tekee sateella harmaan kalvon (pyyhkijöitä käyttäessä), mutta katto-, sivu- ja takalasit voisit vahata, jos vesi lähtis vähän vilkkaammin pois /olisi helpompi puhdistaa.