Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Moikka,
Eli jatkossa KAIKKI kummastelut siitä mitä aloittelijan kannattaisi ostaa tai onko jonkun mielestä ostoskorissa kaikki ok jne. kummastelut tänne.
Ei työvaiheneuvoja, niille jokainen kummastelija perustaa uuden topicin sille kuuluvalle alueelle tai kirjoittaa vanhaan (mikäli löytyy, ei haittaa yhtään jos teet tuplan)
Ei syvällisempää perustelua/tuotteiden vertailua. Ne tehdään kys. aineelle dedikoidussa topicissa sille kuuluvalla alueella, jos sellaista ei ole niin teethän sellaisen!
Ylläpito alkaa karsimaan noita jättitopicceja missä on todella paljon arvokasta tietoa, todella huonosti luettavissa.
T:Mika/Ylläpito
Eli jatkossa KAIKKI kummastelut siitä mitä aloittelijan kannattaisi ostaa tai onko jonkun mielestä ostoskorissa kaikki ok jne. kummastelut tänne.
Ei työvaiheneuvoja, niille jokainen kummastelija perustaa uuden topicin sille kuuluvalle alueelle tai kirjoittaa vanhaan (mikäli löytyy, ei haittaa yhtään jos teet tuplan)
Ei syvällisempää perustelua/tuotteiden vertailua. Ne tehdään kys. aineelle dedikoidussa topicissa sille kuuluvalla alueella, jos sellaista ei ole niin teethän sellaisen!
Ylläpito alkaa karsimaan noita jättitopicceja missä on todella paljon arvokasta tietoa, todella huonosti luettavissa.
T:Mika/Ylläpito
Vain YKSI LSP!
Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Jatketaan tästä ongelmasta tänne.-jamo- kirjoitti:Ajattelin itsekin kokeilla tulevana kesänä muutakin kuin perinteistä Autoglymin punainen-kulta komboa ja muutenkin vähän muuttaa auton pesun tapaa painepesuri-ämpäri-harja menetelmästä.
Perheessä on kaksi autoa, toinen vuodelta 2002 ja toinen 2005. Metallinhopea ja metallikulta väreinä. Ikinä noille ei ole muuta tehty kuin liutinpesu/vahaus keväällä ja normaalit shampoopesut kesällä. Talvet enimmäkseen menty pesemättä. Maalipinta ei siis enää ihan uutta vastaava ole. Myllytyshommat ei vielä tänä kesänä taida napata, joten ajattelin lähteä tällaisella setillä liikkeelle:
Snow Foam Lance - Vaahdotin
Valet Pro - Snow Foam Combo
Dodo Juice Supernatural Shampoo
Premium 'thumbed' Lambskin Wash Mitt
Meguiars Detailing Clay - Mild
Zaino Z-5 PRO Show Car Polish
Collinite No. 845 - Insulator Wax
Meguiars Foam Applicators Pkg/2
CleanYourCar Huge 'Fluffy' Drying Towel
CleanYourCar - 'Fluffier' 24" x 16" Towels Pkg/6
CleanYourCarista ajattelin tilata. Liekö tuossa setissä järkeä aloittelijalle vai pitäisikö lisätä/poistaa/muuttaa jotain?
Vain YKSI LSP!
Ihan pätevältä listalta näyttää. Tuon Colliniten ehkä poistaisin, koska tuolla Zainolla hoitaa noita kahta autoa monta vuotta.
Joku QD vielä, niin saa vahauksien välissä jossain vaiheessa ilmaantuvan "nihkeyden" pois pinnasta, ja sitämyötä helpottuu kuivaus..
Oisko tää nyt sopiva topikki...
Luin foorumia ja valaistuin, Lamin-X on muutakin kuin keltaista etuvalokalvoa; eli sillä pääsisin eroon tosta takavalojen värisekamelskasta:

Noi värit on tollasia kuin kuvassa, eli luukussa oleva punainen on vaaleampi kuin nurkkavaloissa. Takalaseissa on hyvin mieto tehdashimmennys ja mustat listat mustataan mustiksi. Mutta sitä nyt mietin, että pitäiskö toi vetää
a) kokonaan punaisella
b) vaaleimmalla tummennuksella tint
c) toiseksi vaaleimmalla tummennuksella gunsmoke ?
http://www.lamin-x.fi/lamin-x-esikatselu
Ja mistä tota ostetaan, eli mistä rahteineen edullisesti
?
Luin foorumia ja valaistuin, Lamin-X on muutakin kuin keltaista etuvalokalvoa; eli sillä pääsisin eroon tosta takavalojen värisekamelskasta:

Noi värit on tollasia kuin kuvassa, eli luukussa oleva punainen on vaaleampi kuin nurkkavaloissa. Takalaseissa on hyvin mieto tehdashimmennys ja mustat listat mustataan mustiksi. Mutta sitä nyt mietin, että pitäiskö toi vetää
a) kokonaan punaisella
b) vaaleimmalla tummennuksella tint
c) toiseksi vaaleimmalla tummennuksella gunsmoke ?
http://www.lamin-x.fi/lamin-x-esikatselu
Ja mistä tota ostetaan, eli mistä rahteineen edullisesti
^ psst. Tuolta sivuilta löytyy jälleenmyyjät 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
^^ Itsellä tulossa testiin huomattavasti huokeampi versio. Aika näyttää onko ihan
tavaraa..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Joo huomasinkin, harmi ettei ole missään Treen suunnalla että vois hakea ja vähä katsoa. Ajattelin vaan tota ostopaikkaa kun ite heitin hiilikuituteippi -keskusteluun oman ostokokemuksen edullisimmasta paikasta, että olisko joku noista nopea ja halvoilla rahdeilla....Demon kirjoitti:^ psst. Tuolta sivuilta löytyy jälleenmyyjät
Siinä on kyllä kohtuullinen metrihinta ja tosta määrästä teippailis vaikka sumarit ja taustapeilitkin kun vauhtiin pääsee (12"x24")HuG0 kirjoitti:^^ Itsellä tulossa testiin huomattavasti huokeampi versio. Aika näyttää onko ihantavaraa..
Itse kallistuisin Lamin-X:ssä tohon vaaleimpaan tummennukseen, sillä kun saisi sivuvilkutkin (tämä kun ei ole Volkkari, tähän ei saa thyyningosia
Tero:lle laitettu yksityisviestiä aiheesta.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Laitetaas raadille kyselyä, että miltä alla oleva lista vaikuttaa aloittelijan kannalta. Helpoimmalla pääsisi kun hommaisi kaiken yhdestä paikasta. Joten:
Kone: Liquid Shine PL001
Talla: Flexipads M14 US 123 mm
Talla: Flexipads M14 US 70 mm
Laikka: Flexipads 150 mm, 20 mm karva
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Valkoinen
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Oranssi
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Keltainen
Laikka: Flexipads 80 mm Sininen
Laikka: Flexipads 80 mm Punainen
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-1 237 ml
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-2 237 ml
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-3 237 ml
Glaze: The Detail Shoppe Wet Glaze 2.0 473 ml
Pesuaine: BH Auto-foam 5 l
Pesuaine: BH Auto-wash 300 ml
Pesuaine: BH Surfex-HD 5 l
On kirjoiteltu, että tuo 5,5" koko laikoissa ois aika passeli, joten siksi tuota kokoa. Mietin hetken myös Sonüksen laikkoja 1, 2 ja 3. Mutta mites Flexipadien kanssa nuo Sonüksen aineet?
Pienemmät laikat sitten ahtaampiin paikkoihin. Mitäs mieltä niistä?
Entäs tuo karvalaikka, kun sitä on pidemmällä ja lyhemmällä karvalla, miten eroavat toisistaan käytännössä?
Ja lopuksi vielä, että CYC:stä olen varmaan jotakin kuitenkin tilaamassa, niin sieltä saisi tietysti myös 5,5" Hex Logicin laikkoja. Joten jos korvaisit Flexipadit niillä, niin mitkä valitsisit?
Kone: Liquid Shine PL001
Talla: Flexipads M14 US 123 mm
Talla: Flexipads M14 US 70 mm
Laikka: Flexipads 150 mm, 20 mm karva
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Valkoinen
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Oranssi
Laikka: Flexipads Detailing 130 mm Keltainen
Laikka: Flexipads 80 mm Sininen
Laikka: Flexipads 80 mm Punainen
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-1 237 ml
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-2 237 ml
Kiilloitusaine: Sonüs SFX-3 237 ml
Glaze: The Detail Shoppe Wet Glaze 2.0 473 ml
Pesuaine: BH Auto-foam 5 l
Pesuaine: BH Auto-wash 300 ml
Pesuaine: BH Surfex-HD 5 l
On kirjoiteltu, että tuo 5,5" koko laikoissa ois aika passeli, joten siksi tuota kokoa. Mietin hetken myös Sonüksen laikkoja 1, 2 ja 3. Mutta mites Flexipadien kanssa nuo Sonüksen aineet?
Pienemmät laikat sitten ahtaampiin paikkoihin. Mitäs mieltä niistä?
Entäs tuo karvalaikka, kun sitä on pidemmällä ja lyhemmällä karvalla, miten eroavat toisistaan käytännössä?
Ja lopuksi vielä, että CYC:stä olen varmaan jotakin kuitenkin tilaamassa, niin sieltä saisi tietysti myös 5,5" Hex Logicin laikkoja. Joten jos korvaisit Flexipadit niillä, niin mitkä valitsisit?
Vähän epäilen ettet saa CYC:stä tai Shinearamasta kaikkia haluamiasi laikkoja kerralla... Muuten en osaa ottaa kantaa noihin valintoihin. Projectechin Jannen sanaan kyllä kannattaa myös luottaa, en ole kuullu että olisi myynyt asiakkaalle tuotetta, jota asiakas ei olisi tarvinnut. Jos siis osaa selittää oman tarpeensa hyvin 
Joo siltä se CYC:n osalta näyttääkin. Toisaalta ehkei niitä kaikkia tarvitsisikaan olla_paffa kirjoitti:Vähän epäilen ettet saa CYC:stä tai Shinearamasta kaikkia haluamiasi laikkoja kerralla...
Saiskohan tällä setillä yhden "punaisen" almeran kiiltämään?
3M 3434 Automotive Masking Tape 25mm x 50m
Autoglym Vinyl and Rubber Care
Bilt Hamber AutoFoam
Chemical Guys - Green 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Orange 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Black 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Yellow 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Blue 5.5" Hex-Logic Pad
CarPro - Iron X 500ml
Dodo Juice - Born to be Mild Shampoo 250ml
Dodo Juice - Tribble Sheepskin Wash Mitt with Thumb
Eurow - Sheepskin Wash Mitt
Gtechniq - C4 Permanent Trim Restorer
Menzerna 250ml Polish Sample Kit (Intensive Polish, Power Finish Polish P203s, Super Finish SF4000 Polish (P085RE)
Sonus Ultra Fine Clay - 100g Refill
Spillproof Organic Air Freshener - Monterey Vanilla
plus tämä setti
Saa kommentoida ja pitääkin ei sitä muuten opi
3M 3434 Automotive Masking Tape 25mm x 50m
Bilt Hamber AutoFoam
Chemical Guys - Green 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Orange 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Black 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Yellow 5.5" Hex-Logic Pad
Chemical Guys - Blue 5.5" Hex-Logic Pad
CarPro - Iron X 500ml
Dodo Juice - Born to be Mild Shampoo 250ml
Dodo Juice - Tribble Sheepskin Wash Mitt with Thumb
Eurow - Sheepskin Wash Mitt
Gtechniq - C4 Permanent Trim Restorer
Menzerna 250ml Polish Sample Kit (Intensive Polish, Power Finish Polish P203s, Super Finish SF4000 Polish (P085RE)
Sonus Ultra Fine Clay - 100g Refill
Spillproof Organic Air Freshener - Monterey Vanilla
plus tämä setti

Saa kommentoida ja pitääkin ei sitä muuten opi
Live for Speed
Kyllä tuolla setillä pitäisi jo onnistua

"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Kiitos kannustuksesta-JP- kirjoitti:Kyllä tuolla setillä pitäisi jo onnistua![]()
Live for Speed
Pienempi alustallakin kannattaa muistaa. En ainakaan äkkiä huomannut sitä?
Wannabe-OCD
Mistä teet tilausta? Menzernan sampler kit kannattaa tilaa CYC:stä kun siihen saa oikeen setin (ei oo sitä tyhmää 203S:ää siel, sehän on leikkaavuudeltaan melko vastaava kun 3.02 joten sit sitä on "tuplat").Hardbone kirjoitti:Saiskohan tällä setillä yhden "punaisen" almeran kiiltämään?![]()
-> Joku, oikeestaan melkein mikä tahansa, parempi aine
CarPro - Iron X 500ml
-> Deironizer
-> Kato semmonen setti missä toi PO 203S on korvattu 106FA:lla, eli koko sarja on:
PO S500 (FG-500)
PO 85RD 3.02 (PF2500)
PO 106FA (SF4000)
PO 85RD (FF3000).
Laitoin tohon ylös mun muutkin korjausehdotukset.
Vain YKSI LSP!
Joku Pro voisi testata rinnakkain nuo 203S ja 3.02.Urran kirjoitti: .....(ei oo sitä tyhmää 203S:ää siel, sehän on leikkaavuudeltaan melko vastaava kun 3.02 joten sit sitä on "tuplat").
Taulukon mukaan yhtä leikkaavia mutta 203S antaa taulukon mukaan paremman kiillon?
Kaikki tuntuvat ylistävän 3.02:sta ja sen vaha valmista pintaa...
^Niin siis, on eri asia mihin se pystyy, kuin että miten kiva sitä on käyttää
Siitä osittain tuo 3.02 ylistys. Itse tykkään tosi paljon siitä.
Mut mä mikään pro oo niin jonkun muun pitää testata
Mut mä mikään pro oo niin jonkun muun pitää testata
Vain YKSI LSP!
Tuo 203S on verraten mukava aine tuohon 3.02:een. Helpompi mielestäni ajaa loppuun ja saa varmemmin nättiä jälkeä. Vähän vähemmän leikkaavuutta muistaakseni... ...Ei ole kyllä hetkeen enää tämäkään pyörinyt laikan alla...*Kaide kirjoitti:Joku Pro voisi testata rinnakkain nuo 203S ja 3.02.Urran kirjoitti: .....(ei oo sitä tyhmää 203S:ää siel, sehän on leikkaavuudeltaan melko vastaava kun 3.02 joten sit sitä on "tuplat").
Taulukon mukaan yhtä leikkaavia mutta 203S antaa taulukon mukaan paremman kiillon?
Kaikki tuntuvat ylistävän 3.02:sta ja sen vaha valmista pintaa...
Kaikki liha tottelee kuria...
Empä muistanut tota ollenkaan..Mistähän saisi Chemical Guys - 5.5" Hex-Logic Padiin sopivan alustallan?Tonis kirjoitti:Pienempi alustallakin kannattaa muistaa. En ainakaan äkkiä huomannut sitä?
Live for Speed
^Melkein mistä vaan, esim. Projectechiltä. Suosittelen lämpimästi Flexipads/Liquid Shine 123mm Ultra Soft tallaa.
Vain YKSI LSP!
Kiitos jälleen kerranUrran kirjoitti:^Melkein mistä vaan, esim. Projectechiltä. Suosittelen lämpimästi Flexipads/Liquid Shine 123mm Ultra Soft tallaa.
Live for Speed
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
"Ostoslistan tapaista
- Clas Ohlson cyclo (Kaksi kiillotuspäätä (2 x Ø 95 mm)) (OSTETTU)
- Mequiars Ultimate Compound (TÄTÄ LÖYTÄÄ VAIKKAPA PUUILOSTA)"
Ajattelin huomenna käydä Tampereen Clas Ohlsonin liikkeessä etsimässä tuota Cycloa. Mihin käyttötarkoitukseen soveltuvat Clas Ohlsonin Kiillotuslaikkat Tarrak. 95mm?
Kohteena olisi punainen, vielä kohtuuhyväkuntoinen (vähäisiä pintanaarmuja) wolkkarin maalipinta.
- Clas Ohlson cyclo (Kaksi kiillotuspäätä (2 x Ø 95 mm)) (OSTETTU)
- Mequiars Ultimate Compound (TÄTÄ LÖYTÄÄ VAIKKAPA PUUILOSTA)"
Ajattelin huomenna käydä Tampereen Clas Ohlsonin liikkeessä etsimässä tuota Cycloa. Mihin käyttötarkoitukseen soveltuvat Clas Ohlsonin Kiillotuslaikkat Tarrak. 95mm?
Kohteena olisi punainen, vielä kohtuuhyväkuntoinen (vähäisiä pintanaarmuja) wolkkarin maalipinta.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tais mun viesti mennä hieman ohi, pistetääs uudestaan.
Pitäisi tyttöystävän Rellu myllyttää joku viikonloppu, AD-varaosasta ostettu myllytyskone jo löytyykin, sekä 3M:n oranssi ja musta laikka, tosin tuossa on tallan halkaisija 150mm ja 3M:n laikat ovat pienempiä. Mitä laikkoja suosittelisitte? Olisiko pienempi talla parempi, mistä niitä saisi?
Itsellä ei ole kokemusta kun 3M:n ja Menzernan tuotteista (3M fast cut ja perfect it sekä Menzerna SF 4500 ja IP2000) Koulussa tullut näitä käytettyä.
Mitkä aineet olisivat hinta/laatusuhteeltaan hyviä?
Myös konepelti pitäisi vesihioa ja myllyttää kun joku tallimaalari on joskus sen maalannut.. Auto on väriltään tummansininen, suht paljon pesu/lumiharja naarmuja..
Onko noista Gtechniq:in tuotteista hyviä kokemuksia? Autonhoito.comista näyttäisi ainakin saavan. Laittakaa vaikka linkkejä kehiin niin saisi kamat tilaukseen ja auton kiiltämään.
E: Mites toi Mequn Ultimate Compound? Millainen laikka siihen olisi sopiva ja jättääkö hologrammia? Vaatiiko jonkun hienomman aineen perään?
Pitäisi tyttöystävän Rellu myllyttää joku viikonloppu, AD-varaosasta ostettu myllytyskone jo löytyykin, sekä 3M:n oranssi ja musta laikka, tosin tuossa on tallan halkaisija 150mm ja 3M:n laikat ovat pienempiä. Mitä laikkoja suosittelisitte? Olisiko pienempi talla parempi, mistä niitä saisi?
Itsellä ei ole kokemusta kun 3M:n ja Menzernan tuotteista (3M fast cut ja perfect it sekä Menzerna SF 4500 ja IP2000) Koulussa tullut näitä käytettyä.
Mitkä aineet olisivat hinta/laatusuhteeltaan hyviä?
Myös konepelti pitäisi vesihioa ja myllyttää kun joku tallimaalari on joskus sen maalannut.. Auto on väriltään tummansininen, suht paljon pesu/lumiharja naarmuja..
Onko noista Gtechniq:in tuotteista hyviä kokemuksia? Autonhoito.comista näyttäisi ainakin saavan. Laittakaa vaikka linkkejä kehiin niin saisi kamat tilaukseen ja auton kiiltämään.
E: Mites toi Mequn Ultimate Compound? Millainen laikka siihen olisi sopiva ja jättääkö hologrammia? Vaatiiko jonkun hienomman aineen perään?
Viimeksi muokannut `villle, Ma Huhti 23, 2012 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.