Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Suihkepulloon puolet ipaa ja puolet akkuvettä ja sumutus suoraan pinnalle.
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Ja sitten pyyhitään pyyhkellä? Huuhdellaanko enää vedellä tms?Korhonen kirjoitti:Suihkepulloon puolet ipaa ja puolet akkuvettä ja sumutus suoraan pinnalle.
Yritin ettiä sivuilta "for dummies" juttuja mutta en oikein löytänyt. Joku jos joskus jaksaisi näistä kirjoittaa ohjeet joilla tyhmempikin onnistuu niin ois hyvä
Ei tarvitse huuhdella vedellä ellei halua/tarvi pestä kiillotusaineiden jämiä/roiskeita rakosista pois.
Eli ipan sumutat pinnalle ja sen jälkeen pyyhit pois. Se haihtuu suht nopeasti pinnalta pois, elikkä sitä mukaan pyyhit kun sumuttelet pinnalle.
Eli ipan sumutat pinnalle ja sen jälkeen pyyhit pois. Se haihtuu suht nopeasti pinnalta pois, elikkä sitä mukaan pyyhit kun sumuttelet pinnalle.
-
Kiillottaja
Moro! Kiinnostaa autojen kiillotus niin paljon, että piti rekisteröityä tänne. Olen seurannut keskusteluja kyllä vierestä. No, sitten piti jo alkaa vahoja hommaamaan mutta nyt tarvitsin hieman aloittelialle apuja.
Tuli hommattua :
Dodon Pesukinnas
Dodo Rainforest Rub 30ml -pehmeä vaha
Dodo Orange Crush -pehmeä vaha
Dodo Purple Haze pro -hybridivaha <- levitetäänkö tämä levittimellä ohuelti, jonka jälkeen pois pyyhintä ja valmis?
Dodo RedMistTropical <- Tämä levitetään vahan päälle muutama tunti vahauksen jälkeen kiillotusliinalla ohuelti? Onko tämä Clayliukkariksi sopivaa?
Dodo Born to Be Mild Shampoo - Moniko % tämä on vaha turvallinen? litra vaikka vettä niin paljonko tätä?
Valet Pro Bilberry -Kuinka moni % tämä täytyy käyttää?
Victoria Wax 3oz Concours Wax -Ilmeisesti ihan hyvää vahaa? Levitetään vahanlevityssienellä ja mikrokuituliinalla kiillotetaan pois?
Miracle Dryer 2kpl -kuivaukseen
PoorBoys BlackHole - Tämä tuli kehujen vuoksi hankittua, ei mitään käsitystä miten laitetaan ja missä vaiheessa
Clayn jälkeen ennen vahaa käsin levittämällä vaha sienellä, jonka jälkeen mikrokuituliinaa ja sitten vaha päälle? Menikö oikein?
Dodo Banana Armour 30ml
Dodo Light Fantastic -käsin kai se tämäkin leviää
Dodo Hard Candy
Dodo Juice Supernatural Shampoo -Moniko % tällä pestään ettei mene vahat mukana, liekkö tässä mitään erikoista vai muutenvain dodon hehkuttamaa?
Dodo Juice Sour Power Shampoo -ilmeisesti vahaturvallista shampoota
Chemical Guys New Look Trim Gel - sisustan osille mikä prosenttimäärä? Raakana ihan vain ulkopuolen puskurit vahalevittimellä?
Brusheri eli harja tjsp. löytyy ritiliköille ja ovien väleihin.
Chemical Guys Citrus wash & gloss -vahaturvallinen? pitääkö paikkaansa, että on hyvä clayliukaste? Sopiiko mihin kaikkeen?
Chemical Guys JetSeal 109 - mihin tätä käytetään ja miten
CarLack 68 Nano Systematic Care - Ilmeisesti juuri ennen vahausta levitettävä , kiillottaa muttei hio tai peitä? Sopii siis hyvin uuden auton pintaan?
Bilt Hamber Auto-clay medium -Riittääkö vesi liukasteeksi ?
Bilt Hamber Auto-foam -Kuinka moni % ettei mene vahat?
Bilt Hamber Cleanser-fluid, 500 ml + mikrokuituliina -Tämä pien poistoon? Onko tälle muuta käyttöä? Vie ainakin vahat.
Flexipads Pro-levitin vahalle
Flexipads White Buffing Towel -mikrokuituliina -Vahan poistoon?
Flexipads White Super Plush Drying Towel -kuivausliina
PT Foam Lance -Tämä on loistava!
PT keltainen pyöreä vaahtomuovilevitin
PT kemikaalinkestävä sumutinpää
Ultima mikrokuitulevitin
Wolf's Chemicals Deironizer - Decon Gel - Tämänkin käyttö hakusessa, Mihin tämä on tarkoitus käyttää
Mikä on noilla Dodon Shampoilla sopiva prosenttimäärä vesiseos suhteena jos pesee niillä Foamlancella ettei vahat mene? Entä kun pesee BIltHamber AutoFoamilla? Voiko Pinelinellä pestä Foamlancella ennen vahausta + pineline kinnas pesu?
ISO kiitos jos joku viitsii asiallisesti vastata, foorumia olen kyllä lukenut mutta auttaisihan tuo.
Tuli ehkä innostuttua, mutta on kesällä mukava testailla ja ajaa puhtaalla autolla
Aloitteliana kiinnostusta enemmän kuin taitoa.
Ja loppuun vielä: Suositelkaa jos jotain puuttuu niin voin tilata, ajatellut joko EliteCarCarea tai Shinearamaa. Gritquardit ja joku rengasvaha puuttuu ainakin.
Tuli hommattua :
Dodon Pesukinnas
Dodo Rainforest Rub 30ml -pehmeä vaha
Dodo Orange Crush -pehmeä vaha
Dodo Purple Haze pro -hybridivaha <- levitetäänkö tämä levittimellä ohuelti, jonka jälkeen pois pyyhintä ja valmis?
Dodo RedMistTropical <- Tämä levitetään vahan päälle muutama tunti vahauksen jälkeen kiillotusliinalla ohuelti? Onko tämä Clayliukkariksi sopivaa?
Dodo Born to Be Mild Shampoo - Moniko % tämä on vaha turvallinen? litra vaikka vettä niin paljonko tätä?
Valet Pro Bilberry -Kuinka moni % tämä täytyy käyttää?
Victoria Wax 3oz Concours Wax -Ilmeisesti ihan hyvää vahaa? Levitetään vahanlevityssienellä ja mikrokuituliinalla kiillotetaan pois?
Miracle Dryer 2kpl -kuivaukseen
PoorBoys BlackHole - Tämä tuli kehujen vuoksi hankittua, ei mitään käsitystä miten laitetaan ja missä vaiheessa
Dodo Banana Armour 30ml
Dodo Light Fantastic -käsin kai se tämäkin leviää
Dodo Hard Candy
Dodo Juice Supernatural Shampoo -Moniko % tällä pestään ettei mene vahat mukana, liekkö tässä mitään erikoista vai muutenvain dodon hehkuttamaa?
Dodo Juice Sour Power Shampoo -ilmeisesti vahaturvallista shampoota
Chemical Guys New Look Trim Gel - sisustan osille mikä prosenttimäärä? Raakana ihan vain ulkopuolen puskurit vahalevittimellä?
Brusheri eli harja tjsp. löytyy ritiliköille ja ovien väleihin.
Chemical Guys Citrus wash & gloss -vahaturvallinen? pitääkö paikkaansa, että on hyvä clayliukaste? Sopiiko mihin kaikkeen?
Chemical Guys JetSeal 109 - mihin tätä käytetään ja miten
CarLack 68 Nano Systematic Care - Ilmeisesti juuri ennen vahausta levitettävä , kiillottaa muttei hio tai peitä? Sopii siis hyvin uuden auton pintaan?
Bilt Hamber Auto-clay medium -Riittääkö vesi liukasteeksi ?
Bilt Hamber Auto-foam -Kuinka moni % ettei mene vahat?
Bilt Hamber Cleanser-fluid, 500 ml + mikrokuituliina -Tämä pien poistoon? Onko tälle muuta käyttöä? Vie ainakin vahat.
Flexipads Pro-levitin vahalle
Flexipads White Buffing Towel -mikrokuituliina -Vahan poistoon?
Flexipads White Super Plush Drying Towel -kuivausliina
PT Foam Lance -Tämä on loistava!
PT keltainen pyöreä vaahtomuovilevitin
PT kemikaalinkestävä sumutinpää
Ultima mikrokuitulevitin
Wolf's Chemicals Deironizer - Decon Gel - Tämänkin käyttö hakusessa, Mihin tämä on tarkoitus käyttää
Mikä on noilla Dodon Shampoilla sopiva prosenttimäärä vesiseos suhteena jos pesee niillä Foamlancella ettei vahat mene? Entä kun pesee BIltHamber AutoFoamilla? Voiko Pinelinellä pestä Foamlancella ennen vahausta + pineline kinnas pesu?
ISO kiitos jos joku viitsii asiallisesti vastata, foorumia olen kyllä lukenut mutta auttaisihan tuo.
Tuli ehkä innostuttua, mutta on kesällä mukava testailla ja ajaa puhtaalla autolla
Ja loppuun vielä: Suositelkaa jos jotain puuttuu niin voin tilata, ajatellut joko EliteCarCarea tai Shinearamaa. Gritquardit ja joku rengasvaha puuttuu ainakin.
Laimennussuhteista löytyy aika kattava lista laimennussuhteet topikista
Samasta topikista löytyy linkki laskuriin jolla voi laskea aineiden määrät.
Samasta topikista löytyy linkki laskuriin jolla voi laskea aineiden määrät.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Ja kaikki nuo shampoot on ns. vahaturvallisia valmistajan ilmoittamalla suhteella. Laimeammallakin pärjää kesäisin perus pölyisen auton kanssa.
Kaikkiin vahoihin josta kysyit, niin kyllä, levitys ohuesti ja sen jälkeen pois pyyhintä. Red Mistin laittaisin vasta vahauksesta seuraavan pesun yhteydessä.
Blackhole meni oikein, elikkä clayn jälkeen peittämään maalipinnassa olevia virheitä/naarmuja. Levitys ja pois pyyhintä, jonka jälkeen vahaus.
Carlack 68 ei kiillota, vaan puhdistaa. Sen jälkeen vahaus.
Kaikki nuo pesuaineet toki käyvät lancenkin kautta, mutta kyllähän se autofoam on siinä parhaiten toimiva, kun on siihen käyttöön tarkoitettu.
Decon Gel on raudan ja lentoruosteen poistoon. Eli esim. vanteista lähtee jarrupöly ja huomaat sen, kun vanne rupeaa "vuotamaan verta", elikkä aine muuttuu punaiseksi kun löytää rautaa/ruostetta.
Hieno lista ja tervetuloa foorumille
Kaikkiin vahoihin josta kysyit, niin kyllä, levitys ohuesti ja sen jälkeen pois pyyhintä. Red Mistin laittaisin vasta vahauksesta seuraavan pesun yhteydessä.
Blackhole meni oikein, elikkä clayn jälkeen peittämään maalipinnassa olevia virheitä/naarmuja. Levitys ja pois pyyhintä, jonka jälkeen vahaus.
Carlack 68 ei kiillota, vaan puhdistaa. Sen jälkeen vahaus.
Kaikki nuo pesuaineet toki käyvät lancenkin kautta, mutta kyllähän se autofoam on siinä parhaiten toimiva, kun on siihen käyttöön tarkoitettu.
Decon Gel on raudan ja lentoruosteen poistoon. Eli esim. vanteista lähtee jarrupöly ja huomaat sen, kun vanne rupeaa "vuotamaan verta", elikkä aine muuttuu punaiseksi kun löytää rautaa/ruostetta.
Hieno lista ja tervetuloa foorumille
-
Kiillottaja
Tarkennan vielä, että sama menetelmä vahoissa varmaan toimii aina? Vai onko kovavahat todellakin liian vaikeita käsin työstettäväksi?Modifier kirjoitti: Kaikkiin vahoihin josta kysyit, niin kyllä, levitys ohuesti ja sen jälkeen pois pyyhintä. Red Mistin laittaisin vasta vahauksesta seuraavan pesun yhteydessä.
Viekö Decon Gel vanteesta mukanaan GTechniqin Wheel Armourin?
Menikö tuo minun CG New Look Trim Gel -käyttö oikein? Eli raakana puskurit ulkoa ja miedompana sisäpintoja?
CG Citrus Wash- oliko siitä muuhun kuin pesuun?
CG JetSeal - Mitä tällä tehdään?
Mitä suosittelette ikkunoille?
Ja mikä on paras Clay liukaste?
Kone kai täytyy jossain vaiheessa hommailla niin ainakin vahan levitys/kiillotus helpottuu.
Kiitoksia vastanneille!
Sama menetelmä vahoille ja kovemmat vahat on periaatteessa vaan helpompia, kun ei tule laitettua niin helposti liikaa.Kiillottaja kirjoitti:Tarkennan vielä, että sama menetelmä vahoissa varmaan toimii aina? Vai onko kovavahat todellakin liian vaikeita käsin työstettäväksi?Modifier kirjoitti: Kaikkiin vahoihin josta kysyit, niin kyllä, levitys ohuesti ja sen jälkeen pois pyyhintä. Red Mistin laittaisin vasta vahauksesta seuraavan pesun yhteydessä.
Viekö Decon Gel vanteesta mukanaan GTechniqin Wheel Armourin?
Menikö tuo minun CG New Look Trim Gel -käyttö oikein? Eli raakana puskurit ulkoa ja miedompana sisäpintoja?
CG Citrus Wash- oliko siitä muuhun kuin pesuun?
CG JetSeal - Mitä tällä tehdään?
Mitä suosittelette ikkunoille?
Ja mikä on paras Clay liukaste?
Kone kai täytyy jossain vaiheessa hommailla niin ainakin vahan levitys/kiillotus helpottuu.
Kiitoksia vastanneille!
GTechniqistä ei ole omaa kokemusta, mutta tuskin ottaa nokkiinsa muutamasta kerrasta. Säännöllisiin pesuihin vanteille riittää kyllä miedompikin aine kuin tuo Decon Gel.
New Look Trimistä voi joku sitä käyttänyt kommentoida.
Kaikkia normaali shampoita voi kyllä käyttää claybar liukkarina, kun niitä lantraa veteen.
JetSeal on sealant, elikkä kesto on yleensä hieman parempi kuin ns. luonnonvahoilla.
Ei taida olla parasta Clay liukastetta. Osa käyttää pesuaine liuosta ja itse esim. käytän Dodo Juicen Born Slippyä.
-
Kiillottaja
Nyt en vielä aivan ymmärtänyt, onko nuo sealantit mm. CarLack68 NSC , Jetseal109 ja Dodo RedMistTropical aineita jotka levitetään ennen vahausta. Dodo vain vahauksen jälkeen noista?Modifier kirjoitti:Kiillottaja kirjoitti:Sama menetelmä vahoille ja kovemmat vahat on periaatteessa vaan helpompia, kun ei tule laitettua niin helposti liikaa.Modifier kirjoitti: Kaikkiin vahoihin josta kysyit, niin kyllä, levitys ohuesti ja sen jälkeen pois pyyhintä. Red Mistin laittaisin vasta vahauksesta seuraavan pesun yhteydessä.
GTechniqistä ei ole omaa kokemusta, mutta tuskin ottaa nokkiinsa muutamasta kerrasta. Säännöllisiin pesuihin vanteille riittää kyllä miedompikin aine kuin tuo Decon Gel.
New Look Trimistä voi joku sitä käyttänyt kommentoida.
Kaikkia normaali shampoita voi kyllä käyttää claybar liukkarina, kun niitä lantraa veteen.
JetSeal on sealant, elikkä kesto on yleensä hieman parempi kuin ns. luonnonvahoilla.
Ei taida olla parasta Clay liukastetta. Osa käyttää pesuaine liuosta ja itse esim. käytän Dodo Juicen Born Slippyä.
Ensin CarLack NSC tai/ja Jetseal, jonka jälkeen Poorboys Blackhole, jonka jälkeen vaha? Sitten kun on kulunut vuorokausi tai pessyt auton uudelleen shampoolla ja kuivaa auton, levitetään RedMistTropical?
Taitaa mennä jo offtopiciksi, mutta siis Foamlance BH AF > kintaalla pineline> kuivaus mikrokuidulla> savestus> huuhtelu vedellä (haittaako jos shampoolla pesee tulevaan vahaan) > CarLack tai Jetseal > BlackHole > Vahaa muutama ohut kerros, pois pyyhintä/kiillottaminen mikrokuidulla > puskureihin CG NewLookkia > RedMistTropical ? Menikö oikein.
!
Suositelkaa hyviä/parasta wetlook vahaa.
Lisään vielä : Kun auton on kerran hyvin käsitellyt ja pessyt, niin voiko kesällä pesujen yhteydessä vahailla uudelleen, vai onko savestus ja vanhan vahan poisto tehtävä aina uudelleen?
RMT on QD, ei sealantti.Kiillottaja kirjoitti:
Nyt en vielä aivan ymmärtänyt, onko nuo sealantit mm. CarLack68 NSC , Jetseal109 ja Dodo RedMistTropical aineita jotka levitetään ennen vahausta. Dodo vain vahauksen jälkeen noista?
Ensin CarLack NSC tai/ja Jetseal, jonka jälkeen Poorboys Blackhole, jonka jälkeen vaha? Sitten kun on kulunut vuorokausi tai pessyt auton uudelleen shampoolla ja kuivaa auton, levitetään RedMistTropical?
Taitaa mennä jo offtopiciksi, mutta siis Foamlance BH AF > kintaalla pineline> kuivaus mikrokuidulla> savestus> huuhtelu vedellä (haittaako jos shampoolla pesee tulevaan vahaan) > CarLack tai Jetseal > BlackHole > Vahaa muutama ohut kerros, pois pyyhintä/kiillottaminen mikrokuidulla > puskureihin CG NewLookkia > RedMistTropical ? Menikö oikein.
!
Suositelkaa hyviä/parasta wetlook vahaa.
Lisään vielä : Kun auton on kerran hyvin käsitellyt ja pessyt, niin voiko kesällä pesujen yhteydessä vahailla uudelleen, vai onko savestus ja vanhan vahan poisto tehtävä aina uudelleen?
Sealantti on synteettinen vaha, eli ei ole käytetty carnaubaa.
Käsittelyjärjestys voisi olla (mikäli haluaa kaikkea laittaa sekaisin)
Glaze ( PB Black Hole) -> joko synteettinen tai luonnonvaha. Annat näin olla viikon ja sitten vetäsee päälle RMT QD:n.
Synteettisen vahan päälle voit pistää QD:n aiemmin.
Itse olen hopeanbeigessä autossa parhaan wetlookin saanut ihan kunnon pohjat tekemällä, päälle Collinite 915 ja joka toinen pesu RMT. Ei pysy vesi pinnalla ja näyttää hyvältä.
Kun auton olet kerran käsitellyt, voit kerrostaa vahaa levittämällä sitä jälkikäteen. Tässä en itse vaan näe hyötyä, esim yllämainitun colliniten kesto itseäni tyydyttävvässä kunnossa on 3-6kk. RMT käsittely sitten joka toisen pesun yhteydessä.
Nämä ovat vain meikäläisen mielipiteitä, varmasti eroavaisuuksiakin löytyy. Tyylejä on yhtä monta kuin tekijöitä.
Hienon setin olet kerännyt, mutta todella moni tuote menee "päällekkäin", eli niitä ei voida (=ole mitään järkeä) samaan aikaan käyttää..
RedMist lienee enempi QD kun RMT, RMT taas enempi sealant tyyppinen kun QD.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Pitäisi muutama 1-4 vuotias käyttöauto vahailla, jotka ovat aiemmin saaneet päälleen lähinnä Korrekia/tms mitä on marketista löytynyt. Olisiko esimerkiksi White Diamond glaze + Collinite 915 (tai 476s) hyvä combo, vai kannattaisiko harkita jotakin muuta ainetta/aineita? Kaikki autot on sävyltään vaaleita. Clay'llä tuskin jaksan alkaa näitä kaikkia hinkkaamaan, vai onko se aivan välttämätöntä(?)
Mikäli pohjia ei kunnosteta mitenkään vaan halutaan muuten näyttävä tulos, niin autobalmia suosittelen. 50:50-kuvissa näkyy jälkeä. Itse en kyseistä tököttiä ole koskaan kokeillut kuitenkaan.anttil kirjoitti:Pitäisi muutama 1-4 vuotias käyttöauto vahailla, jotka ovat aiemmin saaneet päälleen lähinnä Korrekia/tms mitä on marketista löytynyt. Olisiko esimerkiksi White Diamond glaze + Collinite 915 (tai 476s) hyvä combo, vai kannattaisiko harkita jotakin muuta ainetta/aineita? Kaikki autot on sävyltään vaaleita. Clay'llä tuskin jaksan alkaa näitä kaikkia hinkkaamaan, vai onko se aivan välttämätöntä(?)
clay ei ole välttämätön, mutta kunnon pesu ja raudan+pien poisto olisi suositeltavaa.
Kiitos vastauksesta! Tarkoituksena on lähinnä on korvata tuo aiemmin käytetty markettivaha jollakin kestävyydeltään ja lopputulokseltaan paremmalla aineella, kuitenkaan lisäämättä työvaiheita tai työn määrää merkittävästi.Jolli kirjoitti: Mikäli pohjia ei kunnosteta mitenkään vaan halutaan muuten näyttävä tulos, niin autobalmia suosittelen. 50:50-kuvissa näkyy jälkeä. Itse en kyseistä tököttiä ole koskaan kokeillut kuitenkaan.
clay ei ole välttämätön, mutta kunnon pesu ja raudan+pien poisto olisi suositeltavaa.
Tämä varmaan kävisi suositeltuun raudan+pien poistamiseen, vai kannattaako olla 2 eri ainetta siihen(kin)?
Ihan oppimismielessä kysyn, että miksi? Olen ymmärtänyt, että RMT on samaa kamaa kuin RM, ainoana erona se, että RMT:stä puuttuu ne liuottimet joita RM:ssä on -> RMT säilyisi pinnalla "työstettävänä" pidempään eikä kuivuisi pinnalle niin nopeasti kuin RM. Liuottimet lienevät mahdollisesti hiukan risky business alla olevalle vahapinnalle, mutta siis muilta osin samat aineet ja sama tulos?Dani kirjoitti:RedMist lienee enempi QD kun RMT, RMT taas enempi sealant tyyppinen kun QD.
(RM:ää en ole koskaan käyttänyt, mutta RMT:tä juuri laittelin oven väleihin ja laseihin. Omaan makuun hiukan nopeampi kuivumisaika voisi olla parempi, joten taidan mielenkiinnosta kokeilla seuraavaksi RM:ää kunhan tämä pullo loppuu. Siksi kiinnostaa, jos toinen tosiaan onkin enemmän QD ja toinen enemmän sealant.)
Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Itse pidän kanssa aidosta alkuperäisestä red mististä. Rmt lähti kokeilun jälkeen heti myyntiin... RM kesto, liukkaus ja beading imo parempia. Ja levitys helppo, pari suihkausta paneeliin ja Eurowin sinisellä yli, liinan kääntö ja loppupyyhkäisy pari kertaa.
Wannabe-OCD
Dani ainakin Dom just uusissa tuotejulkistuksissa viittas RedMistiä Spray Sealantiksi:
Dom@DodoJuice kirjoitti:SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ. This is a spray sealant or 'protection
detailer', like Red Mist - but it's WATER based, so there's no solvent to
attack fresh wax layers and it's a high-performance acrylic rather than a
traditional tech polymer. Whilst Red Mist was giving about 4-6 weeks
durability/longevity, the longevity of this can be measured in months. we
reckon it is far closer to a normal liquid sealant, and offers perhaps 3-4
MONTHS of durability, maybe more. It won't beat Supernatural Hybrid, but for
a quick spray product it does amazingly well. Given the non-interference and
relatively low price and this should be a great product for those wishing to
apply a sealant layer to bodywork, trim or wheels (it suits almost all
surfaces) or for those wishing to add an interim 'top up' layer of
protection to their waxed/sealed vehicle. Priced at 12.95 GBP RRP for 250ml
and 22.95 GBP RRP for 500ml.
Vain YKSI LSP!
Joo eli meni ajatukset siis ristiin
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Kiillottaja
Mitkä näistä toimii keskenään, CarLack68 NSC, PB BlackHole, Collinite 476c, CG Jetseal109. Ensin NSC->BlackHole->476s, tai NSC->Jetseal. ( Välissä PB-WhiteDiamond) Toimiiko näin? Kyseessä tumma ja vaalea auto. Vieläkö Jetsealin päälle voi lisätä vahan?
Mulla ei ole mitään kokemuksia Collista tai CarLack:n tuotteista, mutta tästä päätellen CarLack NSC ja Colli toimii yhdessä.Kiillottaja kirjoitti:Mitkä näistä toimii keskenään, CarLack68 NSC, PB BlackHole, Collinite 476c, CG Jetseal109. Ensin NSC->BlackHole->476s, tai NSC->Jetseal. ( Välissä PB-WhiteDiamond) Toimiiko näin? Kyseessä tumma ja vaalea auto. Vieläkö Jetsealin päälle voi lisätä vahan?
Jetsealin alle en menisi mitään tunkemaan. Käsittääkseni noissa Sealanteissa kuitenkin on liukkareita jotka poistaisivat levittäessä Glazen pinnalta.
Sealantin päälle voi laittaa vahan. Kuitenkin moni on sitä mieltä, että vain yksi LSP.
Mitäs myllytysaineita voisitte suositella kun ois pari autoa jotka tarttis myllyttää, toinen on tummansininen ja toinen on metallihohtosininen.
Ei ole väliä onko tilaustavaraa vai ei, molemmissa autoissa on paljon just lumiharja yms naarmuja. Mielellään täydellinen setti, eli naarmunpoistoon aine + laikka ja viimeistelyyn aine + laikka. On tullut käytettyä 3m sekä menzernan tuotteita, mutta ei tarvitse olla kumpaakaan aiemmista käyttämistäni merkeistä.
Hinta / laatusuhde saisi myös olla hyvä.
Ei ole väliä onko tilaustavaraa vai ei, molemmissa autoissa on paljon just lumiharja yms naarmuja. Mielellään täydellinen setti, eli naarmunpoistoon aine + laikka ja viimeistelyyn aine + laikka. On tullut käytettyä 3m sekä menzernan tuotteita, mutta ei tarvitse olla kumpaakaan aiemmista käyttämistäni merkeistä.
Hinta / laatusuhde saisi myös olla hyvä.
Autojen merkit, mallit ja iät kun vielä lisäät, niin avautuu vastajille paremmin... sekä käytössä oleva kiillotuskone..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
-
Kiillottaja
Kiitos neuvoista.Viltsu kirjoitti:Mulla ei ole mitään kokemuksia Collista tai CarLack:n tuotteista, mutta tästä päätellen CarLack NSC ja Colli toimii yhdessä.
Jetsealin alle en menisi mitään tunkemaan. Käsittääkseni noissa Sealanteissa kuitenkin on liukkareita jotka poistaisivat levittäessä Glazen pinnalta.
Sealantin päälle voi laittaa vahan. Kuitenkin moni on sitä mieltä, että vain yksi LSP.
Pitääkö uudet mikrokuituliinat pestä 40asteessa ilman huuhteluainetta?
Ei siitä haittaa ole. Pesuaineena itse käytän Erisania. Pesun jälkeen ravistelua liinoille jotta aukeavat ja sitten vaan kuivumaan.Kiillottaja kirjoitti:Kiitos neuvoista.Viltsu kirjoitti:Mulla ei ole mitään kokemuksia Collista tai CarLack:n tuotteista, mutta tästä päätellen CarLack NSC ja Colli toimii yhdessä.
Ei missään nimessä huuhteluainetta! Huuhteluaine heikentää liinan ominaisuuksia.Jolli kirjoitti:Ei siitä haittaa ole. Pesuaineena itse käytän Erisania. Pesun jälkeen ravistelua liinoille jotta aukeavat ja sitten vaan kuivumaan.Kiillottaja kirjoitti:Kiitos neuvoista.Viltsu kirjoitti:Mulla ei ole mitään kokemuksia Collista tai CarLack:n tuotteista, mutta tästä päätellen CarLack NSC ja Colli toimii yhdessä.