Claybar:n käyttö & vinkit.
- Posambique
Re: Claybar:n käyttö & vinkit.
Dodon Born Slippy & Bilt Hamber AutoClay soft on siinä määrin rokkaava kombo,
että aika huolella pitää mut puhua ympäri, jotta jaksan ruveta enää muuta kokeilemaan.
Kokemusta on Sonaxin ja CYC:n savista sekä liukkareina Sonaxin omasta ja saippualiuoksesta (taisi olla Carlack68).
että aika huolella pitää mut puhua ympäri, jotta jaksan ruveta enää muuta kokeilemaan.
Kokemusta on Sonaxin ja CYC:n savista sekä liukkareina Sonaxin omasta ja saippualiuoksesta (taisi olla Carlack68).
"Urku auki, pelti kii"
Citrus Bling n. 1:10 veteen toimii myös Zainon kanssa ilman mitään ongelmia.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=261734
Tossa vähän esimerkkiä mitä clay tekee väärällä tekniikalla ja jos maalipinta on pahasti aplarilla.
Eli clay kirjaimellisesti höylää lakkapinnan huippuja eikä (tietenkään!) myötäile muotoja.
Siksi de-iron ja de-tar käsittely kun clayn käyttö.
Tai jos käyttää claytä niin ohuella palalla joka on lämmitetty lämpimässä vedessä, runsaasti liukastetta on pakko käyttää eikä saa painaa eikä jäädä yhtä kohtaa hinkkaamaan, käännettävä likaiset pinnat yhteen ja litistettävä clay uudestaa littanaksi. Lämpimässä vedessä on hyvä olla muutama 50g pala claytä, niin on helpompi.
Tossa vähän esimerkkiä mitä clay tekee väärällä tekniikalla ja jos maalipinta on pahasti aplarilla.
Eli clay kirjaimellisesti höylää lakkapinnan huippuja eikä (tietenkään!) myötäile muotoja.
Siksi de-iron ja de-tar käsittely kun clayn käyttö.
Tai jos käyttää claytä niin ohuella palalla joka on lämmitetty lämpimässä vedessä, runsaasti liukastetta on pakko käyttää eikä saa painaa eikä jäädä yhtä kohtaa hinkkaamaan, käännettävä likaiset pinnat yhteen ja litistettävä clay uudestaa littanaksi. Lämpimässä vedessä on hyvä olla muutama 50g pala claytä, niin on helpompi.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ihmetyttää tämä. Ei taida olla vuottakaan, kun kaikki vannoivat clayhin, ja piti tätä välttämättömänä yms. Nyt vältetään käyttämästä..Dani kirjoitti: Siksi de-iron ja de-tar käsittely kun clayn käyttö.
Aineet kehittyy ja lisää uusia menetelmiä tuodaan markkinoille.
Ei siis claytä kannata pois heittää, mutta jos auton on hiljattain myllytetty tiptop kuntoon niin jättäisin saven pois ja käyttäisin de-iron+de-taria pelkästään, vaikka tuplavarvit, ennen vahausta.
Muutenkin clay menee vähemmän tukkoon, naarmuuntumisriski pienenee jos noita kahta ainetta käyttää ennen itse clay bar käyttöä.
Ei siis claytä kannata pois heittää, mutta jos auton on hiljattain myllytetty tiptop kuntoon niin jättäisin saven pois ja käyttäisin de-iron+de-taria pelkästään, vaikka tuplavarvit, ennen vahausta.
Muutenkin clay menee vähemmän tukkoon, naarmuuntumisriski pienenee jos noita kahta ainetta käyttää ennen itse clay bar käyttöä.
Siis onhan se nyt selvää, ettei sitä clayta joka vahauksen yhteydessä kannata käyttää. Mutta tästä nyt sai sellaisen kuvan, että detar+deiron-->
.
Olen kuitenkin huomannut, että vaikka tekee nuo käsittelyt, irrottaa clay siltikin likaa autosta.
Olen kuitenkin huomannut, että vaikka tekee nuo käsittelyt, irrottaa clay siltikin likaa autosta.
Voi myllyttää de-iron + de-tar käsittelyn jälkeen, lopputulos on sama ku olis käyttänyt vielä claytä de-mömmöjen jälkeen.
Itse myllyttämisenkin jälkeen irtoo vielä likaa, esim. jollain cleanerilla kun sipasee myllyllä pintaan niin pädissä likaa, silti kiimakiiltoa riittää.
Toi audi a3 myllyttäjä olisi säästänyt monta tuntia jos olisi vaan käyttänyt de-mömmöjä, varsinkin dassilla ku on liikenteessä ja kyseessä on kivikova lakka
Itse myllyttämisenkin jälkeen irtoo vielä likaa, esim. jollain cleanerilla kun sipasee myllyllä pintaan niin pädissä likaa, silti kiimakiiltoa riittää.
Toi audi a3 myllyttäjä olisi säästänyt monta tuntia jos olisi vaan käyttänyt de-mömmöjä, varsinkin dassilla ku on liikenteessä ja kyseessä on kivikova lakka
Meikä sai vielä pahemmat jäljet pösön pintaan, kuin tuossa a3:ssa..
Onneksi vain parille kohtaa, ja lähti edessä olleella myllyttelyllä pois..
Onneksi vain parille kohtaa, ja lähti edessä olleella myllyttelyllä pois..
Juu ja clayn piti viedä vanhat vahat, ehdottomasti vahaus jos käyttää clayta ja nyt toisessa ketjussa on todettu ettei se teekään niin... no mä clayaan ens viikolla jos vaan budget clayni satun saamaan, sipaisen kyllä koneellakin perään.Koojel kirjoitti:Ihmetyttää tämä. Ei taida olla vuottakaan, kun kaikki vannoivat clayhin, ja piti tätä välttämättömänä yms. Nyt vältetään käyttämästä..
Mä olin clay-uskovainen siihen asti kun sain vahinkoa aikaan..
Nyt en koske kyllä siihen, ennenkuin hommaan softia jostain ja sitäkin käytän todella varovasti ja harkitusti..
Nyt en koske kyllä siihen, ennenkuin hommaan softia jostain ja sitäkin käytän todella varovasti ja harkitusti..
Bilt Hamber Auto-clay soft vois olla hyvä, en ole kokeillut, vielä, vois hommata kun oma auto kaipaa kohta 3-4-step mylläyksen.
Mutta Sonüs Ultra Fine Clay on mun makuun erittäin pätevä!
Mutta Sonüs Ultra Fine Clay on mun makuun erittäin pätevä!
Käytössäni on Megun Mild-claybar ja testannut BO vesi seoksella. Mielummin kuitenkin käytän Last Touchia liukasteena.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
- Posambique
Olen saanut Claylla jälkeä aikaan.
CYC:n sininen Clay ilmeisesti liian kylmänä oli käytössä.
Jäljet näyttivät todella pahoilta, mutta olivat kuitenkin erittäin hentoja.
Lähtivät koneella todella helposti pois. Aion käyttää Clayta ennen myllyttelyä jatkossakin.
Omaan autoon en aina käytä.
CYC:n sininen Clay ilmeisesti liian kylmänä oli käytössä.
Jäljet näyttivät todella pahoilta, mutta olivat kuitenkin erittäin hentoja.
Lähtivät koneella todella helposti pois. Aion käyttää Clayta ennen myllyttelyä jatkossakin.
Omaan autoon en aina käytä.
"Urku auki, pelti kii"
Vähän semmonen touchy-feely juttu. Käytän clayta jopa ennen vahausta jos De-Tar ja De-Iron käsittelyn jälkeen pinta tuntuu rosoiselta.
Kyllä claylla jälkeä saa aikaseks, joskus ainakin, se on varma. Mutta jos ennen myllytystä clayaat ja saat skidin jäljen niin ne lähtee monesti tosi helposti pois. Ja kun se jälki tulee yleensä siitä että clay nappaa jonkun hirveen pahkuran maalipinnasta, niin mimmonen se jälki on kun se roska pyörii hetken laikan ja pellin välissä? Siksi clay.
Kyllä claylla jälkeä saa aikaseks, joskus ainakin, se on varma. Mutta jos ennen myllytystä clayaat ja saat skidin jäljen niin ne lähtee monesti tosi helposti pois. Ja kun se jälki tulee yleensä siitä että clay nappaa jonkun hirveen pahkuran maalipinnasta, niin mimmonen se jälki on kun se roska pyörii hetken laikan ja pellin välissä? Siksi clay.
Vain YKSI LSP!
Onko tuo clay pakollinen jos vaan haluaa kyljet ja pinnat liukkaiksi ilman karheuksia?
Talven skeidat vieläkin muhii ovissa ja alakulmissa jonnin verran. Eikä nyt houkuttas kovin heti taas olla ostamassa kaikennäkösiä tököttejä.
Tuskin tuo foami ja uus kinnaspesu auttaa tuohon ongelmaan.
Talven skeidat vieläkin muhii ovissa ja alakulmissa jonnin verran. Eikä nyt houkuttas kovin heti taas olla ostamassa kaikennäkösiä tököttejä.
Tuskin tuo foami ja uus kinnaspesu auttaa tuohon ongelmaan.
^No siis kokeilemalla selviää. Kuitenkin neuvoisin menettelemään samalla tapaa kuin valtaosassa muistakin jutuista. Eli aloitetaan siitä hellimmästä metodista. Tässä tapauksessa se olisi liuotinpesu (esim. Pineline Tehopesu lähimarketista) ja sen jälkeen pienpoisto.
Vain YKSI LSP!
Huolelliset pesut, ruosteen poisto, ja pienpoisto ja sitten Sonuksen vihreä Ultra Fine savi,+ runsaasti ONRia liukkariksi ja vielä "leipoo usein puhtaan pinnan esille.
Näin olen saanut kovin huonosti naarmua.
Kokeilin lauantaina ekaa kertaa tuota vihreätä Sonusta, oli todella pehmeän tuntuinen valkoiseen verrattuna.hörnä kirjoitti:Huolelliset pesut, ruosteen poisto, ja pienpoisto ja sitten Sonuksen vihreä Ultra Fine savi,+ runsaasti ONRia liukkariksi ja vielä "leipoo usein puhtaan pinnan esille.
Helpompi muotoilla vaikka valkoisetkin oli mulla lämpimässä vedessä likoamassa...
Mistä tota vihreetä vielä saa? Eikös Sonüs vaihtanut vihreästä -> valkoiseen, eli uudemmat ovat valkoiset (tästä on jo aikaa?).
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Silloin kun Sonüs Ultra Fine Clay tuli meille myyntiin noin vuosi sitten, se oli jo valkoista väriltään.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Aivan, sitä mä vähän muistelinkin että on siitä aikaa kun olivat vihreitä.
hörnä kirjoitti:Huolelliset pesut, ruosteen poisto, ja pienpoisto ja sitten Sonuksen vihreä Ultra Fine savi,+ runsaasti ONRia liukkariksi ja vielä "leipoo usein puhtaan pinnan esille.
Mites tuo tapahtuu käytännössä kun väyryset on aina ruosteessa?
Onko tuo sonus vielä pehmeämpää, kuin Billt hamberin soft. Tuo on hyvin pehmeääProjectech kirjoitti:^ Silloin kun Sonüs Ultra Fine Clay tuli meille myyntiin noin vuosi sitten, se oli jo valkoista väriltään.
Tämä olikin BTCF:n ekasta clay kimppatilauksesta. Tokassa tuli valkoista ja ne on jo käytetty. Tämä vain oli jostain syystä jäänyt laatikon pohjalle.Dani kirjoitti:Mistä tota vihreetä vielä saa? Eikös Sonüs vaihtanut vihreästä -> valkoiseen, eli uudemmat ovat valkoiset (tästä on jo aikaa?).
Mielestäni tämä vihreä oli ehkä mukavampi käyttää kuin valkoinen. Puhdistusominaisuuksista en osaa mennä sanomaan, on sen verran aikaa kun edellisen kerran käytin...
Tänään myös turmelin autoa clay.lla
Aivan järkyttävän näköinen tuli,onneksi huomenna on myllytystä luvassa,joten eiköhän nuo lähde vielä sillä pois.
Konepeltiin tein jäljet meguairsin claylla(vanha) ja muualle sitten sonax.in uudella claylla,joka tuntui tosi kovalta,jos vertaa tuohon meguun.
Megu oli käytetty ja alkoi mureta käsiin,niin piti heittää pois.
Liukasteena käytin pineline/vesi seosta.
Aivan järkyttävän näköinen tuli,onneksi huomenna on myllytystä luvassa,joten eiköhän nuo lähde vielä sillä pois.
Konepeltiin tein jäljet meguairsin claylla(vanha) ja muualle sitten sonax.in uudella claylla,joka tuntui tosi kovalta,jos vertaa tuohon meguun.
Megu oli käytetty ja alkoi mureta käsiin,niin piti heittää pois.
Liukasteena käytin pineline/vesi seosta.