Wolfien MB300D -88 "Dietrich" VAROITUS! Paljon kuvia!

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Wolfie

Re: Wolfien MB300D -88 "Dietrich" VAROITUS! Paljon kuvia!

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Maalis 05, 2012 9:24 pm

Tuomas kirjoitti:Jotenkin kyllä todella mielenkiintoinen tuote tuo BW. En oikein tiedä mikä minua siinä kiehtoo, mutta tuntuu siltä, et pakko saada ensi kesäksi. Sitten joutuisi kyllä rikkomaan mun "vanha purkki loppuun ennen uutta"-periaatetta :lol:
Voin sanoa että näin kolmen neljän auton perusteella, kivaa tököttiä. Ja tuon oman kanssa kokeiltuna, ei ollenkaan niin kranttua pohjille kuin mitä isot pojat britanniassa pelottelee ;) Plus että aivan tajuttoman helppo kiillottaa levityksen jälkeen. Eka purkki kestää helposti kymmenen autoa ja kun sen oppii niin kaks kolmekymmentä autoa purkista ei liene mahdottomuus. Plus että sitä saa Projectechiltä :lol: Kestosta ei vielä hajua, mutta näyttää lupaavalta. Jos koko talven kestää niin tuosta tulee mun suosikki LSP.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Maalis 18, 2012 8:26 pm

Heitellääs tännekkin tarinaa.

Eli viime torstaina tuli pestyä lintta. Foami kun alkaa olla finaalissa niin piti säveltää. Pulloon eksyikin noin 0.5dl AutoFoamia, loraus AutoWashia, purkin pohjalta loraus SurfexHD:ta ja noin 6dl Big Orangea. Näillä eväin vaahdot pintaan pariin kertaan, noin 15min vaikutusaikaa, huuhtelu, kintaalla perään AutoWashilla. Ovienvälit Big Orangella ja höyrypesurilla.
Kuivaukseen testasin Parksiden märkä/kuivaimurin puhallustoiminta ja olihan se kiitettävän tehokas kuivausmetodi :)

Edelleenkään ei mitään merkkejä BodyWrapin antautumisesta. Kertaakaan ei siis ole pesty nanotuotteilla tähänmennessä. Ja muutenkin pesty laiskasti :oops: Mutta kuitenkin. Hyvin rokkaa.

Ja niitä kuvia sitten. Pesun jälkeen ajettu ~8km duuniin ja otettu nämä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana aamuna oli töihinlähtiessä mukava pieni yllätys, aamukastetta :yahoo:
Kuva

Kuva

Kuva

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Huhti 19, 2012 7:28 pm

Mikäs tilanne täällä bodywrapin suhteen?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Huhti 19, 2012 8:10 pm

powermitsu kirjoitti:Mikäs tilanne täällä bodywrapin suhteen?
Tuu miittiin ni katotaan. Ei ole pesty tän jälkeen, joten luvassa on todennäkösesti miitin paskasin pesukinnaslaisen auto :lol:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Touko 10, 2012 7:14 pm

Tuli sitten peuhattua tallilla Dietrichin parissa. Pari kuukautta sitten hajosi kuskin ovesta ikkunanostin. Käpy alkoi palamaan kun körssiä pössyttelen tuolla sisällä tasan kokoajan ja joutui repsikan ikkunaa pitämään auki kun kuskin fönsteri ei fungeerannut :?
(suomennos: käpy palaa = hermot menee, körssi = tupakka, pössytellä = polttaa, repsikka = apukuski, fönsteri = ikkuna, fungeerata = toimia :roll: )
Tänään sitten reipastuin ja vaihdoin koko ikkunanostimen. Homman valmistuttua onnistuneesti päätin palkita itseni ja Dietrichin pitkästä aikaa kunnon pesulla.
Pariin kertaan siis foamit niskaan, brushilla listat, rakoset, vanteet jne, huuhtelu, auto-washilla ja kintaalla pariin kertaan koko auto ympäri, huuhtelu. Homma valmis. Ei jaksanut kuivata, olis tullut liian hyvä muuten :lol:
Piti sitten räpsiä vähän päivityksiä miten tämä hutiloiden, ei-millekään-pohjille, vanhan vahakerroksen päälle heitetty Wolfsin BodyWrap toimii.
Ja noh... Toimiihan se :P

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Enää ei helmeile niin tiukasti kuin tuoreena, joissain paikoissa ei helmeile laisinkaan, mutta suojaa on. Ei paha mun mielestä tällain täysin käyttöohjeiden vastaisesti tehdylle pinnalle :lol:
Tähän väliin vois käyttää Wolfsin nano-QD:ta jos sitä olis, tai vetästä tuoreen kerroksen. Mutta nyt en sitä tee vaan jatkan samalla pinnalla ja seurataan kestoa.

Pienenä lisäboonuksena jaksoin vihdoin ja viimein vaihtaa kulahtaneiden kirkkaiden vilkkujen tilalla Porkkana-vilkut :yahoo: Parani omaan silmään ulkonäkö huomattavasti.

Kuva

Kuva

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » To Touko 10, 2012 10:18 pm

Toi Body Wrap on kyllä todella vakuuttavasti toiminut, näyttäis olevan paras aine auton pinnalle kun pysyy noinkin hyvin vaikka alla on vanha vaha. Toimii paljon paremmin kuin nämä kestopinnoitteet jotka vaativat täydellisen pinnan ja monta päivää kuivattelua ja silti.. joo no en sano.. :oops:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Touko 10, 2012 10:27 pm

Kyllä mä olen ainakin ollut tyytyväinen. Ainakin helppo käyttää jos ei muuta.
Opticoattiin on kehittynyt jonkinmoinen epäluulo, sitä kun on vähän itse kukakin onnistunut ja epäonnistunut laittamaan pintaan.
Cquartz taas on vielä hyvin vähän käytetty, mutta siinä kiinnostaa naarmunkesto. Tosin Wolf's on myös kehittämässä naarmunkestävää pinnoitetta...

Joten eipä tässä nyt oikein tiedä sitten, ainakin tuon putelin käytän loppuun joka nyt tallilla majailee. Molemmat kaksi autoa jotka tähänmennessä on tehty ns oikein eli kunnon pohjilla, puhtaalle pinnalle jne niin ovat molemmat vielä täysissä voimissa. Ei voi pahaa sanoa ainakaan vielä. Helppokäyttöinen tämä on, mutta en osaa verrata muihin kun en ole mitään muuta "Pinnoitetta" käyttänyt vielä.

Tosin pitää vielä tähän väliin sanoa että alkutalvesta rullaattiin tallista ulos yksi perus sininen nissan primera jonka pikaisesti kävin 1-step kiillotuksena läpi ja hieroin pintaan kaksi kerrosta Collin 915:sta, tämäkin hylkii yhä edelleen koko talven jälkeen vettä ja likaa kuin juuri vahattuna... Joten jos hommat vaan tekee oikein niin kyllä ne vahatkin kestää :)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Touko 11, 2012 2:10 pm

Hyvältä vaikuttaa, olen harkitsemassa tätä omaan työkalupakkiin. Mutta mitä tulee pohjan "huonouteen" niin varmasti huonompi olisi vaikka tehdä pohjat SRP:llä kuin mitä nyt olet tehnyt? Luulis että sillä tavoin siellä on enemmän sitä ylimäärästä paskaa vaikuttamassa. Nyt voi esim olla että sulla oli valtaosa pinnoista riittävän puhtaita, sitten ne paikat mistä toi nyt ekana pettää niin niissä oli enemmän jotain tavaraa alla?

Viittikkö ottaa videoo onko minkään näköstä sheetingiä letkun /pesurin alla tuolla laitteella? Suht vakuuttunut olen tästä tuoteesta jos sen kuitenkin pitäisi hakata tavanomaiset vahat.

PS. Onkos sitä primeraa pesty pahemmin ;) Naapurinkin autossa pysyi yllättävän hyvin mun vahaamana kun ei pesty muuta ku lumiharjalla talven aikana.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Touko 11, 2012 4:22 pm

powermitsu kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa, olen harkitsemassa tätä omaan työkalupakkiin. Mutta mitä tulee pohjan "huonouteen" niin varmasti huonompi olisi vaikka tehdä pohjat SRP:llä kuin mitä nyt olet tehnyt? Luulis että sillä tavoin siellä on enemmän sitä ylimäärästä paskaa vaikuttamassa. Nyt voi esim olla että sulla oli valtaosa pinnoista riittävän puhtaita, sitten ne paikat mistä toi nyt ekana pettää niin niissä oli enemmän jotain tavaraa alla?

Viittikkö ottaa videoo onko minkään näköstä sheetingiä letkun /pesurin alla tuolla laitteella? Suht vakuuttunut olen tästä tuoteesta jos sen kuitenkin pitäisi hakata tavanomaiset vahat.

PS. Onkos sitä primeraa pesty pahemmin ;) Naapurinkin autossa pysyi yllättävän hyvin mun vahaamana kun ei pesty muuta ku lumiharjalla talven aikana.
Mä en tiedä miten SRP vaikuttais tän kestävyyteen. Tuskin mitenkään mainittavasti kun ei SRP tunnu vaikuttavan muihinkaan. Mutta uskoisin silti että paras kesto tulee täysin puhtaasta pinnasta.
Ja mitä noihin mun pohjiin tulee niin ei ne ihan mahottoman puhtaat ollut. Kerran pesu foamilla, kerran kintaalla ja alunperin sen piti jäädä siihen, mutta kun aikaa oli niin huvikseni vetelin vielä BW:t pintaan. Toki jos olisin ajatellut alusta lähtien niin tekeväni niin olisin pessyt tarkemmin tai pariin kertaan jopa kintaalla. Nyt varmasti alle jäi jotain likaa sinne tänne ja tuonne, mutta silti tuntuu toimivan. Nuokin nuo kohdat jotka nyt näyttävät hylkivän huonosti tai ei ollenkaan, niin voi hyvinkin olla etten ole pessyt tarpeeksi hyvin. Sen olen huomannut jo aiemmin että sinnepäin pestynä tuo BW ei hylji nätisti, mutta seuraavalla kerralla kun pesee ja kunnolla niin hylkii taas kuin ei mitään. Joten vähän jännä aine kyllä sinänsä :)
Myöskin jotkut pesuaineet tuntuis saavan tuon tukkoon toisinaan, sen huomaa jos esim pesee BigOrangella niin ei helmeile ei sitten millään vaikka kuinka huuhtelis, mutta Auto-Washilla pestynä helmeilee kivasti.

Videota voin yrittää muistaa ottaa seuraavan kerran kun tuota huussia pesen, eli ehkä elokuussa :lol:

Ja ei, sehän siinä primerassa justiinsa onkin kun sitä ei pesty kertaakaan talven aikana. Lähti meinaan komian puhtaaksi ihan vaan huuhtelemalla, alareunoista lähti vimosetkin pinttyneet liat kun näytti vähän sientä ;)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Touko 11, 2012 9:45 pm

Taitaa olla tosiaan hyvä aine. Nyt vähän harmittaa, kun en malttanut audiin tuota laittaa. Ois ollu Jannella kokeilu pullo ja ois voinu testata tuon aineen. Mutta mersu oli niin houkuttava ja hommaa oli paljon niin ajattelin jättää omat räpellykset tekemättä. :D Tänään näytin Audille Flexiä ja sonuksen 3:sta kera punaisen Flexipadin ja heitin Collinite 476S päälle ni kehtaa ens viikolla töihin ajella. :buffer:

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Touko 11, 2012 9:58 pm

hyvinhän tuo tuntuu toimivan vanhan pinnan päällekin.. olikos sulla tuota BW:tä vielä paljonkin jäljellä?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Touko 11, 2012 10:05 pm

Juha U kirjoitti:Taitaa olla tosiaan hyvä aine. Nyt vähän harmittaa, kun en malttanut audiin tuota laittaa. Ois ollu Jannella kokeilu pullo ja ois voinu testata tuon aineen. Mutta mersu oli niin houkuttava ja hommaa oli paljon niin ajattelin jättää omat räpellykset tekemättä. :D Tänään näytin Audille Flexiä ja sonuksen 3:sta kera punaisen Flexipadin ja heitin Collinite 476S päälle ni kehtaa ens viikolla töihin ajella. :buffer:
Ens kerralla sitten. Laitetaan diudi oikein vimosen päälle :) Tai otetaan joku sopiva vkoloppu ja painetaan yks pitkä päivä kahestaan ni saadaan ainakin 1-step kiillotus tehtyä ja pinnotteet pintaan?
maaco kirjoitti:hyvinhän tuo tuntuu toimivan vanhan pinnan päällekin.. olikos sulla tuota BW:tä vielä paljonkin jäljellä?
On sitä sen verti että pari kolme neljä autoa ainaskin pitäis saada tehtyä helposti.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Touko 11, 2012 11:55 pm

Joo ens kerta on ihan hyvä. Saadaan vähän viettää kesälomaa(ei me kyl malteta) kiillotuksista ja syksymmällä, jos miittiä järjestelette niin katsellaan vaikka sitten. Ei tässä mitään hätää sen puoleen ole, kyllä auto nyt kiiltää ja vahatkin on pinnassa. Mielelläni minä sinnepäin tulen :thumb:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Kesä 09, 2012 10:13 am

Justiinsa taas tallilla neppailemassa. Dietrich sai osakseen esipesun 50/50 Auto-foam / SurfexHD, kinnaspesun Auto-washilla, konehuone ja ovienvälit 1:10 SurfexHDlla. Nyt on mekkeri abaut kuiva.

Kyllä tuo BodyWrap näyttäis vielä suojaavan. Edellisellä pesukerralla havaittu beadingin puute on vähän vähäisempi eli viimeksi jäi pinta vielä likaiseksi tai BodyWrappi käi tukkoon pesuaineista. Sen olen huomannut jo monesti että tuo BW on herkkä jäämään tukkoon jos ei huuhtele todella huolellisesti. Yleensä jos vaan millään jaksaa niin kaksi tai kolme huolellista huuhtelua tarttee tehdä ennenkuin beading toimii taas kunnolla. Nytkin vasta toisen huuhtelun jälkeen alkoi hylkimään.

Suojaa siis on paikoitellen, mutta on se joistain paikoista pettänytkin jo. Lähinnä helmoista ja takakaarista. Konepelti ja katto hylkii ehkä parhaiten.

Nyt kuitenkin alkaa omaa silmää häiritsemään ja seuraavaksi kokeilenkin miten kivasti Colli915 levittyy tuohon kaiken päälle :p Joten ei muuta kuin tuumasta toimeen. Myöhemmin lisää.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Elo 17, 2012 4:36 pm

Tämän vehkeen taival tässä taloudessa päättyi tänään :(
Lähti Lintta vieraan matkaan vissiin Raaseporin suuntaan. Mutta tilalle tuli jotain muuta josta tarinaa tulee myöhemmin ;)

Tero

Re: Wolfien MB300D -88

Viesti Kirjoittaja Tero » Pe Elo 17, 2012 5:04 pm

Wolfie kirjoitti: Mutta tilalle tuli jotain muuta josta tarinaa tulee myöhemmin ;)
Upeeta, 123 T-malli onkin klassisempi.... Äkkiä esittelyä!

Parempaa kuvaa vaan kuin tässä :lol:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Elo 17, 2012 5:15 pm

Sen verran paljastan ettei mersuun vaihtunut vielä... Mutta vaihtoprosessi jatkunee vielä tulevaisuudessa :lol:

Vastaa Viestiin