Ilmastoinnin puhdistus

Sisätilojen ylläpito
mikap

Ilmastoinnin puhdistus

Viesti Kirjoittaja mikap » Su Huhti 08, 2012 6:08 pm

Pistetään nyt vaikka tänne sisusta-osastolle. Eli minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ilmastoinnin puhdistusaineista? Motonettihän myy esimerkiksi crc:n sekä autoglymin tuotteita. Fortehan tekee myös ilmastoinnin puhdistusainetta, mutta saatavuus taitaa olla aika vaikeaa. Ei varmaan tekisi yhtään pahaa yli 10 vuotta vanhalle autolle puhdistaa järjestelmä ja varmaan raikastaa vähän ilmaakin vaikka varsinaista hometta/sientä/eliötä järjestelmässä ei olisikaan.

j4neski

Re: Ilmastoinnin puhdistus

Viesti Kirjoittaja j4neski » Su Huhti 08, 2012 9:41 pm

Männäkesänä käytin tuota Auto Glymin puhdistusainetta. Puteli laitetaan auton jalkatilaan sille puolelle, josta sisäilmankierto imee ilmansa. Auto käyntiin, sisäkierto päälle ja kaasupatruuna jalkatilaan pöhisemään. Tiedä häntä oliko tuolla mitään vaikutusta mihinkään. Niin, ja vajaa 10v vanha auto ja tuota operaatiota ei ole koskaan aikaisemmin suoritettu.

pude

Viesti Kirjoittaja pude » Su Huhti 08, 2012 11:17 pm

j4neski kirjoitti:Männäkesänä käytin tuota Auto Glymin puhdistusainetta. Puteli laitetaan auton jalkatilaan sille puolelle, josta sisäilmankierto imee ilmansa. Auto käyntiin, sisäkierto päälle ja kaasupatruuna jalkatilaan pöhisemään. Tiedä häntä oliko tuolla mitään vaikutusta mihinkään. Niin, ja vajaa 10v vanha auto ja tuota operaatiota ei ole koskaan aikaisemmin suoritettu.
mä tein ite vastaavan käsittelyn mutta sonax aineella maksa sen n.7-8 €

Mark77

Viesti Kirjoittaja Mark77 » Su Syys 23, 2012 7:25 am

Kannattaa välillä tehdä niin että n5-10min ennen kuin sammutat moottoria, kytke AC pois päältä, silloin kosteus poistuu järjestelmästä..

-tombba-

Viesti Kirjoittaja -tombba- » Su Syys 23, 2012 12:28 pm

Mä tein tuossa alkukesästä CRC:n aineella vastaavan käsittelyn. Kyllä ne ilmastoinnin aiheuttamat hajut hävisivät. Kyseessähän ei siis ole, kun nelisen vuotta vanha auto, mutta kyllä se silti ihan hyvää lmeisesti teki. Helppoan noiden käyttö on, mutta varmasti eivät poista kaikkea epäpuhtautta järjestelmästä, mutta taas toisaalta paljn parempaankaan ei oikein pysty purkamatta kennoa irti jne. Itse voin ainakin tuota käsittelyä suositella ja hintaahan sille kertyi vaja kympin verran. Ei siis haittaa vaikka tekisi kerran pari vuodessakin tuon tuolla hinnalla.

lammassaari

Viesti Kirjoittaja lammassaari » Su Syys 23, 2012 8:11 pm

Itse olen kokeillut AG:n ainetta ja tuota CRC:n ainetta sekä Sonaxin ainetta, kaikki tekevät asiansa.

Tosin AG:n aine aivan liian tyyristä, samalla hinnalla ostaa muita 2-3 purkkia.

Raitisilmasuodattimen olen ottanut pois, kun olen tuon käsittelyn tehnyt, jotta aine pääsee vapaasti kiertämään.

Kun en tiedä millainen kanavisto on, turha ainetta on suodattimiin laittaa.

samalla raitisilmasuodattimen voi puhdistella / vaihtaa, kun käsittely on menossa.

Myös auton vara-avaimet olen varmuuden vuoksi pitänyt toisessa taskussa, mukana.

Vastaa Viestiin