Vannepesuaineet
Re: Vannepesuaineet
Mä käyttäisin Stjärnagloss Hjulia tai Chemical Guys Diabloa. Käsittääkseni molemmat on safe-on-all-surfaces.
Vain YKSI LSP!
Mites tollanen bilberry toimis raskaan kaluston pesussa, jos pesis koko auton tolla....?? Kun on kumminkin rasvaa ja muuta sontaa ympäri autoo....?
^Toimii hyvin ainakin konehuoneen pesuissa, niin luultavasti toimii tuossa sinunkin käyttötarkoituksessa. Mutta itse kyllä pesisin Solmaster AS40 aineella, lancen kautta tottakai 
Ostin Shelliltä jotain IronX:än tapaista vanteen puhdistusta. Eli sellasta violetin väristä ainetta ja toimii samalla tapaa kuin IronX eli suihkutus vanteisiin, anna vaikuttaa niin kauan kunnes väri muuttuu tumman violetiksi ja huuhtelu. Mun Alpinan vanteisiin toimi ainakin hemmetin hyvin eikä tarvinnut puolien välejä käydä läpi enää harjalla/sienellä. Puteli maksoi 12,95€ ja haisee yhtä p***alta kuin IronX. 
BMW E91 325d M-Sport - 07
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Pesin Smartin talvivanteet, nämä siis tulee uudessa värissä auton alle ensi kesäksi kun ovat vanteista leveämmät. Lähtötilanne

Ja pelkän AutoGlymin vannehapon jälkeen

Toi aine kyllä toimii, mutta mistähän tuota mahtas saada? En saa itsekään enää sieltä, mistä ennen sain...
Taitaa olla vain ammattipuolen tavaraa.
Ja vanteillahan löytyy kokoa ja näköä

Ja pelkän AutoGlymin vannehapon jälkeen

Toi aine kyllä toimii, mutta mistähän tuota mahtas saada? En saa itsekään enää sieltä, mistä ennen sain...
Ja vanteillahan löytyy kokoa ja näköä

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Tervehdys foorumille!
Homman nimi on ostamani vanteiden putsaus ja kunnostus enskesää varten. Aloittelijana meni kuitenkin sormi suuhun, kun lika ei lähtenytkään perus vannepesuaineella.
Suurin osa liasta sisäkehältä lähti Meguirasin Hot rims all wheel cleanerilla. Seuraavaksi oli AG Intensive Tar Removerin vuoro, mutta aine ei tehonnut juuri ollenkaan. Myöskään mitään valumista/bleedausta en huomannut, vai olisiko niin edes pitänyt tapahtua? Nuo bitumikerrokset(mitkälie) lähtevät nyt kynnellä rapsuttamalla ehkä vähän helpommin kuin ennen. Pitäisi varmaan antaa vaikuttaa pidempään, vaikka annoin aineen vaikuttaa yli 15min ohjeen neuvoman 1-2min sijaan. Pitää vissiin imeytyä kunnolla tuon bitumin läpi tms.
Tuolle vaaleemmalle lialle ei tapahtunut mitään. Mikäs ois hyvä aine sen irrottamiseen? Mahtaisiko lähteä Sonus Aluminium Restorella? Ei viitsi rajallisella budjetilla keräillä kaappeja täyteen erilaisia litkuja toteamalla vuoronoperään että ei toiminutkaan..
Onglema näyttää siis tältä: http://aijaa.com/ycu0fV
Muutaman tunnin foormia lukeneena en ainakaan vielä löytänyt/sisäistänyt vastauksia kysymykseeni. Kiitokset jeesistä jo valmiiksi!
Homman nimi on ostamani vanteiden putsaus ja kunnostus enskesää varten. Aloittelijana meni kuitenkin sormi suuhun, kun lika ei lähtenytkään perus vannepesuaineella.
Tuolle vaaleemmalle lialle ei tapahtunut mitään. Mikäs ois hyvä aine sen irrottamiseen? Mahtaisiko lähteä Sonus Aluminium Restorella? Ei viitsi rajallisella budjetilla keräillä kaappeja täyteen erilaisia litkuja toteamalla vuoronoperään että ei toiminutkaan..
Onglema näyttää siis tältä: http://aijaa.com/ycu0fV
Muutaman tunnin foormia lukeneena en ainakaan vielä löytänyt/sisäistänyt vastauksia kysymykseeni. Kiitokset jeesistä jo valmiiksi!
- Posambique
Vannepainojen tarroja yrität irroittaa?
Niille antaisin reilusti sitä AG Intensive Tar Removeria, panisin jonkun talouspaperin/mikrokuituliinan päälle ettei kuivu, ja lopuksi jäätelötikulla tarrat veke.
Miten tarrat pois pinnoilta?
Mikäli siinä on muuta tummentumaa (jarrupölyä), niin siihen ei pienpoistoaine luonnollisestikaan tepsi.
Silloin pitäisi siirtyä raudanpoistoaineiseen (IronX, DeIronizer, IronOut jne.)
Raudanpoisto
P.S. Olenko ainoa jonka mielestä viimeisessä kuvassa Smartin vanteista joku (vannehappo vai suola) on syöpynyt läpi maalipinnasta?
Niille antaisin reilusti sitä AG Intensive Tar Removeria, panisin jonkun talouspaperin/mikrokuituliinan päälle ettei kuivu, ja lopuksi jäätelötikulla tarrat veke.
Miten tarrat pois pinnoilta?
Mikäli siinä on muuta tummentumaa (jarrupölyä), niin siihen ei pienpoistoaine luonnollisestikaan tepsi.
Silloin pitäisi siirtyä raudanpoistoaineiseen (IronX, DeIronizer, IronOut jne.)
Raudanpoisto
P.S. Olenko ainoa jonka mielestä viimeisessä kuvassa Smartin vanteista joku (vannehappo vai suola) on syöpynyt läpi maalipinnasta?
"Urku auki, pelti kii"
Vannepesuaineet
Mitäs vannehappoa raati suosittelee? Glymiä ja megun wheel brightneriä taitais saada suomesta...
Wannabe-OCD
No jos vannehappoa haluat sanan varsinaisessa merkityksessä, niin Sonüksen Aluminum Restore on kyllä parasta, mihin olen törmännyt. Ylivoimaisesti.
Miedommista hyvistä happoa sisältävistä pesuaineista Valet Pron Blue Wheel Geliä voin suositella varauksetta. Se, mikä löytyy tuolta testitopicista. Varsin mukava aine. Poistaa hyvin paskaa ja kellastumia, mutta ei tietysti vedä vertoja tuolle Sonükselle, mutta onkin tarkoitettu normaaliksi pesuaineeksi.
Miedommista hyvistä happoa sisältävistä pesuaineista Valet Pron Blue Wheel Geliä voin suositella varauksetta. Se, mikä löytyy tuolta testitopicista. Varsin mukava aine. Poistaa hyvin paskaa ja kellastumia, mutta ei tietysti vedä vertoja tuolle Sonükselle, mutta onkin tarkoitettu normaaliksi pesuaineeksi.
Kaikki liha tottelee kuria...
Välillä pitäisi kyllä löytää sellaisia myrkkyjä mitkä on vähän laimeampaa kuin NitroMors
Itse kun tuossa vaihdoin "uuden auton" kesävanteet alta pois niin tuli huomattua, ettei takaosaa ole ikinä pesty. Hyvin todennäköisesti 3v paskat kiinni niissä.
Tässä jo puolet puhtaampana minä ne oli. Eri pesuaineilla ja kynsiharjalla vedettynä..

IKH:n teollisuusliuottin + kynsiharja..

ja sitten heitin puhdisuksiin erikoistuneiseen firmaan kunnon vannehappo käsittelyyn.

Ei ihan täydellinen ole, mutta rajansa se on paskan irtoamisellakin. Itse olen ainakin tyytyväinen.
Painot pois vanteista vielä ja loppupesu niin voi pinnoittaa nuo.
Nyt voi jatkaa itse putsailua. Vannehappoa ei ollut omasta takaa kun yleensä omat vanteet ei ole olleet noin likaiset.
Itse kun tuossa vaihdoin "uuden auton" kesävanteet alta pois niin tuli huomattua, ettei takaosaa ole ikinä pesty. Hyvin todennäköisesti 3v paskat kiinni niissä.
Tässä jo puolet puhtaampana minä ne oli. Eri pesuaineilla ja kynsiharjalla vedettynä..

IKH:n teollisuusliuottin + kynsiharja..

Ei ihan täydellinen ole, mutta rajansa se on paskan irtoamisellakin. Itse olen ainakin tyytyväinen.
Painot pois vanteista vielä ja loppupesu niin voi pinnoittaa nuo.
Nyt voi jatkaa itse putsailua. Vannehappoa ei ollut omasta takaa kun yleensä omat vanteet ei ole olleet noin likaiset.
Mitäs noi vaaleat kaakelisaumat tykkää näistä myrkyistä ja hlvetin likaisesta pesuliemestä, tummuvatko?
Tuli vaan mieleen että omat kesävanteet vois himassa kans pestä ja pinnoittaa, pinnoite sais sit kuivua sinne kevääseen asti +23'C varastossa.
Tuli vaan mieleen että omat kesävanteet vois himassa kans pestä ja pinnoittaa, pinnoite sais sit kuivua sinne kevääseen asti +23'C varastossa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Itselä oli ainakin suihku kokoajan päällä, ettei jäänyt paska seisoman lattialle.Dani kirjoitti:Mitäs noi vaaleat kaakelisaumat tykkää näistä myrkyistä ja hlvetin likaisesta pesuliemestä, tummuvatko?
En lähde testaamaan mitä tapahtuu jos puolikin tuntia pääsisi noi aineet seisomaan lattialla.
No joo, hyvä pointti!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tää on just se kohta missä mä kaivan esiin yleensä Sonus Aluminum RestorenKennedy kirjoitti:Välillä pitäisi kyllä löytää sellaisia myrkkyjä mitkä on vähän laimeampaa kuin NitroMors![]()
Mut se on sitten vasta se viimeinen työkalu. Sitä ennen toki muut aineet testataan
Vain YKSI LSP!
Miettiny että kun kuitenkin nuo myrkyt hieman pääsee imeytyyn tuohon saumaan ja sitä myöten joskus jopa vesieristettä vasten, että mitä se tykkää kaikista pienpoistoista ja kaikista muista mömmöistä.Dani kirjoitti:Mitäs noi vaaleat kaakelisaumat tykkää näistä myrkyistä ja hlvetin likaisesta pesuliemestä, tummuvatko?
Käväisin tänään Biltemassa ja mukaan tarttui pari autoihinkin liittyvää juttua. Testiin tarttui Biltema Wheel Cleaner joka on siis hapoton vanteenpesuaine jonka pitäisi bleedata. En nyt sitten tiedä onko bleedaaminen suoranaisesti mikään kriteeri pesuaineen valinnassa, mutta ajattelin nyt testata kun normaalisti käytössä on Bilteman oksaalihappopohjainen vannepesu joka on aika ikävä normipesun yhteydessä mm hajun takia. Ehkä hiukan tarpeettoman vahva myrkky kerran viikossa käytettäväksi. Kohteena siis tuollainen perus alumiinivanne jossa pikeä ja jarrupölyä reilusti. Pesty kuitenkin noin viikko sitten hutiloiden vannehapolla, eli ei mitään älyttömiä pinttymiä ainakaan julkisivun puolella. Vanteissa ei ole mitään suojatuotteita.
Yleisvaikutelma on hyvä. Tuote tekee mitä pitää ja jopa hyvin verrattuna edellämainittuun vannehappoon. Suutin tekee hyvän vaahdon, mutta on niin pistemäinen, että vaatii ainetta suht paljon jotta saa joka puolelle. Ei kuivahda ikävästi ja haju on neutraali.
Tuossa lähtökohta

Tämän verran suihkutin ainetta per vanne

AutoFoamia painepullosta muualle autoon jonka jälkeen katsomaan mikä on tilanne tämän aineen osalta. Hyvin vaikuttaa.

Huuhtelun jälkeen.

Yksi kuva vähän lähempää. Jäihän sinne läikkiä, mutta pesuteho yllätti kyllä positiivisesti. Tällä kertaa en antanut brushia ollenkaan jolla varmaan olisi saanut nuokin täplät pois.

Tämän verran ainetta kului. Pienoinen pettymys on riittoisuus kyllä. Purkki maksaa 6,99€ muistaakseni ja melkeen puoli pulloa menee, eli kolme kertaa voisi käyttää pihistellen. Ei nyt paha hinta, mutta varmasti saa muilla tuotteilla paremman hinta/laatu suhteen

Kuivauksen jälkeen suihkisin päälle vielä toisen heräteostokseni, eli saman puljun vannepinnoitteen. http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... ite-36001/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Pumppu oli surkea, mutta muuta havaintoa ei ole. Palataan tähän mahdollisesti myöhemmin.
Yleisvaikutelma on hyvä. Tuote tekee mitä pitää ja jopa hyvin verrattuna edellämainittuun vannehappoon. Suutin tekee hyvän vaahdon, mutta on niin pistemäinen, että vaatii ainetta suht paljon jotta saa joka puolelle. Ei kuivahda ikävästi ja haju on neutraali.
Tuossa lähtökohta

Tämän verran suihkutin ainetta per vanne

AutoFoamia painepullosta muualle autoon jonka jälkeen katsomaan mikä on tilanne tämän aineen osalta. Hyvin vaikuttaa.

Huuhtelun jälkeen.

Yksi kuva vähän lähempää. Jäihän sinne läikkiä, mutta pesuteho yllätti kyllä positiivisesti. Tällä kertaa en antanut brushia ollenkaan jolla varmaan olisi saanut nuokin täplät pois.

Tämän verran ainetta kului. Pienoinen pettymys on riittoisuus kyllä. Purkki maksaa 6,99€ muistaakseni ja melkeen puoli pulloa menee, eli kolme kertaa voisi käyttää pihistellen. Ei nyt paha hinta, mutta varmasti saa muilla tuotteilla paremman hinta/laatu suhteen

Kuivauksen jälkeen suihkisin päälle vielä toisen heräteostokseni, eli saman puljun vannepinnoitteen. http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulk ... ite-36001/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Pumppu oli surkea, mutta muuta havaintoa ei ole. Palataan tähän mahdollisesti myöhemmin.
Mulla ei näy kuvat.
Samma här.sonikk kirjoitti:Mulla ei näy kuvat.
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Näkyykö toisilla kuvat? Mulla ei näy
Tuo vannepesuaine on ilmeisesti äskettäin tullut, kun kuukausi sitten kävin Biltemassa en tuollaista siellä nähnyt. Itselläni tuo Oksaalihappoa sisältävä aine on toiminut hyvin mutta ulkona kannattaa ruiskia niin ei käy niin henkeen.
No ei mullakaan näköjään enää duunikoneella. Korjailen tänään vielä linkit kuntoon.
edit. Enpäs mä näköjään pääsekkään enää tuohon viestiin käsiksi. Pannaan siis vaikka tähän linkkinä kun näyttää olevan tarpeettoman isoja muutenkin.
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .52.16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .52.51.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .56.15.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .07.10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .07.16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .54.24.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
edit. Enpäs mä näköjään pääsekkään enää tuohon viestiin käsiksi. Pannaan siis vaikka tähän linkkinä kun näyttää olevan tarpeettoman isoja muutenkin.
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .52.16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .52.51.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .56.15.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .07.10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .07.16.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://dl.dropbox.com/u/99055955/Biltem ... .54.24.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Viimeksi muokannut JTG, Pe Maalis 15, 2013 10:39 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Myös Sonaxin vannepesuaineessa on samanlainen suutin kuin Bilteman vastaavassa, eli ainnetta tulee paljon ja pistemäisenä suihkuna. Onkos kellään kokemusta, tuleeko nämä geelimäiset aineet mistään pullosta hyvin? Tuon menekin sais vähintäänkin puolitettua paremmalla suuttimella.
Ite huomannu kans tuon suuttimen ja käytänkin hyvin läheltä ja annan valua. Niitä noroja levitellen mikrokuidulla saa hyvin ainetta, tosiaan jos suihkuttelee koko pinnat niin ainetta menee ihan simona.Mazza kirjoitti:Myös Sonaxin vannepesuaineessa on samanlainen suutin kuin Bilteman vastaavassa, eli ainnetta tulee paljon ja pistemäisenä suihkuna. Onkos kellään kokemusta, tuleeko nämä geelimäiset aineet mistään pullosta hyvin? Tuon menekin sais vähintäänkin puolitettua paremmalla suuttimella.
Hei miten te ootte laimentanu tota diabloa sumutinpulloon jos haluaa käyttää ylläpitopesuissa? Ja miten se käyttö, ku vedän eka foamit niskaan ja huuhtelen ni laitanko sit sumutinpullosta diabloa ja annan vaikuttaa vähän aikaa ja kinnastelen perään huuhteluämpärin kanssa vai miten?
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
- Posambique
Jos ehdit foamin aikana, niin mikäs siinä. Olettaen että sulla on oma kinnas vanteille.
Itse teen niin että aloitan vanteiden pesulla. Suihkuttelen vannepesuaineet (Stjärnagloss Hjul) vanteelle kerrallaan.
Sitten Shinearaman brushilla (sellainen pensseli käytännössä ei harja) levittelen systeemit ja pesen pois.
Tämä kaikille vanteille ja sen jälkeen heitän Foamit auton pintaan.
Mutta jos tosiaan ehdit foamien aikana käydä vanteet läpi, niin kuulostaa hyvältä tekniikalta.
Itse teen niin että aloitan vanteiden pesulla. Suihkuttelen vannepesuaineet (Stjärnagloss Hjul) vanteelle kerrallaan.
Sitten Shinearaman brushilla (sellainen pensseli käytännössä ei harja) levittelen systeemit ja pesen pois.
Tämä kaikille vanteille ja sen jälkeen heitän Foamit auton pintaan.
Mutta jos tosiaan ehdit foamien aikana käydä vanteet läpi, niin kuulostaa hyvältä tekniikalta.
"Urku auki, pelti kii"
Joo on mulla oma kinnas vanteille tottakai ja brushikin löytyy. Meinasin vaan foamilla niinku ensin liottaa ne isoimmat pskat ja kivenmurut niistä vanteista ja sitte huuhtelen välissä ennenku levitän sen diablon. Mites se laimennus ja vaikutusaika, kuivaa se ei varmaankaan saa.
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08