Meguiar's M105&M205
Re: Meguiar's M105&M205
Et sinä aineella paljon läträä ja aluekkin on pieni.
Minä teen esim. 1/4 nokkapellin kokoisen alueen ja ainetta varmaan 10 herneen kokoista pallukkaa.
Menzernoilla olen operoinut, mutta nyt on tullut aika koittaa jotain "nykyaikaisempaa", mutta
Menzernan 85 on vaikeampi korvattava.
Minä teen esim. 1/4 nokkapellin kokoisen alueen ja ainetta varmaan 10 herneen kokoista pallukkaa.
Menzernoilla olen operoinut, mutta nyt on tullut aika koittaa jotain "nykyaikaisempaa", mutta
Menzernan 85 on vaikeampi korvattava.
Miksi edes tarvisi korvata. Maailmanluokan viimeistelyaine. Näin tosin myös M205 tai S40 jne. Kohteelle vaan sopiva ja mieluisa käyttöön.
Kaikki liha tottelee kuria...
Kerran taas kävi nuin, notta kirjoitin epäselvästi!
Menzernan 85 en hylkää Hyndenkin mainitsemasta syystä.
Tosta 106 karkeammat kyllä.
Menzernan 85 en hylkää Hyndenkin mainitsemasta syystä.
Tosta 106 karkeammat kyllä.
-
powermitsu
Ei kellään ois ylimääräsenä desiä 105 tai 205, mulla on 101:stä...
205 olis kohta jos sille on tarvetta.. 101 en tarvi ku on oma pullo tulossa mut tota toisaalla mainitsemaas jewelleriä voisin ottaa vaihdossa 
- Posambique
Mä voin vaihtaa 101 - 105 mielelläni.
Omassa 105 purkissa on ~2-4dl jäljellä.
Voin vaihtaa vaikka kaiken jos haluat.
Ostin tuon purkin muutenkin kokeilua varten. Kokeiltu on.
"Urku auki, pelti kii"
Paljonko pyydät euroissa lopusta 105 tölkistä?Posambique kirjoitti:Mä voin vaihtaa 101 - 105 mielelläni.
Ei kukaan oo tilannut näitä Tampereen Honkkariin? Ois vaan tolle #205:selle nyt tarvetta, eikä viittis pelkästään sen takia tehdä tilausta minnekään...
No pari viikkoa sitten oli tieto että hongkong ei tilaa HLgroupilta mitään.. Voihan olla että tulivat järkiinsä
E53 X5 3.0D
Kato megun sivuilta jälleenmyyjät, niiltä pitäis saada tilattua..Bdh kirjoitti:Ei kukaan oo tilannut näitä Tampereen Honkkariin? Ois vaan tolle #205:selle nyt tarvetta, eikä viittis pelkästään sen takia tehdä tilausta minnekään...
Pitää pitää ens kerralla mielessä, nyt keksin sitten tällä verukkeella kaikkea muuta mitä "tarviaa" ja tilasin Briteistä...Juuzo kirjoitti:Kato megun sivuilta jälleenmyyjät, niiltä pitäis saada tilattua..Bdh kirjoitti:Ei kukaan oo tilannut näitä Tampereen Honkkariin? Ois vaan tolle #205:selle nyt tarvetta, eikä viittis pelkästään sen takia tehdä tilausta minnekään...
Kyllä sitä 205:sta tuntui voivan ajaa holovapaasti myös pehmeän Mitsun pinnalla, Mustalla Hexillä. Mutta vaikka ihmiset pelkäävätkin sotkea vettä ja muita aineita näiden kanssa niin kys. aine toimii ainakin huomattavasti paremmin tahmeella maalipinnalla jos laikkaan suihkasee yhen suihkasun Vicsin QD:ta.
Vain YKSI LSP!
Hei hulinaa!
Olen laittanut kuivaan laikkaan suihkauksen pari ONRia ja vähempi tahnaa, pelittää mun mielestä paremmin.
Veden kanssa läträäminen sottaa jonkun verran, mutta pesisin liukkarilla jokatapauksessa lopuksi, niin ei väliä.
Megun 105....kyse.
Olen laittanut kuivaan laikkaan suihkauksen pari ONRia ja vähempi tahnaa, pelittää mun mielestä paremmin.
Veden kanssa läträäminen sottaa jonkun verran, mutta pesisin liukkarilla jokatapauksessa lopuksi, niin ei väliä.
Megun 105....kyse.
-
powermitsu
Mä löysin vihdoin tohon violetinharmaaseen hyvän kombon. Eli 205 eka sinisellä (jää vähän holoa mutta poistaa pyörteet) ja sitten mustalla. Epäkeskokone ja yhteensä 4 vetoa per alue. 2 paineella 2,5-3 nopeudella ja sitten paine pois ja nopeus 1,5-2. Lähtee pinnasta todella kevyesti tämän jälkee... pinta jää nahkeaksi eikä pinnalle jää pyörimään mitään roinaa. On kyllä jännän maalikohtasia nää kombot. Pidempään ei parane ajaa, sillon jämähtää jotain siitä tahnasta kiinni.
Minkälaisilla kierroksilla työstit kun pamahti kiinni? Ainakin vakaissa laboratorio-olosuhteissa ja 21,5C lämmössä tuota 205 pystyi ajella n. 900r/min kierroksilla lähes loputtomiin.
-
powermitsu
Epäkeskolla riitti ihan viimeistelyssä joku 2-asento ku veti tarpeeks kauan niin tuli pari kiinni pamahtanutta kohtaa. Ei erottunu valkosena eli ei se pahin kiinnipalaminen mutta silti.sonikk kirjoitti:Minkälaisilla kierroksilla työstit kun pamahti kiinni? Ainakin vakaissa laboratorio-olosuhteissa ja 21,5C lämmössä tuota 205 pystyi ajella n. 900r/min kierroksilla lähes loputtomiin.
Kun siä Sonnikki viimeistelet tuolla 205.....veteletkö tollain tasa kierroksilla juurikin nuo 900 r/p.
Et tarvitse Zenitiä.
Et tarvitse Zenitiä.
No mä oon oikeastaan vasta yhden auton (musta Audi) tolla viimeistellyt niin ei hirveästi kokemusta, mutta tein niin että ensin tietty levitys minimillä, sitten nostin kierrokset siihen n. 1200rpm (3) ja hieman painoa, jos/kun alkoi kuivahtaa niin tiputin siihen 900rpm (2) ja ajelin lopun ilman painoa. Vettä ei tarvinnut, pamahti vaan tiukemmin pintaan jos suihki vettä.
Tuossa vaiheessa kun näytti että kuivuu niin ei tosiaan tarvinnut vettä sekaan, riitti että vähensi kierroksia ja painoa niin pystyi taas työstämään.
Tuossa vaiheessa kun näytti että kuivuu niin ei tosiaan tarvinnut vettä sekaan, riitti että vähensi kierroksia ja painoa niin pystyi taas työstämään.
-
Rauhallinen Erkki
Mulla on ollut #205:n kanssa taktiikkana, mikäli ihan viimeistelyviimestely -työstöstä kyse tämä: levitys "maalaamalla" alue kone pois päältä, AEG "B" -nopeudelle(=1150rpm) ja pienellä paineella ja 1-2 kertaa työstettävä alue läpi, takaisin "A" -nopeudelle (=900rpm) ja paino pois ja tällä tavoin loppuun.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Oiskohan veljet niin, notta otetaan tuolla Sonnikin metodilla hiukka karkeampaa jälkeä poikkeen ja tuolla Ekin joka ei hoppuile sitten niin kuin hän mainitsi se viimeisin veto ..tä.
Kovasti käyttävät tuota Hexin sinistä viimeistelyyn, onko tuo kaukana flexin punaasesta tahi 3M siniseestä, noita laikkoja mulla olis kuin raatokärpäsellä munia.
Kovasti käyttävät tuota Hexin sinistä viimeistelyyn, onko tuo kaukana flexin punaasesta tahi 3M siniseestä, noita laikkoja mulla olis kuin raatokärpäsellä munia.
Varmasti toimii muillakin viimeistelylaikoilla. Itselläni ainakin toiminut...
Hyvä aine viimeistelyyn, koska juurikin käyttämällä alkuun vähän enemmän kierroksia ja painetta, saa poistettua tehokkaasti vaikkapa niitä karvalaikan jälkiä. Tämän jälkeen vähän keventää ja viimeistelee. Avot!
Hyvä aine viimeistelyyn, koska juurikin käyttämällä alkuun vähän enemmän kierroksia ja painetta, saa poistettua tehokkaasti vaikkapa niitä karvalaikan jälkiä. Tämän jälkeen vähän keventää ja viimeistelee. Avot!
Kaikki liha tottelee kuria...
Jeps, jotenkin näin. Itse asiassa luulen että meillä on Ekin kanssa aika samanlainen tyyli (kuvasta päätellen
) vähän vaikea vaan selittää tarkasti.
-
powermitsu
Luin tuolta myöhemmin että Urran olis sanonut 205:sen jättävän jotenkin ei niin lasimaista jälkeä. Itse huomasin että kyllähän tuo WP jättäisi lasimaisemman jäljen, tuntuu vaan että tuota 205:ttä ei pysty ajamaan niin pitkään.
Mutta sanokaas hieman aiheesta poiketen, pyyhittekö te ollenkaan aineen jäämiä pois viimeistelyvaiheessa jos on oikeen pehmeä pinta. Mika sanoi eilen puhelimessa ettei pyyhi ja olen ite tullut siihen tulokseen etten taida minäkään enää pyyhkiä. Siitä ne jäljet taitaa tulla. Kun tekee liuotinpesun esim pinelinellä niin lähtee aineen jämät nätisti pinnasta. Kintaalla uskaltaa märkään pintaan jo koskea.
Hieman kuun asennosta riippuen aine joskus jää todella rankasti pintaan kiinni. Ja tällöin mitä rankemmin se on kiinni sitä todennäköisempää on saada aikaan pyyhinnällä hiomajälkeä muistuttava kuvio vaikka aine olisikin ajettu loppuun. Ongelmaksi muodostuu vain se pesun järjestäminen ettei pitkäksi aikaa jätetä sitä aineen loppua pintaan. Esim viimeisessä työssäni kyljissä tämä ilmiö muodostui todelliseksi ongelmaksi. Ei kärsinyt juuri yhtään pyyhkiä pois.
Mutta sanokaas hieman aiheesta poiketen, pyyhittekö te ollenkaan aineen jäämiä pois viimeistelyvaiheessa jos on oikeen pehmeä pinta. Mika sanoi eilen puhelimessa ettei pyyhi ja olen ite tullut siihen tulokseen etten taida minäkään enää pyyhkiä. Siitä ne jäljet taitaa tulla. Kun tekee liuotinpesun esim pinelinellä niin lähtee aineen jämät nätisti pinnasta. Kintaalla uskaltaa märkään pintaan jo koskea.
Hieman kuun asennosta riippuen aine joskus jää todella rankasti pintaan kiinni. Ja tällöin mitä rankemmin se on kiinni sitä todennäköisempää on saada aikaan pyyhinnällä hiomajälkeä muistuttava kuvio vaikka aine olisikin ajettu loppuun. Ongelmaksi muodostuu vain se pesun järjestäminen ettei pitkäksi aikaa jätetä sitä aineen loppua pintaan. Esim viimeisessä työssäni kyljissä tämä ilmiö muodostui todelliseksi ongelmaksi. Ei kärsinyt juuri yhtään pyyhkiä pois.
Kyllä mä samaa lasimaista pintaa ihmettelin tässä viime päivinäkin
Kun ajo 106FA ja 205 rinnakkain niin 205 jälki oli lasimaisempaa. Tosin Jewelleriä en oo vielä kerenny kokeilemaan.
Ja tosiaan, turha niitä on pyyhkiä. Jos systemaattisesti käy pinnat läpi niin voi hyvin antaa olla siinä ja pestä auton sit kun on käynyt kokonaan läpi. Säästää aikaakin.
Ja tosiaan, turha niitä on pyyhkiä. Jos systemaattisesti käy pinnat läpi niin voi hyvin antaa olla siinä ja pestä auton sit kun on käynyt kokonaan läpi. Säästää aikaakin.
Vain YKSI LSP!
-
powermitsu
Urran kirjoitti:Kyllä mä samaa lasimaista pintaa ihmettelin tässä viime päivinäkinKun ajo 106FA ja 205 rinnakkain niin 205 jälki oli lasimaisempaa. Tosin Jewelleriä en oo vielä kerenny kokeilemaan.
Tarkotinkin vertailussa vaikka final finish vastaan 205. Ei kyllä mun mielestä pärjää oikeen tai sitten en vaan aja 205:tta tarpeeksi pitkään.
Tästä voisi tehdä ihan stickyä että ei kannata pyyhkiä. Se on itsellekkin tullut vasta nyt ihan konkreettiseksi ahaa- elämykseksi. Välivaiheiden välillä kannattaakin pyyhkiä ja yleensä karkeammat tahnat lähteekin pinnasta paremmin. Toki se pesu välissä ei tee pahaa.
Itse tein nyt viimeksi niin että paneeli kerrallaan kun sattui huvittamaan ja pesut päälle. Sitten pinnote niskaan. Mutta menin toki jossain kohdissa pyyhkimään ja näkyi että niihin tuli vielä jonkin verran tuota hiomakuviota (esim etuloksut).