Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Tammi 25, 2012 8:06 pm

Tästä oli jo hieman puhetta tuolla "vituttaako"-topicissa, mutta teen tästä nyt ihan oman aiheen, josko löytyisi paremmin tekijämiehiä/naisia.

Otsikko kertoo jo olennaisen eli onko PK-seudulla jotain hyväksi havaittua yritystä tai yksityistä, jossa saisi vanteet kunnostettua?
Maalareista kyllä riittää juttua internetin syövereistä, mutta sitä ei tässä nyt varsinaisesti haeta. Kunnostamisella siis tarkoitan esimerkiksi 2-osaisten vanteiden purkua, maalausta, reunojen kiillotusta ja uudelleen kasausta. Varsinaista vanteen korjausta ei välttämättä tarvita ollenkaan vaan ennemminkin hyvälaatuista "entisöintiä". Tiedän kyllä, ettei homma ole ameriikan temppu tehdä itsekään, mutta tilojen (ja ylimääräisen) ajan puuttuessa tarvittaisiin ulkopuolista apua.

Eli salat julki ja vinkkiä tänne, jos tiedät hyviä paikkoja! Ja ehdottomasti jos jollain kinnaslaisella on kiinnostusta moiseen projektiin, niin viestiä privaan tai tähän topiciin.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » To Tammi 26, 2012 4:58 pm

Tämä kiinnostaa muakin, tollasta paikkaa tarttee tuttavapiiris aina joku. Pelkkää maalaustahan tekee ihan perusmaalaamotkin, mutta toi kiillotus on sit eri juttu. Ja varsinkin kun tehdään vimpan päälle. :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmi 14, 2012 7:08 pm

Eikö kukaan tiedä paikkoja? :shock:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Joginen
Viestit: 40
Liittynyt: To Elo 04, 2011 11:49 pm

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Joginen » Ti Helmi 14, 2012 8:03 pm

Amrif Oy Järvenpäässä, tuolla käytin oman vanteeni joka halkesi. Tuli priimaa ja moni muukin saanut priimaa.

EDIT: vähän muokkasin tota nimeä että tulee oikein ;) -Dani

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ti Helmi 14, 2012 8:27 pm

Amriffista on joku saanut priimaa ja toisilla vanteet asuneet puoli vuotta ja työnlaatu mitä lie. Että tarkkana ja hinnat on nykyään niin pilvissä että..
E53 X5 3.0D

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 14, 2012 8:50 pm

Mulla ei asunut pelkästään puol vuotta vaan olivat vissiin vahingossa heittäneet roskiin. Valmistus lopetettu ja nuori tyhmä ei tienny kuluttaja-asiamiehestä.

ELI MENETIN SARJAN VANTEITA SINNE PRKL! :evil:

Tosin samaan hengenvetoon sanon että yhden sarjan oon oikasuttanu siel ihan onnistuneestikkin. Mutta taitavat pojat jäljestä päätellen maalata kilikalilla?

Tosin muistutan että mun kokemukset on jostain 21-vuosikymmenen puolivälistä..
Vain YKSI LSP!

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ti Helmi 14, 2012 9:46 pm

Vähän olen itsekin lukenut ristiriitaisia kokemuksia Amrifista. Suurin osa kommenteista on kyllä ollut positiivisia.

Tuollakaan ei vain taida onnistua sellaiset työt, joita itse tällä topikilla hain eli vanteiden purut, kasaukset ja kiillotukset? Tai kyllähän ne itse purkaa ja kasaa, mutta olohuoneessa on huono kiilloitella :lol:

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ti Helmi 14, 2012 9:58 pm

Tuomas kirjoitti:Vähän olen itsekin lukenut ristiriitaisia kokemuksia Amrifista. Suurin osa kommenteista on kyllä ollut positiivisia.

Tuollakaan ei vain taida onnistua sellaiset työt, joita itse tällä topikilla hain eli vanteiden purut, kasaukset ja kiillotukset? Tai kyllähän ne itse purkaa ja kasaa, mutta olohuoneessa on huono kiilloitella :lol:
No kiillotta kylpyhuoneessa, parvekkeella tai parkkipaikalla :D

Ja keskiöt varmaan joku maalari sutaisee sivuhommina jossain välissä. Onhan noita maalareita pk-seudulla.
E53 X5 3.0D

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 15, 2012 12:08 am

Minäkin kyselen siks ku ex Evon nykyinen omistaja sutas vähän 3-osaisten HyperForgeddien lippoja(tai yhtä siis) ja niitä pitäs ihan paikata jotenkin. Ja samalla sit kiillottas kaikki ja orkkislakat veks ku käsittääkseni niis oli lakka. Ei siis tartte maalata, ne keskiöt ja puolat on ku uudet. Miten ne lipat irrotetaan, eka pultit pois...mites ne ns. massat lähtee? On kuitenkin pirun kalliit vanteet(ja harvinaiset), kyselin lippoja erikseen mut eivät taida japanin poijaat edes vastata. :? Audiinkin kyselin samoja, hinta jenin kurssista johtuen alkaen 5500€/4kpl. On vähän liikaa, mutta en kyl tiedä mitkä vanteet tilais...vaikeeta. :(
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Helmi 18, 2012 6:31 pm

Ei niitä lippejä tarvitse täyttää millään, jos kanttarihiertymät ovat inhimilliset. Sopivasti oikomalla ja hiomalla tasaiseksi, et enää erota alkuperäisestä... ;)

Yritän tässä Peke vääntää jonkin jutun, kunhan ehdin. Yksi koskematon sarja odottaa tallissa kunnostusta.

Jokin harrastaja näissä vanneprojekteissakin voisi olla aika oiva valinta. On sitten näitä firmoja, joista saa palvelua lippien hitsauksista alkaen, mutta työn jälki voi olla ihan päivän mukaan mitä sattuu... :?
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » La Helmi 18, 2012 7:52 pm

Eli Hynde siis suostuu fiksaamaan sen vanteen? :) ;) Siitä reunasta kyl on lähteny varmaan useampi milli...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Helmi 18, 2012 9:34 pm

Milli pari ei vielä maata kaada, jos se on sellaista normaalia kanttarihiertymää. Kuvan jos laittaisit, niin voisi vähän parempaa diagnoosia tehdä. Tässä edellisessä kunnostetussa Lemmarisetissä oli pari vannetta kyllä melkoisen brutaalissa kunnossa lipeiltään, mutta niin ne vain nekin alkoivat pikku hiljaa näyttää uusilta... :thumb:

Muuten voisin sen vanteen kanssa auttaakin, mutta aika on enemmän, kuin kortilla tällä hetkellä... :roll:
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ma Helmi 27, 2012 9:39 pm

Noniin, kesä lähestyy uhkaavasti ja vanteet ovat vasta haaveissa.

Nyt olisi jollekin helppo projekti tarjolla. Hyväkuntoiset 2-osaiset vanteet vailla pientä ehostusta. Pieni lippien kiillotus (ovat jo valmiiksi kiilloitetut, mutta haalistuneet) sekä keskiöiden maalaus. Lisäksi tietty purku ja kasaus. Itse voin hääriä osan töistä, mutta ne rajoittuvat lähinnä sellaisiin, joita voi tehdä omassa kylpyhuoneessa :wall: Hynde? :thumb:

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Helmi 27, 2012 11:49 pm

Auttaisin todellakin mielelläni, mutta en pysty ottamaan enää yhtään työtä lisää... :( Pahoittelut! Toukokuuhun mennessä on saatava pois luvatut...

Joskos täällä foorumilla olisi joku muu avulias? Muilta foorumeilta löytyy kyllä varmasti tekijä.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Helmi 29, 2012 8:45 pm

Eipä siinä mitään. Jos ei ole aikaa, niin ei ole aikaa. Kunhan kokeilin kepillä jäätä :) Ilmoittele toki, jos tilanne muuttuu. Mielellään antaisi tämän homman jollekin "tutulle", että olisi edes jonkinlaisia takeita työn laadusta.

Uskomattoman vähissä ovat kyllä kyseisen operaation suorittajat. Nyt siis kaikki salat julki ja vinkit julki. Tässä olisi nyt harrastelijalla suhteellisen helppo projekti tiedossa, koska kohteena olevat vanteet eivät ole varsinaisesti huonossa kunnossa. Vaativat vain hieman hellää huolenpitoa ja maalia 8-) 8-)

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » To Maalis 01, 2012 4:22 am

Maalauksen voit hoitaa niin, että viet ne maalattavat osat maalarille itse. Uudessa Tuning-lehdessä oli juttu vanteiden kunnostamisesta ja siinä mainittiin, että joku Riipisen Petri on rakentanut itselleen kiillotuskoneen vanteiden lippejä varten. Näyttäs olevan todella helppoa tollasella laitteella toi kiillotus homma. Mistähän ton hemmon mahtas saada kiinni? :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Maalis 01, 2012 7:03 am

Onhan noita lipinkiillotuskoneita BTCF:n puolella parilla tyypillä jos en väärin muista.
E53 X5 3.0D

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 02, 2012 2:16 am

^ Mistähän noita kavereita sais kiinni? Entä mistä saa sellasta "torx"-avainta, millä sais auki kehäpultit? Mielellään vielä pehmustettu malli. Löytyykö pääkaupunkiseudulta mistään ihan suoraan hyllystä? HYNDEEEE! Pitääkös noihin laittaa kasattaessa lukitetta, kun tästä nyt kuulee vaikka minkälaista tietoa? Lukkomutterithan sinne kuitenkin tulee. :roll:
Tarviikos hommata momenttiavain kiristämisiä varten?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Maalis 02, 2012 5:09 pm

No joo... Melkein kaikkiin kohtiin on kahdenlaisia tekijöitä... :D

En nyt muista, että minkälaiset pultit niissä sinun vanteissa oli, mutta yleensä ne ovat tuollaisia normaaleja torx -pultteja ja muttereita, joihin käy ihan normaalit tiheähampaiset 12 kulmaiset hylsyt:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... kpl-10336/

BBS:n pultit ja yleensä aftermarket pultit ovat näitä.

Kuva

Sitten tietysti OZ:n pultit ovat "erikoispultteja", joiden pultissa on 11 kulmaa ja mutterissa muistaakseni 10 kulmaa ja näin ollen vaativat omat hylsyt. Vitun kalliit tietysti. Esim:

http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=909

Vai onko kyseessä jotkin erikoiset torx pultit?
Joitain avaimia saa muistaakseni pehmustettunakin, mutta yleensä tälle ei ole kyllä tarvetta, koska vääntö tapahtuu mutterin puolelta.

Ruuvilukitteesta sanon sen verran, että osa käyttää osa ei. Itse olen koonnut omat vanteet ilman ja hyvin on pysynyt, mutta laitan varmaan noihin asiakkaan vanteisiin tipan lukitetta, koska hän niin halunnee. Mitään haittaahan siitä ei tietenkään ole, eli laita ihmeessä. Lukkopultteihin en ole vielä törmännyt tässä touhussa. En ainakaan itse ole sellaista sarjaa vielä käpistellyt, joissa sellaiset ovat tulleet vastaan.

Momenttiavaimesta sanon taas, että osa käyttää, osa ei... :lol: Rannemomentti on järki ihmisellä riittävä, mutta taas ei todellakaan ole haitaksi käyttää, jos vähänkään epäilee itseään. Momentit eivät kuitenkaan ole mitään valtavia. 20 - 30Nm. Jos jää liian löysälle, etkä käytä lukitetta, niin voit löytää jokin aamu irtomuttereita parkkipaikalta... :D

Kysy vielä, jos jäi jokin mietityttämään.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Pe Maalis 02, 2012 7:23 pm

Maalauksen voit hoitaa niin, että viet ne maalattavat osat maalarille itse. Uudessa Tuning-lehdessä oli juttu vanteiden kunnostamisesta ja siinä mainittiin, että joku Riipisen Petri on rakentanut itselleen kiillotuskoneen vanteiden lippejä varten. Näyttäs olevan todella helppoa tollasella laitteella toi kiillotus homma. Mistähän ton hemmon mahtas saada kiinni? :roll:
^ Mistähän noita kavereita sais kiinni?
Kaveri kirjoittelee Audifinssillä nimimerkillä repa ja tarjoutui minulle kyseisen projektin toteuttamaan.

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 02, 2012 9:23 pm

Jep, kaveri löyti avaimet Wurthilta ja oli saanu vanteen jo purettuakin, et ne HyperForgedit oli just noilla Hynden linkittämän kuvan kaltaisilla pulteilla. Kuinka paksuja nuo pultit on? Onko ne yleensä samanpaksuisia? Pitääpä kysellä tältä repalta, et kiillottaako toisetkin lipit jos ei kaveri ite innostu tekee sitä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Maalis 02, 2012 10:09 pm

M7 x jotain nuo yleensä näyttävät olevan.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Kesä 11, 2012 3:34 pm

Mistäpä hyvä pieni momenttiavain tohon hommaan? Kuinkahan arvokas esim. Kamasa Toolsin momenttiräikkä on ja mistä saa ostettua? Täl viikolla pääsis jo töihin. :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

pude
Viestit: 162
Liittynyt: To Joulu 29, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Röykkä

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja pude » Ma Kesä 11, 2012 10:03 pm

muistaakseni auto-muovi kem siinä malmimkartanon kupeessa myy kamasaa

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vanteiden kunnostusta PK-seudulla

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Kesä 11, 2012 10:27 pm

Joo, niin mä katoin netistä mut hintoja en löytäny... :?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Vastaa Viestiin