kestopinnoitteet
Re: kestopinnoitteet
Taitaa olla ihan hyväsydämisyydestä kiinni tuo rahojen palautus, luulen että niillä on samanlainen oikeus yrittää korjata virheensä kun esim. korjaamoilla. Paras tottakai olisi jos saisit rahallisen hyvityksen ja jonkun osaavan kaverin tekemään loput.
Pelkäänpä pahinta, jos kolmessa pävässä saa aikaan tuollaista jälkeä ei ko koneenkäyttäjä saa sitä yhtään paremmaksi. Rahat takaisin ja uutta paikkaa etsimään.
Toisaalta onneksi että näitä tunareita löytyy, ne kun pitää osaajat leivän syrjässä kiinni. Saavat korjailla toisten jälkiä.
Esimerkkinä pks alueelta. Asiakas vei auton (perus musta) kiilloitettavaksi koska halusi vähän säästää kustannuksissa. Aikaa työlle annettiin niin paljon kun tarvitaan. Viikko meni. Hologrammit löytyi. Asiakas vei auton takaisin. Meni kaksi viikkoa ja sama lopputulos. Asiakas sai rahat takaisin ja vei sitten osaavaan paikkaan jossa kustannus oli kovempi mutta työn jälki moitteetonta.
Toisaalta onneksi että näitä tunareita löytyy, ne kun pitää osaajat leivän syrjässä kiinni. Saavat korjailla toisten jälkiä.
Esimerkkinä pks alueelta. Asiakas vei auton (perus musta) kiilloitettavaksi koska halusi vähän säästää kustannuksissa. Aikaa työlle annettiin niin paljon kun tarvitaan. Viikko meni. Hologrammit löytyi. Asiakas vei auton takaisin. Meni kaksi viikkoa ja sama lopputulos. Asiakas sai rahat takaisin ja vei sitten osaavaan paikkaan jossa kustannus oli kovempi mutta työn jälki moitteetonta.
Mun nimi on Jyrki
Vaikka itellä ei ole kykyjä eikä resursseja korjailla noita, niin samaa olen miettinyt että teidän jotka rahaa vastaan teette noita (työnä tai harrastuksena) pitäisi melkein olla hyvillään. Samaa olen ajatellut esim näissä aiemmin "vituttaa" -ketjussa olleissa pesuohjeissa yms.jyrkiboy kirjoitti:Toisaalta onneksi että näitä tunareita löytyy, ne kun pitää osaajat leivän syrjässä kiinni. Saavat korjailla toisten jälkiä.
Tietysti kun satoja euroja maksanut fiksaus on ton näköinen, niin selkeä vitutuksen aihe siinä on, selvähän se. Ja tietysti jos asiaa aattelee siltä kantilta, että nämä "pikafiksarit" kerää ihmisiltä rahat pois ja varmaan 95% pitää autoaan upeasti tehtynä ja virheettömänä kun se oli niin kallistakin... tälläistä ei voi pitää hyvänä menettelynä.
Ja mikä ihmeen "kesto"pinnoite se on jos se tarvii jälkikäsittelyjä ja boostaamisia yhtä usein ku Collin 476 uusintavahausta? En itse ainakaan näe oikein pointtia, kun ainakin me palstalaiset tiedetään että täältäkin löytyisi varmasti kavereita jotka tekis pohjat kunnolla ja vetäis Optin pintaan, tod näk hyvin kohtuulliseen hintaan... ainakaan jos ei tarvi vanhaa pinnoitetta raapia eka pois
tuli hommattua uudet talvivanteet ja näille voisin nyt testata jotakin kestopinnoitetta,mikä kestopinnoite olisi paras talveksi,mielessä oli c5 wheel armour?vanteet on 18" joten riittäkö 1 pullo vai tarviiko enemmän.sitten jos joku vielä antaisi selkeät ohjeet tuon laittoon kun tosiaan kestopinnoitteista ei ole aiempaa kokemusta.
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Mulla riiti c5 kesävanteisiin 19" ja puoli pulloa meni, joten pärjäät yhdellä. 
Eli totaali putsaaminen. Ite pesin ekaks auto foamilla, liukkarilla, raudan poisto, pien poisto sekä vielä shamppoo pesu harjoja ja painaria apuna käyttäen. Tarkastus ja kunnon kuivaus. Sen jälkeen mukana tulevilla lapuilla levitys. Pari tippaa lappuun ja käyt läpi vanteet/puolat joka kohdasta huolellisesti (myöskin sisävanne). Jos ei ainetta levity, niin pari tippaa lisää. Heti välittömästi kun olin käsitellyt vanteen niin puhtaalla mikrokuitu liinalla kiillotus. Ja toimii!
Eli totaali putsaaminen. Ite pesin ekaks auto foamilla, liukkarilla, raudan poisto, pien poisto sekä vielä shamppoo pesu harjoja ja painaria apuna käyttäen. Tarkastus ja kunnon kuivaus. Sen jälkeen mukana tulevilla lapuilla levitys. Pari tippaa lappuun ja käyt läpi vanteet/puolat joka kohdasta huolellisesti (myöskin sisävanne). Jos ei ainetta levity, niin pari tippaa lisää. Heti välittömästi kun olin käsitellyt vanteen niin puhtaalla mikrokuitu liinalla kiillotus. Ja toimii!
Miten sopii yhteen kestopinnoitteet, esim opti ja kromi. Työkaverille pitäisi puunata moottoripyörä jossa paljon kromia.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Voit laittaa Optin myös kromiin 
Mikäs noista pinnoitteista sopisi parhaiten ulkona laitettavaksi? Moottoripyörän nyt saan talliinkin mahtumaan mutta purkin kun jotain ostaa niin olisi se kiva laitella myös autoihin.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
^ molemmat pinnoitteet jotka itseltäni löytyy olen aina laittanut ulkona, eikä ole ongelmia sen suhteen ollut. Kunhan ei sateessa tee.
-
powermitsu
Optissa tuo kuivumishomma hieman mysteeri joten sitä en lähtisi ulkona laittamaan jossei autoa saa sisälle kuivumaan. Teknisesti optin laitto kyllä onnistuu ulkona. CQuartz näyttäisi onnistuneen ulkoa tehtynä (kuumalla kelillä) ja ei päässyt sisälle kuivumaan mutta aina oli lämpötilan suhteen sisäolosuhteita vastaavat vähintään sen 4h eikä satanut moneen päivään. CQuartz on vaan tosi tarkka siitä kuivumisajasta (cure time) ja poispyyhinnästä siinä missä optin kanssa noista ei tarvii stressata.
^ Joo tietysti johonkin katon alle olisi hyvä saada auto kuivumaan, ettei mahdollinen sadekuuro pilaa pinnoitetta.
Tuli vähän kiireessä huonosti ilmaistua asia. Itse pinnoituksen voi pouta kelillä tehdä ulkona ja itse tykkään tehdäkkin, koska valaistus on parempi.
Tuli vähän kiireessä huonosti ilmaistua asia. Itse pinnoituksen voi pouta kelillä tehdä ulkona ja itse tykkään tehdäkkin, koska valaistus on parempi.
-
powermitsu
Ainoa teoreettinen mahdollisuus saada opti tehtyä ilman sisätiloja olisi se että virheetön auto tehtynä valmiiksi. Heinäkuun alku ja helteet. aamulla heti auringon noustua tekee pinnotuksen ja saa kuivua koko päivän auringossa. Sitten voisi mennä.
Mun mielestä toi cquartzin pois pyyhintä oli hyvin epämiellyttävä kokemus. Millainen Juha toi gtechniq oli laittaa?
-
powermitsu
+1 Ilmeisesti annettiin kuivua lian kauan tai jotain. Lisäksi osa pinnoista jäi itsellä "holottamaan". Kun se kerran toiseen suuntaan ja kerran toiseen pyyhintä ei meinannut jokapaikassa riittää. Ikävintä tämä oli tuulilasissa.TKe_ kirjoitti:Mun mielestä toi cquartzin pois pyyhintä oli hyvin epämiellyttävä kokemus.
BTW: laskin jollain 11m2 pinnalla että optia jos menee se 5ml -> 0.5 mikronia paksuus. Jostain ihan suomi24 haettu pinta-ala. Mutta saa siihen kyllä koko ruiskun autoon käyttää että se 2-3 mikronia tulis
Varmasti optista se UV-suoja löytyy mutta CQuartz tähän mennessä osoittanut ehkä hieman parempaa hydrofobisuutta joka johtunee pinnan liukkaudesta. Näkee hyvin tossa mun konepellissä eron.
^^Ihan kiva se oli Laitoin aineen vahanlevitystyynyllä. En käyttänyt niitä mukana tulevia vanulappuja. Pintaan, kun laittaa ainetta niin näkee helposti mihin on laittanut, koska pinta on sellainen kirjavan(märän) näköinen. Hetken päästä pyyhin pinnan sonuksen mikrokuituliinallla kiiltäväksi (kevyesti hangaten) helposti tasottui ja nyt on pinta erittäin nätti, kun on hieno kiilto päällä.
Tykkäsin aineesta. Tosin puoli pulloa melkein meni yhteen autoon.
Kunhan ens kerran pesen tuon voin pari kuvaa laittaa johonkin ketjuun.
Tykkäsin aineesta. Tosin puoli pulloa melkein meni yhteen autoon.
Kunhan ens kerran pesen tuon voin pari kuvaa laittaa johonkin ketjuun.
Mulla ei tuota ilmiötä ole. Autoa on tullut hyvin tarkkaan tutkittua, jopa talon katolta, kun vilpeä siellä asentelinpowermitsu kirjoitti:+1 Ilmeisesti annettiin kuivua lian kauan tai jotain. Lisäksi osa pinnoista jäi itsellä "holottamaan". Kun se kerran toiseen suuntaan ja kerran toiseen pyyhintä ei meinannut jokapaikassa riittää.TKe_ kirjoitti:Mun mielestä toi cquartzin pois pyyhintä oli hyvin epämiellyttävä kokemus.
-
powermitsu
TKe_ kirjoitti:Mulla ei tuota ilmiötä ole. Autoa on tullut hyvin tarkkaan tutkittua, jopa talon katolta, kun vilpeä siellä asentelinpowermitsu kirjoitti:+1 Ilmeisesti annettiin kuivua lian kauan tai jotain. Lisäksi osa pinnoista jäi itsellä "holottamaan". Kun se kerran toiseen suuntaan ja kerran toiseen pyyhintä ei meinannut jokapaikassa riittää.TKe_ kirjoitti:Mun mielestä toi cquartzin pois pyyhintä oli hyvin epämiellyttävä kokemus.. Pohjat tuli hierottua tälle pinnoitteelle oman mittapuun mukaan erittäin hyvin, kun ei ollut minkään sortin kiirettä tehdä niitä. Tuota pyyhintää lukuun ottamatta olen kyllä tyytyväinen tuohon pinnoitteeseen tähän asti. Ilmeisesti se hylkii vähän likaakin, kun omassa autossa on viikon verran ollut victorian vaha pinnassa ja se on paljon likaisempi sateen jäljiltä kuin tuo cquartz. Tai sitten lika ei ehdi sitoutua pintaan, kun vesi valuu pinnoilta niin hyvin pois.
Joo kyllä siinä näyttäisi jotain perää olevan siinä "lian hylkivyydessä". Se peruspölykerros siihen kyllä iskee nopeasti mutta sitten sen jälkeen se ei likaannu niin herkästi. Se onkin sitten eri juttu millä uskaltaa pestä. Valitettavasti vaan se kevyt pöly ei lähde foamilla mihinkään tuosta pinnasta. Kun se kuitenkin filmiksi kerkeää muodostumaan.
Laitan VIELÄ muutaman kuvan nähtäville tuosta kalliista ja suomen "parhaasta" työstä: http://ka11e.kuvat.fi/kuvat/Myllytys++Ditec/" onclick="window.open(this.href);return false;
^Noitahan vois kutsua lähtötilanne kuviksi 
Ei tälläkertaa. Sillä lähtötilanne oli parempipude kirjoitti:^Noitahan vois kutsua lähtötilanne kuviksi
On muuten aika karmaisevaa katsoa noita Ka11e:n kuvia 

Tuossa kuva heinäkuun lopulla laitetusta cquartzista. Auto on nyt viimeiset 2vk ollut ulkona yötä päivää ja sitä ei ole yhtään kertaa pesty käsittelyn jälkeen. Katossa on ihan hieman "lika"jälkiä, mutta muuten auto näyttää tältä:powermitsu kirjoitti: Joo kyllä siinä näyttäisi jotain perää olevan siinä "lian hylkivyydessä". Se peruspölykerros siihen kyllä iskee nopeasti mutta sitten sen jälkeen se ei likaannu niin herkästi. Se onkin sitten eri juttu millä uskaltaa pestä. Valitettavasti vaan se kevyt pöly ei lähde foamilla mihinkään tuosta pinnasta. Kun se kuitenkin filmiksi kerkeää muodostumaan.

Yleensä tuollaisia autot on ennen myllytystä, mitkä itse olen tehnyt. 
Oonko kellään kokemusta cquartzizta ja hardbodysta? mites eroaa käytännössä ja kumpi on helpompi pitää puhtaana? hardbodyn laitan ensi viikolla yhteen autoon jos aika ja ilmat on suotuisia mut mites cquartz ? kestääkö se oikeasti sen pari vuotta ja onko hankala myllytttää pois jos tarvii.
Löytyykö ketään joka ottaisi tämänkin hoitaakseen. Anza taitaa olla vähän liian kaukana pohjoisessa. Ja sitten se varoituksen sana, kiesi kerralla kuntoon tai joutuu puhutteluunKa11e kirjoitti:
Eli etelä-savo/etelä karjala alueella vaikuttavat ottakaa pikaisesti yhteyttä mikäli homma kiinnostaa.
http://ka11e.kuvat.fi/kuvat/Audi/9-media.jpg/_full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mun nimi on Jyrki
Olisi kyllä kohtuullista löytää auttaja miehelle. Sen verran paljon on saanut jo yksi mies kokea...
Kaikki liha tottelee kuria...