PK.com kehitysideat & palautteet
Re: PK.com kehitysideat & palautteet
Projektit ei näy kuin rekisteröityneille.
höh.. ite olin siinä ymmärryksessä, että ainoastaan jäsenille alue on pimennossa ei-rekisteröityneiltä. Tuolta projekti-osiosta saa myös hyviä neuvoja ja vinkkejäTKe_ kirjoitti:Projektit ei näy kuin rekisteröityneille.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
- kyyjonssoni
Noissa on yleensä just se ongelma, että kun on pienimmilläänkin 10 embedoitua videoita sivulla on se yllättäen raskasta lystiä käyttäjien koneille. Mitään tekemistä sivuston ylläpitäjän kaistankulutuksessa tuossa ei sikäli ole, koska kuten yllä kirjoitettiinkin, videot latautuvat suoraan YouTuben palvelimilta. Olen kanssa sitä mieltä, että mieluumin linkataan ulos foorumilta niin pysyy käytettävyys kohdallaan.Posambique kirjoitti:Itse olen ehdottomasti tuota videoiden "upotusta" vastaan.
Siinä käy helposti niin, että hienosta detailing-foorumista tulee vain paikka jakaa hauskoja videoita.
Kauniiltahan tuo videoiden upotus näyttää, mutta tuoko se jotain lisäarvoa? Itse olen sitä mieltä, ettei se tuo.
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.
Annan muiden autojen olla puhtaita.
Ihan muikkarina että tänne voi laittaa palautetta moderoinnista.
Ja jos viestien moderoinnin näkee jokin jäsen tarpeelliseksi niin noissa viesteissä on ilmoita nappi. Käytäthän sitä.
Ja jos viestien moderoinnin näkee jokin jäsen tarpeelliseksi niin noissa viesteissä on ilmoita nappi. Käytäthän sitä.
Vain YKSI LSP!
Olisiko mahdollista esim. Dropboxista linkkaaville (lue: minä jatkossa) mahdollisuutta säätää kuvan koko koodilla, eikä esimerkiksi manuaalisesti pienentämällä(hidasta ja tuskaista).
IMG komentohan taitaa nytten lisätä kuvat täydessä resoluutiossaan, eikä pienennä niitä sääntöjen mukaiseen 800x800 kokoon.
Tai sitten ihan koodaamalla foorumisoftaan automatiikka kuvien pienetämiseksi sallittuihin kokoihin?
IMG komentohan taitaa nytten lisätä kuvat täydessä resoluutiossaan, eikä pienennä niitä sääntöjen mukaiseen 800x800 kokoon.
Tai sitten ihan koodaamalla foorumisoftaan automatiikka kuvien pienetämiseksi sallittuihin kokoihin?
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Saahan esim. Kuvat.fi palvelusta linkaavat kuvat pienemmiksi kun kirjoittaa kuvan perään komennon /_small.jpg tai /_smaller.jpg.
Kai dropboxissa linkit toimii samalla tavalla.
Kai dropboxissa linkit toimii samalla tavalla.
Lähtökohtaisesti kuva ei ole sen "keveempi" vaikka sen fittaiskin CSS koodilla pienemmäksi joten en näe järkeä. Toinen vaihtoehto, missä foorumi muuttaisi kuvan kokoa edellyttäisi että foorumi ylläpitäisi kuvia -> liikennemäärät kasvaa ja maksaa pirusti.
Mutta Shakinin pitää hankkia IrfanView niin voi bulkkina ajaa ne 800-leveeks
Voit tehdä vaikka joka kuvakansion alle 800px kansion mistä linkkaat tänne. Näin itse 
Mutta Shakinin pitää hankkia IrfanView niin voi bulkkina ajaa ne 800-leveeks
Vain YKSI LSP!
Itsehän käytän Light Image Resizer, saa pikalinkin hiiren oikeaa nappia painamalla ja osaa käsitellä vaikka koko kansion jne. haluttuun kuvakokoon.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kuinka veteen piirretty viiva tuo 800px sääntö on ?
Kuvat.fi medium koko on nykyään 900x900 ja pykälää pienempi on 640x480 joka mun mielestä menee jo turhan pieneksi.
Kuvat.fi medium koko on nykyään 900x900 ja pykälää pienempi on 640x480 joka mun mielestä menee jo turhan pieneksi.
Ihan yleiseksi tiedoksi, kuvat.fi kuvien päätteet ovat nykyään:
Pieni (640x480 px) = /_smaller.jpg
Keskikokoinen (900x600 px) = /_img900.jpg
Suurempi (1280x853 px) = /_img1280.jpg
Suurin (1440x900 px) = /_img1440.jpg
Täysikokoinen kuva (Alkuperäinen tiedosto) = /_full.jpg
Olen omassa projektitopicissani käyttänyt tuota 900x600px kokoa, eikä kukaan ole siitä ainakaan _vielä_ huomauttanut
Pieni (640x480 px) = /_smaller.jpg
Keskikokoinen (900x600 px) = /_img900.jpg
Suurempi (1280x853 px) = /_img1280.jpg
Suurin (1440x900 px) = /_img1440.jpg
Täysikokoinen kuva (Alkuperäinen tiedosto) = /_full.jpg
Olen omassa projektitopicissani käyttänyt tuota 900x600px kokoa, eikä kukaan ole siitä ainakaan _vielä_ huomauttanut
Sama juttu keskikokoista olen minäkin käyttänyt(kuvat.fi) ja ei ole tullut sanomista. Joskus kysyinkin jossain yhteydessä ja oli hyvä koko. Käskettiin jatkamaan samaan malliin 
Se on edellisen leiskan jäänteitä tuo 800x sääntö. Kunhan ei mene yli 1024px (leveys) niin hyvä on.
Kuvat.fi ja /_small.jpg lienee 800*600
Hyvä homma.TKe_ kirjoitti:Se on edellisen leiskan jäänteitä tuo 800x sääntö. Kunhan ei mene yli 1024px (leveys) niin hyvä on.
Tuossa nuo nykyiset kuvat.fi kuvan koot. En oo itseasiassa kokeillut vieläkö ne small, smaller ja muut toimii. Laiskana käyttänyt nuita valmiita.

kröhöm...
Laitoin nuo koot jo tuossa aiemmin tekstimuodossa ja kuten kuvastakin näkee niin _smaller.jpg on käytössä. Ja testasin myös tuon vanhan Danin mainitseman _small.jpg niin se tuotti juuri 800px kuvan.
Laitoin nuo koot jo tuossa aiemmin tekstimuodossa ja kuten kuvastakin näkee niin _smaller.jpg on käytössä. Ja testasin myös tuon vanhan Danin mainitseman _small.jpg niin se tuotti juuri 800px kuvan.
Totta, /_small.jpg toimii vielä, emmä muuten olisi tota ehdottanut.
En tiedä voiko ylläpito asialle mitään, mutta nuo spoiler-tagit eivät näy ollenkaan Tapatalkilla ainakaan androidilla. Vähän hämäävää tapauksissa jossa postauksessa ei ole muuta kuin spoiler
Koitin itsekin aiheesta googletella niin välillä on ilmeisesti foorumisoftan tunaaminen auttanut, välillä tarvinnut tapatalk-pluginin päivitystä.
Koitin itsekin aiheesta googletella niin välillä on ilmeisesti foorumisoftan tunaaminen auttanut, välillä tarvinnut tapatalk-pluginin päivitystä.
Joo ne ei tapatalkissa näy. Pitääpä tutkia löytyisikö jotkut custom bbcodet, joilla tuon saisi tapatalkissa näkymään. Tosin en minä näe kaikkia kuviakaan tapatalkissa, liekö tapatalkin säädöistä kiinni.plebeiji kirjoitti:En tiedä voiko ylläpito asialle mitään, mutta nuo spoiler-tagit eivät näy ollenkaan Tapatalkilla ainakaan androidilla. Vähän hämäävää tapauksissa jossa postauksessa ei ole muuta kuin spoiler![]()
-
hattiwatti
Paras olisi jättää sellaiset postaukset kokonaan tekemättä jos ei ole muuta kuin spoileriin pistettävää..plebeiji kirjoitti: Vähän hämäävää tapauksissa jossa postauksessa ei ole muuta kuin spoiler![]()
hattiwatti ei. Spoiler on nimenomaan sitä varten että kun halutaan kirjoittaa offaria, mikä silti esim. osittain liippaa aihetta.
Eli jos koet pakottavaa tarvetta kirjottaa offaria, tee se spoiler tageihin.
Eli jos koet pakottavaa tarvetta kirjottaa offaria, tee se spoiler tageihin.
Vain YKSI LSP!
-
hattiwatti
Joo ei ne muuten häiritse, kuin silloin kun niitä on jossain keskustelussa useita allekkain ilman muuta sisältöä. Ja kuitenkin pakko klikkailla ne auki, että tietää mihin viimeiset 3 postausta liittyy 
Olisiko ideaa tekasta tuonne Yleiseen osioon Tapahtumat-osio? Sinne voisi kerätä ja ihmiset vinkata erilaisia tapahtumia mitä on suomenmaalla tapahtumassa.
Any idea?
Any idea?
Ylläpito käy näitä osiojakoja muutenkin tällä hetkellä läpi mietintämyssyssä. Mutta otetaan tuokin harkintaan.
Vain YKSI LSP!
Ei ole tullut vielä korjausta tähän vastaan, mutta jos joku tietää korjauksen tähän niin voi viskata minulle YV:tä.plebeiji kirjoitti:En tiedä voiko ylläpito asialle mitään, mutta nuo spoiler-tagit eivät näy ollenkaan Tapatalkilla ainakaan androidilla. Vähän hämäävää tapauksissa jossa postauksessa ei ole muuta kuin spoiler![]()