MB ML 350

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Alazka

MB ML 350

Viesti Kirjoittaja Alazka » Pe Kesä 29, 2012 2:08 am

Tämä on nyt tämmöinen ensimmäinen "jotain tehty" postaus.

Elikkä Naapurin auto oli hiukka likainen ja lupauduin sen sitten pesemään kun en enään voinut katsoa sivusta auton pesemättä jättämistä... Valitettavasti oli rajoitetusti aikaa niin vahaus ei tullut kyseeseen kun pelkästään pesussa meni 1,5h.

Auto on ihan uusi ja en edes tiedä mitä ne nykyään pintaan laittaa tehtaalta lähtiessään.. Kuullema kerran pesty oston jälkeen (Tammikuussa ostettu)

Auto talliin ja ruiskin pintaan aluks vähä tuhdimman kerroksen pesuainetta suihkepullosta ja annoin vaikuttaa. (ei ole vielä liuotinta,enkä ois halunnut käyttääkkään kun ei ollut aikaa vahaukseen)
Huuhtelu painepesurilla ( kärcher 7.4 X tjsp)
Jonka jälkeen 2 bucket systeemillä auto läpi, Chemical guysin Citrus wash+gloss toimi pesuaineena ja kintaana saman firman mikrokuitukinnas.
Vanteiden pesuaineena sai toimia TRIX ja hinkkaukseen käytin semmosta mikrokuitusientä.
Jonka jälkeen kuivasin auton mikrokuituliinoilla CG syntetic quickdetailerin kanssa.
Ikkunoihin sisältä ja ulkoota käytin CG crystal clear window clean. Ulkoota ei ois tarvinnu mut halusin vaa kokeilla mun uutta suihkepulloa. Joka on iha mahtava by-the-way !!
Sisustaan en kerenny koskea,sekin huusi siivousta,ehkä ensi kerralla :)
Renkaisiin mulla ei ole vielä mitään hoitoaineita mutta jos sitä laittaisi kohta tilaukseen
+pitäs nahan hoitoaineet tilata. Ajattelin kokeilla CGn cleaner+conditioner settiä kun se on alennuksessa :D

Autossa on virheetön maalipinta vielä,vahauksen tarpeessa tosin kun ei vesi valunut mihinkään pinnalta.. Toiseksi huomasin että kuivauksen yhteydessä oli pari läikkää konepellissä (näytti hieman pihkalta tai vastaavalta) ei lähtenyt pesun yhteydessä enkä viitsinyt ruveta hinkkaamaan pois. Odotan ensikertaa ja otan tehokkaammat esipesut ! + vahauksen.

Onkos muuten suosituksia millä tommonen uusi auto kandeis suojata ? Ajattelin ite CG jetsealia mutta mites nuo pinnoitteet ? Naapuri saa hankkia mulle aineet niin laitan sen niille ja vien aineet mukanani :yahoo:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Yhtään kuvaa en kerennyt ottaa tekovaiheessa ku oli nii jumalaton kiire.. :oops:
Viimeksi muokannut Alazka, Pe Kesä 29, 2012 2:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rauhallinen Erkki

Re: MB ML 350

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Kesä 29, 2012 9:49 am

No niin, siitä se lähtee, puhdasta tuli! Mukavan näköiset mestat siellä :good:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Kesä 29, 2012 9:53 am

Nonni, siitä se lähtee. Pääsit heti ihan maukasta autoa hinkkailemaan.. :thumb:

Jetseal on hyvä tuote. On helppo käyttää ja kestääkin pinnassa hyvin. Jos tuo naapurin auto on kerran pesty puolen vuoden aikana, niin ei se tulevaisuudessakaan varmaan hellyyttä tule kokemaan.. Paras vaihtoehto tuohon tosiaan voisi olla se pinnoite. Wolfsiltahan on nyt tullut myyntiin tuo Hard Body nano sealant. Foorumilla en usko kellään vielä kokemuksia olevan, mutta Hard Bodyn edeltäjä Body Wrap on valittu esim. Detailingworld.co.uk:n vuoden tuotteeksi, joten ei varmaan ainakaan huonompi tuote tämä Hard Body ole. Ainoa miinus taitaa vain olla se, että pinnoitteen ylläpitoon kaivattaisiin Wolfsin omia shampoita / quick detailereita (en tosin ole varma tältä osin tästä uudesta pinnoitteesta).
Varmempi valinta voisi olla joku "huolettomampi" pinnoite. Vaihto-ehtoina vaikka Optimum opti-coat 2.0 tai CarPro CQuartz. En nyt kuitenkaan välttämättä suosittelisi "ensikertalaiselle" heti pinnoitteen laittoa naapurin uuteen autoon.. :roll: Oma on toki valintasi, mutta jos päädyt pinnoitteeseen niin tutustu todella huolellisesti pinnoitteen käyttöön.

Rengas aineisiin liittyen, voisit pioneerina testata Wolfgangin Exterior trim sealanttia. Hyviä kommentteja olen kyseisestä aineesta lukenut. Käy siis muoville, kumille, vinyylille ja jopa metallipinnoille.
Itse olisin jo ainetta hankkinut, mikäli sitä briteistä saisi tänne Suomeen tilattua.. :(

Jäädään odottelemaan raporttia oman autosi puunauksesta.. :thumb:

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Pe Kesä 29, 2012 3:08 pm

Viltsu kirjoitti:Jäädään odottelemaan raporttia oman autosi puunauksesta.. :thumb:
Auto pitäs tulla likaseks eka.. Täällä on ollut nyt kohta 3 viikkoa pelkkää aurinkoa ja kaikki siitepölytkin on kadonnut johonkin :( Ja kun se on vielä harmaa niin eihän siinä näy mikään ! prkl,pitää mennä johonkin mettäteille ajeleen että siihen saa edes jotain likaa kiinni ! :D

Mä vähän tutkiskelen noita pinnotteita,onhan mulla tossa autoja mihin voi harjoitella..
Täällä kun auton pesu on sitä että kun vähän sataa ni pyyhitään säämiskällä tai pyyhkeellä sit autoa kuivaks ni se on "puhdas" missään muussa maassa en oo nähny näin paljon "seitillisiä" autoja ja ne on TODELLA pahoja :evil:

Vastaa Viestiin