Detailing on a budget - Finland
Re: Detailing on a budget - Finland
Minä kävin eilen metsästämässä Lappeenrannassa Nesteen jäänestoa. Viimein tärppäs Kauppakadun Nesteeltä, jossa oli ainoastaan neljä purkkia sitä.
No perskele, ei tosiaan ollu hinnalla pilattu. Onko kukaan nähnyt Suomessa enää myynnissä? Olis tarvetta uudelle kintaalle eikä pelkkää hanskaa viitti ulkomailta tilata.Urran kirjoitti:Oon varmaan vienyt Keravan HongKongin historian viimeset kuus Kent Lampaanpersettä. Tosin näistäkin enää kaks jälellä. Jossain vaiheessa vielä sai, 4e/kpl. Mut ei enää
On muuten ihan jäätävän kestäviä. Ei viimeiset osoita mitään merkkejä rispaantumisesta/tukottumisesta yms. Kun on muistanut kunnolla pestä pesujen jälkeen ja jättänyt kuivumaan luonnollisesti
Noita Kentin hanureitahan tässä on metsästetty mutta ei tunnu löytyvän mistään.sonikk kirjoitti:No perskele, ei tosiaan ollu hinnalla pilattu. Onko kukaan nähnyt Suomessa enää myynnissä? Olis tarvetta uudelle kintaalle eikä pelkkää hanskaa viitti ulkomailta tilata.Urran kirjoitti:Oon varmaan vienyt Keravan HongKongin historian viimeset kuus Kent Lampaanpersettä. Tosin näistäkin enää kaks jälellä. Jossain vaiheessa vielä sai, 4e/kpl. Mut ei enää
On muuten ihan jäätävän kestäviä. Ei viimeiset osoita mitään merkkejä rispaantumisesta/tukottumisesta yms. Kun on muistanut kunnolla pestä pesujen jälkeen ja jättänyt kuivumaan luonnollisesti
Duunissa on varaston hyllyllä pitkään lojunut sumutinpullo joka on tainnut siivoojilta jäädä siihen.
Tutkin eilen sitä vähän tarkemmin [lue: putsasin ja vein kotiin] ja vaikutti pätevältä pullolta.
Tilavuus taitaa olla 0,65l ja suht tiivis mitta-asteikkokin löytyy.
Siivousfirman verkkokaupan kautta niitä saisi lisää ja hinta olisi jossain 5€ nurkilla.
Täytyy katsoa jos tilaisi muutaman...

Tutkin eilen sitä vähän tarkemmin [lue: putsasin ja vein kotiin] ja vaikutti pätevältä pullolta.
Tilavuus taitaa olla 0,65l ja suht tiivis mitta-asteikkokin löytyy.
Siivousfirman verkkokaupan kautta niitä saisi lisää ja hinta olisi jossain 5€ nurkilla.
Täytyy katsoa jos tilaisi muutaman...

Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.
-
Rauhallinen Erkki
Itse löysin eilen illalla vaatehuonetta remontin tieltä tyhjentäessäni kolme tyhjää Swipe -pulloa ja yhteensä viisi suihkupäätä niihin. Näistä ei kaksi kuitenkaan toiminut. Nuo on ihan laadukkaan oloisia suihkimia, kulkeutunut meille jonkun Swipeen hurahtaneen vaimon sukulaisen kautta
Ei aavistustakaan mitä maksavat, mutta sen tiedän, että tämän harrastuksen takia en mihinkään Swipe-kekkereihin erehdy
Nuo löytämäni kyllä tulevat käyttöön.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Ja tarjoustalossa, punasella päällä.sonikk kirjoitti:Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.
OK, ei ole vain sattunut silmään siellä. Täytyypä käydä katsastamassa....aRRtsi kirjoitti:Ja tarjoustalossa, punasella päällä.sonikk kirjoitti:Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.
Ja motonetissä.*Kaide kirjoitti:OK, ei ole vain sattunut silmään siellä. Täytyypä käydä katsastamassa....aRRtsi kirjoitti:Ja tarjoustalossa, punasella päällä.sonikk kirjoitti:Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Nyt tuli testattua ja hyvin toimi. Seuraavalle kerralle vielä useampi paikka käydä läpi mm. puskurien listat. Testasin vain ikkunan ympäryksiin. Ainoa huono puoli, että purkki on todella kylmä kädelle kun sitä käytti...Tonis kirjoitti:Tampereen Biltemassa oli kyllä noita läpinäkyviä ämpäreitä jäljellä kymmenkunta.
Poikkesin Verkkokauppa.com:ssa ja silmiin osui http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=32299 Olisiko tuossa ideaa kuivaukseen. Erityisesti mieleen tuli nuo peilinympärykset ja ikkunalistat kun niistä aina valuu vettä vaikka kuinka kuivaa. Kesällä on kompura tuohon käyttöön, mutta näin talvella kun noita pesuhalleja käyttää niin voisi olla kätevä... Täytynee testata
Remonttimiehellä huomasin tämäntyylisen ämpärin käytössä
Mapei ämpäri
Wannabe-OCD
Näitä voi tyhjentää itse, tai sitten pyytää kavereiltaUrran kirjoitti:Hmm.. Pitäiskö alkaa juomaan jotain tiettyy limpparia, kunnes on saanut kerättyä sopivan määrän samanmuotoisia pulloja?patonki kirjoitti:Kyllä ne limupullot on pte-muovia, joten mitään estettä niiden käytölle ei pitäisi olla.
"PET-A on amorfinen, lasinkirkas valtamuovi. Se on hyvin iskunkestävä ja kaasutiivis materiaali. Sillä saadaan aikaan hyvä pinnan laatu ja se on kemiallisesti kestävä"

"Life is too short to be pissed of all the time"
Mut entäs kun mun suosimia viskejä ei saa muovipulloissapatonki kirjoitti:Näitä voi tyhjentää itse, tai sitten pyytää kavereiltaUrran kirjoitti:Hmm.. Pitäiskö alkaa juomaan jotain tiettyy limpparia, kunnes on saanut kerättyä sopivan määrän samanmuotoisia pulloja?patonki kirjoitti:Kyllä ne limupullot on pte-muovia, joten mitään estettä niiden käytölle ei pitäisi olla.
"PET-A on amorfinen, lasinkirkas valtamuovi. Se on hyvin iskunkestävä ja kaasutiivis materiaali. Sillä saadaan aikaan hyvä pinnan laatu ja se on kemiallisesti kestävä"![]()
*Click! Suomalainen Vodka pullo*
Vain YKSI LSP!
Itse ostin kokeeksi juurikin noita edellä mainittuja bilteman / honkkarin / tarjoustalon / mätänetin punapäisiä pulloja. Toinen hajosi ensimmäisellä käyttökerralla ja toinen tiputtaa jo. Voi vittu sentään. Seuraavaksi tilaan ja kokeilen noita Shinearaman pulloja... No todennäköisesti mulle vaan sattui sellaiset pullot, eli maanantai versiot.
Tätä ei tosiaankaan saa muovipullossa...

...mutta hyvää ja halpaa...
Tätä ei tosiaankaan saa muovipullossa...

Kaikki liha tottelee kuria...
Itse suosin saman pullotuksen CS, eli Cask Strenght versiotaHynde kirjoitti:Tätä ei tosiaankaan saa muovipullossa...
Shinearaman pulloilla mennään. Hinta on mun mielestä next to nothing.
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Nyt lähtee kyllä ihan Offtopiciksi tämäkin - täällä vois olla offtopic-palsta jonne modet siirtää lapasesta lähteneet pätkät ketjuista.
Itse suosin kakstoistavuotiasta Caol Ila:a. Aivan kunkku!
Itse suosin kakstoistavuotiasta Caol Ila:a. Aivan kunkku!
"Urku auki, pelti kii"
Eilen kävin katsastaa Tuusulan Sulan Stirwellin, siis maalikaupan. Etsin ihan muuta mutta siinä samalla bongasin että sieltä saa;
-Mirkan Abraloneja (P4000 asti) - inhimmilliseen hintaan
-3M tahnat ja 150mm padit - aivan jäätävään hintaan esim. ~55e/plo. Löytyy 50mm 3434:stakin muuten..
-CarSystems pädejä (mikä merkki tää on) - Ei hinnat päätä huimaa mutta finnish laikka oli ihan jäätävän kova. Mut tällä valmistajalla on 77mm karvalaikkoja
Kysyin muuten et onks niillä 4" 3M laikkoja niin kysy et mihin niit käytetään. Ei kukaan oo koskaan ennen kysyny semmosia. Sulalla on varmaan ~3 meikkaamoa ja samanverran maalaamoja...
-Mirkan Abraloneja (P4000 asti) - inhimmilliseen hintaan
-3M tahnat ja 150mm padit - aivan jäätävään hintaan esim. ~55e/plo. Löytyy 50mm 3434:stakin muuten..
-CarSystems pädejä (mikä merkki tää on) - Ei hinnat päätä huimaa mutta finnish laikka oli ihan jäätävän kova. Mut tällä valmistajalla on 77mm karvalaikkoja
Kysyin muuten et onks niillä 4" 3M laikkoja niin kysy et mihin niit käytetään. Ei kukaan oo koskaan ennen kysyny semmosia. Sulalla on varmaan ~3 meikkaamoa ja samanverran maalaamoja...
Vain YKSI LSP!
http://www.e-ville.hk/fi/product/3731/n ... n_poistaja" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta kynästä?
Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta
Neljä litraa on tullut ostettua Neste Jäänestoa, pärjäisköhän sillä kesän vai vieläkö hakis pari purkkia
Neljä litraa on tullut ostettua Neste Jäänestoa, pärjäisköhän sillä kesän vai vieläkö hakis pari purkkia
Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkäänTKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta![]()
Vain YKSI LSP!
OT; Ei sisäisesti, olen Viskin ystäviä, tarkemmin Islay saaren tuotostenUrran kirjoitti:Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkäänTKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta![]()
Taitaapi olla ihan lakkaa, muitten kokemusten perusteella en itse koskisi koskaan kyseiseen tuotteeseen.S@mpp@ kirjoitti:http://www.e-ville.hk/fi/product/3731/n ... n_poistaja" onclick="window.open(this.href);return false;
-
juha.lehtimaki
3,59€/1litra Polaricin jäänesto Nokian Löytötavaratalossa eli aika samoihin menee..Urran kirjoitti:Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkäänTKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta![]()
Helvetin hyvä että kirjoitit tosta. En meinaan ollut ennen törmännyt. Varmistin sitten käyttöturvatiedotteen ja KANSA HEI, NYT LÖYTY TOINEN 99% IPA KAUPASTA!juha.lehtimaki kirjoitti:3,59€/1litra Polaricin jäänesto Nokian Löytötavaratalossa eli aika samoihin menee..Urran kirjoitti:Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkäänTKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta![]()
Näistä pitää heti ilmottaa jos törmää
OT jatkuu. Joo itse suosin myös kys. viskejä. Jos pidetäänkin seuraava PK.com miitti Vantaankosken Lohiraflan edessä ja samassa yhteydessä käydään viskikoulutus (maistelukoulutus)TKe_ kirjoitti:OT; Ei sisäisesti, olen Viskin ystäviä, tarkemmin Islay saaren tuotostenSinne pitää vielä joskus tehdä tutkimusmatka.
Vain YKSI LSP!
Polaric Jäänestoa löytyy ainakin Puuilon verkkokaupasta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1811 2.40e/litra
Pikaisen guugletuksen perusteella myöskin mahdollisesti Teboil-huoltoasemilta.
Pikaisen guugletuksen perusteella myöskin mahdollisesti Teboil-huoltoasemilta.
Itse olen käyttäny Aspon Start Jäänestoa, Käyttöturvallisuustiedote.
Saa ainakin motonetistä, maksoi muistaakseni 2-3 euroa litralta.

Saa ainakin motonetistä, maksoi muistaakseni 2-3 euroa litralta.