Mä oon nykyisin pyhittänyt EGP:n itseasiassa meidän valkoisten puutarhatuolien putsaukseen. Muuhun se ei oikein enää tässä taloudessa kelpaa, mutta toimii siinä loistavasti!
Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
No asiakas oli varsin oikeassa siinä. Vaha ei tosiaankaan poista yhtään mitään. Se vain suojaa ja parantaa pintaa ulkoisesti. Eri asia sitten kun aletaan puhumaan glazeista, AIO tuotteista jne. Ehkä asiakas olikin foorumilainen ja tiesi (mukamas maallikkona) että vaha ei tosiaan sisällä yhtään mitään puhdistavia ainesosia vaan kun puhutaan vahasta niin se on ihan puhdas LSP, vielä luonnonvahapohjainen?
Mä oon nykyisin pyhittänyt EGP:n itseasiassa meidän valkoisten puutarhatuolien putsaukseen. Muuhun se ei oikein enää tässä taloudessa kelpaa, mutta toimii siinä loistavasti!
Vain YKSI LSP!
Mut mä en voi oikeasti ymmärtää miksi autokauppias neuvoo kaameita liimärähmiä poistamaan vahalla.. Asiakas toi auton meille, kun ei ollut kynnellä raapimallakaan lähtenyt. onneksi jotkut pinnoitteet oli vedetty, kun ei ollut saanut naarmuja aikaan. itr:ää liimoihin ennen pesua, kunnon huuhtelu, kinnaspesu ja kuivauksen jälkeen rasvanpoisto -> vahaa päälle. oli niin tyytyväinen että on pesettänyt autonsa meillä muutaman kerran sen jälkeen 
Luonnonvaha ei varmasti puhdista mitään, mutta kyllähän nämä Korrekit ym markettivahat puhdistaa todella hyvin, millä nimellä niitä nyt sitten kutsuukaan.
Ja veikkaanpa jonkun korrekkimiehen sanovan esim. Collin vahasta: "paska vaha, kun ei irrottanut edes helmoista paskoja, kun t-paidalla hinkkasin"sonikk kirjoitti:Luonnonvaha ei varmasti puhdista mitään, mutta kyllähän nämä Korrekit ym markettivahat puhdistaa todella hyvin, millä nimellä niitä nyt sitten kutsuukaan.
Muutama vuosi sitten tädin auton vahausta sivusta seurasin, miten korrekin kestovahalla puhdistettiin autosta loput liat
Ilmestyin paikalle siinä vaiheessa, kun oli vahan levitys loppusuoralla. Oli sienen palanen jolla vaha levitetty melko musta. Runsaasti oli vahaa pintaan laitettu ja melkein pullollinen vahaa kulunut. Itsekkin menin pyyhkimään vahoja pois, kun mulle
heitettiin vanha t-paita käteen. No kyllähän se lopulta kiiltäväksi saatiin, kun 3 ihmistä sitä vanhoilla t-paidoilla kiillotteli.
Onneksi ei ollut mitään Collinitea 
heitettiin vanha t-paita käteen. No kyllähän se lopulta kiiltäväksi saatiin, kun 3 ihmistä sitä vanhoilla t-paidoilla kiillotteli.
-
powermitsu
Tuli pari autoo käytyä läpi aquawaxilla
Nyt kun suihkutin vain vähän pinnoille niin toimii. Voisi testata tämä vastaan reload? 
Kannatetaanpowermitsu kirjoitti:Tuli pari autoo käytyä läpi aquawaxillaNyt kun suihkutin vain vähän pinnoille niin toimii. Voisi testata tämä vastaan reload?
Vesisateen jälkeen helmeilee kyljissä vielä hienosti, vaakapinnat taas ovatkin niin tomun peitossa ettei niissä helmeile mikään...JaniH kirjoitti:Kestosta jaetaan pisteet joskus myöhemmin mutta omat odotukset ei ole kovinkaan korkealla mutta oikeastaan ostinkin tuon sen takia että jos kesto ei olisi kovin pitkä vaan saa hetkeksi suojaa/kiiltoa ennen kuin saan koko auton siihen kuntoon että saa suunnitella myllytystä sun muuta.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Riwax Star Wax:
Erittäin helppokäyttöinen ja hyvät puhdistavat ominaisuudet, poistaa hyvin värjäymiä vaaleista pinnoista. Cyclolla levitettynä poistaa jopa vähän karheutta maalipinnasta ja kiillottaa silloin myös hyvin pintoja. Kesto 2-3kk.
Erittäin helppokäyttöinen ja hyvät puhdistavat ominaisuudet, poistaa hyvin värjäymiä vaaleista pinnoista. Cyclolla levitettynä poistaa jopa vähän karheutta maalipinnasta ja kiillottaa silloin myös hyvin pintoja. Kesto 2-3kk.
SPOILERSPOILER_SHOW
^Taas on valmistajalla mennyt nimeämiset sekaisin..
Vain YKSI LSP!
SPOILERSPOILER_SHOW
^ Ai tarkoitatko "Puhdistava kestovaha" vai vaha vaikka on sealant?
SPOILERSPOILER_SHOW
^Niin siis ylipäätään noi puhdistavat saatikka "kiillottavat" ominaisuudet.
Vain YKSI LSP!
SPOILERSPOILER_SHOW
Kyllähän se kiillottaa jos se lisää kiiltoa 
SPOILERSPOILER_SHOW
Ohop, tää tulikin himppa väärään osioon
niin, kyseessä on tosiaan kemiallinen litku.. ylläpito voi halutessaan poistaa ton mun kommentin, ettei johda ketään harhaan..
SPOILERSPOILER_SHOW
Onhan nuita ominaisuuksia Turtle Waxissakin =)Urran kirjoitti:^Niin siis ylipäätään noi puhdistavat saatikka "kiillottavat" ominaisuudet.
SPOILERSPOILER_SHOW
maaco ei mua haittaa se että kyseessä on kemiallinen litku (mun puolesta tähän topicciin saa kirjoittaa myös sealanteista/hybrideistä, kuten onkin aiemmin) mutta se että valmistaja nimittää sitä "Wax" nimellä kun kyseessä on AIO tuote, on jo erittäin säälittävää. Tähän törmää turhan usein consumer tuotteissa 
RTU noilla yleensä tarkoitetaan hiovia ainesosia mitä vahasta ei pitäisi löytyä.
RTU noilla yleensä tarkoitetaan hiovia ainesosia mitä vahasta ei pitäisi löytyä.
Vain YKSI LSP!
Riwaxin tuotteet ovat ollut hyviä, ikkunanpesuaine ja tämä Star Wax ovat kelpo tuotteita.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tänään sitten pesin tuon rottelon niin vielähän se oli liukas ja vesi helmeili pesun jälkeen hienosti. Otin kuviakin mutten jaksa niitä enään tänään uppailla...JaniH kirjoitti:Nyt kumminkin laitoin pintaan Sonaxin pikavahan. (29.2.)
Jostain syystä en saa muokattua tuota edellistä niin pistelempä näitä kuvasia sitten uuteen. Elikkäs eilisen pesun yhteydessä räpsäisin pari kuvaa helmeilystä:

Ja valmiinakin näytti vielä hyvältä:

Ja valmiinakin näytti vielä hyvältä:

Nyt on riittävän pitkät ja omakohtaiset kokemukset tuosta Pro:n Yellow Waxista mitä oon töiden puolesta tarjottuna käyttänyt talouden autoihin.
Meidän Jennan Mazda 6 farkkua on vahattu säännöllisesti sillä. Kerroin joskus, että olen huomannut useasta kerroksestä hyötyä.
Elikkäs, viime vuonna sitä levitettiin auton pintaan suhteellisen usein, viimeisen kerran elokuussa. Sen jälkeen autoa on pesty yhtään vahapintaa säälimättä, tarkoituksena saada auto aina täysin puhtaaksi, sekä testattua miten se vaha oikein kestää.
Viimeisimmät pesut ovat olleet mille tahansa vahalle/sealantille raskaita: todella vahvaksi lantrattu liuotinpesu (Nerta Truck Cleaner) jonka jälkeen kinnaspesu shampoolla. Aina tällä ei ole saatu autoa puhtaaksi, joten samat liuottimet painepesurin levitystoiminnolla päälle, pesukintaalla hieronta ja huuhtelu. Kerran olen jopa putsannut autoa punaisella claylla nastapölystä ja en edes vahannut uudelleen millään pikavahalla.
Pesin auton eilen taas järein menetelmin kun pinta oli päivittäisestä motaripesusta aivan paskan peitossa, ja totesin että viimeiset kaksi tekemääni "tehopesua" ovat olleet pinnalle se lopullinen niitti. Pinnasta on hävinnyt siinä aiemmin ollut todella vahva vedenhylkivyys, ennen ämpärillä puhtaaseen pintaan kaadettu vesi pakeni samantien jättäen lähes kuivan pinnan. Nyt vesi jäi isohkoina laattoina katolle ja konepeltiin, kyljissä oli jotain isohkoa pisarointia vielä havaittavissa.
Tämän ei ole tarkoitus olla myyntipuhe tuota vahaa kohtaan, vaan kertomus siitä että tuo luonnonvaha kyllä kerrostuu jossain määrin. Pintaan taidettiin levittää yhteensä 8 kerrosta vahaa viime vuonna, aina 2 kerrosta kerrallaan.
Seuraavaksi voisi ottaa kokeiluun jonkun toisen vahan vastaavilla menetelmillä
Meidän Jennan Mazda 6 farkkua on vahattu säännöllisesti sillä. Kerroin joskus, että olen huomannut useasta kerroksestä hyötyä.
Elikkäs, viime vuonna sitä levitettiin auton pintaan suhteellisen usein, viimeisen kerran elokuussa. Sen jälkeen autoa on pesty yhtään vahapintaa säälimättä, tarkoituksena saada auto aina täysin puhtaaksi, sekä testattua miten se vaha oikein kestää.
Viimeisimmät pesut ovat olleet mille tahansa vahalle/sealantille raskaita: todella vahvaksi lantrattu liuotinpesu (Nerta Truck Cleaner) jonka jälkeen kinnaspesu shampoolla. Aina tällä ei ole saatu autoa puhtaaksi, joten samat liuottimet painepesurin levitystoiminnolla päälle, pesukintaalla hieronta ja huuhtelu. Kerran olen jopa putsannut autoa punaisella claylla nastapölystä ja en edes vahannut uudelleen millään pikavahalla.
Pesin auton eilen taas järein menetelmin kun pinta oli päivittäisestä motaripesusta aivan paskan peitossa, ja totesin että viimeiset kaksi tekemääni "tehopesua" ovat olleet pinnalle se lopullinen niitti. Pinnasta on hävinnyt siinä aiemmin ollut todella vahva vedenhylkivyys, ennen ämpärillä puhtaaseen pintaan kaadettu vesi pakeni samantien jättäen lähes kuivan pinnan. Nyt vesi jäi isohkoina laattoina katolle ja konepeltiin, kyljissä oli jotain isohkoa pisarointia vielä havaittavissa.
Tämän ei ole tarkoitus olla myyntipuhe tuota vahaa kohtaan, vaan kertomus siitä että tuo luonnonvaha kyllä kerrostuu jossain määrin. Pintaan taidettiin levittää yhteensä 8 kerrosta vahaa viime vuonna, aina 2 kerrosta kerrallaan.
Finiswax sulta jo löytyymaaco kirjoitti:
Finiswaxit levitellään tuohon Mazdan pintaan kunhan poistan siitä muutamat naarmut ekasamunoz kirjoitti:
Finiswax sulta jo löytyyTota vähän ihmettelen et miten toi Yellow wax olis kestänyt claytä
Mäkin ihmettelin kun vahat ei punasella claylla lähtenyt, kun sillä pitäs kaiken järjen mukaan irrota.. No, mä pesen tuon fairylla ens kerralla niin eiköhän se sen jälkeen oo naku
- Posambique
Anteeksi skeptisyyteni, mutta mielestäni tässä ei osoitettu ainoatakaan perustetta sille, että luonnonvaha kerrostuisi?maaco kirjoitti:
Tämän ei ole tarkoitus olla myyntipuhe tuota vahaa kohtaan, vaan kertomus siitä että tuo luonnonvaha kyllä kerrostuu jossain määrin.
"Urku auki, pelti kii"
Perustellaan nyt sitten sillä, että tuo oli ensimmäinen kerta kun olen tuon vahan todennut kestävän yli 6kk (tuota kestoa mainostetaan vahan yhteydessä monessa eri lähteessä) auton pinnassa. monessa tapauksessa se on antautunut muutamassa kuukaudessa, kun pestään raskailla liuottimilla. tämän meidän mazdan kohdalla 1 kerros olisi pysynyt luultavasti 2-3kk..
- Posambique
No tämä on jo huomattavasti parempi perustelu, kiitos siitä...
Olen silti sitä mieltä, että (kuten vaikkapa rengastestien kanssa) olosuhteiden tulee olla samat.
Joten en ole täysin valmis tuota sulattamaan. DW:n puolella oli kuitenkin tehty testi mielestäni luotettavammin, joka osoitti päinvastaista.
En sano, että olet väärässä, mutta kaipaan lisää todisteita ollakseni täysin vakuuttunut.
Konepelti kahteen osaan - toiselle yksi (tai kaksi kerrosta jotta varmistetaan että vahaa tuli kaikkialle) ja toiselle vaikka se kahdeksan.
Sitten ajellaan, ja katsotaan kumpi tippuu ensin. Tällaista pitäisin luotettavana testinä.
Nyt vaan odotellaan, että kuka jaksaa testata....
Olen silti sitä mieltä, että (kuten vaikkapa rengastestien kanssa) olosuhteiden tulee olla samat.
Joten en ole täysin valmis tuota sulattamaan. DW:n puolella oli kuitenkin tehty testi mielestäni luotettavammin, joka osoitti päinvastaista.
En sano, että olet väärässä, mutta kaipaan lisää todisteita ollakseni täysin vakuuttunut.
Konepelti kahteen osaan - toiselle yksi (tai kaksi kerrosta jotta varmistetaan että vahaa tuli kaikkialle) ja toiselle vaikka se kahdeksan.
Sitten ajellaan, ja katsotaan kumpi tippuu ensin. Tällaista pitäisin luotettavana testinä.
Nyt vaan odotellaan, että kuka jaksaa testata....
"Urku auki, pelti kii"