Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Jolli
Viesti:

Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ma Kesä 04, 2012 8:10 am

Viltsu kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
Kiillottaja kirjoitti: Kiitos neuvoista.
Pitääkö uudet mikrokuituliinat pestä 40asteessa ilman huuhteluainetta?
Ei siitä haittaa ole. Pesuaineena itse käytän Erisania. Pesun jälkeen ravistelua liinoille jotta aukeavat ja sitten vaan kuivumaan.
Ei missään nimessä huuhteluainetta! Huuhteluaine heikentää liinan ominaisuuksia.
Nimenomaan siis juuri näin, eli ei huuhteluainetta!

Selitin selkeästi sekavasti, eli pesu ennen käyttöä, itsellä pesuaineena Erisan.

-JPO-

Viesti Kirjoittaja -JPO- » Ma Kesä 04, 2012 8:39 am

Onkos kuivuri hyvästä vai pahasta?

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ma Kesä 04, 2012 9:49 am

-JPO- kirjoitti:Onkos kuivuri hyvästä vai pahasta?
En ole itse käyttänyt. Illalla olen pessyt rätit, ravistellut ennen kuivumaan laittamista niin aamulla ovat kuivia.

IL3

Viesti Kirjoittaja IL3 » Ma Kesä 04, 2012 12:15 pm

Ajattelin ihan kokeilla tolla Mequiarsin Ultimate Compoundilla autoani (2001 vuoden VW Golf, musta metalliväri) hinkata, josko sillä edes pienimpiä naarmuja saisi pois ja kehotettiin unohtamaan käsin hinkkaus, mutta mites tollanen Clas Ohlsonin parin kympin
kiillotuskone?

Tekeekö tolla yhtään mitään vai saako lähinnä vahinkoa aikaan?
Koskaan en ole autoa millään koneella käsitellyt ja mietin vaan josko tollasella halvalla laitteella tämmöinen amatööri uskaltaisi kokeilla?

Tässä harkitsemani kone:
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =165285116" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jos tolla ois ihan ok kokeilla, niin käykö noi mukana tulevat tyynyt vai pitäisikö hankkia jotain muuta?

Ton UC:n jälkeen oisin levittämässä koneella päälle vielä Mequn Deep Crystal kiillotusaineen ja sitten vielä Gold Class vahan. Oisko parempi jos jonkun noista levittäis ennemmin käsin kuin tolla kiillotuskoneella?

Muita vinkkejä, ehdotuksia tai kehotuksia?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Kesä 04, 2012 12:16 pm

Pahasta. MF:stä tulee "liian" kuiva jolloin altistaa naarmuille esim. IPA pyyhinnässä (kun IPA pehmentää maalia vähän)

Kaikissa Eurowin ja ainakin Dodo Juicen tuoteteksteissä lukee että "let dry naturally".

Ja kun lähdetään hipostelemaan niin myös peuaineen tulisi olla zeoliititon :D
Vain YKSI LSP!

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ma Kesä 04, 2012 1:05 pm

Urran kirjoitti:
Pahasta. MF:stä tulee "liian" kuiva jolloin altistaa naarmuille esim. IPA pyyhinnässä (kun IPA pehmentää maalia vähän)

Kaikissa Eurowin ja ainakin Dodo Juicen tuoteteksteissä lukee että "let dry naturally".

Ja kun lähdetään hipostelemaan niin myös peuaineen tulisi olla zeoliititon :D
Erisan toimii niin kersójen kestovaipoissa kuin iskän autotarvikejutuissa :thumb:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 04, 2012 4:54 pm

Itse käytän vain nestemäistä pesuainetta :thumb:

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ma Kesä 04, 2012 5:34 pm

samunoz kirjoitti:Itse käytän vain nestemäistä pesuainetta :thumb:
http://www.erisan.fi/pyykinpesuneste

Ei fosfaattia eikä zeoliittia

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 04, 2012 5:38 pm

Juuri tuota ja Sertoa sekä Naturalia.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Kesä 04, 2012 7:17 pm

IL3 kirjoitti:Ajattelin ihan kokeilla tolla Mequiarsin Ultimate Compoundilla autoani (2001 vuoden VW Golf, musta metalliväri) hinkata, josko sillä edes pienimpiä naarmuja saisi pois ja kehotettiin unohtamaan käsin hinkkaus, mutta mites tollanen Clas Ohlsonin parin kympin
kiillotuskone?

Tekeekö tolla yhtään mitään vai saako lähinnä vahinkoa aikaan?
Koskaan en ole autoa millään koneella käsitellyt ja mietin vaan josko tollasella halvalla laitteella tämmöinen amatööri uskaltaisi kokeilla?

Tässä harkitsemani kone:
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =165285116" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jos tolla ois ihan ok kokeilla, niin käykö noi mukana tulevat tyynyt vai pitäisikö hankkia jotain muuta?

Ton UC:n jälkeen oisin levittämässä koneella päälle vielä Mequn Deep Crystal kiillotusaineen ja sitten vielä Gold Class vahan. Oisko parempi jos jonkun noista levittäis ennemmin käsin kuin tolla kiillotuskoneella?

Muita vinkkejä, ehdotuksia tai kehotuksia?
Aloittelijalle apua kiillotukseen
Tuon jos viitsii lukea, niin auttaa paljon.

Unohda toi käsien tärisyttäjä. Osta mieluummin se kaksilaikkainen ja samalla oranssit laikat clasulta. Tällä setillä saa jo jotain tehtyäkin. Koneen mukana tulevat laikat voi käyttää vahojen levityksessä.

IL3

Viesti Kirjoittaja IL3 » Ti Kesä 05, 2012 12:14 pm

Ei kännykällä onnistu toi viestin lainaaminen kunnolla, mutta tämä siis tohon JUMAn yläpuolella olevaan viestiin;

Luin ton viestisi vasta kotona, mutta Clas Ohlsonilla tuli vielä hätäisesti kännyllä tätä sivustoa selailtua ja juurikin tuota linkittämääsi topikkia vilkaistua ja sen perusteella päädyinkin juuri tuohon cyclo-kopioon ja otin mukaan ne oranssit laikat! :D
Käväisin vielä Biltemasta hakemassa myös varuiksi yjden paketin jossa tuli koneen mukanatulleiden kaltaisten laikkojen lisäksi myös ohuet "lammas-tyyliset" viimeistelyyn tarkoitetut (?) laikat.

Nyt onkin uusi kasa kysymyksiä, mutta laitan ne tohon aloittelija-topiikkiin.

Kiitos neuvoista vielä.

Kiillottaja

Viesti Kirjoittaja Kiillottaja » Ke Kesä 06, 2012 7:26 pm

Kiitos jälleen neuvoista, liinat pesuun ja autoa hankaamaan.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Kesä 19, 2012 9:08 pm

Nyt tarttis:

Järkihintaista ja toimivaa ikkunapinnoitetta
Hyvää muovinhoitoainetta sisustalle (mielellään mataksi jättävä)
Kestävää rengasmömmöä (myös mattaava)

ja jos kaikki saisi samasta paikkaa, kiitos :)

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Kesä 20, 2012 12:08 am

- Wolf's nano ikkunapinnoite
- Ultima Interior guard +
- Swissvax Pneu

Ai, mutta tuon jälkimmäisen joutuisi itse noutamaan Espoosta.
Ei siis periaatteessa täytä kriteereitä. Ultima Trim & Tire Guard + on kyllä erinomaista.
Sitä sitten varmaan, niin saa kaikki Projectechiltä.
"Urku auki, pelti kii"

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Kesä 20, 2012 1:25 am

maaco kirjoitti:Nyt tarttis:

Wolfien kanssa todettu Turtlen 5 sateesta oikein kivasti toimivaksi :) eikä maksa paljoa :thumb:
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Kesä 20, 2012 7:15 am

Eilen kuulin että Bilteman ikkunapinnote on ihan jees kura-tuote. Mutta ei esim. GTechniq pinnotteet (G1/G5) maksa maltaita myöskään. Siis jos omaan autoon vaan ostaa. Ne on ainakin moneen kertaan todettu peittoavan Wolfien. Mutta jos muidenkin autoihin levittää niin tuo 15ml purkki on auttamatta liian pieni, ja sitten repee lompakko :D

Posan kanssa samaa mieltä, Ultiman Interior Guard+

Ja mä suosittelen renkaille Ultiman Trim & Tire Guardia. Mikrokuituliinalla "kiillotettuna" on mielestäni kuitenkin yks eniten matta-rengas-aine. Mä pyrin tekee tod. näk. ens viikolla pienen vertailun noiden rengas-aineiden kesken.
Vain YKSI LSP!

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Kesä 20, 2012 9:53 am

Yhtenä vaihtoehtona nostan esiin tuon CarPro Perl:n.
On aika riittoisaa ja monikäyttöistä. Käy siis nahkalle, muovi, vinyyli, kumi -ja akryylipinnoille. Ulko -ja sisäpinnoilla.
Eri käyttötarkoituksiin käytetään joko 1:0 ta 1:5 sekoituksilla.
Demon kirjoitti:
maaco kirjoitti:Nyt tarttis:

Wolfien kanssa todettu Turtlen 5 sateesta oikein kivasti toimivaksi :) eikä maksa paljoa :thumb:
+1 Turtlelle

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Kesä 20, 2012 10:20 am

Yksi vaihtoehto muovi/kumipinnoille lisää:
Optimum Opti-Bond Tire Gel. Voi myös laimentaa veteen ja 1:1 suhteella renkaista tulee sopivan matat.
Plussaa myös siitä että ei kerää niin pölyä kuin tui UTTG.
E53 X5 3.0D

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Kesä 20, 2012 7:11 pm

Auto Finesse - Satin, tämä menee piakkoin tilaukseen!
Tällä voi kans "säätää" eli matasta -> gigolowetlookkiin asti ;)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

chor

Viesti Kirjoittaja chor » To Kesä 28, 2012 10:28 pm

Aloittelija kyselee neuvoja.

Eli autona on tummansininen BMW vuosimallia -96. Maalipinta on ikäisekseen hienossa kunnossa lukuunottamatta tietenkin perus käyntönjälkiä, vaikka avoauto onkin kyseessä, jolla ei talvella ole ikinä ajeltu. Tähän asti pesuaineena on toiminut mm. Autoglymin vahashampoo ja Korrekin litkut ( :roll: ). Vahaamiseen on käytetty muutaman kerran AG:n punanen+kultanen -combinaatiota, ja viimeisimmällä kerralla tuli nyt vahattua AG:n punasella ja AG:n High Definition Waxilla.

Tarkoituksena olisi saada luonnollisesti kiiltävä auto sekä maalipinnassa olevat pienet käytönjäljet piiloon. Nyt ajattelin vähän panostaa tuohon autonhoitoon paremmilla välineillä ja kemikaaleilla, ja kutakuinkin seuraavanlaista settiä olen katsellut:

Esipesu: Valet Pro PH Neutral
Shampoo: Dodo Juice Born To Be Mild
Pienpoisto: Meguiars Gold Class Bug and Tar Remover
Vaha: Collinite 476s tai AG HD
Kuivaukseen: Miracle Dryer liinoja

Onko jotain vaihdettavaa / lisättävää? Tavoitteena siis saada autoon kiiltävä pinta, hyvä suojaus ja käytönjäljet piiloon eli käykö tuohon tarkoitukseen yksistään 476s vai HD, molemmat yhdessä, vai minkälaista settiä suosittelette vahaukseen? Onko raudanpoisto ja IPA kovin tärkeässä roolissa?

Paljon on kysymyksiä mutta toivotaan, että joku jaksaa valaista ja vastailla.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Kesä 29, 2012 12:19 am

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta tekisin pienpoiston jälkeen, joko:
a) raudanpoiston
b) Savestuksen
c) molemmat

IPA:a käyttäisin ennen vahausta (tai jos laitat vahan alle jonkun peittävän aineen, niin ennen sitä).
Näin varmistut ettei pinnalle jää pienpoistoaineesta tms. jäämiä.

AG HD wax on erinomainen vaha, ja riittää varmasti sellaisenaan.
Ne käytönjäljet tulee kiillottaa pois.

Voit toki kokeilla hommaa vaikka ihan käsinkin esim.
Meguiars Ultimate Compoundilla ja mikrokuituisella levitystyynyllä
Kuva

Hommassa vaan tulee helposti hulluksi, joten valitettavasti edessä lienee kiillotuskoneen osto...

Kolmas vaihtoehto on toki peittää naarmuja jollain helposti pintaan levitettävällä peittävällä Glazella.
Tämän huono puoli on tuo väliaikaisuus, sekä ennenkaikkea se, että vahan kesto monesti lyhenee.
Näistä aineista pikaisesti mieleen tulee Poorboys BlackHole sekä tuo AutoGlymin SRP (punainen).
Peittävät aineet eivät toki myöskään pysty kovin vaikuttavaan tulokseen, vaikka parantavatkin pintaa selvästi.
"Urku auki, pelti kii"

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Kesä 29, 2012 9:18 am

chor kirjoitti:Aloittelija kyselee neuvoja.

Eli autona on tummansininen BMW vuosimallia -96. Maalipinta on ikäisekseen hienossa kunnossa lukuunottamatta tietenkin perus käyntönjälkiä, vaikka avoauto onkin kyseessä, jolla ei talvella ole ikinä ajeltu. Tähän asti pesuaineena on toiminut mm. Autoglymin vahashampoo ja Korrekin litkut ( :roll: ). Vahaamiseen on käytetty muutaman kerran AG:n punanen+kultanen -combinaatiota, ja viimeisimmällä kerralla tuli nyt vahattua AG:n punasella ja AG:n High Definition Waxilla.

Tarkoituksena olisi saada luonnollisesti kiiltävä auto sekä maalipinnassa olevat pienet käytönjäljet piiloon. Nyt ajattelin vähän panostaa tuohon autonhoitoon paremmilla välineillä ja kemikaaleilla, ja kutakuinkin seuraavanlaista settiä olen katsellut:

Esipesu: Valet Pro PH Neutral
Shampoo: Dodo Juice Born To Be Mild
Pienpoisto: Meguiars Gold Class Bug and Tar Remover
Vaha: Collinite 476s tai AG HD
Kuivaukseen: Miracle Dryer liinoja
Posambique kirjoitti:Muuten kuulostaa hyvältä, mutta tekisin pienpoiston jälkeen, joko:
a) raudanpoiston
b) Savestuksen
c) molemmat

IPA:a käyttäisin ennen vahausta (tai jos laitat vahan alle jonkun peittävän aineen, niin ennen sitä).
Näin varmistut ettei pinnalle jää pienpoistoaineesta tms. jäämiä.

AG HD wax on erinomainen vaha, ja riittää varmasti sellaisenaan.
Ne käytönjäljet tulee kiillottaa pois.

Voit toki kokeilla hommaa vaikka ihan käsinkin esim.
Meguiars Ultimate Compoundilla ja mikrokuituisella levitystyynyllä
Kuva

Hommassa vaan tulee helposti hulluksi, joten valitettavasti edessä lienee kiillotuskoneen osto...

Kolmas vaihtoehto on toki peittää naarmuja jollain helposti pintaan levitettävällä peittävällä Glazella.
Tämän huono puoli on tuo väliaikaisuus, sekä ennenkaikkea se, että vahan kesto monesti lyhenee.
Näistä aineista pikaisesti mieleen tulee Poorboys BlackHole sekä tuo AutoGlymin SRP (punainen).
Peittävät aineet eivät toki myöskään pysty kovin vaikuttavaan tulokseen, vaikka parantavatkin pintaa selvästi.
Onko jotain vaihdettavaa / lisättävää? Tavoitteena siis saada autoon kiiltävä pinta, hyvä suojaus ja käytönjäljet piiloon eli käykö tuohon tarkoitukseen yksistään 476s vai HD, molemmat yhdessä, vai minkälaista settiä suosittelette vahaukseen? Onko raudanpoisto ja IPA kovin tärkeässä roolissa?

Paljon on kysymyksiä mutta toivotaan, että joku jaksaa valaista ja vastailla.
Tervetuloa foorumille,

Jotta saadaan pää sekaisin, niin laitan omat mielipiteet myös esille.. 8-)

1. Valet Pron snow foamista ei kokemuksia, mutta Bilt-Hamberin Auto-Foam on loistavaksi todettu tälläkin foorumilla. Toimii lancesta ja pumppupullosta. Saa myös Suomesta (Projectech.fi / Autonhoito.com).
2. Dodon Born to be Mild on loisto tavaraa.
3. CarPron Trix ajaisi pien -ja raudanpoiston samassa aineessa. Noiden 500ml purkkien (ihan sama mikä valmistaja) käyttö vain tulee hiukan arvokkaaksi, mikäli useita autoja puunaa. Autosmartin Tardis 5 litran purkissa tulee edulliseksi pienpoiston kannalta. Raudanpoistossa taas parasta tarjontaa saattaa olla Wolfs Chemicalsin Deironizer decon gel.
4. AG:n HD wax on hyvä vaha. Jos taas ajatuksissasi on saada peitettyä joitain maalipinnan virheitä, niin siihen ei pelkkä vaha riitä. Paras vaihtoehto on luonnollisesti koneellinen (tai käsin :? ) kiillotus tai sitten Posan mainitsemat filleripitoiset glazet. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla saisit käyttämällä Bilt-Hamberin Auto-balmia. Peittää maalipinnan virheitä ja suojaa samalla maalipinnan kohtuulliseksi ajaksi.
5. Ei kokemuksia kyseisestä liinasta.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Pe Heinä 06, 2012 11:38 pm

:oops:

En nyt löytänyt millään, eli kuka myy Treellä Lamin-x:ää jos huomenna ottaisi projektiksi? Lempäälässä oli joku? Vai Lielahdessa....

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Heinä 06, 2012 11:54 pm

Tero kirjoitti::oops:

En nyt löytänyt millään, eli kuka myy Treellä Lamin-x:ää jos huomenna ottaisi projektiksi? Lempäälässä oli joku? Vai Lielahdessa....
http://www.mw-fixi.fi/

Tollanen tuli vastaan googlesta. Auttaako yhtään?

Etusivulla maininta Lamin-X:stä mut sit välilehtene Quartz-kalvot... kumpaa sit myy, en tiedä mut kannattaa kysästä.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » La Heinä 07, 2012 12:08 pm

_paffa kirjoitti:http://www.mw-fixi.fi/

Tollanen tuli vastaan googlesta. Auttaako yhtään?

Etusivulla maininta Lamin-X:stä mut sit välilehtene Quartz-kalvot... kumpaa sit myy, en tiedä mut kannattaa kysästä.
Auttaa toki kiitoksia, ite asiassa eilen jo ittekkin törmäsin tohon, mutta sama "ristiriita" vähä ihmetytti. No soittelin tossa sitten kaverille ja se sano ettei Lamin-X:ää ole hyllytavarana mutta Quartzia on. Sitäkin sais vasta ens viikolla ja vaihtoehtoina Laminin vaaleinta ja tumminta vastaavat vaihtoehdot pelkästään. Onkohan täällä Quartzista keskusteltu tai kellään kokemuksia..?

Vastaa Viestiin