Optimum Opti-Coat 2.0

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
adeoussi

Re: Optimum Opti-Coat 2.0

Viesti Kirjoittaja adeoussi » Ti Maalis 27, 2012 7:52 pm

Tonis kirjoitti:
adeoussi kirjoitti:
Tonis kirjoitti:Hommataan kimppaan ja kokeillaan?
SOpii! Koska tilataan ? ;)
Heh just Juhan kanssa tilattiin kimppaan :) et eiköhän jotain keksitä, kun ei mulla oo heti käyttöä...
Oorrait.. Olisin kyl tosiaan kiinnostunut ton mömmön testaamisesta. EIkös tosta nyt riitä useampaan autoon per ruisku?
Pistä viestiä ku laitetaan hihat heilumaan :thumb:
----

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ti Maalis 27, 2012 8:03 pm

Dani kirjoitti:Tossa la. kattelin faijan Audin kattoa joka helmeili siihen malliin että ihan olis ollut tuoreet vahat pinnassa ;)
Kyljistä valu kirjaimellisesti likaa/kuraa pois pinnoilta.

Keväällä sitten näkee tarkan pesun yhteydessä että miten on Opti selvinnyt talvesta.
Nuo Danin huomiot viittaavat taas kerran siihen kuinka tärkeää on hyvän lopputuloksen kannalta pohjien kunto.
Poweri on varmasti oikeassa tuon cquortzin suhteen, mutta tuo Opti on kestonsa ansiosta helpompi "myydä"

crabtastic

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Ti Maalis 27, 2012 9:17 pm

Opti ollut kaverin bemarin pinnassa nyt yli kuukauden päivät. Tänään pesu lancella AF + 2BM citrus wash n gloss.

Ei hylji pinta lähellekkään samanlailla kuin laittohetken jälkeen, lähes yhtään :shock: :censored: Vaakapinnoilla vesi jää seisomaan, ei pisaroi. Pystypinnoilta valuu "laattoina" pois
http://imgur.com/J9JVa

Mistähän ihmeestä tuommoinen voi johtua?

Laittohetkellä
- kunnollinen IPA pyyhdintä 3'lla liinalla
- n. 15-20 astetta lämmintä
- sai kuivua yli 12h jonka jälkeen kokeiltiin painepesuria konepeltiin. Sen jälkeen sai kuivua vielä 24h
- kosteudesta ei tietoa mutta ei tuntunut miltään sademetsältä

Eli yli 12h kuivumisesta laittohetkellä tässä
Ja tänään :roll:

Sovittiin että tehdään täsmämyllytys lokasuojaan tässä joskus ja pinnoitetaan se uusiksi ja seurataan.

Edit: Sen verran vielä että puhdasta kyllä tuli helposti, ei tuntunut paska olevan kovin lujassa.
Viimeksi muokannut crabtastic, Ti Maalis 27, 2012 9:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Maalis 27, 2012 9:42 pm

Siis kyllä CQuartzin jälkeenkin paska lähtee helposti pois ja kyl mä sen tiedän, että ei se ole koko pinnoituksen pointti. Mutta mulle se on tärkeä seikka, että pinta on liukas, koska se merkkaa sitäkin et lika lähtee helposti pois. Tuossa mun auton pinnassa menee likakin pisaroiks, se on aika jännän näköistä ku lika ei ole ns. tasaisesti pinnalla. Eikä näyttäs tulleen naarmujakaan, Optiin(Evo) huomattiin tulleen jotain ihan pientä. Tämä ero voi tulla kyllä jo käyttäjästäkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Maalis 27, 2012 11:03 pm

Joo itsekin tänään pesin opti-coat auton. Samalla tavalla mullakin hitaasti mutta varmasti poistuu vesi pinnoilta. Pinnoite laitettu 30.9.2011 Kiilto on erittäin hyvä edelleenkin ja pesu helppoa. BH autofoamin jälkeen pesin VerryBerryllä 30 ml /10 litraan vettä. Testailin pesun jälkeen pesurilla ja avoimella letkulla ja tuollein hitaasti vesi valui muullakin pois pinnoilta. Itseäni tämä ei haittaa yhtään vaan annan asian olla. Sen olen huomannut, että aivan pieniä naarmuja on mullakin pinnassa niinkuin Pekekin sanoi mutta näkyvät vain ihan läheltä katsottuna, kun ledlenserillä valoa näyttää. Normaalisti katsottuna noita ei huomaa ja tavallinen autoilija ei noita edes huomaa. Ne ovat siis pinnoitteessa, eivät sen alla. Itse en tressiä ota veden valumisesta, vaan mulle tärkein on hieno ulkonäkö ja se, että lakan päällä on hyvä suoja, joka estää itse maalipinnan vaurioitumisen(naarmuntumisen) eikä autoa tarvitse vahata pari kolme kertaa vuodessa, niinkuin ennen. Niin ja myöskin se, että pesun voi tehdä tarvittaessa liuottimella.

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ti Maalis 27, 2012 11:18 pm

Katotaan Peke sun ja Mikan autoja tarkemmin, kun tuutte reissusta. Pienet fibat mistä erot vois johtua, mut molemmat noista pinnoista, ainakin mun mielestä tuntuu yhtä nihkeiltä semmoisenaan, kuin "fööni_kuiva_kakkonen", ilman Reloadia.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Maalis 28, 2012 12:15 am

Täysin samaa mieltä Juhan kanssa.
Ja onhan tuosta pinnan liukkaudesta tai sen puutteesta mainittu monet kerrat ja miten sitä voisi tehostaa, esim. sealanteilla ja quick detailerilla.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Maalis 28, 2012 1:04 am

fibolt kirjoitti:Katotaan Peke sun ja Mikan autoja tarkemmin, kun tuutte reissusta. Pienet fibat mistä erot vois johtua, mut molemmat noista pinnoista, ainakin mun mielestä tuntuu yhtä nihkeiltä semmoisenaan, kuin "fööni_kuiva_kakkonen", ilman Reloadia.
Joo, näin tehdään. Vaikeahan noita on verrata, kun käyttökin erilaista. Mä pesen auton useammin ja Evoa pestään liuottimillakin, mun vain Foamilla. Sit mä pystyn rueta vertailee kun laitan Smarttiin Optin ja Audis CQuartz. Niiden käyttö jo on aika samanlaista.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Maalis 28, 2012 9:38 am

Tosta hylkimisestä heräs vaan aatos että miten se oli pesty ennen tota kokeilua? Muistaakseni powermitsu hämmästeli kans kun beading ja sheeting oli lähes olemattomat. Oli kerennyt sen verran keräämään pinttynyttä likaa. Muistaakseni pari pinelinepesua rukkasella korjas tilanteen?
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Maalis 28, 2012 2:07 pm

On sitä pesty liuottimilla, itse asias melkein joka kerta.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Maalis 28, 2012 5:42 pm

Mä pesin edellisen pesun BH autowashilla ja eilen verry berryllä.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Maalis 28, 2012 6:34 pm

Ainakin se keltasen evon nyk omistaja olivissiin "sienimiehiä" vielä helmikuussa eli ei ehkä ihan kaikki jutut autonhoidon suhteen olleet vielä hanskassa joten voisko se pikku naarmuuntuminen olla siitä?

Netissä on muuten noita vedenhylkimisvideoita (tosin tosi vähän). Joku punanen auto ainakin hylki ihan saatanan hienosti siinä... oliko 3kk vanha pinnote. Edelleen epäilen että tossa on jotain mikse se toimii siellä floridan auringossa mutta ei täällä niin hyvin...

Toivottavasti pian saan naarmukokeita tehtyä, vähän kyllä skeptinen olo....Toki se naarmu on pinnotteessa eikä lakassa.. mut silti......

Mites Juha olet varmaan tosi nätisti pessyt autoa etkä ole ylimääräisiä kosketellut? Se mitä mulla kävi auton kanssa niin parin päivän jälkeen oli beading ja sheeting ihan poissa. Sitten vedin uuden kerroksen -> parani. Sitten koitin vielä laittaa ag:n hd:tä päälle mutta se jäi tosiaankin aika rasvaiseksi se pinta ja lähti vissiin aika nopeasti pois... nyt pinnan ominaisuudet ovat pysyneet "ennallaan". Ainoa juuri se että vaikka kiilto on tallessa niin kyllä sieltä jotai jälkeä rupee paljastumaan mutta melkeen näyttäis olevan jäänyt alle. Kummaksuttaa vaan että jos olen maskannut naarmuja niin miten helvetissä se tilanne siellä pinnotteen alla kehittyy tommoseksi. Saamarin epäkesko, sillä kyllä maskaa tosi herkästi jossei ajele aine

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Maalis 28, 2012 10:46 pm

Eilen pesin Auton ja suihkin päälle simonizin pikavaha Quick dettaileria, jossa on carnaubaa seassa. Tänään huuhtelin kurat pois pelkällä letkulla ja testasin veden hylkimistä konepeltiin. Tosi hienosti hylkii vettä ja valuu nopeasti pois pinnalta. Pisarat, joita jäi pinnalle, kun äsken ajoin talliin ja katselin niitä, olivat tosi hienoja. Lammaskintaalla olen pessyt autoa ja kentin keltaisella kuivannut. Esipesu Foamlancella ja Bh AF, paitsi pahimpaan suola aikaan (maarras, joulukuu) käytin solmasterinas40 tehoa. Pari kertaa poistin karheutta sonaxin liuotinpesuvahalla. Aine on notkeaa nestemäisen vahan oloista ja hangataan sienellä pintaan. Käytin pehmeää superlooni patjasta leikattua palasta tähän, On paljon pehmeämpi, kuin pesusienet. Muutaman kerran pesin megun mikrokuitukintaalla talvella mutta nyt lammaskintaalla viime aikoina. Seuraavaksi taidan kokeilla Zainoa johonkin kohtaan ja testata miten käy.

Itse en silloin viime syksynä kokeillut laiton jälkeen vesitestillä laiton jälkeen veden hylkivyyttä.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » La Maalis 31, 2012 9:17 pm

powermitsu kirjoitti:Voisko joku muukin kuvailla noita vedenhylkimisvideoita viimevuoden puolella tehdyistä opticoat -autoista......! Kyllä teillä kamerat ja vehkeet on kaikilla (siis kuvausvehkeet)

Tossa yks tyyppi kerto että ollu nyt tän talven vanteissa optit ja ei ole käsin pessyt kertaakaan. Semmonen kiiltävä lippa vanteessa ja olis kyllä hapettunu jo ihan vituiks ilman pinnotetta :)
Tässä lyhyt pätkä miten opti käyttäytyy Octavian pinnalla mikä laitettu joskus marras-joulukuun vaihteessa, autoa säilytetään tallissa ja pesty koko talvi liuottimilla ja hanskalla perään. Tänään tais pinnoite saada vasta ensimmäisen auto-foamia niskaan.

http://s770.photobucket.com/albums/xx34 ... G_0808.mp4

korjausta -Dani
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Huhti 01, 2012 12:18 pm

seatss: kiitos videosta! Tuoltahan sen about kuuluisi näyttää. Pinnassa ei siis ole mitään muuta :) Hyvä hyvä..... se juuri että jos kaikkiin maaleihin ei saada tuota efektiä niin mistä johtuu..... epäilen että oikeen vanhoja pintoja ei saa tuollaisiksi millään (vaikka juuri nuo vanhat japanilaiset)...mutta peukkua sinnepäin!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Huhti 01, 2012 12:22 pm

Mihin tämä arviosi näistä vanhoista pinnoista perustuu?
Kaikki liha tottelee kuria...

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Huhti 01, 2012 1:00 pm

Hynde kirjoitti:Mihin tämä arviosi näistä vanhoista pinnoista perustuu?
en ole maalien asiantuntija mutta esim jos se lakka on oikeen pahasti kärsinyt ja sitä ei saa tehtyä enää kovin hyväksi (käytännössä niin että lakka loppumassa kesken).....niin se pohja ei ole yhtä hyvä kun vaikka tommonen alta 5v (?) kovalakkanen euro? Toinen on sitten noi ykskerrosväri....eiks se yks testi ollu mazdan kontti joka oli kulahtanu, sitten myllytettiin (mun mielestä se oli 1-kerros) ja ne suojas sen, kyllähän se vissii puol vuotta pysy optilla hyvänä mutta mun mielestä yli vuoden otetuissa kuvissa alko hapettumaan takasin se maali alta jotenkin? Ei ollu niin kirkas enää.
Kaikki varmaan tietää tän testikeissin???

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Su Huhti 01, 2012 1:36 pm

Opti-Coatista kiillotetuissa vanteiden lipeissä oi jo jossain juttua, mutta en enää löytänyt keskustelua.

Onko tuosta kertynyt jo kokemuksia pidemmältä aikaväliltä eli miten Opti-Coat toimii kiilloitetun pinnan päällä?
Itseäni lähinnä huolestuttaa, että pysyykö pinta kiiltävänä optin alla vai pääseekö se kuitenkin jotenkin hapettumaan tjsp. sieltä pinnoitteen alta? Silloinhan tulos olisi melkoinen ongelmatilanne, koska optin poistaminen lipeistä lienee vähintäänkin haastavaa. :buffer:

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Huhti 01, 2012 1:52 pm

Tuomas kirjoitti:Opti-Coatista kiillotetuissa vanteiden lipeissä oi jo jossain juttua, mutta en enää löytänyt keskustelua.

Onko tuosta kertynyt jo kokemuksia pidemmältä aikaväliltä eli miten Opti-Coat toimii kiilloitetun pinnan päällä?
Itseäni lähinnä huolestuttaa, että pysyykö pinta kiiltävänä optin alla vai pääseekö se kuitenkin jotenkin hapettumaan tjsp. sieltä pinnoitteen alta? Silloinhan tulos olisi melkoinen ongelmatilanne, koska optin poistaminen lipeistä lienee vähintäänkin haastavaa. :buffer:

No mähän vissiin kirjotin että yks tyyppi laitto uusiin vanteisiin ton, kiillotettu lippi. Talven saanut vaan painepesurista vettä. Lippi on kuin uusi! Et silviisii, vanteet taitaa olla optin vahvuus.... lämpö... edelleen :)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Huhti 01, 2012 2:55 pm

Samat kokemukset olen itsekin kuullut harrastajalta. Vajaan vuoden muistaakseni ollut ja hyvältä näyttävät edelleen. Itse olen tuon laittanut pariin kunnostamaani sarjaan ja kiilto ei ota itseensä yhtään!
Kaikki liha tottelee kuria...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Huhti 01, 2012 3:49 pm

Pitäsköhän se sit päätyä Optiin CQuartzin sijaan? Siis uusissa vanteissa... :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Huhti 01, 2012 4:04 pm

seatts kirjoitti: Tässä lyhyt pätkä miten opti käyttäytyy Octavian pinnalla mikä laitettu joskus marras-joulukuun vaihteessa, autoa säilytetään tallissa ja pesty koko talvi liuottimilla ja hanskalla perään. Tänään tais pinnoite saada vasta ensimmäisen auto-foamia niskaan.

http://s770.photobucket.com/albums/xx34 ... G_0808.mp4

korjausta -Dani
Tolleen se faijanki valkoinen Diudi käyttäytyy..
En voi ymmärtää mikä työvaihe powermitun keisissä on kussu.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Huhti 01, 2012 6:27 pm

Mulla on omaan octaviaan laitettu päivä velipojan autoa myöhemmin, mut se on kanssa jotenkin epäonnistunut koska enää ei helmeile hyvin kuin katto.
Täytyy varmaan kiillotella uudestaan ja laittaa reilummin ainetta pintaan, uskon että siinä on vika.

juha.lehtimaki

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » Su Huhti 01, 2012 6:39 pm

^ Tulee taas mieleen että onhan se pinta puhdas? Eli kyllä siihen pinnoitteeseen se paska tarttuu ja tämän jälkeen varmasti loppuu myös helmeily.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Huhti 01, 2012 6:42 pm

^On puhdistettu kaikin mahdollisin keinoin. Ja kun molempia autoja hoidettu samoilla aineilla.

Vastaa Viestiin