Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Menzernat ja 3M on hyviä tahnoja. Varsinkin jos tottunut jo käyttään niitä...
3M pehmeä 125mm talla sopii nykyisille laikoille ja pehmeä taipuu korin muotoihin paremmin. Saa maaliliikkeistä ja briteistä.
3M pehmeä 125mm talla sopii nykyisille laikoille ja pehmeä taipuu korin muotoihin paremmin. Saa maaliliikkeistä ja briteistä.
Wannabe-OCD
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Menzernat on hyviä. IP2000 ja SF4000 saa kyllä priiman pinnan, jos on oikeat laikat ja malttaa tehdä. FG500 voisi vielä olla hyllyssä varuilta kovia lakkoja varten, mutta sitä kannattaa kokeilla varovasti ensimmäisellä kerralla..
Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Joo ja siis jos se talla on semmonen perinteinen muovinen/vaahtomuovinen niin sitä voi pienentää esim. puukolla. Ei muutakun talla pyörimään, koneesta tiukka ote ja hitaasti sorvaaman sopivaksi 
Vain YKSI LSP!
Re: Epäkeskokoneet (DAS-6, G220, Cyclo jne...)
Tässä on tuotelistaa, mikä on nyt tilattu / ostettu:
Kooneena
clas ohlson cyclo
(Cyclon Pikkulaikat (cyclo1)
(10cm) Cyclon Viimeistelylaikat
1 x Ultimate Polish, Kiillotusaine
1 x ScratchX® 2.0 Hiomatahna
Rajausteippi 38mm
Vahana Dodo Juice Banana Armour
Pohjalle vielä, ipa käsittely ja pienpoisto.
Onko tässä nyt kaikki tarvittava? Kohteena Punainen Volgswagenin maalipinta (vm.2001)
Kooneena
clas ohlson cyclo
(Cyclon Pikkulaikat (cyclo1)
(10cm) Cyclon Viimeistelylaikat
1 x Ultimate Polish, Kiillotusaine
1 x ScratchX® 2.0 Hiomatahna
Rajausteippi 38mm
Vahana Dodo Juice Banana Armour
Pohjalle vielä, ipa käsittely ja pienpoisto.
Onko tässä nyt kaikki tarvittava? Kohteena Punainen Volgswagenin maalipinta (vm.2001)
Eiköhän pelkkä Meguiar's Ultimate Compound riittäis. Scratchx on aikas surkeaa tavaraa...
Wannabe-OCD
http://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=241" onclick="window.open(this.href);return false;Tonis kirjoitti:Eiköhän pelkkä Meguiar's Ultimate Compound riittäis. Scratchx on aikas surkeaa tavaraa...
Riittääkö tämä, vai tarvitaanko "kovepaa" ainetta pohjalle?
Eiköhän tämä riitä naarmujen poistoon cyclolla. Ultimate polish sisältänee fillereitä tekstistä päätellen, täyttää naarmuja siis. Sekään hukkaan mene varmaan, kun cyclolla kaikkia naarmuja saa pois... Kokemusta ei ole, kun on sen verran uusi tuote.
Wannabe-OCD
Joo, nyt tosiaan tähän cyclo kokeiluun kulunut aika mukavasti rahaa, että alkaa päätä huimaan. Meni vielä tuonne mekushoppiin 40€ + erased.fi 70€ + prospect.fi 95€ + clas ohlson cyclo 30€. Eli 235€. Tosin tuosta hinnasta olisi lähtenyt pois 20€, jos olisi löytänyt haluamansa tuotteet samasta paikasta ja tuossa on muutenkin lisänä muovikiilloketta ja kuivaus+ mikrokuituliina tavaraa. Mutta, eiköhän noilla hetken pärjää, tai mennään vaikka konkkaan sitten jos ei pärjää 
Eli seuraava kysymys:
Käytänkö Ultimate Compound Hioma-aineen http://www.mekushop.fi/epages/mekushop. ... cts/G17216 kanssa cyclon keltaista laikkaahttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=139 vai kovempaa: Purple, kova yleislaikka?
viimeistelyaineena minulla on tuo Ultimate Polish, Kiillotusainehttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=241
Sen kanssa ajattelin käyttää cyclon oranssia tai valkoista viimeistelylaikkaahttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=140
vahana Collinite 476s
Ehdotuksia?
Käytänkö Ultimate Compound Hioma-aineen http://www.mekushop.fi/epages/mekushop. ... cts/G17216 kanssa cyclon keltaista laikkaahttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=139 vai kovempaa: Purple, kova yleislaikka?
viimeistelyaineena minulla on tuo Ultimate Polish, Kiillotusainehttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=241
Sen kanssa ajattelin käyttää cyclon oranssia tai valkoista viimeistelylaikkaahttp://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=140
vahana Collinite 476s
Ehdotuksia?
Ihan maalipinnan kovuuden mukaan, kokeile aina ensin sitä miedompaa vaihtoehtoa ja jos ei pure, niin siirry asteittain leikkavampiin laikkoihin. Sama homma Polishin kanssa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Shinearamasta lähdössä tilausta kohta tulemaan. Ajatuksena on siis saada auto myllytettyä ekaa kertaa elämän aikana.
Tallista löytyy jo:
- Clas Ohlsonin Cyclo
- Surfex HD:tä pumppupullossa
- 50% IPA pumppupullossa
- 2 sankkoa
- Bilteman 2L painepumppupullo
- Kent mikrokuituliinat
- Sieniä, foam padejä, brusheja, harjoja ym.
Projectechiltä tilaan (kysyin ja vastauksena tuli seuraava combo):
- Sonus SFX-2 Enhance Swirl
- Sonus SFX-3 Final Finish laikka (2kpl)
Shinearamalta tilaan:
- Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner
- Dodo Juice Born to be Mild
- Dodo Juice Hard Candy
- Valet Pro pH Neutral Snow Foam (1L)
- Carpro TRIX Dual Action Iron & Tar Remover
Puuttuuko minulta jotain jota tarvitaan auton valmisteluun myllytystä varten ja itse myllytykseen?
Jotenkin semmonen kutina perssiissä, että jotain tärkeää unohtuu, ellen kysy täällä..
EDIT: Shinearamasta pitäisi keksiä joku halpa & hyvä aine ulkopuolen mustien muoviosien hoitoon..
Tallista löytyy jo:
- Clas Ohlsonin Cyclo
- Surfex HD:tä pumppupullossa
- 50% IPA pumppupullossa
- 2 sankkoa
- Bilteman 2L painepumppupullo
- Kent mikrokuituliinat
- Sieniä, foam padejä, brusheja, harjoja ym.
Projectechiltä tilaan (kysyin ja vastauksena tuli seuraava combo):
- Sonus SFX-2 Enhance Swirl
- Sonus SFX-3 Final Finish laikka (2kpl)
Shinearamalta tilaan:
- Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner
- Dodo Juice Born to be Mild
- Dodo Juice Hard Candy
- Valet Pro pH Neutral Snow Foam (1L)
- Carpro TRIX Dual Action Iron & Tar Remover
Puuttuuko minulta jotain jota tarvitaan auton valmisteluun myllytystä varten ja itse myllytykseen?
EDIT: Shinearamasta pitäisi keksiä joku halpa & hyvä aine ulkopuolen mustien muoviosien hoitoon..
- Posambique
Älä tilaa ValetPron Snow Foamia, vaan tilaa Bilt Hamberin AutoFoam (jota saa myös Jannelta).
Täällä jossain on muistaakseni noiden kahden vertailukin, mutta voin jo spoilata tuloksen - AutoFoam on parempaa.
Kokeilisin mustiin muoviosiin Wolf'sin tai CarPron ainetta, jos pitää edullisesti selvitä.
Täällä jossain on muistaakseni noiden kahden vertailukin, mutta voin jo spoilata tuloksen - AutoFoam on parempaa.
Kokeilisin mustiin muoviosiin Wolf'sin tai CarPron ainetta, jos pitää edullisesti selvitä.
"Urku auki, pelti kii"
Jos haluat kokeilla jotain litran pönikkää foamia Shinearamasta, ota mieluummin VP Snow Foam Combo, se on itseasiassa aika hyvää ainetta.
Tässä se Posan mainitsema testi: viewtopic.php?f=28&t=430
Joo ja harkitsisin ton Clearly Mentholin tilalle Chemical Guys Glassworkz. Tosin en ole vielä todennut kumpaakaan hyväksi mutta itse tein tälläisen valinnan, sen perusteella että Glassworkzia voi jatkaa melko reippaasti vedellä..
Odottelen kommentteja tosta Trixistä..
Odottelen kommentteja tosta Trixistä..
Vain YKSI LSP!
Ja eikös se Gtechniqn C4 ole paras noille mustille muoviosille?
Tosin hinta oli sen kolmisen kymppiä/15ml pullo, mutta kyllähän sillä sen 2-3 autoa vetää ja pitäisi kestää.
Itsekkin ajattelin sitä tilata kunhan autonhoito.comiin tavaraa saapuu..
Tosin hinta oli sen kolmisen kymppiä/15ml pullo, mutta kyllähän sillä sen 2-3 autoa vetää ja pitäisi kestää.
Itsekkin ajattelin sitä tilata kunhan autonhoito.comiin tavaraa saapuu..
^Epäilemättä. Tosin muistaakseni arvio on 1-2 autoa ja en usko että se on laskettu Volvo 240 mukaan. Sitä ei tosiaan anopin autoon sit levitetä, mutta omaan melko mainio vaihtoehto.
Vain YKSI LSP!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Kysästäänpäs, millainen kone kannattais aloittelijan ostaa, käytetyt varmaan se edullisin tapa lähtee liikenteeseen?
esimerkiksi tuo Das ois varmaan jo ihan ostamisen arvoinen laite. Olisiko muita?
Kotoa löytyy joku perus (lue: halppis)rotary, kannattaako tuolla lähteä edes mitään tekemään?
Samaan konkurssiin laitella vehkeet siihen kuntoon, et niillä jo tekeekin jotain.
Epäkeskot toki olisi "turvallisempia" käyttää?
esimerkiksi tuo Das ois varmaan jo ihan ostamisen arvoinen laite. Olisiko muita?
Kotoa löytyy joku perus (lue: halppis)rotary, kannattaako tuolla lähteä edes mitään tekemään?
Samaan konkurssiin laitella vehkeet siihen kuntoon, et niillä jo tekeekin jotain.
Epäkeskot toki olisi "turvallisempia" käyttää?
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Ok, laitetaan tilalle tuota Snow Foam Comboa. Kiitti vinkistä!RTU kirjoitti:Jos haluat kokeilla jotain litran pönikkää foamia Shinearamasta, ota mieluummin VP Snow Foam Combo, se on itseasiassa aika hyvää ainetta.
Muoviosille taidan ottaa CarPro PERL. Ei ilkeä maksaa 30€, vaikka olisi kuinka hyvä aine.
^ Riippuu paljon siitä minkälaisia autoja alkaa tekemään. Voisit vaikka ostaa Dasproon käytettynä jostain, ja hankkia kunnon tallan ja karvareuhkan siihen rotaryyn joka jo löytyy ja poistaa naarmut sillä ja viimeistellä sitten epäkeskolla.
TAI vaihtoehtoisesti hankkia kunnon "halvan" rotaryn Liquid Shine ja kaikki kamat siihen Projectechistä.
Multa löytyy Fermin rotary (lue: halpis) sekä Das-6 Pro, ja mieluummin käytän Dassia kuin sitä hirveän kokoista ja painoista rotarya. Mutta toisaalta bemareita ja vageja ei löydy mun tuttavapiiristä niin Dassilla onnistuu suurin osa.
TAI vaihtoehtoisesti hankkia kunnon "halvan" rotaryn Liquid Shine ja kaikki kamat siihen Projectechistä.
Multa löytyy Fermin rotary (lue: halpis) sekä Das-6 Pro, ja mieluummin käytän Dassia kuin sitä hirveän kokoista ja painoista rotarya. Mutta toisaalta bemareita ja vageja ei löydy mun tuttavapiiristä niin Dassilla onnistuu suurin osa.
Pitkälti nuo autot mitä varmaan aluks tekee, ovat kotoisin Japanista, pehmeän lakan luvatusta maasta. Mietin juuri, et jos jostain bongailis tuon Das-6 Pro:n juurikin käytettynä. Tosin auto pitäis tehdä johonkin kuosiin ennen 19.5, että tuon kerran joutunee rotaryllä leikkimään. Prospectistä näkys saavan pro:ta uutena 170e, käytetyt lienee satasen hujakoilla?RTU kirjoitti:^ Riippuu paljon siitä minkälaisia autoja alkaa tekemään. Voisit vaikka ostaa Dasproon käytettynä jostain, ja hankkia kunnon tallan ja karvareuhkan siihen rotaryyn joka jo löytyy ja poistaa naarmut sillä ja viimeistellä sitten epäkeskolla.
Yks varteenotettava vaihtoehto ois varmaan kans toi perus das-6, dodoshopista suht. inhimillisen hintainen.
Rotaryy tulee 175mm talla ja Avengeri, jahka projektekin tilaus saapuu kotia. Samaisessa tilauksessa on jo pun/kel. 123mm talla, SFX-2 yms.
Eli lähinnä konepuoli tartteis laittaa kuntoon (ja pesuri ja lance jaajajaja ties mitä
Shakinille jo PM:änä kuittasinkin et modet siirtää viestit oikeaan paikkaan jos napsuu väärään. No siirsin tänne, täällä tuotekyselyt ja ihmettelyt.
En näkis huonona tota Das proota, normaalia en itse suostuisi ostamaan (niin pieni hintaero ja kuitenkin tehossa ilmeinen ero). Itse molempia testannutkin mutta normilla ajoin vain glazea pintaan.
Mikäs rotsku sulla on? Heitäs vähän speksejä.
Ei se rotsku mikään vaarallinen ole, vaikka epäkesko ehkä turvallisempi onkin. Rotskulla kun alkaa harjottelee niin ei nälkä kasva syödessä
Säästyy rahaa muihinkin tuotteisiin 
Avengeriä et sitten tarvii Hondiin. Mutta muista ettei sun oma akryylipinta ole "Hondan" vaikka onkin Hondassa. Eikös se ylimaalattu?
En näkis huonona tota Das proota, normaalia en itse suostuisi ostamaan (niin pieni hintaero ja kuitenkin tehossa ilmeinen ero). Itse molempia testannutkin mutta normilla ajoin vain glazea pintaan.
Ei se rotsku mikään vaarallinen ole, vaikka epäkesko ehkä turvallisempi onkin. Rotskulla kun alkaa harjottelee niin ei nälkä kasva syödessä
Avengeriä et sitten tarvii Hondiin. Mutta muista ettei sun oma akryylipinta ole "Hondan" vaikka onkin Hondassa. Eikös se ylimaalattu?
Vain YKSI LSP!
Kiitän, enpä hoksannu ite ees.Urran kirjoitti:Shakinille jo PM:änä kuittasinkin et modet siirtää viestit oikeaan paikkaan jos napsuu väärään. No siirsin tänne, täällä tuotekyselyt ja ihmettelyt.
Ei se rotsku mikään vaarallinen ole, vaikka epäkesko ehkä turvallisempi onkin. Rotskulla kun alkaa harjottelee niin ei nälkä kasva syödessäSäästyy rahaa muihinkin tuotteisiin
Vilkaisen sen rotskun jahka töistä saa työajan puitteissa karata, kuitenkin sellainen perus rälläkkämalli
Avengeri tuli isäukolle, ei ollu omaa autoa tarkoitus sillä hiplatakkaan, ne on nuo old school automaalarit...
Honda tosiaan vedettii sillo syksyllä yli, elokuuta oisko ollu, Glasuritin. Tarkoitinkin tuossa sit jo lähinnä muita autoja, mitä saattaa sit kans joutuu myllyttämään ts. harjoituskohteita
EDIT: google on kaveri ---> 1400W, 0-3200 kierr./min, kiillotuskiekon halkaisija 150mm.tarviitko muuta inffoo? Isän vermeitähän tuoki on, aattelin lainata vähän
Viimeksi muokannut Shakini, To Huhti 26, 2012 1:35 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^Karvalla on kyllä kiva opetella koneen käsittelyä kun ei vetele niin paljoa kun jäykillä vaahtomuoveilla 
Vain YKSI LSP!
Köyhälle lancen korvike, mikä ja mistä?
Pääsis foamia levittämään, eikä seurauksena olisi jännetupin tms. muuta tulehdusta sumutinpullon ahkerasta käytöstä =)
Pääsis foamia levittämään, eikä seurauksena olisi jännetupin tms. muuta tulehdusta sumutinpullon ahkerasta käytöstä =)
^Siis jos ei painepesuria löydy niin esim. Bilteman 8L painepullo on hyväksi todettu vaihtoehto. Mut jos painari löytyy niin PA Lance, there is no substitute!
Vain YKSI LSP!