Todennäköisesti saa. Noissa metallinkiillotuskoneissa (mitä monesti erehdytään luulemaan "myllytyskoneiksi") rundit monesti alkaa +1000rpm. Itelläkin on em. Makita missä alkaa @ 1100rpmNiPaHu kirjoitti:Tuskimpa Flexiltäkään enään semmosta konetta saa missä kierrokset alkais yli 1000rpm??
Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Vain YKSI LSP!
Kiitos kaikille mielipiteistä ja avusta. Tarkoitukseni ei ole ostaa kalleimpia kamoja vain merkkien perusteella, vaan kerralla tarpeeksi hyvä ja kattava setti jolla aloittaa. Itseä ainakin korpeaa jos "ristipää ruuvarilla koittaa talttapää ruuvia vääntää", siksi vaan haluan kysyä apua mahdollisimman paljon teiltä.
Jos noita showroom osioita tsekkaa niin ainakin ammattitaitoa teitä löytyy.
Vieläkin saa noviisia neuvoa jos vain jaksaa ja kiinnostaa.
Kiitos!
Jos noita showroom osioita tsekkaa niin ainakin ammattitaitoa teitä löytyy.
Vieläkin saa noviisia neuvoa jos vain jaksaa ja kiinnostaa.
Kiitos!
^^
No vaikkapa tämä tässä.
No vaikkapa tämä tässä.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Mites toi pikku flexin 125 alkaen kierros nopeus 1100-3700, kun taas isommassa 150 mallissa alkaen 380-2100 kiekkaa/min. Siis kumpi kierros alue parempi matala vs. korkea skaala? Ja tietty max laikan kokokin eroaa.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Autonkiillotuksessa matalampi kierroslukualue on parempi. Viimeistelyssä juuri nopeuden saaminen alas on merkittävää.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Varaudu... tuun vierailee sun luona pian. 
Tuleekos tuolta CYC:sta tilatessa tulleja ja veroja yms. shittiä? 300-400e arvosta tilatessa.
Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Ei tule, kun kauppa on brittein saarilla.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Osa tuotteista alkaa nykyään olla halvempia/samanhintaisia suomessa mutta kait tuo oli tiedossa..Hene987 kirjoitti:Tuleekos tuolta CYC:sta tilatessa tulleja ja veroja yms. shittiä? 300-400e arvosta tilatessa.
E53 X5 3.0D
Ei ollu tiedossa.
Mitähän sitä tekis. Toinen vaihtoehto on ootella että jannelle tulee noit liquid shine koneita ja tilata tavarat sieltä.
No kai se Janne sulle paketin kasaa. Ultrasoft talla ja Hex-logic laikat mukaan. Aineet sitten oman maun mukaan..Hene987 kirjoitti:Ei ollu tiedossa.Mitähän sitä tekis. Toinen vaihtoehto on ootella että jannelle tulee noit liquid shine koneita ja tilata tavarat sieltä.
E53 X5 3.0D
Itsekkin suunnitellut tuon Liquid shinen ostamista kun tuosta halpisrälläkästä alkaa nopeudensäätö temppuilemaan, oli kiva viimeistellä autoa kun yhtäkkiä kierroksia on 3000 ja säädettyä ei saanut, onneksi kyseessä oli atomipommin kestävällä lakalla oleva volkkari =)
Ei varmasti tarvi verkonpainoksi laittaa. Jos et tykkää, niin varmasti löytyy ostaja tältä foorumilta. Tuota flexiä löytyy jo aika monelta, ja en ole paljon soraääniä kuullut keneltäkään tuosta.mikkoi kirjoitti:Mulle kelpaa kyllä toi flex, voi tulla siitäkin turhan kallis verkonpaino mökille...![]()
Jolli kirjoitti:Noni, hyvä niin. Tosiaan, Hex + menzerna-setti on omissa käsissä toimiva. Tämä, kuten kaikki muukin on tänä päivänä välineurheilua. Jos ei ole kaupan kalleimpia romuja, ei kannata alkaa edes harjoittelemaan. (eiku oliko taito yhtään tärkeä). Eli, kunhan ostat laadukkaat aineet, sfx, menzerna, megu tms ja laikat niin kyllä lopputulos on taidosta kiinni. Vai kuka voi tulla sokkotestiin jossa ajettu vaikka 3 eri aineella ja 3 eri laikkavalmistajan kamoilla ja kertoa mikä on milläkin ajettu.![]()
Ylläolevassa viestissä huumoria, ironiaa, itseironiaa ja vittuilua sekaisin.![]()
Varmasti vaikka käsin hinkkaamalla ja fareclan aineilla saa vimpan päälle jälkeä, mutta...
Jos ajat Hangosta Nuorgamiin autolla, niin kukaan ei voi sanoa ajoitko sen 300tkm ajetulla Fiat Multiplaalla vai uudella RS6:lla. Molemmilla sen välin voi ajaa ja perille päästä, mutta kummalla ajaa mieluummin ja ennenkaikkea kummalla mieluummin ajaa takaisin ja vielä monta muutakin reissua. Hintoja ei kyllä kannata vertailla, kuten myllytysvälineissä, mutta noin karrikoidusti.
Itse en tykkää menzernan aineista niin kuin megun aineista. Totuttelua ja opettelua, niin sama se millä sen pinnan kiillottaa.
Tuolla flexillä pystyy "periaatteessa" ajamaan vaikka 100rpm kierroksilla, kun ei paina liipaisinta pohjaan.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Flex PE 14-2 150 -koneen ilmoitetut minimikierrokset lukitulla liipasimella ovat 600 r/min ja liipasinta käsin minimikierroksilla pidellen 380 r/min. Mittasin juuri omasta koneesta todelliset kierrokset ja ne olivat 636 ja 367 r/min. Tuota alemmas ei pääseJUMA kirjoitti:Tuolla flexillä pystyy "periaatteessa" ajamaan vaikka 100rpm kierroksilla, kun ei paina liipaisinta pohjaan.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
-
Rauhallinen Erkki
Ja sehän on just näin. Esim. tälläkin foorumilla suosittu AEG PE 150 pääsee vaan 900rpm. Esim. niinikään suositun Meguar´s #205 kanssa kiillottaessa holottoman lopputuloksen saaminen saattaa teettää hieman enemmän töitä tuolla AEG:llä. Tokihan löytyy täältä porukkaa, jonka tiedän pystyvän saamaan holotonta pintaa vaikka kulmahiomakoneella..Projectech kirjoitti:^ Autonkiillotuksessa matalampi kierroslukualue on parempi. Viimeistelyssä juuri nopeuden saaminen alas on merkittävää.
Eli siis pointti oli se, että jos jotain kummastuttaa, että kannattaako tuohon Flexiin satsata, niin kyllä. Rohkeesti vaan säästöpossulta saparo suoraksi.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Just Jannen kanssa juttelin ja hän avusti tarvikkeiden kasaamisessa.Se on menoa nyt... Kuukausi sitten ku kävin hänen luona hakemassa kamoja niin sanoin etten sekaannu myllytykseen ainakaan vuoteen, no menihän siinä sit se saamarin neljä viikkoa ja paketti haetaan huomenna jos aikataulut passaa. Ei jumaleisson et tää foorumi vie tilin tyhjäks nopeesti! No eiku
ja sit
ja sit
ja kiitos. Seuraavaks sit varmaan talli jostain muualta ku kotitalli ettei mamma nää mihin kaikki money menee. Kiitos kaikille avusta ja laitan pian vaimon tilinumeron tänne jotta foorumilaiset voivat avustaa vähäsen ja saan nukkua edelleen saman katon alla.
ja sit Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Ok. Jäänyt vaan sellainen MuTu, että saisi "säädettyä" ihan alas. Se vaan siis tuntuu niin matalilta ne kierrokset. Kiitokset selvennyksestä!Projectech kirjoitti:Flex PE 14-2 150 -koneen ilmoitetut minimikierrokset lukitulla liipasimella ovat 600 r/min ja liipasinta käsin minimikierroksilla pidellen 380 r/min. Mittasin juuri omasta koneesta todelliset kierrokset ja ne olivat 636 ja 367 r/min. Tuota alemmas ei pääseJUMA kirjoitti:Tuolla flexillä pystyy "periaatteessa" ajamaan vaikka 100rpm kierroksilla, kun ei paina liipaisinta pohjaan.
Joo äsken testasin flexin kierroksia ja kyllä ne matalilta tuntuu.
Morrrjens!
Niin ku näkyy niin olen uusi täällä foorumilla, jonkin aikaa kylläkin jo seuraillut sivusta. Uuden auton myötä voin alkaa pikku hiljaa liittymään tähän jopa sairaalloiseen autojen puhditus-ryhmään.
Eli siis suhteellisen aloittelevalla tasolla ollaan, olen kyllä jo useamman vuoden harrastanut autojen käsinpesua mutta lähinnä vain markettimömmöillä tai AG:llä.
Nyt sitten tosiaan uuden kiiltävän tumman ruskean (niin kuin avatarista voi jo aavistella, värinä tiikin ruskea) pinnan myötä tullut himo alkaa pitämään pinta kunnossa, kiiltävänä ja välttää kaikin mahdollisin keinoin maalipinnan turha kuluminen. Jotain perusteita tiedän jo käsinpesusta mm. mikrokuitu/lampaankarva tjv kintaalla pesu ennemmin kuin sienellä, ei mitään esipesuaineita, ainakaan kovin vahvoja semmoisia, kunnon huuhtelut aluksi ja lopuksi, kuivaus mikrokuituliinalla ja kuivauksen yhteydessä ilmeisesti mielellään jotain detaileria pintaan samalla kun kuivailee? Joku voisi ehkä hieman avata vielä tätä ihmeellistä autonpesumaailmaa minulle. Eli ihan aloittelijan pika ABC voisi olla paikallaan, jota en täältä foorumilta ainakaan vielä ole löytänyt (ei varmaan olisi pahitteeksi jonkun osaavamman kirjoittaa moista topicia?)
Mitä tuotteita kannattaisi siis lähteä ostamaan ja lähdetään ihan alusta eli shampoo, vaha, sen levitys, ehkä clay?, kuivaus ym. Olisin kovin kiitollinen jos joku viitsisi pienen ostoslistan tehdä niin pääsisi vihdoin tuhlaamaan rahansa autoon (ihan niin kuin ei veisi tarpeeksi muutenkin). Dodon tuotteista olen täältä lukenut vain hyvää, niiin ne voisivat olla ehkä se tuotemerkki millä lähetään ratkaisua hakemaan, toisaalta olen täysin avoin muillekkin merkeille, siis muutkin käy, mutta mielellään tilaisin alkuun ainakin suomesta.
Pohjatietoa vielä autoa koskien sen verran, eli auto puoli vuotta vanha, värinä tummanruskea (Teak Brown) metallinhohtoväri, pintaan vedetty viikko sitten Prestan Paint Sealant (ei ainakaan toistaiseksi ole osoittautunut huonoksi valinnaksi), autoa pesty vain AG:n Bodywork Shampoo Conditionerilla, ja kerran tuolla Prestan "hoitoshampoolla" joka lyötiin käsittelyn jälkeen minulle käteen ja sanottiin että pese tuolla. Liukuvuus ainakin mikrokuitusienellä ihan hyvää, helppo huuhdeltavuus, pysyvyys pinnalla ja kiillon lisäys/ylläpito ei ole ehkä niin hyvä kuin odotin. Eli jotain korvaavaa.
Pieni romaanihan tästä saatiin aikaiseksi, mutta lyhyestä virsi kaunis, mitä tuotteita kannattaisi lähtä hankkimaan, pesun alusta loppuvaiheeseen ja vahaus vielä mukaan lukien (esipesu, shampoo, vaha, kuivaus, detailerit, levitysvermeet ja tähä lisäten että toistaiseksi vahaus toimii käsipelillä, ei koneella, ja kaikki muu tarvittava hyvään autonpesuun). Kiitoksia jo etukäteen ja toivottavasti joku voi edes auttaa tietämätöntä.
E: Sen verran vielä, että onko mahdollisesti syksy seuraava aika, kun vaha kannattaa vetää tuon sealantin päälle, vai kannattaako jo aiemmin? Unohdin käsittelyn jälkeen kysyä.
Niin ku näkyy niin olen uusi täällä foorumilla, jonkin aikaa kylläkin jo seuraillut sivusta. Uuden auton myötä voin alkaa pikku hiljaa liittymään tähän jopa sairaalloiseen autojen puhditus-ryhmään.
Nyt sitten tosiaan uuden kiiltävän tumman ruskean (niin kuin avatarista voi jo aavistella, värinä tiikin ruskea) pinnan myötä tullut himo alkaa pitämään pinta kunnossa, kiiltävänä ja välttää kaikin mahdollisin keinoin maalipinnan turha kuluminen. Jotain perusteita tiedän jo käsinpesusta mm. mikrokuitu/lampaankarva tjv kintaalla pesu ennemmin kuin sienellä, ei mitään esipesuaineita, ainakaan kovin vahvoja semmoisia, kunnon huuhtelut aluksi ja lopuksi, kuivaus mikrokuituliinalla ja kuivauksen yhteydessä ilmeisesti mielellään jotain detaileria pintaan samalla kun kuivailee? Joku voisi ehkä hieman avata vielä tätä ihmeellistä autonpesumaailmaa minulle. Eli ihan aloittelijan pika ABC voisi olla paikallaan, jota en täältä foorumilta ainakaan vielä ole löytänyt (ei varmaan olisi pahitteeksi jonkun osaavamman kirjoittaa moista topicia?)
Mitä tuotteita kannattaisi siis lähteä ostamaan ja lähdetään ihan alusta eli shampoo, vaha, sen levitys, ehkä clay?, kuivaus ym. Olisin kovin kiitollinen jos joku viitsisi pienen ostoslistan tehdä niin pääsisi vihdoin tuhlaamaan rahansa autoon (ihan niin kuin ei veisi tarpeeksi muutenkin). Dodon tuotteista olen täältä lukenut vain hyvää, niiin ne voisivat olla ehkä se tuotemerkki millä lähetään ratkaisua hakemaan, toisaalta olen täysin avoin muillekkin merkeille, siis muutkin käy, mutta mielellään tilaisin alkuun ainakin suomesta.
Pohjatietoa vielä autoa koskien sen verran, eli auto puoli vuotta vanha, värinä tummanruskea (Teak Brown) metallinhohtoväri, pintaan vedetty viikko sitten Prestan Paint Sealant (ei ainakaan toistaiseksi ole osoittautunut huonoksi valinnaksi), autoa pesty vain AG:n Bodywork Shampoo Conditionerilla, ja kerran tuolla Prestan "hoitoshampoolla" joka lyötiin käsittelyn jälkeen minulle käteen ja sanottiin että pese tuolla. Liukuvuus ainakin mikrokuitusienellä ihan hyvää, helppo huuhdeltavuus, pysyvyys pinnalla ja kiillon lisäys/ylläpito ei ole ehkä niin hyvä kuin odotin. Eli jotain korvaavaa.
Pieni romaanihan tästä saatiin aikaiseksi, mutta lyhyestä virsi kaunis, mitä tuotteita kannattaisi lähtä hankkimaan, pesun alusta loppuvaiheeseen ja vahaus vielä mukaan lukien (esipesu, shampoo, vaha, kuivaus, detailerit, levitysvermeet ja tähä lisäten että toistaiseksi vahaus toimii käsipelillä, ei koneella, ja kaikki muu tarvittava hyvään autonpesuun). Kiitoksia jo etukäteen ja toivottavasti joku voi edes auttaa tietämätöntä.
E: Sen verran vielä, että onko mahdollisesti syksy seuraava aika, kun vaha kannattaa vetää tuon sealantin päälle, vai kannattaako jo aiemmin? Unohdin käsittelyn jälkeen kysyä.
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia
Bio liukkari: Bilthamber Surfex HD
Esipesu: Bilthamber Autofoam (painesumutin levitykseen)
Autoshampoo: Bilthamber Autowash, Autofinesse Lather, Dodo BTBM
Clay: Bilthamber soft
Vaha:Bilthamber Finis-wax (hybrid) jos haluaa sealantin niin ehkäpä (Menz Powerlock, Wolf's Hardbody)
Raudanpoisto/renkaitten puhdistus: Wolf's Deironizer
Pienpoisto: Valet Pro Citrus Tar&Glue remover/ AF Oblitarate
Kuivaus: Kent keltainen
Näillä pääset pitkälle. Mahdollisuuksia on tosin monia mut tässä yks mahdollisuus. Projectech Janne auttaa lisää.
Esipesu: Bilthamber Autofoam (painesumutin levitykseen)
Autoshampoo: Bilthamber Autowash, Autofinesse Lather, Dodo BTBM
Clay: Bilthamber soft
Vaha:Bilthamber Finis-wax (hybrid) jos haluaa sealantin niin ehkäpä (Menz Powerlock, Wolf's Hardbody)
Raudanpoisto/renkaitten puhdistus: Wolf's Deironizer
Pienpoisto: Valet Pro Citrus Tar&Glue remover/ AF Oblitarate
Kuivaus: Kent keltainen
Näillä pääset pitkälle. Mahdollisuuksia on tosin monia mut tässä yks mahdollisuus. Projectech Janne auttaa lisää.
Tervetuloa foorumille!
Kun pinta on varmaan jokseenkin hyvässä kunnossa, niin tärkeimmäksi asiaksi nostaisin kunnon esipesun.
Eli vaahto pintaan ennen mekaanista koskemista. Jos mahdollista, niin mielellään painepesuriin liitettävällä foam lancella. Mutta ilmeisesti myös painesumutinpulloilla saa jonkilaista vaahtoa aikaan.
Vaahto vie valuessaan osan liasta ja liuottaa sitä lisää joka sitten painepesurilla lähtee kiitämään.
Eli painepesurilla mahdollisimman huolellinen huuhtelu vaahdon perään.
Vasta sen jälkeen jollain valitsemallasi shampoolla ja pesukintaalla pesu. Ja käyttäen kahden ämpärin tekniikkaa.
Toisessa ämpärissä shampoovesi ja toisessa huuhteluvesi. Kun kokeilet, niin huomaat kyllä syyn kahteen ämpäriin
Ja vahat itsekin levittelen käsin.
Niissä on vaihtoehtoja sen miljoona, joissa jotkut näkee jotain eroja. Itse en usko näkeväni onko Korrek, vai Collinite. Kestossa sitten kylläkin varmasti huomaa.
Mutta vahat on ihan mielitekoja, mitä haluaa hankkia.
Clayta suosittelen miettimään, jollei tarkoitus ole myllyttää. Sillä on vaara saada,kuitenkin näkyviä jälkiä maalipintaan. Itse en suosittele ilman mylläystä käyttämään.
Mutta ostoslistalle laittaisin,
-esipesuvaahto, esim. BiltHamber auto foam
-foam lance vaahdottimeksi, jos on painepesurimkäytössä
-joku shampoo
-pesukinnas, esim. lammaskinnas
-pari ämpäriä
-laadukas mikrokuituliina auton kuivaukseen, esim. Kent Honkkarista
-joku vaha
-vahanlevitystyynyjä
-laadukkaita mikrokuituliinoja vahan kiillotukseen
-ja nuo pien ja raudan poistot ennen vahausta olisi myös hyvä lisätä listalle
Sitten seuraavassa postissa kyselet, millaisia laikkoja ja myllytystahnoja laitat tilaukseen mukaan
Noita kaikkia rojuja taitaa saada foorumin apupojilta. Kannattaa kysellä heiltä, niin ei paljoa varmaan mene metsään hankinnat.
Kun pinta on varmaan jokseenkin hyvässä kunnossa, niin tärkeimmäksi asiaksi nostaisin kunnon esipesun.
Eli vaahto pintaan ennen mekaanista koskemista. Jos mahdollista, niin mielellään painepesuriin liitettävällä foam lancella. Mutta ilmeisesti myös painesumutinpulloilla saa jonkilaista vaahtoa aikaan.
Vaahto vie valuessaan osan liasta ja liuottaa sitä lisää joka sitten painepesurilla lähtee kiitämään.
Eli painepesurilla mahdollisimman huolellinen huuhtelu vaahdon perään.
Vasta sen jälkeen jollain valitsemallasi shampoolla ja pesukintaalla pesu. Ja käyttäen kahden ämpärin tekniikkaa.
Toisessa ämpärissä shampoovesi ja toisessa huuhteluvesi. Kun kokeilet, niin huomaat kyllä syyn kahteen ämpäriin
Ja vahat itsekin levittelen käsin.
Niissä on vaihtoehtoja sen miljoona, joissa jotkut näkee jotain eroja. Itse en usko näkeväni onko Korrek, vai Collinite. Kestossa sitten kylläkin varmasti huomaa.
Mutta vahat on ihan mielitekoja, mitä haluaa hankkia.
Clayta suosittelen miettimään, jollei tarkoitus ole myllyttää. Sillä on vaara saada,kuitenkin näkyviä jälkiä maalipintaan. Itse en suosittele ilman mylläystä käyttämään.
Mutta ostoslistalle laittaisin,
-esipesuvaahto, esim. BiltHamber auto foam
-foam lance vaahdottimeksi, jos on painepesurimkäytössä
-joku shampoo
-pesukinnas, esim. lammaskinnas
-pari ämpäriä
-laadukas mikrokuituliina auton kuivaukseen, esim. Kent Honkkarista
-joku vaha
-vahanlevitystyynyjä
-laadukkaita mikrokuituliinoja vahan kiillotukseen
-ja nuo pien ja raudan poistot ennen vahausta olisi myös hyvä lisätä listalle
Sitten seuraavassa postissa kyselet, millaisia laikkoja ja myllytystahnoja laitat tilaukseen mukaan
Noita kaikkia rojuja taitaa saada foorumin apupojilta. Kannattaa kysellä heiltä, niin ei paljoa varmaan mene metsään hankinnat.
Kiitoksia vain vastauksista, Projectech laittelikin jo minulle viestiä asiasta. Tiedän kyllä yhden ja kahden ämpärin pesun eron. Harmikseni, kun vanhempieni luona käyn auton pesemässä (oma piha ja puitteet muutenkin paremmat) niin isäukko oli toisen ämpärin heittänyt pois, toisenkin kyllä voisi ehkä jo vaihtaa.. Eli pitää katsoa montako ämpäriä sitä kaupasta haalaa. 
Tuo clay-homma oli hyvä, kun sanoit että ilman myllyttelyä eii kannata lähtä sotkemaan. Voisi kyllä ihan varalta ostella sitäkin jo jemmaan niin eipähän puutu sitten kun sitä tarvii.
Taidankin saada Projectechin kanssa asiat selviteltyä sposti/YV puolella, joten tänne ei ole pakko enää vastailla, ellei joku koe sitä tarpeelliseksi tai sitten tulen vielä kyselemään hankintoja.
Niin ja siihen myllytys ostoslistaan. Tarkoitus on kyllä jossakin vaiheessa hommata kone ja vermeet, tällä hetkellä vaan ei kantti riitä vielä koneen kanssa pelleilyyn (polttaminen ja muu yleinen maalipinnan tuhoaminen
). Vielä en siis ainakaan niitä kysele, mutta ehkä vielä kesän mittaan.. 
Tuo clay-homma oli hyvä, kun sanoit että ilman myllyttelyä eii kannata lähtä sotkemaan. Voisi kyllä ihan varalta ostella sitäkin jo jemmaan niin eipähän puutu sitten kun sitä tarvii.
Taidankin saada Projectechin kanssa asiat selviteltyä sposti/YV puolella, joten tänne ei ole pakko enää vastailla, ellei joku koe sitä tarpeelliseksi tai sitten tulen vielä kyselemään hankintoja.
Niin ja siihen myllytys ostoslistaan. Tarkoitus on kyllä jossakin vaiheessa hommata kone ja vermeet, tällä hetkellä vaan ei kantti riitä vielä koneen kanssa pelleilyyn (polttaminen ja muu yleinen maalipinnan tuhoaminen
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia
Ens viikollaTomppis kirjoitti: Vielä en siis ainakaan niitä kysele, mutta ehkä vielä kesän mittaan..
...jollei Janne jo laita jostain kombosta tarjousta tulemaan.
Täällä jo moneen kertaan todettu, sä olet pikkurillin antanut, niin paluuta pesulinjoille ei ole.
Niin no eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olisi jo mahdollinen kone kokeilussa..
Lähinnä tuo vaimoke ei ehkä ihan niin mielissään ole tästä uudesta harrastuksesta, mutta onneksi sekin sentään edes hiukan osaa arvostaa puhdasta autoa. En ole kuitenkaan tuttavapiirissäni ainut autonhoitohullu vaan löytyy pari muutakin joten tämän kans ei yksin tarvi olla.
Vielä ei ainakaan tullut tarjousta! Jospa nyt kun laitoin vähän kyselyä tuosta ostoslistasta...
Sehän nyt on selvää, että minä en enää ikinä pesulinjoille autoani vie. Ellei ole äärimmäinen hätätapaus ja silloinkin on tyytyminen harjattomaan pesuun ilman mitään esipesuaineita tai muita lisiä. Muistaakseni aika hyvin vie tuo linjojen tökötti vahat mennessään. Eikä se harjatonkaan pesu kyllä tee lähellekkään puhdasta, kotikonsteinkin saa puhtaampaa.
Sehän nyt on selvää, että minä en enää ikinä pesulinjoille autoani vie. Ellei ole äärimmäinen hätätapaus ja silloinkin on tyytyminen harjattomaan pesuun ilman mitään esipesuaineita tai muita lisiä. Muistaakseni aika hyvin vie tuo linjojen tökötti vahat mennessään. Eikä se harjatonkaan pesu kyllä tee lähellekkään puhdasta, kotikonsteinkin saa puhtaampaa.
Mie olen siirtyny kolmen ämpärin tekniikasta kahden ämpärin tekniikkaan siten että molemmissa on pesuaine ja virutan hanskan pesuletkulla joka välissä. Toinen auto meneekin tuolla tavoin yhdellä ämpärillä tarvittaessa mutta se tulee pestyä perus 2-ämpärisysteemillä.Tomppis kirjoitti:Tiedän kyllä yhden ja kahden ämpärin pesun eron.