Penkkien sisäpesu
Penkkien sisäpesu
Millaista konetta kannattais kysellä vuokraamosta jos meinaan pestä pestä auton penkit kunnolla sisältä? Entä mitä pesuainetta tohon kannattaa käyttää.
Re: Penkkien sisäpesu
Pesevää imuria ja kannattaa ihan kysyä pesulasta joka näitä vuokraa mitä ainetta he suosittelevat, alan ammattilaisina heidän uskoisin tietävän parhaimmat aineet.
Itse hoidin homman tavallisella märkäimurilla ja painepulloon laitoin tolun yleispuhdistusainetta ohjeen mukaan jonka ruiskin pintaan, harjasin pahimmista kohdista ja imuroin pois.
Itse hoidin homman tavallisella märkäimurilla ja painepulloon laitoin tolun yleispuhdistusainetta ohjeen mukaan jonka ruiskin pintaan, harjasin pahimmista kohdista ja imuroin pois.
Lähinnä tarkoitin et onko väliä kuinka tehokasta imuria kyselee?
Luultavasti tarjontaa ei hirveästi ole ja uskoisin koneiden olevan samanlaisia mitä on. Ihan perus vehkeellä saa jo puhdasta, ei ne pesulan vuokravehkeet mitään halpakauppojen vehkeitä ole...samunoz kirjoitti:Lähinnä tarkoitin et onko väliä kuinka tehokasta imuria kyselee?
Itse olen pessyt jo muutaman vuoden Kärcher Puzzi 100:lla. Oon ollut tyytyväinen. Jos olet vuokraamassa tällaista, niin ei kannata ottaa sitä Kärcher Puzzi 200:sta. Muuten ihan sama, mutta veden paine on 2bar ja 2l/min, kun puzzi 100:ssa on 1bar ja 1l/min. Sisko oli tuota isompaa ja mun konetta testannut, niin totesi, että tuo mun oli parempi, kun sillä tuli kuivempaa jälkeä. Onko tuo kummakaan, jos toinen kuluttaa enemmän vettä isommalla paineella (syvemmälle), mutta imuteho on sama... 
Omiin tarpeisiini ostin http://www.siivous.fi/yellowservice/tuo ... i-1081-140 tuollaisen ja todella tyytyväinen olen laitteeseen. Halvempi entä puzzi ja käsittääkseni samanlainen periaatteeltaan.
Juu, en enää ostaisi itselle noin kallista konetta, mitä on tullut ostettua. No, onneksi se on maksettu aikaa sitten...
SISUSTA osiossa enemmän keskustelua noista koneista: Millainen imuri autotalliin??
SISUSTA osiossa enemmän keskustelua noista koneista: Millainen imuri autotalliin??
mites nuo imevät höyrypesurit, onko se parempi kuin pelkkä pesevä imuri? Vai voikohan höyrykonetta käyttää myös kuten pesevää imuria? Tollanen kärcher imevä höyrypesin kiinnostais mutta kallis ku mikä se kyllä on..
^En tiiä mut ihan perus höyrypesurillakin pystyy suoriutumaan kys. hommasta melko mallikkaasti. Maksaa ehkä ~20e normisti tommonen.
Tästä DIY:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=154746
Tästä DIY:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=154746
Vain YKSI LSP!
Tuo imevä höyrypesuri poistaa "tunkkaisen" hajun paremmin kuin pesevä imuri eikä jätä penkkejä aivan yhtä kosteaksi, mutta omalla kohdalla pesu tulos ei poikkea kauheasti toisistaan. Itse ainakin päädyin pesevään imuriin ihan juuri tuosta syystä. Oman kokemuksen perusteella hinta laatu suhde pesevän imurin kannalla.bowtie81 kirjoitti:mites nuo imevät höyrypesurit, onko se parempi kuin pelkkä pesevä imuri? Vai voikohan höyrykonetta käyttää myös kuten pesevää imuria? Tollanen kärcher imevä höyrypesin kiinnostais mutta kallis ku mikä se kyllä on..
Itse käyttänyt pyykinpesuainetta (nestemäinen) pesuveden seassa, ei ainakaan vielä ole tullut niin likaista penkkiä vastaan ettei olisi lähtenyt sonta pois. Jopa pikimustasta öljyrasvasta on selvitty.
Miten kannattaisi lähetä penkkejä puhdistamaan. Todella vähän likaa, mutta likaa kumminkin. Löytyy tuollainen kärcherin märkä-kuivaimuri. Voisiko sitä käyttää jotenkin apuna. Ajattelin että hinkkaisi vedellä ja jollaine pesuaineella penkkejä ja sitten imisi suurimmat vedet tuolla imurilla pois. Onko mitään järkeä? Pesuaine suosituksia? Olisi mukavaa jos saisi vähän penkin punaista väriä vähän kirkastumaan. Penkit on mustia, mutta vähän punaista seassa.
Vai olisiko parasta hommata joku laite tuota hommaa varten?
Vai olisiko parasta hommata joku laite tuota hommaa varten?
- Posambique
Hinkkaat jollain sisustanpesuaineella (vaikka kissasaippualla jos nahkaa), Autoglymin Interior Cleaneria saa marketeista vaikka parempiakin varmaan on, ja sitten kun olet tarpeeksi hinkkaillut, niin märällä mikrokuituliinalla pyyhit pariin otteeseen. Tässä kannattaa olla ämpärissä puhdasta vettä. Lopuksi sitten sillä imurilla vetäset penkit kuivaksi.
Jollain saattaa olla parempia ehdotuksia. Tuo toimii ainakin.
"Urku auki, pelti kii"
Mulla on tuota autoglymin interior cleaneria. Petyin siihen kyllä todella pahasti. Haisee täysin samalta kuin autoglymin odour eliminator ja vielä kaikenlisäksi puhdistusteho oli täysin olematon. Kummatkin aivan liian voimakkaasti haisevia. Eipä tuosta muuta jäänyt käteen kuin paha haju.Posambique kirjoitti:Hinkkaat jollain sisustanpesuaineella (vaikka kissasaippualla jos nahkaa), Autoglymin Interior Cleaneria saa marketeista vaikka parempiakin varmaan on, ja sitten kun olet tarpeeksi hinkkaillut, niin märällä mikrokuituliinalla pyyhit pariin otteeseen. Tässä kannattaa olla ämpärissä puhdasta vettä. Lopuksi sitten sillä imurilla vetäset penkit kuivaksi.
Lähinnä huolettaa myös se, että miten penkeistä saa kaiken saippuan kunnolla huuhdeltua pois. Mitään laikkuja/raitoja en penkkeihin tahtoisi. Aika paha mutenkin tuo musta väri.
Itse oon ainakin kerran kuullu että tuttava olis pessy penkit niin et oli ensin pessy Pineline 1:100 brushilla -> imeny -> vedellä märäks -> imeny ja jos kohdassa paljon pesuainetta niin lisää vettä ja imua. En nyt ite ehkä lähtis ensimmäisenä testaa mut voi kai toi olla ihan toimivakin systeemi.
Vain YKSI LSP!
Mä olen pessyt monestikin tuolla Urranin mainitsemalla metodilla. Ihan hyvin ne saa noinkin pestyä, toki oikealla painehuuhtelulaitteella hitusen helpompaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Penkkien sisäpesu
Minkälaiset penkit? Löytyykö elektroniikkaa ja airbageja?
Jos ei ja viitseliäisyyttä löytyy, niin penkit irti. Selänpesuharjalla ja jollain pesuaineliuoksella pesemään huuhtelu vaikka pesuhuoneessa juoksevaöla vedellä. Märkäimurilla imet kaiken mahdollisen veden pois. Sitten vaikka saunaan kuivumaan.
Näin olen omat takapenkit joskus pessyt.
Toinen vaihtoehto:
Sama harja/pesuaineliuos ja vähemmällä vedellä vaikka viiteen kertaan huuhtelu esim suihkepullolla. Ei se ole maailmanloppu, jos sinne ihan vähän jää pesuainetta varsinkin jos on jotain hyvän hajuista...
Kolmas vaihtoehto:
Vuokraat/ostat painehuuhtelukoneen.
Jos ei ja viitseliäisyyttä löytyy, niin penkit irti. Selänpesuharjalla ja jollain pesuaineliuoksella pesemään huuhtelu vaikka pesuhuoneessa juoksevaöla vedellä. Märkäimurilla imet kaiken mahdollisen veden pois. Sitten vaikka saunaan kuivumaan.
Näin olen omat takapenkit joskus pessyt.
Toinen vaihtoehto:
Sama harja/pesuaineliuos ja vähemmällä vedellä vaikka viiteen kertaan huuhtelu esim suihkepullolla. Ei se ole maailmanloppu, jos sinne ihan vähän jää pesuainetta varsinkin jos on jotain hyvän hajuista...
Kolmas vaihtoehto:
Vuokraat/ostat painehuuhtelukoneen.
Ei löydy mitään elektroniikkaa penkeistä. Pelkästään turvavyön varoitusvalo sinne menee. Ei pitäisi tuottaa ongelmia. Kaikki penkit on tarkoitus ottaa irti. Tuollainen painehuuhtelu kone vaikuttaa erittäin kätevältä. Saako sillä myös parhaan tuloksen vai voiko kotikonstein saada paremman?
Hyvä painehuuhtelukone auttaa asiaan, mutta pelkkä kone ei autuaaksi tee. Sama jos sulla on 3000€ kränzlen kuumavesi-painepesuri. Ei se auto sillä pelkästään puhdistu, mutta auttaa kummasti.juzzi77 kirjoitti:Ei löydy mitään elektroniikkaa penkeistä. Pelkästään turvavyön varoitusvalo sinne menee. Ei pitäisi tuottaa ongelmia. Kaikki penkit on tarkoitus ottaa irti. Tuollainen painehuuhtelu kone vaikuttaa erittäin kätevältä. Saako sillä myös parhaan tuloksen vai voiko kotikonstein saada paremman?
Tuossa alempana olevassa topikissa lisää aiheeseen liittyviä vinkkejä ja kaikenmaailman löpinöitä, joista voi itse kukanenkin poimia hyviä "tipsejä".
Kangas sisustan pesu
Vuokrasin tuollaisen painehuuhtelukoneen. Sillä tuli uskomattoman puhdasta. Antoi myyjä vielä mukaan penkkien pesuun tarkoitettua pesuainetta. Ensiviikolla sitten varmastikkin tuo Gtechniq I1 Smart Fabric pintaan.
Miehän justiin sunnuntaina puunasin kaverin Audin jossa on vaaleahko kangasverhoilu. Sonaxin sisustanpesuaineella. Ensin ohjeiden mukaan eli suihkutin pintaan ja sienellä hinkkaus ja kostealla rätillä pyyhintä. No, värit kyllä kirkastu mutta penkeissä olevat läikät ei lähteneet paljoakaan. Sitten hoksasin että mullahan on höyrypesuri. No sillä ehdin testailemaan etupenkkejä. Toiseen vain suihkuttelin höyryä ja se puhdisti hieman läikkiä pois ja toiseen suihkutin Sonaxin ainetta ja höyryä perään niin siitähän tuli lähes täysin puhdas. Ehkä lopputulos olisi ollut parempi kun sen olisi vielä hinkannut ennen höyryttämistä. Ensi kerralla meinasin kokeilla penkeille ihan mäntysuopaa, harjaa/sientä ja höyryä. Jos ei muuta niin jää ainakin mukava tuoksu. 
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Sänky, tussi, fairy, pyykinpesuaine, harja + höyrypesuri... Ihan kaikki ei lähtenyt täysin pois mutta kauempaa katsottuna ihan jees 
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 108084728a" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 108084728a" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Olipa tossa niin kamalaan kuntoon päästetty Chevrolet Trans Sport, että sisusta piti pestä seuraavan lailla:
- Johnson&Diverseyn Tapi Extractit sisään
- Verhoilun harjaus
- Painepesurilla perään
- painehuuhtelulaitteella paska pois
Hiukan jännitti laskea painepesurilla auton sisälle
- Johnson&Diverseyn Tapi Extractit sisään
- Verhoilun harjaus
- Painepesurilla perään
- painehuuhtelulaitteella paska pois
Hiukan jännitti laskea painepesurilla auton sisälle
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Kyllä lika kuin lika lähtee kun on kunnon aineet ja jaksaa harjata.
Sen työn jälki on hyvin pitkälti kiinni siittä notta oletko huuhtelun tehnyt kunnolla, siis kunnolla.
Elikäs ei kannata "sävyttää" sillä irronnella paskalla auton sisustaa, paitsi jos ollaan vähään tyytyväisiä. Mie en ooo
Sen työn jälki on hyvin pitkälti kiinni siittä notta oletko huuhtelun tehnyt kunnolla, siis kunnolla.
Elikäs ei kannata "sävyttää" sillä irronnella paskalla auton sisustaa, paitsi jos ollaan vähään tyytyväisiä. Mie en ooo
Itse olen saanu varsin hyvää jälkeä pelkästään markettiverhoilunpuhdistusaineilla, juuriharjalla,imurilla ja säämiskällä.
Eli, ensin suihkutetaan vaanhtomaista verhoilunpuhdistusainetta puhdistettavalle pinnalle, harjataan voimakkaasti juuriharjalla, imuroidaan huolellisesti-->
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/ ... 075463.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Tämänkaltaisella päällä. (siis imetään se neste ja paska imurilla pois) ja lopuksi kostealla säämiskällä pyyhitään vielä mahdollisesti pintaan nouseva lika. Tarvittaessa toistetaan.
Lopuksi tietysti huolehdittava, että pinnat kuivuvat hyvin. (ovia/ikkunoita hieman raolleen ja mahdollisuuksien mukaan mielellää kaksi sisätilanlämmitintä huutamaan auton sisään) Lämpimällä kesäkelillä, riittää että ovia pitää auki useamman tunnin.
Tämänkaltaisen pesun olen tehnyt usella mustalle pinnalle ja lopputulos on varsin hyvä, isomman tahrat (purukumi, maaliroiskeet jne) voi irroittaa varovasti talttapäivellä ruuvimeisselillä raaputtamalla.
http://www.koivunen.fi/koivunen/sp_Content08AA0" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli, ensin suihkutetaan vaanhtomaista verhoilunpuhdistusainetta puhdistettavalle pinnalle, harjataan voimakkaasti juuriharjalla, imuroidaan huolellisesti-->
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/ ... 075463.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Tämänkaltaisella päällä. (siis imetään se neste ja paska imurilla pois) ja lopuksi kostealla säämiskällä pyyhitään vielä mahdollisesti pintaan nouseva lika. Tarvittaessa toistetaan.
Lopuksi tietysti huolehdittava, että pinnat kuivuvat hyvin. (ovia/ikkunoita hieman raolleen ja mahdollisuuksien mukaan mielellää kaksi sisätilanlämmitintä huutamaan auton sisään) Lämpimällä kesäkelillä, riittää että ovia pitää auki useamman tunnin.
Tämänkaltaisen pesun olen tehnyt usella mustalle pinnalle ja lopputulos on varsin hyvä, isomman tahrat (purukumi, maaliroiskeet jne) voi irroittaa varovasti talttapäivellä ruuvimeisselillä raaputtamalla.
http://www.koivunen.fi/koivunen/sp_Content08AA0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kellään tiedossa mitään tosi styrkkaa keinoa saada rasvaläikkä penkistä pois? Nyt olen pessyt penkkejä vuoden vanhalla Kärcherin 300€ pesevällä imurilla ja pesuaineena käyttänyt Hagerty merkkistä litkua, ostin täältä Porista pesulasta, joka vuokrailee noita pesureitakin. Sillä on tähän mennessä irronnut paska kohtuu hyvin mutta sais olla jytympää tavaraa.. Ei tolla mitään erikoispahoja tahroja putsata.