Vannepesuaineet

Renkaiden, vanteiden, moottorin jne puhdistus
joye

Re: Vannepesuaineet

Viesti Kirjoittaja joye » To Maalis 15, 2012 9:20 pm

Tuli testi mielessä tilattua tuota schollin rim7, ei kenelläkään vielä kokemuksia tästä ole? Työkaverin valkoisiin vanteisiin ois tässä tarkotus testailla kuhan paketin saan ja kun auto saadaan työn alle. :)

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Pe Maalis 16, 2012 3:49 pm

Uskaltaako Bilberryä käyttää kiillotetulle alumiinille?

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 16, 2012 4:29 pm

Mun käsittääkseni kyllä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Maalis 16, 2012 4:55 pm

^ Muttei varmasti tee hyvää jos pääsee kuivumaan.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 16, 2012 5:00 pm

No eihän noita nyt oo tarkotuskaan antaa kuivaa. :shock: En mä ainakaan anna minkään aineen kuivua mihinkään. Ja sit sopiva sekoitus...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Maalis 16, 2012 5:02 pm

Kylläkyllä mutta jos pääsee kuivumaan vahingossa, maalattuihin vanteisiin Bilberry ei jätä jälkiä vaikka kuivuiskin.. Siis jos vaikka kesällä suihkii kaikki vanteet ensin ja sitten huuhtelee niin voi olla että eka on kuiva :?

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Pe Maalis 16, 2012 5:27 pm

Kuten äskön irl sanoin Quasimodolle niin purkin kyljessä lukee, ettei saa käyttää kiillotetulle lakkaamattomalle alumiinille...
Wannabe-OCD

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 16, 2012 6:57 pm

Vai ei kiillotetulle hmmm...nimittäin suojaamattomalle EI kiillotetulle ei ainakaa tee yhtään mitään.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Maalis 17, 2012 2:00 am

vahvalla seoksella on vaarana jäädä sellainen valkoinen kalkkimainen paska pintaan. Kokeiltu on!! Jos haluat erittäin hyvän puhdistusaineen alumiinille, niin sonus aluminium restorer. Paska häviää kirjaimellisesti savuna ilmaan... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Maalis 17, 2012 6:13 am

^ Hyvä tietää, laitetaan hankintalistalle. Entäs Hynde parasta kiillotusainetta lipeille? Hyllystä löytyy Mother'sia ja Glymiä ainakin...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Re: Sonüs - Aluminum Restore

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Maalis 30, 2012 10:43 pm

Tänään putsasin Toyotan alkuperäiset aluvanteet, jotka entinen omistaja oli putsannut tosi hyvin. Aineina Wolfs Deiron gel, Sonaxin extreme vanne pesu, Crc vannepesu ja bilteman vanne pesu. Ei ollut metallipisteitä noissa, koska ei värjäytynyt punaiseksi, niinkuin yleensä, kun likaisia vanteita pesee. Kaikilla aineilla sai sen viimeisenkin lian poistettua ja innostuin vielä vahaamaan ne, kun oli niin hieno ilma ja vapaapäivä töistä. :) Löysin hyllyn perältä vahaa etsiessäni vanhan Bilteman Tire shine kumin hoitoaineen. Tullut joskus ostettua moinen vuosia sitten. Päätin kokeilla renkaisiin sitä ja muuttui rengas paljon nätimmäksi. Ei tee kiiltävää pinta vaan sellaisen puolikiiltävän ja uuden näköisen pinnan. Pullossa luki, että kumimatoille ja tuon aion myös testata, koska pinta ei kädellä kokeiltuna tuntunut liukkaalle.

Tunari-82

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 » Ti Huhti 10, 2012 3:14 am

Olen käyttänyt Cartec.in wheel cleaneria ja ollut suht tyytyväinen tehoon,mutta nyt alkaa purkki olemaan tyhjä...
Onko jotain merkittävästi parempaa ainetta,johon kannataisi siirtyä vai pitäydynkö tässä? :D
Eli tommonen törppö:
Kuva

maKe|

Viesti Kirjoittaja maKe| » Ti Huhti 10, 2012 12:33 pm

Kyllä minä ainakin rohkenin Bilberrya n. fifty/sixty blandiksena suihkia noille omille Oz Futuran lipeille, jotka on puhtaat alumiini huulet ilman minkäänmoista suojausta/sealeria. Ei ainakaan silmin havaittavaa kiillon himmenemistä kunhan muistaa kuivata kunnolla, ja eikä sitten suoraan auringon alla pese!

Melkein joka toisen pesun yhteydessä pika kiillotus Menzernan 480F compoundilla ja kunnollisella kangaslaikalla. Pysyy bling status kohillaan, ja aikaa tuhraantuu alle 30min. :thumb:

Miktoy

Viesti Kirjoittaja Miktoy » Ke Huhti 11, 2012 9:56 pm

Tunari-82 kirjoitti:Olen käyttänyt Cartec.in wheel cleaneria ja ollut suht tyytyväinen tehoon,mutta nyt alkaa purkki olemaan tyhjä...
Onko jotain merkittävästi parempaa ainetta,johon kannataisi siirtyä vai pitäydynkö tässä?
Olin vastaamassa tähän heti kirjoittamasi jälkeen. Onneksi en vastannut kun kokemukset oli silloin huonommat.
Nyt voin todeta miten hyvää tämä Cartec:in Wheel Cleaner oikeasti on. Kesärenkaat tuli toistamiseen laitettua alle ja nyt myös pestyä talvivanteet.
Talvivanteet olivat ottaneet kellertävää väriä puolien juureen vaikka muutamat pesut talvella saivatkin.
"Yritin" pestä vanteita ensin Wolfin Decon gel:illä, jarrupölyt lähtivät mutta ei tämä keltaisuus puolien juuresta eikä myöskään pikitahrat vanteen sisältä. Vanteiden sisäpuolella oli myös muuta mustaa tahraa mistä en osaa sanoa mitä on.
Decon gelillä kävin vanteet sisäpuolelta 3 kertaa läpi ja ulkopuolelta pari kertaa mutta keltaisuus ei lähtenyt vaikka miten harjaili.
Yritin myös mineraalitärpätillä pikitahroja sekä näitä "mystisiä" mustia tahroja pois tuloksetta.
Kokeilin myös 1/3 seoksista surfex HD:ta mutta ei siitäkään apua ollut.
Olin jo menettänyt toivon mutta ajattelin tätä vielä kokeilla vaikka viime keväänä 0 C° kelissä pikaisesti tällä pesin ja silloin jäi huono maku. En tosin antanut silloin vaikuttaa yhtään vaan samantien harjaa ja painepesuria perään.
Nyt sumutuksen jälkeen annoin vaikuttaa noin 2-3 min ja sitten harjaa perään. Vanteista lähti kaikki tahrat todella helposti harjaamalla pois ja huomasi jo ennen harjausta että lika valui. En ollut uskoa mitä näin kun viimeksi jäi huonot fiilikset tästä. Tosin silloin oli aivan toivottomat ja hapettuneet vanteet kyseessä.
Kuulostaa nyt ihan mainospuheelta mutta oon vieläkin fiiliksissä kun sain vanteet ihan puhtaiksi vaikka oletin jo noiden aiempien aineiden tekevän enemmän.
Muista täällä hehkutetuista vannepesuaineista ei ole kokemuksia mutta tätä kyllä tän päiväisen perusteella otan lisää kun alkaa nyt purkki olemaan aika vajaa jo.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Huhti 11, 2012 11:54 pm

Cartecilla on joitain ihan asiallisia tuotteita, joskus tuli jonku verran käytettyä...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 12, 2012 12:59 am

Deironizer on tarkoitettu rautajäämien poistoon. Ei edes vanteiden puhdistukseen vaan rautajäämien poistoon.

En hetkeäkään epäile etteikö tuote ole hyvä mutta mainittakoon nyt, että tässä tapauksessa "Acid free" nimenomaan tarkoittaa ERITTÄIN emäksistä. Oikeastaan erittäin ei riittäne kuvaamaan koska pH taulukko loppuu 14, ja sitä cartec on raakana. Surfex HD:sta ei ole tietoa mutta Pineline Tehopesu esim. on 10,5. Ja kaikkihan muistaa kemian tunnilta että ph 1 on 10 kertaa hapokkaampaa kun ph 2 (10^1). Näin ollen Cartecin vannepesuaine on 3162,28 kertaa emäksisempää kuin Pineline Tehopesu.

Kannattaa muuten sit olla TODELLA varovainen tommosen aineen kanssa. Tässä pH 14 tuloksia (lipeä):

VAROITUS! Vähän gore. Googlesta löytää lisää, semmoisia mitkä ei mahdu edes foorumin sääntöihin.
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
Mä edelleen peräänkuulutan sitä että vaikka jokin kemikaali toimii johonkin tarkoitukseen, ei joka teppo-tuunaajan ole sitä hyvä käyttää. Tossa on yks esimerkki.
Vain YKSI LSP!

Tunari-82

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 » To Huhti 12, 2012 3:11 am

Raakana olen tuota käyttänyt,märkiin vanteisiin sumutettuna.
Aina olen käyttänyt hanskoja kun olen tuon aineen kanssa ollut tekemisissä,on kyllä aika tiukkaa tavaraa mutta toimii melko hyvin.
Olen ostanut tuota parilta kaverilta,joka fiksailee työkseen.
Löytyi puhelimesta parit kuvatkin,kun syksyllä pesin kesävanteet ko aineella:
Kuva

Kuva

Miktoy

Viesti Kirjoittaja Miktoy » To Huhti 12, 2012 8:41 am

Katsoin myös purkin kyljestä, että pH14 ja heti kävi mielessä mikäköhän on pH asteikin isoin arvo koska en ole missään näin suureen pH arvoon törmännyt ennen.

Deironizerin luulin poistavan nuo kellertävät kohdat kun näyttivät jarrupölyltä mutta ilmeisesti tämä keltaisuus oli jotain tiesuolan aiheuttamaa.

Ihokosketusta tuolle aineelle ei kannata antaa ja mieleen tuli vanteita pestessä, että suojalaseja kannattaisi aina käyttää koska harjat roiskii vaikka pehmeitä harjaksia onkin. Itse olin niin supermies etten käyttänyt mutta vielä kävi tuuri eikä silmiin roiskinut.

Pääasia minulle oli se, että todella likaiset vanteet mihin muut omat aineeni eivät tehonneet niin sain tällä puhtaaksi. Tällä aineella on kuitenkin vaikea saatavuus kun marketeista tätä ei löydä ja Turussa taitaa olla ainut kivijalkaliike (Cartec, AWMS Oy) mikä tätä myy.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » To Huhti 12, 2012 9:17 am

Mistähän tota löytys PKS-seudulta ku täältäpäin en ole tuota ennen ostanut? Vois testata vähän keltaisiks jääneisiin Smartin vanteisiin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Miktoy

Viesti Kirjoittaja Miktoy » To Huhti 12, 2012 9:23 am

Peke kirjoitti:Mistähän tota löytys PKS-seudulta ku täältäpäin en ole tuota ennen ostanut? Vois testata vähän keltaisiks jääneisiin Smartin vanteisiin.
Voisi ihan autopesu/fixaus firmoista kysellä missä on cartec:in mainokset josko heillä on 500ml purkkia tai jos myyvät isommasta kannusta erikseen omaan astiaasi.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Huhti 12, 2012 10:49 am

Peke kirjoitti:Mistähän tota löytys PKS-seudulta ku täältäpäin en ole tuota ennen ostanut? Vois testata vähän keltaisiks jääneisiin Smartin vanteisiin.
Vannehapollakin ne lähtee helposti.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » To Huhti 12, 2012 11:24 am

No sitä löytyy, mut ei se ainakaan lantrattuna toiminu kellastumiin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Huhti 12, 2012 5:34 pm

Ei toiminut deironizer keltaiseen ja tosi pinttyneeseen likaan joku viikko takaperin, eikä sonaxin vannepesuaine. Bilteman vannepesuaineella lähti keltaisuus hienosti pois. Eikä ole edes kallista. Sisältää oksalihappoa joka tehoaa hyvin likaan.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 12, 2012 11:34 pm

^Juurikin näin. No Sonax nyt onkin vanteidenpesuaine mutta Deironizer on De-raudoittaja! Älkää sekoittako sitä vannepesuaineisiin. Vaikka jo pelkästään sillä pelastaa monet vanteet, se ei ole vanteenpesuaine! Se toimii vain silloin kun pinnasta pitää saada reipasta jarrupölyä pois.

Ite voin rehellisesti myöntää löytäneeni mun feivörituotteet kun puhutaan vanteista:
Hjul - Ylläpitopesut
Bilberry - Ehkä paras tehokas, yleisvannepesuaine, silti ~turvallinen. Tosin tätä en vielä omista, taitaa ihan pieni tilkka olla jäljellä
Surfex HD - Joka paikan höylä. 1:5 + Deironizer on mun resepti kesän jälkeen ennen varastointia pesuille. Ei jää mitään mitä ihmetellä
Deironizer - Se jarrupaloista pintaan palaneen raudan poistoaine..
Sonus Aluminum restore - Kun mikään muu ei toimi, tää ei varmasti jätä kylmäksi. Tämä on siis myös hapokas. Tosin tästäkin kokemusta vaan Hynden pullosta

Toki olen avoin kokeilemaan uusia aineitakin, ja miksei esim tommonen Cartec olisi ihan fiksu vaihtoehto, jos vaikka Sonus jättäisikin joskus kylmäksi :shock: Mut luulen et 1L pullolla menisin koko lopun ikää :lol:
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Huhti 12, 2012 11:44 pm

^ilmankos tuo sonax oli parempaa, kuin Deironiz geeli lian irroittamisessa. Raudan poistoon kokeilin Deiron geeliä auton kylkiin ja perään ja hyvin toimi siinä, hetken päästä oli violettia pilkkua runsaasti pinnalla ja pesurilla ne irtosi hyvin. Joten tuosta jäi itselleni kyllä positiivinen kuva. :)

Vastaa Viestiin