Kyllä ne jäämät pestään kunnolla pois, liukkarilla ja/tai kinnastellen. Itse olen ajatellut näin, että IPAlla poistetaan viimesenä lähinnä rasvat yms tartuntaa heikentävät "näkymättömät" epäpuhtaudet. Eihän niitä ylläpitopesujakaan IPAlla tehdä vaan kunnon pesuaineella ja kinnastelullashinyass kirjoitti:Onko ipa pyyhintäkään riittävä? Mielestäni ei. Auton pinnalla on jäämiä ja siihensuikautetaan ipaa pälle. Mikrokuituliina laitetaan kakun päälle viimeisenä ja aletaan pyyhkimään. ?
Akkuvesi on tislattua (ja varmaan muutenkin käsiteltyä) puhdasta vettä, ei hanasta tulevaa kalkkivettä. Jos resurssit riittää niin pesutkin kannattaa tehdä akkuvedellä / tislatulla vedellä (näin pitkälle mentäessä oma tislaamo tulee varmasti jo halvemmaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi, kaikkihan varmaan on tislaillu yläasteen kemian tunneilla?).shinyass kirjoitti:Ipa seokseen neuvotaan laittamaan akkuvettä isopropanolin kanssa sekaisin suhteella 50-80% isopropanolia ja loput akkuvettä. Akkuvettä ettei jäis kalkkia tai muita epäpuhtauksia pinnalle ennen vahausta. Miten niiden epäpuhtauksien esto hoidetaan siinä tapauksessa, jos pestään auto liuottimella, huuhdellaan ja kuivataan -> vahataan?
Mutta "normaalin" veden kanssa epäpuhtaudet poistetaan nimenomaan kuivausvaiheessa. Tai suurin osa niistä, kyllä sitä kalkkia ja rasvaa ja muita epäpuhtauksia sinne väkisinkin jää. Jos et kuivaa niin vesi kalkkeineen kuivuu pintaan ja jää silmin havaittavat jäljet, kun kuivaat niin jälkiä ei jää? Mutta akkuvesi eli puhdistettu vesi on juur tässä mielessä hyvää IPApyyhintään kun puhdistetulle pinnalle vielä uudestaan ruiskitaan vettä, niin se ainakin on puhdasta. Itse ennen tätä kevättä olen aina vahaillut auton kunnon pesun ja kuivauksen jälkeen, nyt siihen väliin on tullut tuo IPApyyhintä josta tarinaa ylläkin. Tosin ei se varmaan IPApyyhintäkään mitään täydellistä desinfiointia vastaa
Itse uskon (joo joo,ilman parempaa tietoa vieläkin