Seuraava autosi?
Re: Seuraava autosi?
BMW E91 330-335i Touring M-Sport <-- tommonen seuraavaksi.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seuraava autosi?
Ääcchh...Miktoy kirjoitti:MB SEC -87 4.2 V8
On tosiaan yksinkertaisesti budjetin ulkopuolella,
ja kyllähän tuo 4.2l V8 alkaa olemaan jo järkevän talvikäyttiksen rajoilla
Älä perhana pimitä! Lyö kaikki edes lähelle osuvat vaihtoehdot pöytään. Kyllä täällä kuunnellaan.Urran kirjoitti: Mutta valikoimista päätellen japanin ihmeet ei oo valinta
EDIT: Lisäys
Ei ole väärin, mutta nyt ei tarvitse yhtään huudella. Auttakaa ihmeessä.Miktoy kirjoitti:Tykkää mutta niistä ei huudella
Nyt pyydän kehumaan omia - ja kertomaan kokemuksia/fiiliksiä.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Seuraava autosi?
Mersuista halpaa käyttistä löytyy W201, W202 ja W124 korisista. Näihin ei osat paljoa maksa ja niitä löytää motonetistakin. Ovat myös (vanhaa tekniikkaa eli) "yksinkertaisia" korjata eivätkä tarvitse piuhan (star:in) päähän kytkeä vikakoodeja kuitatakseen. Kannattaa katsoa ko. merkin forumit jossa jo on kysytty näiden mallien plussat ja miinukset.
Re: Seuraava autosi?
Tässä mietittävää Japanin maalta:Posambique kirjoitti:Älä perhana pimitä! Lyö kaikki edes lähelle osuvat vaihtoehdot pöytään. Kyllä täällä kuunnellaan.Urran kirjoitti: Mutta valikoimista päätellen japanin ihmeet ei oo valinta
Subaru Legacy (vanhat ysäri legat on ainakin pommin varmoja)
Dynamic-4/GTi Galant (Ei tietoa kestosta, powermitsu? Jos joku hämmästelee miksen tiedä niin mähän oon Hondamies
Toyota Starlet ja teini-rollat (luulen et liian vahnoja/tyylittömiä sulle)
Mazda 929 (Ns. laivamalli. Kovin suosittu rakentelukohde, muuten en tiiä kestävyydestä)
Subaru XT (Ruma mutta persoonallinen ... vai persoonallinen mutta ruma
Toyota Tercel ( !!
Neliveto Corolla (Erittäin harvinaisia, nytkin vaan yks farkku myynnissä)
Neliveto Suzuki Justy (
Vanhat klassikot (Ei millään jaksa luetella kaikkia)
Vain YKSI LSP!
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seuraava autosi?
Kiitos Miktoy, vahvistit käsitystä joka minulla jo oli.
Kiitos Urran, tällaista kaipasin. Tässä oli autoja joita en olisi osannut edes miettiä.Urran kirjoitti: Subaru Legacy - Joo, pistetään mietintään. Vanha on ruma, uudempi ei kaunis, mutta... Mistä varaosia?
Dynamic-4/GTi Galant - Kasikoppanen on todella hieno, 6 ja 7 menettelee. Kerrohan Powermitsu mistä osia, mihin hintaan?
Toyota Starlet ja teini-rollat - Rollaa ei tule, vanhoja Starletteja ei valitettavasti ole myynnissä ei-ralliasussa/toimivana
Mazda 929 - Vain yksi kunnossa oleva myynnissä - hinta sitten jo 4ke
Subaru XT - Ei yhtään toimivaa myynnissä
Toyota Tercel - Ihan veikeän oloinen laite, pelkään tosin että Sonja ei suostuisi tulemaan kyytiin
Neliveto Corolla - Pyrin olemaan reilu, mutta Rollalla en suostu ajamaan, ei vaan pysty
Neliveto Suzuki Justy - Nyt on perverssi! Saattaisi hyvinkin kelvata. Vähän kaukana tuo ainoa myynnissä oleva, ihan vaan lähteä koeajamaan
Vanhat klassikot - Ei millään osaa vastata mitään
"Urku auki, pelti kii"
Re: Seuraava autosi?
Mersu on hieman semmonen automerkki että sitä ei parane kehua muualla kuin merkkifoorumilla... Ovat kuulemma ihan paskoja ajaa, perhanan laiskoja ja savuttavatkin mokomat... (Pesunkestävän volkkaristin tuomio noin miljoonan ajetusta vanhasta W124 200D:stä)
Ja onhan noista kokemusta, nyt on pikaisesti laskettuna alla kahestoista mersu =), sekaan on mahtunut sekä hyviä, huonoja että priimakuntoisia yksilöitä, alustan puolesta kun on kunnossa niin kulkee kuin ajatus tiellä, väljät puslat, väljä simpukka tai väljät nivelet sitten aiheuttaaki sen saman kuin muissakin merkeissä... Osat halpoja, jopa orginaaliosat joten motonetin ja muut tarvikeliikkeet saa laittaa unholaan... Isoja rohjakkeita jotka kuluttavat paljon! Itse päässyt W201 2 litran diisselillä 5,2 kulutukseen maantiellä (auton mittarissakin oli tosin vasta 888 tkm), W124 200D:llä 5,6 maantiellä (ajettu puolet edellisen lukemasta) W123 diisselit on vieneet kaikki 8-10 välille sekä taajamassa että maantiellä. Tosin olen myös omistanut W124 200D:n jolla ei päässyt alle 8 litran millään, tosin muutoinkin oli aika vastakohta tuolle edellämainitulle. Bensamalleista ei ole hirveästi kokemuksia, W124 230E automaatilla vei maantieajossa 8-9 väliin ja sekapyörityksessä 13 ja auto oli kaikinpuolin priimassa kunnossa joten oletan ainakin että tuolla yhdistelmällä ei ainakaan pienemmällä pääse, nykyinen W202 eli kansansuussa C-malli imaisee maantiellä 6,5-7,5 ja sekasessa ajossa menee 8-9 litraa bensiiniä sadalle kilometrille.
Niin joo, itse juuri viikko sitten pähkäilin autonvaihdon parissa, 940 Volvo ei tuntunut oikein hyvältä kun ajot oli 6 kilsan työmatka aamuin illoin, muun ajan auto seisoi pihalla tyhjän panttina ja tulin siihen tulokseen että pärjäisihän sitä jollain mikralla tai vastaavallakin ja säästäisi bensakuluissa vuositasolla jo useamman satasen... Noh, hommahan sujui lähes niinkuin oli suunniteltukkin, Volvo lähti uudelle omistajalleen viime keskiviikkona mutta mikraa ei ole vieläkään, sen sijaan piti ostaa Chrysler Grand Voyager... Noh, tuolla tulee ajettua muutenkin kuin pelkät työmatkat =)
Ja onhan noista kokemusta, nyt on pikaisesti laskettuna alla kahestoista mersu =), sekaan on mahtunut sekä hyviä, huonoja että priimakuntoisia yksilöitä, alustan puolesta kun on kunnossa niin kulkee kuin ajatus tiellä, väljät puslat, väljä simpukka tai väljät nivelet sitten aiheuttaaki sen saman kuin muissakin merkeissä... Osat halpoja, jopa orginaaliosat joten motonetin ja muut tarvikeliikkeet saa laittaa unholaan... Isoja rohjakkeita jotka kuluttavat paljon! Itse päässyt W201 2 litran diisselillä 5,2 kulutukseen maantiellä (auton mittarissakin oli tosin vasta 888 tkm), W124 200D:llä 5,6 maantiellä (ajettu puolet edellisen lukemasta) W123 diisselit on vieneet kaikki 8-10 välille sekä taajamassa että maantiellä. Tosin olen myös omistanut W124 200D:n jolla ei päässyt alle 8 litran millään, tosin muutoinkin oli aika vastakohta tuolle edellämainitulle. Bensamalleista ei ole hirveästi kokemuksia, W124 230E automaatilla vei maantieajossa 8-9 väliin ja sekapyörityksessä 13 ja auto oli kaikinpuolin priimassa kunnossa joten oletan ainakin että tuolla yhdistelmällä ei ainakaan pienemmällä pääse, nykyinen W202 eli kansansuussa C-malli imaisee maantiellä 6,5-7,5 ja sekasessa ajossa menee 8-9 litraa bensiiniä sadalle kilometrille.
Niin joo, itse juuri viikko sitten pähkäilin autonvaihdon parissa, 940 Volvo ei tuntunut oikein hyvältä kun ajot oli 6 kilsan työmatka aamuin illoin, muun ajan auto seisoi pihalla tyhjän panttina ja tulin siihen tulokseen että pärjäisihän sitä jollain mikralla tai vastaavallakin ja säästäisi bensakuluissa vuositasolla jo useamman satasen... Noh, hommahan sujui lähes niinkuin oli suunniteltukkin, Volvo lähti uudelle omistajalleen viime keskiviikkona mutta mikraa ei ole vieläkään, sen sijaan piti ostaa Chrysler Grand Voyager... Noh, tuolla tulee ajettua muutenkin kuin pelkät työmatkat =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Seuraava autosi?
Tätä en olisi ikinä itsestäni uskonut, että Posan mainitsemista merkeistä huolimatta tulisi mainittua...ei pysty...no yritän...Fjjj..liian hapokasta...Ford...no tulihan se sieltä
Kuinkas olis joku vanha Sierra?
Mun mielestä tuleva klassikkomalli, ne mitä sattuu jäljelle jäämään.
Eli jos hyvän yksilön löytää, tuskin tarvii itseänsä kipeäksi maksaa ja löytyy myös nelikoina.
Itsellä oli joskus aikoinaan 2.0is ja oli madallettuna kyllä niin maukas ajella, ettei ole tosikaan. Eikä ollut mitään ohjaustehostimia häiritsemässä, kun motarin kiertorampit pyyhittiin samalla vauhdilla, kuin suoraakin.
Tosin en kyllä tiedä, oliko auto niin hyvä, vai oonko tullut vaan niin vanhaksi, ettei nykyautot siihen kykene
Kuinkas olis joku vanha Sierra?
Mun mielestä tuleva klassikkomalli, ne mitä sattuu jäljelle jäämään.
Eli jos hyvän yksilön löytää, tuskin tarvii itseänsä kipeäksi maksaa ja löytyy myös nelikoina.
Itsellä oli joskus aikoinaan 2.0is ja oli madallettuna kyllä niin maukas ajella, ettei ole tosikaan. Eikä ollut mitään ohjaustehostimia häiritsemässä, kun motarin kiertorampit pyyhittiin samalla vauhdilla, kuin suoraakin.
Tosin en kyllä tiedä, oliko auto niin hyvä, vai oonko tullut vaan niin vanhaksi, ettei nykyautot siihen kykene
Re: Seuraava autosi?
Posa: Lada 1200S, halpa, takaveto ja varmatoiminen 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Re: Seuraava autosi?
Vanha lada on muutenkin niin pommin varma että oksat pois, varaosia löytyy eikä maksa ylläpito mitään. Ja muuten lämpenee, lämpenee niin vtusti
Loistava talvirassi, tommosella tullut vähän jopa ajettuakin talvisin niin aivan loistava ajettavuus.
Loistava talvirassi, tommosella tullut vähän jopa ajettuakin talvisin niin aivan loistava ajettavuus.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Seuraava autosi?
Totta. Joka sana. Itelläkin oli joskus 1500 laabori, piristetty. Kantta laskettu, imu- ja pakoaukkoja avarrettu, weberin tuplakurkku-kaasari omatekele-ilmanputsari, kun ei ois muuten mahtunut pelti kiinni. Mittari ei enää riittänyt ja MI16 405 päänahkakin tuolla sai.Dani kirjoitti:Vanha lada on muutenkin niin pommin varma että oksat pois, varaosia löytyy eikä maksa ylläpito mitään. Ja muuten lämpenee, lämpenee niin vtusti![]()
Loistava talvirassi, tommosella tullut vähän jopa ajettuakin talvisin niin aivan loistava ajettavuus.
O tempora! O mores!
Re: Seuraava autosi?
Taisit katsoa juuri kympin uutiset, kun itselle tuli myös sama mieleen loppukevennyksestäKorhonen kirjoitti:Posa: Lada 1200S, halpa, takaveto ja varmatoiminen
Re: Seuraava autosi?
Tiedossa oli kyllä että se on hyvä talvi auto, sillä eihän veli venäläinen tee huonoa auto tuonne siperian talviin... Mutta mieleeni muistui juurikin tuon 10-uutisten loppukevennyksestä 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Re: Seuraava autosi?
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Seuraava autosi?
Parin tonnin hintaluokkaan saat kyllä paremman E34:n tai E32:n kuin E30:n... Tai sitten saa käydä tosi hyvä tuuri. Toki soppaa menee enemmän, mutta pikkukoneinen E34 tai maamoottorilla oleva E32 on halpaa kuin makkara näinä päivinä ja talvella helppo ja kiva pidemmän akselivälin vuoksi. Varusteitakin yleensä löytyy edes vähän...Posambique kirjoitti:Nyt pirut irti, ja teräviäkin mielipiteitä saa esittää.![]()
Mitä pidempiä ja perustellumpia viestejä saadaan niin sitä tyytyväisempi olen.
BMW E30 vs. Mercedes-Benz W201 vs. Mercedes-Benz W124 vs. jotain muuta?
Kriteerit: Luotettavuus, ei läpimätä, helppo ja edullinen huoltaa (itse), takaveto sekä plussaa olisi jotenkin hauska/mielenkiintoinen/erilainen auto.
Hintaluokka pari tonnia. Ei helppo yhdistelmä, ei todellakaan. Tuleeko muita mieleen?
EDIT: Neliveto kelpaa myös, mutta tuo lisää kuluvia osia ja hinnat nousee yleensä ulos budjetista.
BMW M6
Re: Seuraava autosi?
^Komppaan tota. Ainut E30 mitä oon ajanu meni kokoajan liipissä ja Rikun (Posa tuntee) E34 menee paljon hallitummin ja on vakaampi viedä. Tosin siitä laukes M50 juuri muutama päivä sitten joten se ilo ei kestänyt kauaa. Eli kesä-E46 tuli talviajoon! No onneks siihenkin on varamoottori (M50) ollut jo pidempään odottamassa 
Vain YKSI LSP!
Re: Seuraava autosi?
Seuraava auto voisi olla kun muuttaa mökille asumaan ja ostaa tosi vähän ajetun ja viattoman yksilön, tuo M550xD.
-> I Wish.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seuraava autosi?
Onko tosiaan näin?Wuoma kirjoitti: Parin tonnin hintaluokkaan saat kyllä paremman E34:n tai E32:n kuin E30:n...
Pemarimiähet samaa mieltä?
Kyllähän mä nyt mielummin otan paremman E34 ku vähänkään huonomman E30 - ihan jokaisena päivänä vuodesta.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Seuraava autosi?
On todellakin näinPosambique kirjoitti:Onko tosiaan näin?Wuoma kirjoitti: Parin tonnin hintaluokkaan saat kyllä paremman E34:n tai E32:n kuin E30:n...
Pemarimiähet samaa mieltä?
Kyllähän mä nyt mielummin otan paremman E34 ku vähänkään huonomman E30 - ihan jokaisena päivänä vuodesta.
E30:ssä on 3-sarjan lisä, samoin kuin E36:ssa, E46:ssa ja E9X:ssä. Saman ikäisen uutena valtavasti enemmän maksaneen 5- tai jopa 7-sarjalaisen saa aina halvemmalla. Poikkeuksena E28, E23 ja E12 joissa jo klassikko/nostalgialisää.
Nimim. ex E12/E34/E32/E30 ja nyk. E39 omistaja...
BMW M6
Re: Seuraava autosi?
Kyllähän se tosiaan näin on että noita suurempia korimalleja eli e32/34 saa edullisemmin mutta on niihin aavistuksen kalliimmat osat ja enemmän kuluvaa osaa alustassa. Talviautoksi varmaan pääasia olisi löytää ehjä ja huollettu peli eikä keskittyä vain tiettyyn korimalliin.
Ja alkaa tuo E30 olla myös klassikko iässä ja tiettyjen mallien hinnat nousussa.
Heitetään yksi vaihtoehto vielä eli E36 compact. Sellainen on myöskin hauska vietävä ja ovat yleensä melko edullisia ikäisikseen. 2ke voisi jotain sopivaa löytyä.
Ja alkaa tuo E30 olla myös klassikko iässä ja tiettyjen mallien hinnat nousussa.
Heitetään yksi vaihtoehto vielä eli E36 compact. Sellainen on myöskin hauska vietävä ja ovat yleensä melko edullisia ikäisikseen. 2ke voisi jotain sopivaa löytyä.
E53 X5 3.0D
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seuraava autosi?
Joo, E36 ei kelpaa - varsinkaan compact.
Hmm... eli E34 on listalla.
No alkaahan noita vaihtoehtoja olemaan.
Lada ois aika siisti, yksi Nivakin olisi nyt n.2000e myynnis.
Hmm... eli E34 on listalla.
No alkaahan noita vaihtoehtoja olemaan.
Lada ois aika siisti, yksi Nivakin olisi nyt n.2000e myynnis.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Seuraava autosi?
Seuraava on varmaan Volvo V50
Tai V40 jos löytyy joku 03/04 vähillä kilometreillä sittenkun on ajankohtaista.
Tai V40 jos löytyy joku 03/04 vähillä kilometreillä sittenkun on ajankohtaista.
Volvo V40 1.9TD -99
Volvo V40 1.9T4 -98
+muutama muu kulkupeli
http://henkkak.kuvat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V40 1.9T4 -98
+muutama muu kulkupeli
http://henkkak.kuvat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraava autosi?
ja vielä farkkuna, niin ei tule samanlaisia joka kylällä vastaan.Urran kirjoitti:Nappisilmälada olis todella siistikin vielä
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Seuraava autosi?
Ootte kovia ylipuhumaan, alkaa Lada houkuttamaan.
Katsotaan uudestaan kun on koeajanut muita vs. Lada
Katsotaan uudestaan kun on koeajanut muita vs. Lada
"Urku auki, pelti kii"