Tuo C1 kanssa kiinnostaisi. Tekisi mieli tehdä galantista kunnon testiauto mut en ole todellakaan ostamassa montaa eri ainetta.
kestopinnoitteet
-
powermitsu
Re: kestopinnoitteet
Otanko Cquartzia vai jotain muuta. Urranin piti päättää mun puolesta mut EI ole mies saanu päätettyä... PRKL mikachu
Tuo C1 kanssa kiinnostaisi. Tekisi mieli tehdä galantista kunnon testiauto mut en ole todellakaan ostamassa montaa eri ainetta.
CQuartzia saa ainakin edullisesti pienemmässä pullossa. Itseäni ainakin kiinnostaisi testi siitä.powermitsu kirjoitti:Otanko Cquartzia vai jotain muuta. Urranin piti päättää mun puolesta mut EI ole mies saanu päätettyä... PRKL mikachu![]()
Tosin voit myös ostaa kaikkia mitä pinnoitetta mitä saa.
-
powermitsu
Urran ei osannut päättää. C-quartz vai C1???? Voisin toista ostaa osan pullosta suomesta sit????
- Posambique
Kyllähän Hard Bodya saa jo, mutta ei vielä suomestaPosambique kirjoitti:CQuartz - jos ei HardBodya vielä saa Wolf'silta.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
-
powermitsu
Cquartzi on loppu cyc:ltä joten joutuu shinearamasta tilaa
Mitä pinnoitetta "jo" tulossa testiin?powermitsu kirjoitti:Cquartzi on loppu cyc:ltä joten joutuu shinearamasta tilaa
-
powermitsu
No mä ny vakuutuin Cquartzista sen verran että se taitaa tulla ja osaksi tuo opticoat jos annetaan sillekkin vielä mahdollisuus. Muita aineita saa mulle tarjota vajaita pulloja mutta enempää en tilaa ulkomailta....
No tota bodywrappiä löytyy.. Jos haluut testiin mukaan.powermitsu kirjoitti:No mä ny vakuutuin Cquartzista sen verran että se taitaa tulla ja osaksi tuo opticoat jos annetaan sillekkin vielä mahdollisuus. Muita aineita saa mulle tarjota vajaita pulloja mutta enempää en tilaa ulkomailta....
E53 X5 3.0D
Olisi kyllä mukava lisä, ihan vaan jo sen puolesta kun ei ehkä ole ihan "samalla" tasolla optin ja CQ: kanssa kun ehkä vähän "pehmeämpi" aine._nixu_ kirjoitti:No tota bodywrappiä löytyy.. Jos haluut testiin mukaan.powermitsu kirjoitti:No mä ny vakuutuin Cquartzista sen verran että se taitaa tulla ja osaksi tuo opticoat jos annetaan sillekkin vielä mahdollisuus. Muita aineita saa mulle tarjota vajaita pulloja mutta enempää en tilaa ulkomailta....
Se on hieno juttu, kun viitsitte aineita testailla
Täytyy vain muistaa mitä otsikkokin kertoo, elikäs mikä on pinnoitteen tärkein ominaisuus. Sehän on aineen kesto !
Toinen varmaankin yhtä tärkeä ominaisuus on miltä lakka/maalipinta tulee näyttämään. SIKSI TÄRKEIN POINTTI ON, miten pohjat on tehty (myllytys).
Seuraavana tulevat pinnan muut ominaisuudet esim. kuinka se hylkii likaa ja vettä. Jos pohjat on kunnossa, on se sitten melkein mikä lsp tahansa puhtaanapito helpottuu kunhan pesee pinnat oikein ja tarpeeksi usein.
Merkittävää on myös aineen työstettävyys, saatavuus ja hinta.
Tuosta tärkeimmästä ominaisuudesta (kesto) on juurikin Opti coatista ehkä eniten tietoa maaillmalla, kiinnitin siihen huomiota joskus vuosi takaperin.
Tietysti "varmistin" asian tekemällä oman testin ja tuloksen näitte aiemmin.
Täytyy vain muistaa mitä otsikkokin kertoo, elikäs mikä on pinnoitteen tärkein ominaisuus. Sehän on aineen kesto !
Toinen varmaankin yhtä tärkeä ominaisuus on miltä lakka/maalipinta tulee näyttämään. SIKSI TÄRKEIN POINTTI ON, miten pohjat on tehty (myllytys).
Seuraavana tulevat pinnan muut ominaisuudet esim. kuinka se hylkii likaa ja vettä. Jos pohjat on kunnossa, on se sitten melkein mikä lsp tahansa puhtaanapito helpottuu kunhan pesee pinnat oikein ja tarpeeksi usein.
Merkittävää on myös aineen työstettävyys, saatavuus ja hinta.
Tuosta tärkeimmästä ominaisuudesta (kesto) on juurikin Opti coatista ehkä eniten tietoa maaillmalla, kiinnitin siihen huomiota joskus vuosi takaperin.
Tietysti "varmistin" asian tekemällä oman testin ja tuloksen näitte aiemmin.
-
powermitsu
_nixu_ kirjoitti:No tota bodywrappiä löytyy.. Jos haluut testiin mukaan.powermitsu kirjoitti:No mä ny vakuutuin Cquartzista sen verran että se taitaa tulla ja osaksi tuo opticoat jos annetaan sillekkin vielä mahdollisuus. Muita aineita saa mulle tarjota vajaita pulloja mutta enempää en tilaa ulkomailta....
Kiitoksia tarjouksesta, laitetaan harkintaan. Tämä on vissiin semmoinen vähän "välimallin aine" sealantin ja pinnoitteen välistä. Eli ei varmaan paini ihan samassa sarjassa minkä takia hardbody olis kiinnostavampi.
Kun puhutaan kestopinnoitteesta niin kyllähän se kesto on tosiaan tärkein ominaisuus ja jos pinnalla ei ole sheetingiä, beadingia tms naarmunkestoa tai hylkivyyttä niin on täysin USKON asia että siinä joku pinnoite olisi. Jos joku haluaa tulla uskoon tässä yhteydessä niin siittä vaan sitten. C-quartz vissiin pitäisi se vuosi pysyä hyvänä ?
Ceramicshiel vaikuttaa aika samanlaiselta tuotteelta, hintaa on hieman enemmän?
Liekkö tosiaan pesuaineella minkälainen vaikutus näissä pinnotteiden sheatingeissa. Olen pessyt opti autoa viime ajat BH AW tai Dodo btpm shamppoolla ja helppo on ollut kuivata. Äsken pesin Volvon jossa uusi pinnoite BH AW:llä ja helppo oli kuivata. Sitten kokeeksi pesin Viime syksyisen opti auton Malco Verry Berry shamppoolla ja kuivaaminen ei ollut niin helppoa, kun aikaisemmin. Tämähän sisältää ilmeisesti vahaa. Testi oli ehkä vajavainen mut samanlaista ongelmaa oli kuivaamisen kanssa kevällä jolloin tuo ta VB :tä käytin .Ei sillä kiilto oli kyllä komea mut jotenkin tuli sellainen fiilis ettei tää ol paras shappoo opti pinnalle. Ens kerran kokeilen toisin päin. Täytyy tuossa jotain pinnoitetta olla, kun hieno beandin oli tänäänkin, kun töistä lähdin, vaikka auto ollut pari viikkoa pesemättä
Katsoppas Poweri tuota minun 12kk. vanhaa testi paneelia, onko tuo uskon asia.
Vai oisko uskottavampi "testi", jos olisin sanonut mutu pohjalta, että kyllä siinä kohtaa jossa Opti oli vesi läksi liukkaammin pois.
Useamman kerran on todettu, että kesto pinnoitteet esim.Opti ei tee samanlaista pintaa kuin vahat/sealantit koska kysymyksessä on hyvin lähellä ns. lakkapinta.
Juhan shamppoo testit eivät ole kaukaa haettuja, Opti saattaa menettää ominaisuuksiaan jos sen päälle laittaa jotain"ylimääräistä",mutta esm. Optimumin omat litkut ovat ainakin minulla menestyneet ihan hyvin
Varmasti nuo shamppoot jotka eivät sisällä mitään "ylimääräistä"soveltuvat paremmin Opti pinnan pesuun.
Vai oisko uskottavampi "testi", jos olisin sanonut mutu pohjalta, että kyllä siinä kohtaa jossa Opti oli vesi läksi liukkaammin pois.
Useamman kerran on todettu, että kesto pinnoitteet esim.Opti ei tee samanlaista pintaa kuin vahat/sealantit koska kysymyksessä on hyvin lähellä ns. lakkapinta.
Juhan shamppoo testit eivät ole kaukaa haettuja, Opti saattaa menettää ominaisuuksiaan jos sen päälle laittaa jotain"ylimääräistä",mutta esm. Optimumin omat litkut ovat ainakin minulla menestyneet ihan hyvin
Varmasti nuo shamppoot jotka eivät sisällä mitään "ylimääräistä"soveltuvat paremmin Opti pinnan pesuun.
-
powermitsu
harrik: en missään nimessä ajatellutkaan että testisi ei olisi hyvä, erityisesti punaisella maalilla se osoittaa jotain, mutta sanotaanko että jos mulla ja parilla muulla auto meni talvessa ihan naarmuiseksi ja lian hylkivyys nyt oli mitä oli niin ei siinä kyllä vastinetta saanut, tuo uv suoja taitaa olla optin parasta antia ja hyvältä vaikuttaa sekin että tuommoisen punaisen pystyy "pelastamaan".... itsellä kun on tuo tummansininen niin arvostan juuri tuota pinnan liukkautta joka suojaa naarmuilta ja c-quartzista niitä hyviä kokemuksia on kyllä ihmisillä...siinä vaiheessa kun tumma auto on talven jäljiltä sen näköinen ettei sitä syksyllä olisi kiillotettu niin on kyllä uskon asia...
Oma auto on nyt reloadin varassa ja on kyllä varsin pätevä tuote. Osoittaa varmaan sen että ei taida juuri mitään pinnoitetta alla olla... tai no.. voisi vielä kerran koittaa riisua pinnan kemikaaleilla mutta edeltävällä kerralla vaikutti ainakin että oli aika liimaavat pinnat. Ehkäpä suomen olosuhteissa tuo uv-suojaus on hieman toissijainen juttu verrattuna tuohon hylkivyyteen, noh katsotaan ny miten se quartz sitten pelaa....
Shamppoosta: Eihän mikään shampoo pysyvästi huononna optin ominaisuuksia eikä kyllä pitäisi shamppoiden vahojen edes tarttua siihen pintaan niiden juttujen perusteella mitä täällä on kerrottu. Tilanteen pitäisi resetoitua uudella liuotinpesulla ?
Taitais soveltua se fairy aika hyvin opti -pinnalle mitä sitä yhtä testiä luin, kyllähän siitä fairystakin jotain öljyjä jää btw.
C-quartzi on nyt tilattu ja sitä ja optia ainakin käytetään siniseen autoon. Pääsisin nyt vaan perkele tekemään pikkuhiljaa ton ja tulisi kunnon helteet että optin saisi palamaan kiinni. Taidan opti puolta muutenkin vähän "korventaa" jos siitä jotain apua olis. Nyt olisi tarkoitus hieroa pohjista hyvät kun lakkaakin pitäisi olla....
Shamppoosta: Eihän mikään shampoo pysyvästi huononna optin ominaisuuksia eikä kyllä pitäisi shamppoiden vahojen edes tarttua siihen pintaan niiden juttujen perusteella mitä täällä on kerrottu. Tilanteen pitäisi resetoitua uudella liuotinpesulla ?
C-quartzi on nyt tilattu ja sitä ja optia ainakin käytetään siniseen autoon. Pääsisin nyt vaan perkele tekemään pikkuhiljaa ton ja tulisi kunnon helteet että optin saisi palamaan kiinni. Taidan opti puolta muutenkin vähän "korventaa" jos siitä jotain apua olis. Nyt olisi tarkoitus hieroa pohjista hyvät kun lakkaakin pitäisi olla....
late se sun syksyinen ei käyne edelleenkään referenssiksi
Eikä moni muukaan foorumin esimerkki "huono" Optipinta. Ne kun on jokainen enemmän tai vähemmän tehty valmistajan ohjeita (mihin valmistajakan ei ilmeisesti osaa antaa kovin tarkkoja tietoja) vastaan. Muistaakseni ei kaikki, mutta valtaosa.
Edelleen peräänkuulutan sitä että moni tuntuu kiukuttelevan siitä että kun Optin ohjeet on niin "vaikeet" niin "kyllä tää mun levitys/kuivausmetodin PITÄIS olla ihan riittävä". IMO Jos ei ole prikulleen valmistajan ohjeen mukainen niin ei käy referenssiksi. Se että jos se toimii vähemmälläkin vaivalla/huonommissa olosuhteissa niin on eri asia, jos ei toimi niin silloinhan se on käyttäjän vika.
Itse taas uskon että tarttuu nuo vahat Optin pintaan (kuten melko varmasti kaikkien kestopinnotteiden pintaan), juttujenkin perusteellakin, mutta kaiken järjen mukaan niiden tulisi lähteä pois seuraavan pesun yhteydessä (mekaaninen kontakti). Fairyhän olis muuten ihan varteenotettava vaihtoehto mutta se rasvanpoisto joka pesulla ei tee hyvää muovi ja kumiosille
Itse epäilen hyvin vahvasti että Fairy jättäisi "öljyjä" jälkeensä kun on lähtökohtaisesti tarkoitettu astioiden pesuun mikä on lähinnä rasvanpoistoa 
Jään silti odottamaan sun kokemuksia ja testejä CQuartzista
Edelleen peräänkuulutan sitä että moni tuntuu kiukuttelevan siitä että kun Optin ohjeet on niin "vaikeet" niin "kyllä tää mun levitys/kuivausmetodin PITÄIS olla ihan riittävä". IMO Jos ei ole prikulleen valmistajan ohjeen mukainen niin ei käy referenssiksi. Se että jos se toimii vähemmälläkin vaivalla/huonommissa olosuhteissa niin on eri asia, jos ei toimi niin silloinhan se on käyttäjän vika.
Itse taas uskon että tarttuu nuo vahat Optin pintaan (kuten melko varmasti kaikkien kestopinnotteiden pintaan), juttujenkin perusteellakin, mutta kaiken järjen mukaan niiden tulisi lähteä pois seuraavan pesun yhteydessä (mekaaninen kontakti). Fairyhän olis muuten ihan varteenotettava vaihtoehto mutta se rasvanpoisto joka pesulla ei tee hyvää muovi ja kumiosille
Jään silti odottamaan sun kokemuksia ja testejä CQuartzista
Vain YKSI LSP!
Kyllä Optinkin pintaan naarmua tulee MEKAANISELLA hankaamisella.
Optin naarmuja ehkäisevä vaikutus perustuu siihen, että aine kestää pinnassa vaikka käyttäis "rankempiakin" pesu aineita esim. Fairya ja kun pestään Fairyllä jne. emme tarvitse MEKAANISTA hankaamista lähellekkään niin kovasti kuin "miedoilla" aineilla pestessä.
Ja niinkuin Urrankin mainitsi kyllä Optinkin pintaan vaha tarttuu, mutta vahan kesto jäänee seuraavaan pesukertaan. Tämän vuoksi olen sanonut ettei Optin pinnassa oikein pysy mikään, olisi pitänyt ehkä tarkentaa sanomaani .
Itse olen pessyt Onrilla (jättää jonkun verran polymeerejä) tai sitten viskannut Optimumin detailerin pintaan, näin tehden olen saanut pinnan hieman liukkaammaksi.
Edellä mainittujen aineiden käyttö on erittäin helppoa.
Urranin mainitsema Fairyn vaikutus kumi ja muovi osille pitää kuitenkin pitää mielessä.
Optin naarmuja ehkäisevä vaikutus perustuu siihen, että aine kestää pinnassa vaikka käyttäis "rankempiakin" pesu aineita esim. Fairya ja kun pestään Fairyllä jne. emme tarvitse MEKAANISTA hankaamista lähellekkään niin kovasti kuin "miedoilla" aineilla pestessä.
Ja niinkuin Urrankin mainitsi kyllä Optinkin pintaan vaha tarttuu, mutta vahan kesto jäänee seuraavaan pesukertaan. Tämän vuoksi olen sanonut ettei Optin pinnassa oikein pysy mikään, olisi pitänyt ehkä tarkentaa sanomaani .
Itse olen pessyt Onrilla (jättää jonkun verran polymeerejä) tai sitten viskannut Optimumin detailerin pintaan, näin tehden olen saanut pinnan hieman liukkaammaksi.
Edellä mainittujen aineiden käyttö on erittäin helppoa.
Urranin mainitsema Fairyn vaikutus kumi ja muovi osille pitää kuitenkin pitää mielessä.
Onhan se tietysti uskon asia siinä vaiheessa, jos ei pysty itse laittamastaan pinnoitteesta sanomaan, että onko sitä pinnassa vai ei...
Omassa autossa meni kyllä talven yli heittämällä ja keväällä näkyi oikein selvästä beading ja sheating. Kesä autossa on nyt ollut reilun kuukauden ja on kuin vasta laitettu. Itse en ainakaan tarvitse Jeesusta kaveriksi, vaan omat silmät riittävät.
Omassa autossa meni kyllä talven yli heittämällä ja keväällä näkyi oikein selvästä beading ja sheating. Kesä autossa on nyt ollut reilun kuukauden ja on kuin vasta laitettu. Itse en ainakaan tarvitse Jeesusta kaveriksi, vaan omat silmät riittävät.
Kaikki liha tottelee kuria...
Tätä juuri tarkoitin. Eli kun näitä hyviä kokemuksiakin riittää myös. Toinen huomioitava asia on omat odotukset. Esim. odottaako että beading tulee kun vesiletkulla laskee pinnalle reilulla vedellä ja vetää letkun pois niin sheeting jättäisi jälkeensä beadingia vai odottaako että se tulee esim. sateen jälkeen (ei, huonokuntoinen pinta ei beadaa sateenkaan jälkeen). Samoin sheeting. Valuuko nopeasti kun kaataa 10L vettä saavista pintaan vai kun kaataa ohuen, kevyen lirun kastelukannusta, ja miten nopeasti? Ja tässäkin lienee turha sanoa, että vuoden vanha tai talven yli ajettu suojaamaton pinta ei tasan varmasti valuta vettä yhtään, kummassakaan testissä vaan vesi liimautuu pintaan. Ei edes laatoiksi vaan tasan niin isoksi läntiksi kun kastuu 
Väitän että silloin kun valtaosa foorumilaisista laittaisi uuden vahan jo pintaan, on maallikon mielestä vahapinta vielä tosi hyvässä kunnossa koska vesi ylipäätänsä beadaa sateen jälkeen (ihan sama vaikka "pisara" olisi jo sentin tai useamman halkaisijaltaan) ja sheettaa edes hitaasti, kun autoa pesee. Mutta kumpaa foorumilaiset odottaa pinnotteilta?
Väitän että silloin kun valtaosa foorumilaisista laittaisi uuden vahan jo pintaan, on maallikon mielestä vahapinta vielä tosi hyvässä kunnossa koska vesi ylipäätänsä beadaa sateen jälkeen (ihan sama vaikka "pisara" olisi jo sentin tai useamman halkaisijaltaan) ja sheettaa edes hitaasti, kun autoa pesee. Mutta kumpaa foorumilaiset odottaa pinnotteilta?
Vain YKSI LSP!
Sen takia mä otin ton C.Quartz:n testiin, kun itselle on jäänyt vähän sellainen kuva optista, että se on pirun tarkka miten se työstetään (lämpötilat jne).
-
powermitsu
TKe_ kirjoitti:Sen takia mä otin ton C.Quartz:n testiin, kun itselle on jäänyt vähän sellainen kuva optista, että se on pirun tarkka miten se työstetään (lämpötilat jne).
On se ja pinnasta ei tule erityisen liukas jolloin se naarmuuntumisriski on isompi. Huhuja on liikkunut uunittamisesta lähtien ja ite kyllä meinasin jotenkin koittaa korventaa tuoretta pintaa.....
No jos ei muuta, niin vitosen vinkkinä voin antaa, että auringonpaisteessa ulkona suoraan tulikuumalle pellille. Ne, joilla homma ei ole näpeissä, niin unohtakaa äskeinen. Paljon korjausliikkeitä ei tehdä, ja on täysin vastoin ohjeistusta...
Ja eihän tuon laitto nyt mitään vaikeaa ole. Normaalit olosuhteet, eikä lähde ajeleen heti vesisateeseen. En jaksa ymmärtää, että se voi olla niin helvetin vaikeaa...
Ja eihän tuon laitto nyt mitään vaikeaa ole. Normaalit olosuhteet, eikä lähde ajeleen heti vesisateeseen. En jaksa ymmärtää, että se voi olla niin helvetin vaikeaa...
Kaikki liha tottelee kuria...
-
powermitsu
Hynde kirjoitti:No jos ei muuta, niin vitosen vinkkinä voin antaa, että auringonpaisteessa ulkona suoraan tulikuumalle pellille. Ne, joilla homma ei ole näpeissä, niin unohtakaa äskeinen. Paljon korjausliikkeitä ei tehdä, ja on täysin vastoin ohjeistusta...
Joo siis itse laitto ei ole mitenkään vaikeaa. Esim c-quartz näyttää paljo mutkikkaammalta, melkeen mieluummin laittaisin optin autoon kun vahaisin näin työteknisenä suorituksena.
Sais stna niitä auringonpaisteita näkyä!
Pystyykö tolla tyylillä tekemään esim. koko konepellin yhdessä palassa?Hynde kirjoitti:No jos ei muuta, niin vitosen vinkkinä voin antaa, että auringonpaisteessa ulkona suoraan tulikuumalle pellille. Ne, joilla homma ei ole näpeissä, niin unohtakaa äskeinen. Paljon korjausliikkeitä ei tehdä, ja on täysin vastoin ohjeistusta...
Itse levitän aina kaksi paneelia kerralla ja sit vasta pyyhintä, pois lukien katto ja konepelti.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Mä tein viimeeks tuo meidän Volvon niin, että levitin vaan optin tasaisesti ja huolella joka paikkaan. Siis pelkkä levitys en mikrokuidulla pyyhkinyt ollenkaan ja seurailin miltä näyttää. Hyvin tasottui ja pinta näytti hyvältä.Aurinko ei paistanut kunnolla vaan välillä pilvien lomasta näyttäytyi,eikä pinta ollut kuuma. Jätin tuon mikrokuidulla pyyhkimisen pois sen takia, että ei ainneet ainakaan pois pyyhkiydy. G-technigin kanssa operoidessa taas pyyhintä täytyy ehdottomasti suorittaa muttei siinäkään mitään kiirettä ole.