Vois näistä letkuista / letkukeloista tehdä uuden topicin. Olen itse mobiilin päässä, joten en pääse sitä vielä tekemään.
Letkut
Re: Painepesurit
En ole kyllä vielä saanut sitä kaatumaan. Letku rullaa herkästi. Ne vihreät letkut on mallia peräahterista mun mielestä. Gardenan letku, mikä ei mene kierteelle on joka euron arvoinen. Ja siinä on vaatimaton takuu, 15-20v myös 
Vois näistä letkuista / letkukeloista tehdä uuden topicin. Olen itse mobiilin päässä, joten en pääse sitä vielä tekemään.
Letkut
Kuten Teemun toive toisessa topicissa oli (mistä ylläoleva viesti siirretty), niin perustetaan näistä oma topiccinsa. Näitä ei tarvii erotella tuotteittain 
Painepesurit -topicissa Teemu sanoi käyttävän Gardenan letkukelaa ja kysyin:
Painepesurit -topicissa Teemu sanoi käyttävän Gardenan letkukelaa ja kysyin:
Urran kirjoitti:OT: Teemu mites toi letkukela, kaatuileeks se? Ostin just uuden letkun kun noi vihreet rupee v*tuttamaan mut en löytäny mieleistäni letkukelaa. Vaimo oli sitä mieltä ettei se lippivanne autotallista tule talon seinään, eli siitä täytyy tehdä autotallin letkukela
Vain YKSI LSP!
Re: Painepesurit
^^No on. Mut kyl ne vaimon kukkien kasteluun kelpaaTKe_ kirjoitti:En ole kyllä vielä saanut sitä kaatumaan. Letku rullaa herkästi. Ne vihreät letkut on mallia peräahterista mun mielestä. Gardenan letku, mikä ei mene kierteelle on joka euron arvoinen. Ja siinä on vaatimaton takuu, 15-20v myös
Siihen pitäs Kela tosiaan hommaa mut ite ainakin inhoon mutsilla sen Bosch kelaa (hyvin paljon muistuttaa tota sun Gardenaa) kun jo erehdyt kierrettä poistessa (ns. heilautat letkua sivuttain voimallisesti) unohtamaan sen niin sehän kaatuu s**tana heti.
Vain YKSI LSP!
Re: Letkut
Gardenalta löytyy myös sellaisia kärryjä, missä on isot pyörät ja muutenkin on tosi tukeva laitos. Tosin jos en väärin muista niin pelkän letkukärryn hinta on yli sata eskoo 
Miten olis sellanen letkuautomaatti seinään, Turun sanomien kannessa on just AD:n mainos 20m 59e, 30m 79e itsellä ollut tollainen hallilla jo neljä vuotta käytössä ja hyvin on kestänyt.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Ihan parasta olis saada paineletku automaattikelalle, esim 20m. Pesuri seinällä tai seinän taakse telineelle.
Eli ainoa asia mitä tarvis tehdä olis painaa ON nappia pesurissa ja ruuvata vesi päälle. Taitaa vaan olla aika kalliita sellaset kelat.
Sitten vaan pesemään, ai että ku olis siistiä..
Eli ainoa asia mitä tarvis tehdä olis painaa ON nappia pesurissa ja ruuvata vesi päälle. Taitaa vaan olla aika kalliita sellaset kelat.
Sitten vaan pesemään, ai että ku olis siistiä..
Vihreä puutarhaletku jossa näkyy verkko, kuten kuvassa, ei ole kestävä jos on lämmintä vettä/painetta.
Lämmin vesi pehmentää letkua ja sitten jossain vaiheessa siihen tulee reikä.

Vihreän letkun tilalle hankittiin tätä:

Ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin. Katsotaan tilanne uudelleen muutaman vuoden päästä.
Kelakärryn kanssa 49€ Bauhaussissa. Ilman kelaa 13€(?).
Gardenan muoviliittimet ovat käteviä käyttää ja aika monessa pesurissa on nykyään vastaavat muoviliittimet

Aikaa myöten kuitenkin tästä naaraskappaleesta kuluu sisuskalut ja sitten vedenpaine aiheuttaa sen että liitin irtoaa vastakappaleestaan.
Itse olen käyttänyt nykyään Gardenan puutarhapistoolia huuhteluun

Tällä saa aikaan 4 erilaista suihkua mutta yleensä tulee käytettyä sitä suihkunomaista josta tuntuu tulevan eniten vettä läpi...
Lämmin vesi pehmentää letkua ja sitten jossain vaiheessa siihen tulee reikä.

Vihreän letkun tilalle hankittiin tätä:

Ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin. Katsotaan tilanne uudelleen muutaman vuoden päästä.
Kelakärryn kanssa 49€ Bauhaussissa. Ilman kelaa 13€(?).
Gardenan muoviliittimet ovat käteviä käyttää ja aika monessa pesurissa on nykyään vastaavat muoviliittimet

Aikaa myöten kuitenkin tästä naaraskappaleesta kuluu sisuskalut ja sitten vedenpaine aiheuttaa sen että liitin irtoaa vastakappaleestaan.
Itse olen käyttänyt nykyään Gardenan puutarhapistoolia huuhteluun

Tällä saa aikaan 4 erilaista suihkua mutta yleensä tulee käytettyä sitä suihkunomaista josta tuntuu tulevan eniten vettä läpi...
sellainen vanhempi mallinen Gardenan kela ollut meillä jo monta vuotta. Laitoin siihen keltaisen hydrauliikka liikkeestä ostetun (kalliin ja kiertymättömän letkun) vuosia sitten ja sen jälkeen on vihreät letkut olleet varastossa. Oman kelani mukana tuli täys oranssi ja hyvä letku mutta tuo keltainen on 5m pitempi ja vielä parempi. Kelan ostin honkkarista, jossa oli letku, pistooli ja liittimet molempiin päihin. 49 e silloin maksoi. Täytyisi se jalka lukita jollain konstilla, koska se on taittuva ja letkua kelalta vetäessä helposti kaatuu. Itse en käytä muita, kuin Gardenan liittimiä, koska ne halvat ei kestä kovin pitkään auringon vaikutusta vaan hajoilevat.
Mie olen ostanu kaikki vesitarvikkeet Hazellockia, tuntuisi kanssa olevan kohtuullisen lujaa tekoa. Letku vain on joku ikivanha malli joka kiertyy kyllä mutta ei tee niin jyrkkää mutkaa että taittuisi umpeen.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
^Mullakin on yks liitin. Mut ite tykkäsin Gardenasta enemmän. Hozelockin kun kiristää niin melkeen väkisin "hyppää" hampaan kun kiristää. Eli ei saa niin tiukaks. Mulla on myös yks metallirunkonen Kärcherin stop-liitin mikä on myös ihan passeli, mut sitä ei kukaan halua asentaa kun kerran. On sen verran vittumainen ruuvata 
Vain YKSI LSP!
Minä ostin metalliset pikaliittimet letkuun ja pesuriin. Vielä on testaamatta toiminta pesurin kanssa...metrin hangen sulamista ootellessa
Tämmösiä http://www.vedenpuhdistus.com/category/ ... nkappaleet
Noi Nito-liittimet ei taida sopia yks yhteen noiden muovisten hozelockkien ja gardenoiden kanssa?Jupe kirjoitti:Minä ostin metalliset pikaliittimet letkuun ja pesuriin. Vielä on testaamatta toiminta pesurin kanssa...metrin hangen sulamista ootellessa![]()
Meitsi osti vesiletkuks Kärcherin keltasen letkun (tosin omani 25m ja ilman liittimiä). Oli hinta lähes sama kuin vihreissä ja varmasti kestää.
Joo metalliset ei sovi muovisten kans yhteen._paffa kirjoitti: Noi Nito-liittimet ei taida sopia yks yhteen noiden muovisten hozelockkien ja gardenoiden kanssa?
Mä olen heittänyt kaikki muoviset vesi liittimet menemään ja ostanut metalliset tilalle ne kun kestää käyttöä ihan eri tavalla.
Mulla aikoinaan rupesi tuommonen metallinen nitoliitin vuotamaan mutta oli sillä kyllä jo reilu 10 vuotta ikääkin.
Sama homma täällä. Tallissa on vesipisteessä ja pesurissa metalliset liittimet. Ja liittimien väliin tuli Gardenan letku, kun pari vuotta laskettelin ärräpäitä tuon vihreän letkun kanssa.seatts kirjoitti:Mä olen heittänyt kaikki muoviset vesi liittimet menemään ja ostanut metalliset tilalle ne kun kestää käyttöä ihan eri tavalla.
Pihalla Gardenan letkukärry, jossa kaksi Gardenan 20m letkua. Ne on ainoat letkut, joissa nuo muoviliittimet, kun pitää saada vesipyssy ja sadetin kiinni. Tosin kärrynkin vesiliitäntä vesipostiin on metalliliittimillä.
Noihin Gardenan kiertymättömiin letkuihin olen ollut tyytyväinen.
Perinteiset vihreät letkut ovat ihan toivottomia käyttää, itse käytän Gardenan harma/oranssi tai vielä parempi on musta/keltainen, ei ikinä menee solmuun, rittää ettää vetää sitä niin se suoristuu itsestään..suosittelen
Joo siis noi metalliliittimet ei oikeestaan melkein missään tilanteessa tuu ongelmaks. Esim. Kärcherin vesi"pyssyssä" eli siin kapulas mis on moodeja enemmän kun tarpeeksi on siin alapäässä metallinen, muoviliittimeen sopiva pää, mutta se on siinä kahvassa joko 3/4" tai 1" kierteillä.
Ite nyt ostin muovisia ja niillä mennään kunnes alkavat vituttamaan
Ite nyt ostin muovisia ja niillä mennään kunnes alkavat vituttamaan
Vain YKSI LSP!
Tällanen letkukela mulla on kotona ja hallilla.

eilen just asentelin hallilla tuohon letkuun tällasen hanan, tuon kanssa on helppo vaihdella käyttääkö pesuria vai pistoolia.

eilen just asentelin hallilla tuohon letkuun tällasen hanan, tuon kanssa on helppo vaihdella käyttääkö pesuria vai pistoolia.

Täällä kanssa tullut Hozelockit sun muut muoviset liittimet tutuiksi. Noista tuntuu kaksi asiaa hajoavan, eli ne rinkulan sisällä olevat kiristyshampaat eivät tahdo kestää mikäli joutuu useamman kerran letkua irroittelemaan, tai sitten sulkuventtiili hajoaa --> vettä tulee vaikka liitin irti. Hozelock tainnut nyt jonkin verran kestävämpi olla kuin halvimmat.
Kierteet tosin itsellä kestäneen hyvin.
Kierteet tosin itsellä kestäneen hyvin.
-
juha.lehtimaki
Merkki,malli,hinta,ostopaikka,miten pitkään kestänyt käyttöä?seatts kirjoitti:Tällanen letkukela mulla on kotona ja hallilla.
Muutkin voisi pistää suosituksia. Tuo siis ilmeisesti niin että kerää jousella takaisin?
Merkkiä ja mallia en tiedä, mutta myydän IKH:n putiikeissa ja just viikko sitten olin ilmoitus että 20m kela 59e ja 30m kela 79e.
Hallilla ollut käytössä nyt neljä vuotta.
Hallilla ollut käytössä nyt neljä vuotta.
-
juha.lehtimaki
Kiitos..
Tuo nyt ole vielä mitenkään levottoman hintainen. Varsinkin jos kestääkin kauemmin kuin yhden kesän..
Tuo nyt ole vielä mitenkään levottoman hintainen. Varsinkin jos kestääkin kauemmin kuin yhden kesän..
Tämmösen ostin kun K-Raudassa sai Plussakortilla -15 %. Lähtöhinta oli 119 € eli lähti 101,15 €.
http://www.kaerchershop-schreiber.de/kr ... anguage=it" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=nv34-GQICMM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuntus olevan kestävää tekoa, raportoin tarkemmin kun on pidemmältä ajalta käyttökokemuksia.
http://www.kaerchershop-schreiber.de/kr ... anguage=it" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=nv34-GQICMM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuntus olevan kestävää tekoa, raportoin tarkemmin kun on pidemmältä ajalta käyttökokemuksia.