Pyysin testiin ton uuden Liquid Shine -rotaryn kun keikkaa pukkas, samalla pääsin ottamaan tuntumaa koneesta. Konetta pyysin *Kaide:lta lainaksi ja hän suostui, Kiitos hänelle!
Liquid Shine toimi mulla siis 4" laikan ja 75mm tallan koneena, kone toimi tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.
Rotary on kevyt ja sopii käteen vallan mainiosti, sain heti hyvän tuntuman koneeseen.
Laitan tähän plussat ja miinukset Liquid Shinen koneesta niin ehkä sitä listaa on helpompi tulkita kun tätä mun kirjoitusta:
Ruusut:
+ Kevyt (piuhan kanssa 2.3kg ja ilman piuhaa 2.2kg).
+ Sopii käteen hyvin.
+ Lyhyt nokan ylitys (4cm).
+ Puhtia löytyy koneen ollessa käynnissä.
+ Ei nokka pahemmin lämmennyt.
+ Vakionopeussäädin toimi mallikkaasti.
+ Viimeistelyvauhti @ 800RPM.
+++ Hinta!
Risut:
- Jäykkä piuha.
- Akselin lukitusnappi puuttuu?!! (löytyy kulmavaihteen muovisuojan alta, tämän voi ehkä ratkaista pikku modifioinnilla, eli poraamalla 20 mm reikä sopivaan kohtaan).
- 1. vauhdilla laikka lakkapinnalla ja käynnistys niin kone ei aina jaksanut lähteä pyörimään, piti aavistuksen verran nostaa konetta.
50/50 makuasiat ja tottumukset:
+- Aika äänekäs (ei haittaa jos käyttää korvakuulokkeita).
+- RPM säärörulla toimii oikealta vasemmalle (tottumuskysymys, itse totuin siihen muutaman "mokan" jälkeen), eli oikealla on 1. ja vasemmalla 6.
+- Huippu RPM ainoastaan 1900RPM (tämä tietysti myös makuasia jos karvalaikalla ajelee).
Otetaas kuvat esille, niistä näkee kans jotain missä mennään!
Flex PE14-2 150:

Liquid Shine:

Metabo PE12-175:

Kolmen kimppa:

Flex PE14-2 150 piuhalla:

Liquid Shine piuhalla:

Metabo PE12-175 piuhalla:

Flex PE14-2 150 ilman piuhaa:

Liquid Shine ilman piuhaa:

Metabo PE12-175 ilman piuhaa:

Sit katotaan vähän mittoja, itselleni tärkeät ulkomitat kirjasin ylös:

Punainen viiva on nokan ylitys (akselin keskeltä koneen uloimpaan kohtaan):
Flex: 5,5cm
LS: 4cm
Metabo: 6,5cm
Sininen viiva on akselin keskeltä mitattu etäisyys liipasimen keskelle:
Flex: 24,5cm
LS: 28cm
Metabo: 10cm
Suurempia kuvia löytyy --> TÄÄLTÄ
Suomen virallinen maahantuoja on tällä hetkellä Projectech.fi
Täällä tarkemmat speksit koneesta ja muutama esittelyvideo: Liquid Shine rotary-kiillotuskone
Kysymykset, risut & ruusut ovat tervetulleita!