En tiedä, että missä hintaluokassa nuo autoliikkeiden maksamat fiksauskorvaukset ovat, mutta eivät ne varmasti kovin kummoisia ole. Fiksarillakin on kiinteät / juoksevat kulut, joten tässä kohtaa on varmasti helppo pistää mutkat suoraksi ja "meikata" pinta "kuntoon". Senhän sanoo maalaisjärki, että jos yhdestä autosta saa vaikka 150€ niin ei siinä ihan pk.com "standardien" mukaista detailingia tehdä. Jos arvata pitää niin tämä on yksi kohde missä autoliikkeet polkee hinnat alas.
Autoliikkeille tehtävät fiksaukset
Autoliikkeille tehtävät fiksaukset
Sen verran on monessa ketjussa jo juttua tästä aiheesta, jotta kirjaillaan tähän ketjuun ajatuksia. Laitoin tämän tarkoituksella yleistä -keskustelua osastolle 
En tiedä, että missä hintaluokassa nuo autoliikkeiden maksamat fiksauskorvaukset ovat, mutta eivät ne varmasti kovin kummoisia ole. Fiksarillakin on kiinteät / juoksevat kulut, joten tässä kohtaa on varmasti helppo pistää mutkat suoraksi ja "meikata" pinta "kuntoon". Senhän sanoo maalaisjärki, että jos yhdestä autosta saa vaikka 150€ niin ei siinä ihan pk.com "standardien" mukaista detailingia tehdä. Jos arvata pitää niin tämä on yksi kohde missä autoliikkeet polkee hinnat alas.
Re: Autoliikkeille tehtävät fiksaukset
Riippuu ihan täysin liikkestä ja paikkakunnasta. Mutta moni tekee tuolla 150e korvauksella, oletettavaa toki tässä kohtaa on että jälki on sen mukaista, jos autoon käytetään se 3 tuntia ja avot valmis. Mutta alalla on myös niitä, jotka tekevät priima jälkeä esim 300e(pakettiauto) hinnalla keskimäärin --> ei pahasti naarmuja ei holoja. 150e täysfiksi pakettiautolle --> paljon naarmuja ja myös paljon holoja myös valkoisessa autossa, valitettavasti. Riippuu siis paljon liikkeestä miten työn jälkeä arvostetaan, kaikkia se ei kiinnosta tuon taivaallista toiset taas eivät pikafiksareille vie ollenkaan.
EDIT: eikä 300e päästä vieläkään pk.com standardien mukaiseen tulokseen, se maksaisi joku 500e äkkiä... Mutta hyvää jälkeä saa jo 300e fikseilläkin.
EDIT: eikä 300e päästä vieläkään pk.com standardien mukaiseen tulokseen, se maksaisi joku 500e äkkiä... Mutta hyvää jälkeä saa jo 300e fikseilläkin.
- Kylli-täti
YFIXin postaus oli hyvä. Fiksarit tekee mistä niille maksetaan. Saat tasan niin hyvää jälkee mitä sulla on varaa heittää paalua pöytään. (edit: okei okei, tais olla Ka11en pahamaineinen Audi joka ei saanu hintansa verosta kohtelua, mutta näin sen yleensä pitäs mennä) Vielä en oo tehny fiksarifirman toimesta yli 200e myllytystä yhteenkään autoon, firman kontaktien kautta oon omalla ajallani parempia sit tehny
Yleensä keskustelu loppuu ja ostopäätös tehdään kun sanon "Jos hyvää pintaa haluaa puhutaan sit jo 200-400 eur..." ja asiakas vastaa paniikissa "Joo ihan sellanen et kiiltää riittää." Myllyttäessä ajan määrä nousee suhteessa tuloksen hyvyyteen eksponentiaalisesti, joten on ihan selvää ettei kukaan maksa "turhasta". Sama ku menisit ostaan 1.5l/3e Pepsin kaupasta ja kauppias sanois et jos maksat 6 euroo saatkin 2 litraa 
Sisäfikseissä asiat ei näin oo, mut onhan näitä mustalla verhoiltujen lattioiden maalaajia paukkamustalla yms...
Sisäfikseissä asiat ei näin oo, mut onhan näitä mustalla verhoiltujen lattioiden maalaajia paukkamustalla yms...
Mä nyt koitan tässä koostaa ajatuksiani järkeviksi lauseiksi vaikkei minulla alalta kokemusta olekkaan.
Tosiaan sillon kun jäin työttömäksi kävin yhdessä oulun alueella sijaitsevassa isossa liikkeessä raatilla työhommista kun he olivat keikka fiksaria vailla.
Tiesin mennessä että jälki mitä vaativat on suurin piirtein vähän sinne päin ja joitain huhuja olin kuullut että ovat tyyliin 80€ fiksejä...
No pitihän se käydä raatillla ja kuulostelemassa ja siihen se jäikin.
Omistaja pyysi että jättäisin tarjouksen mitä laskuttaisin per auto mutta totesin itsekseni asiaa miettiessä että ei mun kannata lähteä tekemisen ilosta tekemään tuollaisia talkoita ja samalla pitää niitä valmiiksi poljettuja hintoja alhaalla.
Aiemmalle fiksarille olivat maksaneet X€ per auto, joku helpompi joku työläämpi kompensoivat siis toisiaan.
Aikaa noin neljä tuntia per auto, sisältäen myllytyksen, vahauksen, sisäpesun ja konehuoneen pesun.
Liikkeen omistaja näytti esimerkki autoa sininen E60 BMW joka oli hänen mielestä hyvä, sisältä perusilmeeltä oli siisti joo mitä nyt penkit oli vedetty varmaan silikoonilla ja hajustetta puoli pulloa. Konepellissä oli vielä itikan raadot... Arvaatte varmaan miltä pihalla olleet mustat autot näytti..
Summa summarum, mun mielestä alana fiksaus on itse kussut omiin muroihinsa lähtemällä noihin autoliikkeiden fikseihin mukaan hinnoittelulla.
Ja taas yksityiset Pentti Perusautoilijat kun ovat tottuneet autoliikkeiden kautta siihen että millaista jälkeä saa juuri niillä 3 tunnin fikseillä niin paremmasta ei tiedetä?
Toki on sitten ihmisiä jotka vaativat parempaa ja ovat siitä valmiit maksamaan mutta sitten loppuu monesti tekijällä se taito, ei osata tehdä hyvin kun sitä ei ole ennen vaadittu.
Ja sitten taas autoilija on yksin naarmuisen autonsa kanssa kun kynnys lähtä seuraavaan firmaan kokeilemaan työn jälkeä on kasvanut huonon kokemuksen myötä (Noin karrikoidusti ilmaistuna).
Onneksi, jos näin voi nyt sanoa, on viime vuosina käsittääkseni moni perustettu fiksaamo on lähtökohtaisesti detailing liike joka sitten sen vakio kassavirran pitämiseksi tekee autoliikkeille fiksauksia.
Taisi olla fibolt joka jossain kirjoitti mun mielestä erittäin hyvän vastauksen kun häneltä oli kysytty että voisitko tehdä xx summalla auton johon hän oli vastannut tyyliin että joo, kumman kyljen haluat että tehdään?
Mut nämä nyt oli omia ajatuksia. Tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään ammatikseen fiksaavan mieltä, työtähän se on joka tehdään niillä ohjeilla jotka työnantaja määrää.
Tosiaan sillon kun jäin työttömäksi kävin yhdessä oulun alueella sijaitsevassa isossa liikkeessä raatilla työhommista kun he olivat keikka fiksaria vailla.
Tiesin mennessä että jälki mitä vaativat on suurin piirtein vähän sinne päin ja joitain huhuja olin kuullut että ovat tyyliin 80€ fiksejä...
No pitihän se käydä raatillla ja kuulostelemassa ja siihen se jäikin.
Omistaja pyysi että jättäisin tarjouksen mitä laskuttaisin per auto mutta totesin itsekseni asiaa miettiessä että ei mun kannata lähteä tekemisen ilosta tekemään tuollaisia talkoita ja samalla pitää niitä valmiiksi poljettuja hintoja alhaalla.
Aiemmalle fiksarille olivat maksaneet X€ per auto, joku helpompi joku työläämpi kompensoivat siis toisiaan.
Aikaa noin neljä tuntia per auto, sisältäen myllytyksen, vahauksen, sisäpesun ja konehuoneen pesun.
Liikkeen omistaja näytti esimerkki autoa sininen E60 BMW joka oli hänen mielestä hyvä, sisältä perusilmeeltä oli siisti joo mitä nyt penkit oli vedetty varmaan silikoonilla ja hajustetta puoli pulloa. Konepellissä oli vielä itikan raadot... Arvaatte varmaan miltä pihalla olleet mustat autot näytti..
Summa summarum, mun mielestä alana fiksaus on itse kussut omiin muroihinsa lähtemällä noihin autoliikkeiden fikseihin mukaan hinnoittelulla.
Ja taas yksityiset Pentti Perusautoilijat kun ovat tottuneet autoliikkeiden kautta siihen että millaista jälkeä saa juuri niillä 3 tunnin fikseillä niin paremmasta ei tiedetä?
Toki on sitten ihmisiä jotka vaativat parempaa ja ovat siitä valmiit maksamaan mutta sitten loppuu monesti tekijällä se taito, ei osata tehdä hyvin kun sitä ei ole ennen vaadittu.
Ja sitten taas autoilija on yksin naarmuisen autonsa kanssa kun kynnys lähtä seuraavaan firmaan kokeilemaan työn jälkeä on kasvanut huonon kokemuksen myötä (Noin karrikoidusti ilmaistuna).
Onneksi, jos näin voi nyt sanoa, on viime vuosina käsittääkseni moni perustettu fiksaamo on lähtökohtaisesti detailing liike joka sitten sen vakio kassavirran pitämiseksi tekee autoliikkeille fiksauksia.
Taisi olla fibolt joka jossain kirjoitti mun mielestä erittäin hyvän vastauksen kun häneltä oli kysytty että voisitko tehdä xx summalla auton johon hän oli vastannut tyyliin että joo, kumman kyljen haluat että tehdään?
Mut nämä nyt oli omia ajatuksia. Tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään ammatikseen fiksaavan mieltä, työtähän se on joka tehdään niillä ohjeilla jotka työnantaja määrää.
Täällä yksi paikallinen fiksari tekee omasta mielestä melko mukavaa jälkeä noilla 200€ fiksauksilla.. Kaikki autot myllytetään kohtuu hyvin.. Sanoivat että varsinkin tasopinnat otetaan tosi huolellisesti mutta ovenripohen alaosat ei niin tarkasti... Kaikki pinnat viimmeistellään epäkeskolla ja näytti olevan hyllyssä myös laatuvahoja, collinite yms.. Mitä oon nähny hallissa heidän tekemiä autoja niin ei hirveän paljon parempaa jälkeä siihen hintaan varmasti kukaan tee. En sitte tiedä kuin tarkasti yksityisille tekevät..,
Itse kun kyselin hommia alan liikkeestä niin oli puhetta että 3 autoa päivässä pitäisi tehdä ja kuukaudessa saisi noin 2500 euroa eli karkeasti työntekijän osuus on 40 euroa per auto, 8 tunnin työpäivästä kun laskee tauot pois niin autoa kohden jää 2 tuntia 20 minuuttia työaikaa ja pitää tehdä täysfiksi sisälle ja päälle joten hiki hatussa saa hommaa tehdä ja siltikkään ei tarvi edes kuvitella tekevänsä hyvää tai edes kohtuullista jälkeä.
Itse omille asiakkailleni (90% yksityisiä) olen ilmoittanut jo pelkkään vahaukseen menevän 2 tuntia, sisäputsaukseen tunnin ilman penkkien pesua jne jne ja kauheasti ei ole luppoaikaa jäänyt kun on kunnolla tehnyt.
Itse omille asiakkailleni (90% yksityisiä) olen ilmoittanut jo pelkkään vahaukseen menevän 2 tuntia, sisäputsaukseen tunnin ilman penkkien pesua jne jne ja kauheasti ei ole luppoaikaa jäänyt kun on kunnolla tehnyt.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Kyllä minä luulen, että tuo kommentti on minun kirjoittamani aikoinaanJanneJ kirjoitti: Taisi olla fibolt joka jossain kirjoitti mun mielestä erittäin hyvän vastauksen kun häneltä oli kysytty että voisitko tehdä xx summalla auton johon hän oli vastannut tyyliin että joo, kumman kyljen haluat että tehdään?![]()
Siinäpä tullaankin siihen, miksi mennä toiselle tekemään, jos ei työnjälki omaa silmää miellytä... Itsekin saan kyllä jo parilla sadalla kohtuullista jälkeä, toki juurikin niin etten siihen hintaan saa otettua naarmuja pois "hankalemmista" paikoista, mutta tasaiset pinnat(kyljet, konepelti) holottomia ja naarmuttomia, muutenkin panostan aina holottomuuteen-->mieluummin vähän enemmän naarmuja kuin ilkeät holot. Ja jätän mieluusti sen viimeisen auton tekemättä, jos sitä ei saa kunnolla tehtyä, ottaa vaan päähän kun huomaa missä meni vikaan...
Tuossa, kun lauantaina käytiin kaupungissa niin sattui silmään ilkeästi auringon paisteessa eräs nätin sininen Accord sporttourer jonka oli joku myllyttänyt. Oli hienot ajojäljet kyljissä muuten kiiltävässä autossa. Oli varmaan äskettäin jossain fikrarilla ollut, kun naarmuja ei muuten autossa näkynyt. Nyt tajus meidän porukat kun sanoin hiljaa niille vielä kun oltiin autossa, että kattokaa ohikulkiessa minkä näköinen pinta on autossa. Emäntäkin sanoi, että nyt hänkin ymmärtää mitä ne hologrammit on. ja että ompa ikävän näköinen 
Mutta ai ai sitä ihmisen ilmettä kun joku ottaa ja poistaa ne holot...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Ja tuohon voisi lisätä sitten sen, että ne jotka tekevät hyvää jälkeä niin he luultavasti joutuvat usein lyttäyksen kohteeksi, kun alalla "kaikki" tekee huonoa jälkeä. Vaikka ei se totuus ole.YFIX kirjoitti:Se on tietysti asiakkaan valinta mitä haluaa, tunnen eräänkin fiksarin joka ottaa n.300e täysfiksistä ja aina kahden viikon jonot... Mutta joo ei kaikkia kiinnosta, jos ei paremmasta tiedä tai halua tietää...Hevonen kirjoitti:Jep, mutta valitettava tosi asia on, että suuri osa ei. Tiedän liikkeen joka on myllyttäny ainakin muutaman Ferrarin Prestan tuotteilla (kysyin saako ne erityiskohtelua). Eipä siinä mitään jos ne ois tehty kunnolla Prestan aineita käyttäen, mutta vastauksena oli "Ihan samaan tapaan tehdään ku muutkin autot, paitsi et listat katotaan vähän tarkemmin".
Mutta eipä jatketa tämän asian puimista täällä, ei ole foorumin oikea paikka tälle.
Autoliikkeet taas tekee businesta ja se mikä jää viivan alle on merkityksellistä.