Painepesurit
Re: Painepesurit
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
hiusnaarmu
Katsoin noi ja omasta mielestä en löytänyt ns kiinteätä viuhkaa tuosta valikoimasta, mutta joskus ois osunut silmään, että ois ollut kiinteä viukasuutin.seatts kirjoitti:Tutki täältä http://www.karcher.fi/fi/Tuotteet/Home_ ... utputstart
Voi olla, että on ollut noita ammattilais puolen Kärchereitä mikä on osunut silmään
Mulla on Kärcherin 685 kiinteä viuhkasuutin, tuli silloin koneen mukana. Eli vaihdetaan työkaluilla, ei pikakiinnityksellä.
-
hiusnaarmu
Eli tuolla adapterilla ei sitten ainakaan tässä tapauksessa tee mitäänmikkoi kirjoitti:Mulla on Kärcherin 685 kiinteä viuhkasuutin, tuli silloin koneen mukana. Eli vaihdetaan työkaluilla, ei pikakiinnityksellä.
Noh, mun kone on löpö/voimav käyttöinen kuumapesuri ja siinä suuttimet vaihdetaan kärjestä eikä ole tuollaista pikakiinnitystä. Ehkä kannattais kysyä kärkkerin liikkeestä vaihtoehtoja?
Eipä ainakaan Kärkkerin suomen kotisuvuilla ole kuin robojet, vario sekä kolmitoimisia... Tällä taitaa päästä lähimmäksi kiinteää viuhkaa...
Tuo vario on kyllä ihan sieltä ja syvältä, kun aina pyörii se säätö johonkin suuntaan
Mutta jos täysin kiinteää suihkua haluaa, niin taitaa helpoimmaksi (joskaan ei halvimmaksi) vaihtoehdoksi jäädä pesurin vaihto 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
No ainahan voi ostaa esim. Jannelta kärkkeriadapterin (minkä toisessa päässä on käsittääkseni kierteet) ja metskailla sen päähän muutaman kierreadapterin ja Kränzlen putken (tai minkä tahansa putken) + Kränzlen 25° kiinteen viuhkan
Kaikki liitännät Kränzlessä on M-alkuisia ja perässä on numero, nehän saa sopimaan ihan mihin vain 
Vain YKSI LSP!
Tai aina voi käydä kysymyssä esim. hydrauliikkaliikkeessä onnistuisiko siellä kyseisen osan teko.
-
hiusnaarmu
Tuollainen vastaus tuli maahantuojaltaTKe_ kirjoitti:Tai aina voi käydä kysymyssä esim. hydrauliikkaliikkeessä onnistuisiko siellä kyseisen osan teko.
"Kiitämme yhteydenotosta.
Ammattikoneisiin tosiaan on saatavana suuttimia joka lähtöön, mutta kyseiseen P160- malliin nuo ovat ainoat vaihtoehdot.
Käyttöohjeesta löytyy kaikki saatavana olevat lisävarusteet.
Hyvää syksyn jatkoa!"
lähetin myös tuonne painepesurihuoltoon kyselyä ja sieltä vastattiin myös nopeastin.
Pystyvät kuulema tekemään sellaisen n70€
Kränzle laadukas imago kärsi kolauksen jo alle 2kk käytön jälkeen. Letkuliittimen tiiviste repesi kahvan päästä ja sain iloisesti vedet päälle... 
Vanhassa Kärcherissä samat tiivisteet sentään kesti reilun 15 vuotta..
-
hiusnaarmu
Tämän päivän tuotteilta on turha odottaa samaa, kuin 10-15v sittenPetris kirjoitti:Kränzle laadukas imago kärsi kolauksen jo alle 2kk käytön jälkeen. Letkuliittimen tiiviste repesi kahvan päästä ja sain iloisesti vedet päälle...
Valmistajat käy kovaa hintasotaa ja siitä syystä myös merkkituotteet kärsivät!
Osista yritetään tehdä kokoajan halvempia ja sitä kautta laatu kärsii
Tarkoitatko sitä O -rengasta? Minä olen käyttänyt noissa O -renkaissa Molykoten 55 rasvaa (tämän vinkin antoi Projectech aikoinaan). Tuota rasvaa saa ainakin Etrasta. Minä olen kerran rikkonut sen O -renkaan pistoolista mihin tulee lisälaite kiinni. Laitoin foam-lancea kiinni huolimattomasti ja katkaisin siinä samalla O -renkaan. Paikallinen laakerikeskus myy myös O -renkaita niin nyt niitä on pari kappaletta myös varastossa pahan päivän varallePetris kirjoitti:Kränzle laadukas imago kärsi kolauksen jo alle 2kk käytön jälkeen. Letkuliittimen tiiviste repesi kahvan päästä ja sain iloisesti vedet päälle...
O-rengas, joka on letkun liittimessä. Pitänee hommata kasa o-renkaita pahan päivän(viikonlopun) varalleTKe_ kirjoitti:Tarkoitatko sitä O -rengasta? Minä olen käyttänyt noissa O -renkaissa Molykoten 55 rasvaa (tämän vinkin antoi Projectech aikoinaan). Tuota rasvaa saa ainakin Etrasta. Minä olen kerran rikkonut sen O -renkaan pistoolista mihin tulee lisälaite kiinni. Laitoin foam-lancea kiinni huolimattomasti ja katkaisin siinä samalla O -renkaan. Paikallinen laakerikeskus myy myös O -renkaita niin nyt niitä on pari kappaletta myös varastossa pahan päivän varallePetris kirjoitti:Kränzle laadukas imago kärsi kolauksen jo alle 2kk käytön jälkeen. Letkuliittimen tiiviste repesi kahvan päästä ja sain iloisesti vedet päälle...
^^No tuo oli hyvä vinkki. Pitää maanantaina Etrasta kysyä tuota rasvaa,jos pääsen siellä firman asioilla käymään.
Ne on kuitenkin kuluvia osia ne o-renkaat. Sitävarten ne on siellä että ne hajoaa ennemmin kuin muu osa 
Me saatiin lancesta vai pesurista o-rengas rikki kun oli kärcherin pesuri t-mallin liittimellä eli pikalukituksella. Vähänkin kun oli liitin vinossa kiinnitysvaiheessa niin niisti o-renkaasta siivun ja montaa kertaa ei tarvinnu näin tapahtua ennenku alko vettä tulemaan liitoksesta. Siinä mielessä tuo kränzlen kierreliitos on näppärämpi, ei kovin helpolla tapahdu samaa. Tosin kiinnittäminen ja irrottaminen on hitaampaa mutta samapa tuo
Me saatiin lancesta vai pesurista o-rengas rikki kun oli kärcherin pesuri t-mallin liittimellä eli pikalukituksella. Vähänkin kun oli liitin vinossa kiinnitysvaiheessa niin niisti o-renkaasta siivun ja montaa kertaa ei tarvinnu näin tapahtua ennenku alko vettä tulemaan liitoksesta. Siinä mielessä tuo kränzlen kierreliitos on näppärämpi, ei kovin helpolla tapahdu samaa. Tosin kiinnittäminen ja irrottaminen on hitaampaa mutta samapa tuo
^ Teillä on pesuri varmaan toiminut hyvin?
toimiiko jokin painepesuri niin että veden voisi ottaa vesisäiliöstä ? Eli osaako pesuri imeä vettä ? Kysyn siksi koska ei ole mahdollista kytkeä vesiverkkoon..
Isällä on joku pikku-kärcher, niin sillä ainakin pystyy. 80l saavista riittää suihkuteltavaa yllättävän pitkäksi aikaa 
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
selvä homma ! Pitääki huomenna mennä mettästään joku pikkukärsseri ! Tollasesta saavista juuri otan sitten veden, ja kun säästeliäästi käyttää niin eipä se ihan älyttömiä vettä vie.-JP- kirjoitti:Isällä on joku pikku-kärcher, niin sillä ainakin pystyy. 80l saavista riittää suihkuteltavaa yllättävän pitkäksi aikaa
Re: Re: Painepesurit
Täydellisesti. Ei mitään ongelmiaJuha U kirjoitti:^ Teillä on pesuri varmaan toiminut hyvin?
Niin ja vinkiksi, Kränzle osaa myös imeä, nostokorkeus tais olla jotain 3metriä?
10/120 Kränzle valikoitui seuraavaksi pesuriksi. pesurikauppaan tuli heitettyä viestiä
399+39eur toimituskuluja listahinta.
Tilaa pussi o-renkaita samallaJolli kirjoitti:10/120 Kränzle valikoitui seuraavaksi pesuriksi. pesurikauppaan tuli heitettyä viestiä399+39eur toimituskuluja listahinta.
Re: Re: Painepesurit
10/120 ja 1151T mallien nostokorkeus speksien mukaan yksi metri.Wolfie kirjoitti: Niin ja vinkiksi, Kränzle osaa myös imeä, nostokorkeus tais olla jotain 3metriä?
Siinä Kränzlen ohjekirjassa on hyvät räjäytyskuvat, johon on merkitty O-renkaiden koot myös. Manuaali mukaan ja ostamaan laadukkaita 0-renkaita. Niitä varmaan saa laakerikeskuksista ja hydrauliikkaliikkeistä. Itse ostin muistaakseni 5kpl niitä ja ne maksoi muistaakseni 10 senttiä kappale.
Tekeeköhän toi lance liikaa vastapainetta ku ei painepesuri lähde ollenkaan päälle? Tulee vaan semmosena pikkuliruna pihalle.