No, tämä vielä ja pidän tauon, ainakin pari viikkoa.
Eli kyseessä tutun e39 530d cosmosschwartz johon hierasin talvi fiksin.
Auto tuli minulle perjantaina 4.1 alku illasta työnalle. Tarkoitus oli vain aloitella pe-la välisenä yönä ja tehdä rauhassa sunnuntai iltaan asti mutta toisin kävi kun vaimon sunnuntai vapaa "peruuntui" kun töihin houkuttelivat, eihän sitä visu raski loppiaisen tunneista kieltäytyä
Onneksi reippailin pohjat ja tarkat paikat perjantaina niin oli hieman "helpompi" alkaa lauantaina töihin.
Lauantai-sunnuntai yö olikin sitten kohtuu tiukka ja tiivis tahtinen kun tiedossa oli että sunnuntaina kahden aikaan auton on oltava valmis.
Kyseessä siis sama auto jota käytettiin Rauhallisen Erkin kanssa vastakkain asettelu ja viimeistely testissä.
Koska säästelin konepeltiä testiä varten siitä ei kuvia ole minulla, voisitiko Eki laittaa niitä holo kuvia pellistä tänne?
Autosta ei ollut tarkoitus tehdä minkäänlaista näyttämö juttua mutta kun sain tuon järkkärin joten kuviakin tuli otettua siihen malliin sekä se että auto oli kerrankin valmis valosan aikaan niin sai otettua kuvat lopputuloksesta pihalla (vaikkakin lumisateessa) niin antaa mennä.
Tuossa summailin että tehokasta työaikaa tähän käytin noin 18h plus testihommat.
Auto tuotiin minulle raa´alla pinelinellä pestynä.
Tallissa sitten normaalit rasvis pyyhinnät ja savestukset.
Auton omistaja on onneksi hyvin hajulla auton pesusta ja puhtaana pidosta niin savi pysyi käytännössä puhtaana.
Toki uudet ohjeet 2BM pesusta, aineista ja välineistä annettiin samalla kun Projectechin käynti kortti vaihtoi omistajaa.
Eli esipesu oli tehty pinelinellä.
Puhdistus:
- Spies & hecker rasvanpoistaja
- BH Medium clay
Kiillotus:
- Katto:The avengerillä ja M#101 sekä vähän ajoin keltaisella FP hexillä ja M#101.
- Tarkat paikat kuten puskurit, pilarit, helmat jne FP merino + Scholl S17+
- Loppu auto Scholl S17+ ja keltainen FP hex
- Viimeistely Scholl S40 + musta FP hex
Välipesu:
- BH cleanser fluid
LSP:
- Finis Kare 1000P x2
Listat:
- Wolf´s Chemicals Black out
Renkaat ja vanteet:
- AG instant tyre dressing (prkl eikö tuo lopu ikinä)
- FK 1000p
Kone:
Shine Mate EP801
Toivottavasti ei mitään oleellista unohtunut...
Tätä oli siis luvassa:

Fifty-sixty ja ennen-jälkeen kuvat jotka on otettu S17+:lla työstön jälkeen:

Sitten muutama satunnainen kiilto kuva:
Ensimmäisen over lapin jälkeen:

konepelti:

Ja sitten lopuksi kuvat valmiista autosta. Valitettavasti aurinkoa ei näkynyt ja vähän lunta sateli.

Muutaman e39:n kun on tehnyt niin täytyy sanoa että on loppuunsa aika työläs korimalli työstää kun suoraa pintaa ei ole juuri missään muualla kuin ovissa listojen alla, katossa, ja pätkä konepellissä. Muuten sellaista kevyttä kanttia about joka puolella että periaatteessa laikka harvakseltaan on ihan kokonaan kiinni pellissä.
Hyvä siitä tuli, itse olen tyytyväinen ja omistaja oli myös.