No ei sen kovin pehmeä tarvitse edes olla niin lähtee, niin pienet kun suuremmatkin seititUrran kirjoitti: Niin pehmeä maalipinta että pienimmät mikronaarmut saa pois todistettavasti pelkällä kuumailmapuhaltimella![]()
Käsin kiillotus
Re: Käsin kiillotus
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Käsin kiillotus
Onko tuohon käsinkiillotukseen, esim vaahtomuovisella vahanlevityssienellä, jokin tietty liikerata? Vai voiko liike olla edestakaista?
Re: Käsin kiillotus
Varmaan tuommoinen epäkeskoa matkiva liike on paras.
Riippuu tietysti ihan mistä hinkkaa, jostain ovenkahvan alta ei paljoa vaihtoehtoja ole.
Re: Käsin kiillotus
Ihan oikeesti, käsin kun auton kiillotat niin lopputulokseen nähden siihen aikaan ja tuskaan mitä siihen uppoo on sanoinkuvaamattoman huono!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Käsin kiillotus
Sori kun puutun tähän hirveesti aiempia viestejä lukematta mutta eikös käsin ole pienempi mahollisuus tehä kunnon holoja ?
Vai mitä sanoo asiantuntijat dani & co ?
Re: Käsin kiillotus
Tuskin kukan nyt koko autoa jaksaa käsin hieroa mutta esim http://media.autotalli.com/images/used_ ... 35x401.jpg Puskuri on aika mielenkiintoinen työkohde koneellaDani kirjoitti:Ihan oikeesti, käsin kun auton kiillotat niin lopputulokseen nähden siihen aikaan ja tuskaan mitä siihen uppoo on sanoinkuvaamattoman huono!
Re: Käsin kiillotus
Kyllä minä ainakin sain tehtyä hienot holot, kun käsin kiillotin pehmeän hondan. Välineenä megun vaahtomuovi tyyny, megun scrathx 2 ja swirlx. Eikä se lopputulos muutenkaan koneeseen verrattava ollut.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Re: Käsin kiillotus
Kunnolla listojen jne. suojaus teipillä ja varovasti kantilla hieromaan noi ahtaimmat kohdat, been there, done that.Defi kirjoitti:Tuskin kukan nyt koko autoa jaksaa käsin hieroa mutta esim http://media.autotalli.com/images/used_ ... 35x401.jpg Puskuri on aika mielenkiintoinen työkohde koneellaDani kirjoitti:Ihan oikeesti, käsin kun auton kiillotat niin lopputulokseen nähden siihen aikaan ja tuskaan mitä siihen uppoo on sanoinkuvaamattoman huono!
ennenkään oo ostettu mitään pikkulaikkoja ja -talloja
Re: Käsin kiillotus
En ole koskaan yrittänyt muuta ku karkealla aineella kahvojen syvennykset ja etupuskurin sumarimontun seinämän kiveniskemän paikkauksen vesihionnan viimeistelyä. Tulipas hankalaa tekstiäpowermitsu kirjoitti:Sori kun puutun tähän hirveesti aiempia viestejä lukematta mutta eikös käsin ole pienempi mahollisuus tehä kunnon holoja ?Vai mitä sanoo asiantuntijat dani & co ?
Ei holot noista kohteista näy.
Mutta aivan varmasti tulee käsikiillotuksella holoja, holothan ovat äärimmäisen tiiviisti pakattua mikronaarmuja..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Käsin kiillotus
Itse uskon et vähän teippii + 50mm ja 100mm laikat niin bujeno.Defi kirjoitti:Tuskin kukan nyt koko autoa jaksaa käsin hieroa mutta esim http://media.autotalli.com/images/used_ ... 35x401.jpg Puskuri on aika mielenkiintoinen työkohde koneellaDani kirjoitti:Ihan oikeesti, käsin kun auton kiillotat niin lopputulokseen nähden siihen aikaan ja tuskaan mitä siihen uppoo on sanoinkuvaamattoman huono!
Vain YKSI LSP!
Re: Käsin kiillotus
Toi golfin puskurihan on helpoimmasta päästä
Eihän siinä ole syvennyksiä ollenkaan. Kilpi pois ja menoksi, ja hieman teippiä myös jos rotaryllä sohii. 
Re: Käsin kiillotus
Pistetään nyt kysymys sitten tänne ja samalla ensimäinen postaus 
Vähän aikaa foorumia lueskeltuani huomasin kuuluvani joukkoon
Itse asiaan, en ole koneella ikinä kiilloitellut, mutta käsin olen autoja vahannut useaan otteeseen ja nyt kun luin vähän miten se hommaa pitäisi oikeasti tehdä niin tähän asti olen tehnyt ihan päin p:ttä
Nyt kun luin muutaman eri topicin niin tulin tilanneeksi shinearamalta vähän tarvikkeita: Black Hole, Collinite 915, IronX, Tar remover, Lampaankarvainen kinnas, vahanlevitys sieni ja kaksi mikrokuituista sientä.
Nykyisen autoni ostin muutama kuukausi sitten Tampereen Laakkoselta ja he ovat sen siellä käsittääkseni myllyttäneet, pinnassa on holoja, mutta suurempia naarmuja ei ainekaan nyt jo muutaman pesukerran jälkeen ole vielä havaittavissa, pari isompaa on mitkä on osunut silmään mutta auto näyttää ihmeen hyvin säilyneeltä -05 autoksi. Väriltään se on helmiäis musta. Siinä on yksi syy miksi en nyt halua ensinäkään lähteä heti koneella kiillottamaan.
Tarvitsisin vähän vinkkejä tuohon auton vahaamiseen. Ensin pesu pinelinellä, jonka jälkeen normaali pesu, sitten pintaan tar/ironx, pitikö näiden kanssa noudattaan jotakin kaavaa? sen jälkeen pesu ja kuivaus/IPA pyyhintä, tämän jälkeen Black Hole kerralla koko pintaan ja pois pyyhintä, poistaako tämä black hole nämä holot vai tarvitseeko minun tehdä niille jotakin muuta? Tämän jälkeen Collinite 915 kahteen kertaan päälle ja pieni alue kerrallaan esim. puolet konepellistä jne.
Uskon ja tiedän, että täällä jos joku osaa auttaa
Eiköhän tämäkin kun saadaan pyörät pyörimään niin lähde lapasesta niinkuin monella muullakkin (näin olen kuullut)
Hyvää vappua ja kaikkea mukavaa!
-Joona
Vähän aikaa foorumia lueskeltuani huomasin kuuluvani joukkoon
Itse asiaan, en ole koneella ikinä kiilloitellut, mutta käsin olen autoja vahannut useaan otteeseen ja nyt kun luin vähän miten se hommaa pitäisi oikeasti tehdä niin tähän asti olen tehnyt ihan päin p:ttä
Nyt kun luin muutaman eri topicin niin tulin tilanneeksi shinearamalta vähän tarvikkeita: Black Hole, Collinite 915, IronX, Tar remover, Lampaankarvainen kinnas, vahanlevitys sieni ja kaksi mikrokuituista sientä.
Nykyisen autoni ostin muutama kuukausi sitten Tampereen Laakkoselta ja he ovat sen siellä käsittääkseni myllyttäneet, pinnassa on holoja, mutta suurempia naarmuja ei ainekaan nyt jo muutaman pesukerran jälkeen ole vielä havaittavissa, pari isompaa on mitkä on osunut silmään mutta auto näyttää ihmeen hyvin säilyneeltä -05 autoksi. Väriltään se on helmiäis musta. Siinä on yksi syy miksi en nyt halua ensinäkään lähteä heti koneella kiillottamaan.
Tarvitsisin vähän vinkkejä tuohon auton vahaamiseen. Ensin pesu pinelinellä, jonka jälkeen normaali pesu, sitten pintaan tar/ironx, pitikö näiden kanssa noudattaan jotakin kaavaa? sen jälkeen pesu ja kuivaus/IPA pyyhintä, tämän jälkeen Black Hole kerralla koko pintaan ja pois pyyhintä, poistaako tämä black hole nämä holot vai tarvitseeko minun tehdä niille jotakin muuta? Tämän jälkeen Collinite 915 kahteen kertaan päälle ja pieni alue kerrallaan esim. puolet konepellistä jne.
Uskon ja tiedän, että täällä jos joku osaa auttaa
Hyvää vappua ja kaikkea mukavaa!
-Joona
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Re: Käsin kiillotus
Tervetuloa!
Valitettavasti Black Hole ei poista hologrammeja, mutta peittää kyllä, holot palaa takaisin sitten muutaman pesun jälkeen. Sitten kun haluat poistaa ne pysyvästi niin tarvitset koneen, viimeistelylaikan ja tahnan. Minkäs merkkinen auto on kyseessä?
Valitettavasti Black Hole ei poista hologrammeja, mutta peittää kyllä, holot palaa takaisin sitten muutaman pesun jälkeen. Sitten kun haluat poistaa ne pysyvästi niin tarvitset koneen, viimeistelylaikan ja tahnan. Minkäs merkkinen auto on kyseessä?
Re: Käsin kiillotus
Ajokkina toimii Audi A4 Sedan. Kai se on nyt vielä toistaiseksi tyydyttävä siihen holojen peittämiseen ja poistan ne sitten myöhemmin kun olen oikein kunnolla hurahtanut :p
Onko claybar ihan välttämätön jos laittaa noi tar ja ironx mömmöt? Oliko se niin että sitä Black Holea on parempi levittää tuolla mikrokuitusienellä? Poispyyhintään ostin muutaman kentin mikrokuituliinan. Mites collinite, onko nuo mikrokuituliinat hyviä sen poispyyhintään vai onko joku muu paree?
Onko claybar ihan välttämätön jos laittaa noi tar ja ironx mömmöt? Oliko se niin että sitä Black Holea on parempi levittää tuolla mikrokuitusienellä? Poispyyhintään ostin muutaman kentin mikrokuituliinan. Mites collinite, onko nuo mikrokuituliinat hyviä sen poispyyhintään vai onko joku muu paree?
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Re: Käsin kiillotus
Clay ei ole omasta mielestä välttämätön, varsinkin kun et myllytä. Itse olen levittänyt BH:ta ihan vaahtomuovilevityssienellä.
Ostitko siis niitä Kentin keltaisia kuivausliinoja vahojen poispyyhintään?
Ostitko siis niitä Kentin keltaisia kuivausliinoja vahojen poispyyhintään?
Re: Käsin kiillotus
Tuollaisen sienen tilasin yhden. Ostin Hong Kongista sellaisen tuubin missä oli 3kpl mustia mikrokuituliinoja. Samalla ostin Kentin suuren keltaisen kuivausliinan kun rakas veljeni käytti vanhaa kuivausliinaani omien hiottujen pyöränosien puhdistukseen
prkl....
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Re: Käsin kiillotus
Noi mustat liinat on varmasti ihan hyviä. Ja ne isot keltaiset on kuivaamiseen hyviä. Olisit ottanut niitä vaahtomuovilevittimiä sen 10-packin, niitä kun ei ikinä ole liikaa 
Re: Käsin kiillotus
Jaa, omistan niitä varmaan sen kymmenkunta niin tuolla ne taitaa tälläkin hetkellä odottaa autonhoitotuotteiden (mikrokuituliinat, levityssienet, kuivausliinat) pesua kaikki likaisena =) Noh, liinatkin alkaa olemaan sen verran vähissä kaapista että piakkoin täytyy pestä =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Käsin kiillotus
Kyllähän oot kuvan nappassu^^
Kuvasta hirveesti "selvää" saa.
Kuvasta hirveesti "selvää" saa.
Re: Käsin kiillotus
Sinälläänhän autoa ei ole kiillotettu/myllytetty käsin kun kys. aine on Glaze. Ei siis hio ollenkaan. Eli jos pilkkua viilataan niin offtopiccia. Mutta hienon lopputuloksen olet silti saanut!
Vain YKSI LSP!
Re: Käsin kiillotus
Joo, huomasin tuossa itsekin, että meni väärälle osiolle. Nuo voisi siirrellä tuonne viimeistelypuolelle, mikäli Admineita innostaa... joskus sitä on hellepäivän vahaussession jälkeen niin pöllyssä, ettei enää luetunymmärtäminen suju. (tai sitten se oli se vehnäolut).
Re: Käsin kiillotus
Tulee periaatteessa väärään osioon, mutta koska kysymys koskee lainaamaani viestiä niin kysyn täällä. Eli tarkoituksena olisi kiillottaa iso musta pakettiauto (Mersu eli ilmeisesti kova maalipinta). Maalipinnassa on aika runsaasti pesunaarmua johtuen harjalla pesusta. Ehdin jo ostamaan putilot Meguiarsin SwirlX ja Ultimate Compoundia. Ajattelin, että homma hoituisi tuolla SwirlX:llä ja oli tarkoitus tehdä käsin, mutta kokeiltuani sitä toiseen autoon en vakuuttunut (+mitä olen täältä lukenut).JUMA kirjoitti:Anteeksi, että en anna suoraa vastausta, mutta ei tuota koneellista kiillotusta/myllytystä kannata pelätä. Halvallakin pääsee, jos niin haluaa, eikä rupea kulmakunnan kaikkia autoja fixaileen.
Volkkarin lakkapinta on vielä sieltä kovimmasta päästä, joten kone on oikeasti mielekäskin. Myös vahaukseen.
Jos saan suositella halpaa settiä, millä saat autot kiiltämään (halvalla?).
-ClasOhlsonilta/Biltemasta cycklokopio (Clasun koneessa kivempi väritys ja sen laikoilla voi hyvin vahata, Bilteman laikat voi laittaa suoraan roskiin)
-Projectechiltä tai Jyrkiboylta laikat
-Meguiuars Ultimate Compound (myllytysaineeksi. Tulee vahavalmista pintaa)
![]()
Sen sijaan voisin kokeilla tuolla UC:lla ja koneella. Ongelmana on vain, etten ole aiemmin myllyttänyt autoa enkä tiedä kiillotuskoneiden, -aineiden ja -laikkojen saloja. Käytettävissä olisi lainakone, joka on ilmeisesti rotary (yritin liittää kuvan, mutta ei onnistunut). Valmiiksi löytyisi musta Auto Glymin laikka. Tuossa koneessa ihmetyttää se, että siinä ei ole muuta säätöä kuin kiekko, jossa on kirjaimet A:sta F:ään?. Onkohan tuossa siis tehon- tai nopeudensäätöä ollenkaan. Millaisia nopeuksia/säätöjä yleensäkin pitäisi tuon UC:n kanssa käyttää? Ja laikkoja?
Pesunaarmujen lisäksi autossa on fiksarin suorittaman vahauksen jäljitä holoja, jotka tietysti samalla haluaisin pois. Saanko ne pois samalla vai teenkö niitä vain lisää?
Millaiset mahdollisuudet hommalla on onnistua? Koska maalipintaa riittää, niin homma täytyisi tehdä mahdollisimman helposti (yksivaiheisesti). Nyt musta maalipinta on melko ruma ja mieluusti tekisin sille jotain. Pesuasiat on hyvin hallussa, ja käsittelyn jälkeen autoa pestäisiinkin erilailla kuin tähän mennessä, pesunaarmut minimoiden.



