Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Wolfie

Re: Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Helmi 10, 2011 6:14 pm

aRRtsi kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:Paljonhan tulis sanomista ja kauan kestäis että palokunta on paikalla kun rupeis vahaamaan kerrostaloasunnon ikkunoita kolmannessa kerroksessa :D
Vois kyl ostaa vaik jotain turtle waxia tjsp halpiskamaa ja vahata ku mua ärsyttää sade ku se lässähtää toho ikkunaan. Kivempaa ois ku se valuis vaa alas :) Toisaalta on sitä kyl varmaa jotain iha yhtä halpaa mut parempaaki tavaraa ku turtle. Tai miten olis 5-sateesta? :D
5-sateesta vois toimiakkin :) Vähän enempi joutuis veden kanssa läträämään ku vahatessa, mut oispahan ainakin ikkunoille tarkotettu.
Lienekkö vahan kanssa tulevan jotain rantuja tai heijastuksia?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Helmi 10, 2011 6:36 pm

Mä oon pyyhkiny 5-sateesta pois samalla lailla kun vahankin, loput mitkä ei lähde niin kosteella liinalla. Eli ei välttis tarvii läträtä.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Helmi 10, 2011 6:42 pm

sonikk kirjoitti:Mä oon pyyhkiny 5-sateesta pois samalla lailla kun vahankin, loput mitkä ei lähde niin kosteella liinalla. Eli ei välttis tarvii läträtä.
Mä oon aina tehny ohjeen mukaan :oops: Eikös siellä lukenu jotain että piti vedellä kastella jossain välissä ja sitten kuivata talouspaperilla ja vielä hinkata kiiltäväksi tai jotain :o

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Helmi 10, 2011 6:51 pm

Ne ohjeet niissä on muuttunut vuosien varrella, muistan kun ostin eka purkin joskus 10v. sitten niin neuvottiin poistamaan eri tavalla ikkunoista kuin nykyään.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Helmi 10, 2011 6:59 pm

Wolfie kirjoitti:
sonikk kirjoitti:Mä oon pyyhkiny 5-sateesta pois samalla lailla kun vahankin, loput mitkä ei lähde niin kosteella liinalla. Eli ei välttis tarvii läträtä.
Mä oon aina tehny ohjeen mukaan :oops: Eikös siellä lukenu jotain että piti vedellä kastella jossain välissä ja sitten kuivata talouspaperilla ja vielä hinkata kiiltäväksi tai jotain :o
Taitaa siinä edelleen niin lukea, joskus vaan pesun jälkeen sitä laitoin enkä viittinyt enää kastella niin huomasin että toimii noinkin. Ei ihan yhtä kivuttomasti lähde kun vaha mutta onnistuu kuitenkin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 11, 2011 8:48 am

Mites jos laittas tämmösen setin :D

Kuva

Ois myös ikkunoille tarkotettu :D
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Helmi 11, 2011 12:11 pm

Joo toi Gtechniq olisi varmaan tosi hyvä. Saisi ensin edes autoon, ennen kuin alkaa omakotitalon ikkunoita fiksaileen... :lol: Tuosta sarjasta tekisi kyllä mieli testata tuotteita...
Kaikki liha tottelee kuria...

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » Pe Helmi 11, 2011 12:54 pm

Urran kirjoitti:Mites jos laittas tämmösen setin :D

Kuva

Tuli laitettua ks. aineilla vessan peili ihan testi mielessä :D Syyskuussa tuli auton laseihin laitettua ja vieläkin hylkii samanlain kuin laittopäivänä. Eikä ole ollut mitään vaikutusta vaikka kuinka läträä pesunesteen kanssa.

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Pe Helmi 11, 2011 3:16 pm

Urran kirjoitti:Mites jos laittas tämmösen setin :D

Kuva

No autoon ajattelin kokeilla tätä, myös vanne"suoja" ja muoviosien elvytyskama on tulossa tuolta. Mut oman talon ikkunoihin vaikka niit ei montaa ookkaa ni mieluiten jotain hieman halvempaa... :D

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Helmi 13, 2011 1:31 pm

Tuli kans sunnuntain ratoksi fillari vahailtua.

Eli, pohjat AutoGlym SRP, päälle Dodo Juice Hard Candy...

Kuva

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Ti Helmi 15, 2011 7:37 pm

Jahas tuli sitte leikittyä vähä läppärillä, putsasin sen tommosel TFT/LCD telkkareihin tarkotetulla kamalla (koska koko läppäri on kiiltävää muovia). Sitte kokeilin ihan huvikseni työstää tolla sonuksen sfx pro applicatorilla (karhemmalla puolella) DJ Lime Primeä naarmujenpoiston toivossa, en yhtää tienny mitä tapahtuu. Ja sitte vedin pehmeällä puolella siihe Collis 476s päälle.

Lopputulos. Tulihan tästä ihan kiiltävä ja todella liukas. Läppärin oma hiiri tuntuu paremmalta liukkaana ja näppäimet myös. Aika näyttää hylkiikö likaa ja sormenjälkiä paremmin :D Otin kuviakin ennen varsinki mut eipä se lopputulos niin paljon muuttunut et jaksaisin laittaa. Liat lähti ja läppäristä tuli puhdas.

Ps. Hyi helvetti toi 476s haisee pahalle. Hyvä testipinta tää melkeen 2000e läppäri. Pitäsköhä koittaa myllyttää :D

Ja vedinhä mä toho viel citrusblingit päälle :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 15, 2011 10:01 pm

aRRtsi kirjoitti:Jahas tuli sitte leikittyä vähä läppärillä, putsasin sen tommosel TFT/LCD telkkareihin tarkotetulla kamalla (koska koko läppäri on kiiltävää muovia). Sitte kokeilin ihan huvikseni työstää tolla sonuksen sfx pro applicatorilla (karhemmalla puolella) DJ Lime Primeä naarmujenpoiston toivossa, en yhtää tienny mitä tapahtuu. Ja sitte vedin pehmeällä puolella siihe Collis 476s päälle.

Lopputulos. Tulihan tästä ihan kiiltävä ja todella liukas. Läppärin oma hiiri tuntuu paremmalta liukkaana ja näppäimet myös. Aika näyttää hylkiikö likaa ja sormenjälkiä paremmin :D Otin kuviakin ennen varsinki mut eipä se lopputulos niin paljon muuttunut et jaksaisin laittaa. Liat lähti ja läppäristä tuli puhdas.

Ps. Hyi helvetti toi 476s haisee pahalle. Hyvä testipinta tää melkeen 2000e läppäri. Pitäsköhä koittaa myllyttää :D

Ja vedinhä mä toho viel citrusblingit päälle :D
Joo itellä on ollu jo pari kk 915 läppärin päällä ja FK 108AS matta sisäpinnoilla :lol: Ei vaan saanu kiillotettua kiiltoa tasaseks kun kansi on tommosta kiiltävää, anodisoitua alumiinia :( Ei sitä tosin enää nää..

http://2.bp.blogspot.com/_3Lqh24vcfUA/T ... 2%2529.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Helmi 15, 2011 10:17 pm

Olkaa sitten varovaisia TFT/LCD pintojen kanssa, sulaavat pirun herkäsit jos läträä liuottimien kanssa..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 16, 2011 9:01 am

Dani kirjoitti:Olkaa sitten varovaisia TFT/LCD pintojen kanssa, sulaavat pirun herkäsit jos läträä liuottimien kanssa..
Ei tulisi mieleenkään koskea ;) Omaa tsamtsunkin töllöökin pyyhin vaan vedellä ja puhtailla mikrokuituliinoilla (tietenkin Eurow :lol:). Ja yleensä en pyyhi. Lähinnä välillä jos poika on huomannu jättää oman elämisen jälkensä siihen ruudun alareunaan..
Vain YKSI LSP!

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 18, 2011 10:00 am

Ei nyt sinällänsä erikoinen käyttökohde. Mutta kysyn kuitenkin kun käyttöympäristö vastaa näitä kokeiluja;

Mitähän viemäristö sanoo Surfex HD:sta, AG ITR:stä tai Iron X:stä? Meinasin kun mun pitäis laittaa kesäkiekot valmiiks, kun en kuitenkaan saa KAIKKIA kevätmeikkejä tehtyä samaan aikaan keväällä. Tarkoitus olis että olis helpommat lähtökohdat kevätmeikin tekoon. Ennen varastoimista sain vanteet pestyä todella hyvin mutta kiitos kesäisten tietöiden, jotain pikeä oli nähtävissä. Nyt sain Emännältä luvan tehdä vanteet kylppärissä loppuun (aattele miten ihanaa, suihkutuokio omien vanteiden ja lempi detailing kamojen kanssa) mutta jäin miettimään että tykkääkö viemäri kyttyrää noista mömmöistä?

Mun oli tarkoitus tehdä tämmönen operaatio;
-Kunnon pesu *check*
-Painojen poisto
-APC pesu Surfex HD:lla @ 1:5
-AG ITR läpikäynti
-Iron X läpikäynti
-Mahd jäljelle jääneiden liimojen poisto jollain
-Clay läpikäynti
(-Mahd. myllytys (hullu kun oon))
-Painotus (Broidin duuni tuo maahan laitteita, pääsee painottaa state of the art laitteilla :) )
(-Werkstät Prime Strong)
(-LSP (476S/OptiSeal/CQuartz/PlanetPolish/PlanetPolish Wheel Seal)
(-Jotenkin ulkoisesti huomaamattomasti offsetin muuttaminen -15mm :D)

Suluissa olevat auki. Saa muuten ehdottaa.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Helmi 18, 2011 10:11 am

Mitenkähän muuten noiden vanteiden vahaaminen, kun vahaltahan vaaditaan siinä kohtaa jonkin verran lämmönkestoa? Vahanhan täytyy silloin käsitykseni mukaan olla aika synteettistä, jotta se kestäisi lämmön vaikutukset. Kuinkahan esim. Dodon Red Mist Tropical toimisi?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 18, 2011 11:05 am

TKe_ kirjoitti:Mitenkähän muuten noiden vanteiden vahaaminen, kun vahaltahan vaaditaan siinä kohtaa jonkin verran lämmönkestoa? Vahanhan täytyy silloin käsitykseni mukaan olla aika synteettistä, jotta se kestäisi lämmön vaikutukset. Kuinkahan esim. Dodon Red Mist Tropical toimisi?
Menee vähän OT mut mun mielestä melkeen mikä vaan toimii. Ei oo kellastunu.

Mulla on ollu koko talven nyt 915 vanteissa ja hienosti toimaa. Jarrusatuloista löytyy AG EGP ja sekin toimaa :D Kevään tullen varmaan samaa sealanttia laitan vanteisiin kun satuloihinkin (täytyy siistiä jarrulevyjä ainakin kun on keränny jarrupölyä :( )

Ja kuten tässä topicissa sanoinkin niin mulla on myös hellan päällinen (emalimaalattu) päällystetty Collien 915 ja sekin on toiminut ihan hienosti. On ehkä vähän markkinointia mukana FK1000P "High-Temp Paste Wax"

Red Mist Tropical on ns. "väliaikainen vaha". Ei alunperin suunniteltu LSP:ksi.
Vain YKSI LSP!

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 21, 2011 12:41 pm

Nyt on pakko raportoida. Fiilistelin viikonloppuna Surfex HD:ta. Mutta kun viikonloppuna siivoilin niin Toluun palo hermo. Kun ei tule puhdasta, niin ei tule puhdasta. Meillä oli siis emännän kanssa suur-siivous ja tapani mukaan valitsin jonkun pienen alueen (tällä kertaa keittiö) ja emäntä teki sitten koko loppukämpän siivouksen :D Itse kun oon niin pedantti että emäntä siivoo loppukämpän siinä ajassa kun mä hinkkaan :lol:

Kesken siivouksen kelasin "Voikohan Surfex HD:ta käyttää kotipinnoilla?!" *Ottaa läppärin syliin ja käy Bilt-Hamberin sivuillla*
Bilt-Hamber Laboratories kirjoitti:Surfex HD is recommended for all arduous automotive, commercial and domestic cleaning duties.
Kuva

Keittiöhän tunnetusti on siis se kaikista likaisin paikka koko talossa. Vaikka kuinka yrittäs niin sitä ei siistinä saa pidettyä. Hyökkäsin ensin siis Tolulla ja rätillä.. ja aikani hinkatessa palo vati, ja hain Surfex HD:n 1:20 ja ison brushin. Johan alko lyyti kirjoittamaan. En käsitä miten toi voi olla noin helppo aine. Roskapöntöt (muovia) putsasin niin että suihkutin pintaan ~1-2min dwell ja huuhtelin pois. Vesi helmeili muovin pinnalla tän jälkeen :shock: Ja tommonen perus muovipinnalla päällystetty lastulevy, ihan oikeasti vaihtoi väriä yhtä sävyä valkoisempaan tolla pestessä. Muistan kuitenkin pesseeni hankalimmat paikat 1:20 pinelinellä joku puolisen vuotta sitten. Muuten Bilt-Hamber suoriutuu siinä missä muutkin mutta vaiva on todella paljon vähäisempi verrattuna muihin APC liuoksiin mitä oon testannu, ja pinnasta tulee niin puhtaan tuntunen että oikeasti uskaltaisin syödä siitä :lol:

Sit kun aikaa riitti niin siinä samassa heitin kahvinkeittimelle ja vedenkeittimelle DJ LP + 915 niskaan :D Harmi kun ei oo Metabo himassa, olis tehny mieli testata Autosolia huopalaikalla tohon rosteriseen tiskipöytään :D Tuntu toimivan partaveitsen kiillotuksessa aika napakasti dremelin kanssa (diy dremel huopalaikka huopalaikka = semmosia liimattavia tuolien/pöytien jalkojen alusia + sopiva kiinnityspinta, tässä tapauksessa hiomapaperin pidin :D). Vielä kun tilais jostain cerium oxidea niin voisi vetää partaveitsen terään ja auton ikkunat kiiltäviksi :D
Vain YKSI LSP!

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Helmi 21, 2011 6:07 pm

Nyt kun olen ollut lomautettuna, niin on tullut innostuttua kotona puunailemaan noita keittiön varustuksia, joita harvemmin tulee sen enempiä hinkattua. Eilettäin tein ruokasooda-pesun mikrolle ja moccamasterille. Mikron soodaveden nakkasin altaaseen ja huomasin, että tuollekin voisi jotain tehdä. Tänään oli sitten tiskipöydän vuoro.

Tein kokeiluja eri koneilla, laikoilla ja aineilla. Parasta jälkeä tuli ylläripylläri rosteriin porakoneella, lumppulaikalla ja AG:n metal polishilla.

Harmittaa, kun ei tullut otettua ennen kuvia, mutta hanan takana oleva kohta kertonee millainen suunnilleen pinta oli. Jokaisella kuitenkin löytynee rosterinen allas kotoa, josta voinee katsoa millainen se oli, noin suunnilleen.

Jemmasta ei löytynyt, kuin yksi laikka, joka meni ihan entiseksi tuossa kiillottelussa. Ja aine loppui kesken. Isoa allasta (pikkuallas jäi alkuperäiseen asuun) en siis saanut työstettyä "täydelliseksi" em. syystä ja muutenkin erittäin tympeä hinkata tuota allasta, kun ei meinaa päästä porakoneella työstämään siinä asennossa mikä olisi paras asento, mutta kyllä tuokin enemmän miellyttää silmää, kuin se harmaa ja pinttynyt ruskeahkoksi ollut.

Rosteria kiillotettaessa kannattaa ajaa matalilla kierroksilla kovasti painaen. Ei kuivu/pala aineet pinnalle. Tämän joskus luin ffp:n puolelta, kun kattelin noista vanteiden kunnostuksesta jotain juttua. Ja onpa tuo tullut opittua kantapään kauttakin... :lol:

Sitte niitä kuvia:
Kuva

Kuva

Kuva

edit:
Yksi märkäpinta-kuva:
Kuva
Viimeksi muokannut JUMA, Ma Helmi 21, 2011 6:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Viba

Viesti Kirjoittaja Viba » Ma Helmi 21, 2011 6:15 pm

Eihän tuohon tiskipöydälle viitsi enään laskea lautasia saatika muita ruokailuvälineitä naarmujen pelossa :D

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ma Helmi 21, 2011 6:17 pm

Hienosti kiiltää :lol:
Onko tuo lumppulaikka ihan biltema / motonet kamaa vai mistä niitä saa?

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Helmi 21, 2011 6:24 pm

hattiwatti kirjoitti:Hienosti kiiltää :lol:
Onko tuo lumppulaikka ihan biltema / motonet kamaa vai mistä niitä saa?

Juu, ihan motonetista tais olla. Tai puuilosta.
Kuva

Tulipa äsken vielä laitettua Megun #16. Saa nähä miten pysyy tuossa. Vessan lavuaarissa ei pysynyt vuorokauttakaan.

Heikki

Viesti Kirjoittaja Heikki » Ma Helmi 21, 2011 6:40 pm

Tuo huonekalutassun käyttö dremelissä oli muuten nerokas ajatus! Sillä pääsee fillaria puunatessa jo melko pieniin väleihin. Loistavaa!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Helmi 21, 2011 7:45 pm

Nyt tarvitaan sellainen Tykkään linkki noihin JUMA:n postauksiin :lol: Aika hyvin kiiltää!

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Helmi 21, 2011 8:27 pm

Kiitoksia kehuista! =D

Juttelin tossa päivällä meän 3,5v tytön kanssa. Kyseli, että mitä mä teen. Kerroin kiillottavani tiskipöytää. Katto vähän ihmeissään kun hurruuttelin porakoneella pöytää kiiltävämmäksi. Ei varmaan kovin moni viitsi jotain tiskipöytää kiillottaa.

Tällä foorumilla ei pidetä edes hulluna kun tällaista tekee ja laittaa vielä kuvat muiden pällisteltäväksi. Päinvastoin tulee kehuja... :lol:

Vastaa Viestiin