Muistahan pestä ne liinat ennen käyttöä!hattiwatti kirjoitti:Kävin tänään hakemassa pari kpl Kentin liinoja Keravan Honkkarista. Ei ole tosiaan hinnalla pilattuja ja vaikuttaa hyvältä. Kun vaan pääsisi taas pesemään-JP- kirjoitti:Kent on tosi hyvä, toiseksi paras liina mitä on tullut testattua. Edelle ei mene kuin Miracle Dryer.
Kokemuksia eri kuivausliinoista
Re: Kokemuksia eri kuivausliinoista
Vain YKSI LSP!
-
hattiwatti
Kiitos vihjeestä, olisi kyllä jäänyt muuten pesemättä..Urran kirjoitti:Muistahan pestä ne liinat ennen käyttöä!hattiwatti kirjoitti:Kävin tänään hakemassa pari kpl Kentin liinoja Keravan Honkkarista. Ei ole tosiaan hinnalla pilattuja ja vaikuttaa hyvältä. Kun vaan pääsisi taas pesemään-JP- kirjoitti:Kent on tosi hyvä, toiseksi paras liina mitä on tullut testattua. Edelle ei mene kuin Miracle Dryer.
- Posambique
Koskeeko kaikkia liinoja?
Anteeksi, että olen urpo, mutta miksi? Liat pois?
Anteeksi, että olen urpo, mutta miksi? Liat pois?
"Urku auki, pelti kii"
Monissa liinoissa on pakkaussuoja ainetta jotka estää ettei liinoihin imeydy kosteutta jne. eikä näin olle homehdu.
Siksi ne kannattaa kuumassa vedessä huiluttaa että tuo aine irtoaa liinoista, muuten liinat ei oikein toimi kuten niitten kuuluis.
Siksi ne kannattaa kuumassa vedessä huiluttaa että tuo aine irtoaa liinoista, muuten liinat ei oikein toimi kuten niitten kuuluis.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Eikä huuhteluaineen käyttöä kuivausliinojen pesussa.
Juu ei, pilaa liinan ku liinan.
Pelkästään puhdasta pesuainetta (ei saa sisältää huuhteluainetta tjs.), vedellä loppuhuuhtelu.
Pelkästään puhdasta pesuainetta (ei saa sisältää huuhteluainetta tjs.), vedellä loppuhuuhtelu.
- Posambique
+ kiinan tuonti liinoissa on monesti ns. "ötökkämyrkkyjä" jottei koit yms. hyökkää. Saattaa aiheuttaa ongelmia kun tätä pyöritellään maalipinnalla.. Tosiaan vähintään pikanen fairy/kuuma vesi huuhtelu tai sit ihan pesu.Dani kirjoitti:Monissa liinoissa on pakkaussuoja ainetta jotka estää ettei liinoihin imeydy kosteutta jne. eikä näin olle homehdu.
Oikeastaan huuhteluainentta nyt ei kannata käyttää missään minkä toivoo imemän vettä tai kestävän kulutusta. Vähentää kankaan imukykyä ja pintajännitystä (pienempi pintajännitys = kuluu nopeemmin)
Posambique kirjoitti:Yeess sööör!
Kiitos
Vain YKSI LSP!
Kuten myös ulkoiluvaatteet jotka hylkii vettä, kerran huuteluaineella huuhdeltu vaate ei enää toimi tämän jälkeen, been there done thatUrran kirjoitti: Oikeastaan huuhteluainentta nyt ei kannata käyttää missään minkä toivoo imemän vettä tai kestävän kulutusta. Vähentää kankaan imukykyä ja pintajännitystä (pienempi pintajännitys = kuluu nopeemmin)
-
juha.lehtimaki
Vaatteen voi kyllästää uudelleen vettä hylkiväksi esim. -->Dani kirjoitti:Kuten myös ulkoiluvaatteet jotka hylkii vettä, kerran huuteluaineella huuhdeltu vaate ei enää toimi tämän jälkeen, been there done thatUrran kirjoitti: Oikeastaan huuhteluainentta nyt ei kannata käyttää missään minkä toivoo imemän vettä tai kestävän kulutusta. Vähentää kankaan imukykyä ja pintajännitystä (pienempi pintajännitys = kuluu nopeemmin)
http://www.varuste.net/tuotteet2.asp?_i ... stysaineet" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän venähti tuo "ensi viikolla", mutta nyt on Cobran pyyhe testattu ja oli vähintäänkin yhtä hyvä kuin MD. Epäilen että tulevat ihan samasta tehtaasta. Ainoa ero oli tosiaan reuna, MD:ssä silkkiä ja Cobrassa mikrokuitua ja tästä pisteet menevät mun mielestä Cobralle. Mikrokuitu kun ei naarmuta niin pahasti kuin silkkireuna. Cobra on lisäksi muutaman punnan halvempi.-JP- kirjoitti:Tuli tilattua Cobran XL kuivauspyyhe. Kuvissa näyttää ihan identtiseltä MD: kanssa, mutta reunat ei ole silkkiä vaan mikrokuitua. Testituloksia tulossa joskus ensi viikolla.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Mulla käytössä CYC sininen pyyhe ja KENT-pyyhe Honkkarista ostettu. Aluksi CYC pyyhe oli hyvä mutta nyt jää nukkaa pintaan. Kent pyyhe on mielestäni huonompi, kuivaa tosi huonosti.
Voi olla että on pesty väärin ja ei toimi.
Tarvis hommata jotain pätevää pesuainetta noille pyyhkeille. Suosituksia? Vaiko käsinpesua laihalla fairilla. Viime aikoina pessyt koneessa nestemäisellä pesuaineella ilman huuhteluainetta.
Voi olla että on pesty väärin ja ei toimi.
Tarvis hommata jotain pätevää pesuainetta noille pyyhkeille. Suosituksia? Vaiko käsinpesua laihalla fairilla. Viime aikoina pessyt koneessa nestemäisellä pesuaineella ilman huuhteluainetta.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Kyllä mä ainakin saan ton 5-sarjan bussin kuivattua Kentin pyyhkeellä hyvin. Taittelee muutaman kerran ja kääntää aina kuivan osan esiin, ei tarvii vääntää kertaakaan välissä. Koneessa oon pessyt ihan normi nestemäisellä, en tosin joka käytön jälkeen. Välillä huuhtelen ihan vedessä tai miedossa Fairyssa.
Olisko syy huonoon imukykyyn tässä, on jäänyt pesut myöhemmäksi, kerään aina enempi riepuja kasaan niin saa pestä kerralla.
JP kirjoitti viimeistelyosiossa detailereista:
Last Touchissa on aika reippaasti silikonia, mutta niin taitaa olla kaikissa muissakin detailereissa. Itse olen käyttänyt Last Touchia pari vuotta ilman ongelmia.
Se kannattaa kyllä huomioida että kuivauspyyhkeet pitää pestä heti käytön jälkeen jos käytät LT:a kuivauksessa. LT jos pääsee kuivumaan pyyhkeeseen niin se vaikuttaa negatiivisesti pyyhkeen imukykyyn.
Eli en ole pessyt heti ja liinat on susia?
Tarvii parantaa tapoja
JP kirjoitti viimeistelyosiossa detailereista:
Last Touchissa on aika reippaasti silikonia, mutta niin taitaa olla kaikissa muissakin detailereissa. Itse olen käyttänyt Last Touchia pari vuotta ilman ongelmia.
Se kannattaa kyllä huomioida että kuivauspyyhkeet pitää pestä heti käytön jälkeen jos käytät LT:a kuivauksessa. LT jos pääsee kuivumaan pyyhkeeseen niin se vaikuttaa negatiivisesti pyyhkeen imukykyyn.
Eli en ole pessyt heti ja liinat on susia?
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Voihan "tukossa" olevaa kuivausliinaa yrittää elvyttää niin että laittaa lavuaariin tulikuumaa vettä ja pesujauhetta sekaan, rätti sinne lillumaan (itselläni oli viimeksi 3h) ja siitä suoraan pyykkikoneeseen pikapesuun.
Näin sain itse aika hyvin yhden likaisen liinan puhtaaksi. Mutta en tiedä lähteekö silikoni tolla konstilla, joten kannattaa ainakin yrittää ennen kun heivaa rätin menemään.
Näin sain itse aika hyvin yhden likaisen liinan puhtaaksi. Mutta en tiedä lähteekö silikoni tolla konstilla, joten kannattaa ainakin yrittää ennen kun heivaa rätin menemään.
Nyt pari kertaa kokeiltu tota Kentin liinaa niin, joo onhan se paras kuivaisliina mikä mulla on ollut tähän mennessä mutta parit vinkit ehkä tarpeen käytöstä. Kostutatteko pyyhettä ensin kuivausta (paljonko?) vai vedättekö ihan kuivalla?
Megun LT oli tänään ekaa kertaa kokeilussa ja eri pyyhkeellä mitä "eka" kuivaus niin ei mene ainakaan uudet kentit piloille siitä. LT ainakin vakuutti mut täysin. Loisto tuote.
Hyvä päivä muutenkin oli pestä auto. Ulkona -20 c ja aurinko paistaa. Käsittelin oventiivisteet wurthin silikoni puikolla mutta ei se aina estä ovia jäätymästä vaikka sitä tekee säännöllisesti.
Megun LT oli tänään ekaa kertaa kokeilussa ja eri pyyhkeellä mitä "eka" kuivaus niin ei mene ainakaan uudet kentit piloille siitä. LT ainakin vakuutti mut täysin. Loisto tuote.
Hyvä päivä muutenkin oli pestä auto. Ulkona -20 c ja aurinko paistaa. Käsittelin oventiivisteet wurthin silikoni puikolla mutta ei se aina estä ovia jäätymästä vaikka sitä tekee säännöllisesti.
Kime kirjoitti:vai vedättekö ihan kuivalla?
Sori jo etukäteen, mutta oli ihan pakko
Hyvä konsti on kuivata ikkunat ensin, että saa vähän kostutettua pyyhettä.
LT on kyllä loistotuote, itselläkin on kohta gallona mennyt.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Tossa kun testailin kaverin autoa Kent (keltainen) vs. Miracle Dryer niin kyllä se Kentin liina tuntuu aika hepposelta imukyvyltään kun vastassa on kivikova MD 
Kivikova mahtaa naarmuttaa aika kovasti?Dani kirjoitti:Tossa kun testailin kaverin autoa Kent (keltainen) vs. Miracle Dryer niin kyllä se Kentin liina tuntuu aika hepposelta imukyvyltään kun vastassa on kivikova MD
Tänään viimeeks kuivannu Kenteillä.
Vain YKSI LSP!
Hupsista, tarkoitin tietenkin kivikovalla sitä vastusta Kentin liinalle mitä MD tarjoaa imukyvyssä, super pehmeitähän nuo molemmat ovat, kuten jo tiesitkin hymiöstä päätellen
Osta nyt sinäkin MD niin pääset testaamaan, suottaapi olla että yllätyt
- Posambique
Mä voin kyllä tulla Urran joku kerta istumaan ja juomaan kaljaa kun toimitat autonpesua.
Voin oikeesti vaikka vähän jeesatakin. Ai mikä tässä oli taka-ajatus?
No tietenkin se, että sun pesuhuolellisuuteesi luotan kuin omaan autooni,
joten jos tahdot niin voit meitsin MD:n koeajaa ennen omasi ostopäätöstä
Jos vaikka katellaan joskus lämpimämmällä, niin voin tuoda Carlackin samalla?
joten jos tahdot niin voit meitsin MD:n koeajaa ennen omasi ostopäätöstä
"Urku auki, pelti kii"
Kentin keltaisilla menty tähänasti, mutta nyt tuli Projectechiltä Sonüksen Der Wunder kuivausliinoja. Pääsee testaamaan onko ne hehkutuksen arvoisia noihin Kentteihin verrattuna.
Sen olen huomannut että kun vähän huonompipintaista autoa pesee ja poistaa vahat tai siellä ei sitä vahaa ole, niin noita Kenttejä menee se kaksi tai kolme per auto. Yhdellä saa vallan mainiosti suurimmat vedet pois pinnasta, mutta kun tuommoisen kerran on märäksi saanut niin sillä ei ihan kuivaa saa aikaiseksi millään. Viimeistelykuivaukseen tarvii sitten toisen tai kolmannenkin auton koosta riippuen. Vika tai ominaisuus, samase. Ei ole tähänasti häirinnyt
Tietysti oman auton kuivaus menee yhdellä, jostain kumman syystä vettä ei paljoa pintaan jää pesun yhteydessä 
Sen olen huomannut että kun vähän huonompipintaista autoa pesee ja poistaa vahat tai siellä ei sitä vahaa ole, niin noita Kenttejä menee se kaksi tai kolme per auto. Yhdellä saa vallan mainiosti suurimmat vedet pois pinnasta, mutta kun tuommoisen kerran on märäksi saanut niin sillä ei ihan kuivaa saa aikaiseksi millään. Viimeistelykuivaukseen tarvii sitten toisen tai kolmannenkin auton koosta riippuen. Vika tai ominaisuus, samase. Ei ole tähänasti häirinnyt
Saatoinpa tietääkkinDani kirjoitti:Hupsista, tarkoitin tietenkin kivikovalla sitä vastusta Kentin liinalle mitä MD tarjoaa imukyvyssä, super pehmeitähän nuo molemmat ovat, kuten jo tiesitkin hymiöstä päätellen![]()
Joo, pidetään tarjous mielessä. Voidaan vaikka testata se Carlack samalla. Ai sä et anna mun kokeilla sitä tohon mun testialueeseen (takalasiin)?Posambique kirjoitti:Mä voin kyllä tulla Urran joku kerta istumaan ja juomaan kaljaa kun toimitat autonpesua.
joten jos tahdot niin voit meitsin MD:n koeajaa ennen omasi ostopäätöstä![]()
Laittele Wolfie kokemuksia sitten Sonuksesta. Mä yleensä käyn yhellä kentillä koko auton läpi pisaroista ja toisella varmistan (eka kuivaa märkänä toinen ihan kuivana). Pärjäis kyl tosiaan yhelläkin mut sit se ei ois kosketuskuiva
Vain YKSI LSP!
Juu samaan tyyliin minäkin olen noilla Kenteillä mennyt. Ensimmäisellä saa melkein kaiken pois, toisella sitten viimisetkin höyrytUrran kirjoitti: Laittele Wolfie kokemuksia sitten Sonuksesta. Mä yleensä käyn yhellä kentillä koko auton läpi pisaroista ja toisella varmistan (eka kuivaa märkänä toinen ihan kuivana). Pärjäis kyl tosiaan yhelläkin mut sit se ei ois kosketuskuivaTäällä foorumilla saa helpotuksen siitä, että tietää ettei ole ainut joka on yhtä pedantti auton suhteen
Testailen noita Sonüksia heti kun kelit vähän antaa periks että uskaltaa käydä pesemässä. Samalla testaillaan joko Bilthamberin pesuainetta tai sitten jotain muuta kivaa mitä Janne oli laatikkoon piilottanut
Ja pakkohan se on kuivaksi asti aina pesun jälkeen kuivata. Jos ollaan vahaamassa uudestaan niin kettumainen vedellä mitään pintaan jos siellä vielä vettä makailee pelleillä ja jos ei vahata niin ärsyttää jos ilmakuivauksella vesi jättää kalkkeumaa tai muuta jälkeä pintaan. Ja onhan se mukavaa hivellä pehmeällä liinalla liukasta pintaa
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Sitten kun Sonüksen kuivausliinaa kokeilet, niin pyri pesemään se vähintään kerran, mielellään kaksi, ennen testiä. Tässä on nimittäin liina, joka paranee vanhetessaanWolfie kirjoitti:Juu samaan tyyliin minäkin olen noilla Kenteillä mennyt. Ensimmäisellä saa melkein kaiken pois, toisella sitten viimisetkin höyrytUrran kirjoitti: Laittele Wolfie kokemuksia sitten Sonuksesta. Mä yleensä käyn yhellä kentillä koko auton läpi pisaroista ja toisella varmistan (eka kuivaa märkänä toinen ihan kuivana). Pärjäis kyl tosiaan yhelläkin mut sit se ei ois kosketuskuivaTäällä foorumilla saa helpotuksen siitä, että tietää ettei ole ainut joka on yhtä pedantti auton suhteen
![]()
Testailen noita Sonüksia heti kun kelit vähän antaa periks että uskaltaa käydä pesemässä. Samalla testaillaan joko Bilthamberin pesuainetta tai sitten jotain muuta kivaa mitä Janne oli laatikkoon piilottanut![]()
Ja pakkohan se on kuivaksi asti aina pesun jälkeen kuivata. Jos ollaan vahaamassa uudestaan niin kettumainen vedellä mitään pintaan jos siellä vielä vettä makailee pelleillä ja jos ei vahata niin ärsyttää jos ilmakuivauksella vesi jättää kalkkeumaa tai muuta jälkeä pintaan. Ja onhan se mukavaa hivellä pehmeällä liinalla liukasta pintaa
Muutaman pesukierroksen jälkeen asetelma alkaa muuttua: MD menettää pikkuhiljaa ominaisuuksiaan ja Sonüs parantaa koko ajan
Ja heille, kenellä on oma talli ja pesumahdollisuus tallin lähettyvillä: Zerospot poistaa huolet kalkkijäljistä
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi