Tullut noita pirssejä vaihdettua aina tarpeen mukaan, pari diiseliä ja yks bensajuoppo ollut. Nyt taas tuntuis olevan vaihdon aika, 2.2DTI Omega sais lähteä ja tilalle joku vähän hassumpi peli. Kilsoja mulle tulee about ~25tkm vuodessa joten ens vuoden polttoainehinnoilla ei mitään järin suurta eroa pääse syntymään. Ongelmana on siis tuo mallin valinta; pitäis olla semmone keskiluokan-suuremman keskiluokan pirssi ja kulutus kohtuullinen. Mielessä on käynyt 530d, D5 volvot, Vectra C saabin 2l turbolla. Kaipaisinkin lisää vaihtoehtoja, hintakipuraja tuntuu olevan jossain 7-8 tonnin paikoilla (huom. ruotsin ja viron tuonnit).
Seuraava autosi?
Seuraava autosi?
Joopa joo, enpä tämän tyylistä keskustelua löytänyt niin alotellaanpa.
Tullut noita pirssejä vaihdettua aina tarpeen mukaan, pari diiseliä ja yks bensajuoppo ollut. Nyt taas tuntuis olevan vaihdon aika, 2.2DTI Omega sais lähteä ja tilalle joku vähän hassumpi peli. Kilsoja mulle tulee about ~25tkm vuodessa joten ens vuoden polttoainehinnoilla ei mitään järin suurta eroa pääse syntymään. Ongelmana on siis tuo mallin valinta; pitäis olla semmone keskiluokan-suuremman keskiluokan pirssi ja kulutus kohtuullinen. Mielessä on käynyt 530d, D5 volvot, Vectra C saabin 2l turbolla. Kaipaisinkin lisää vaihtoehtoja, hintakipuraja tuntuu olevan jossain 7-8 tonnin paikoilla (huom. ruotsin ja viron tuonnit).

Re: Seuraava autosi?
Nyt iskit pahaan paikkaan!
Mulla ihan samat ollu mielessä
Lisää tohon vielä c tähdellinen ja 3 sarja pemu.
Kuume ollu jo pitkään. Mutta ei tota mun mersua saa loppuun ajettua
440 tkm menty ja vielä matka maistuu
Mulla ihan samat ollu mielessä
Lisää tohon vielä c tähdellinen ja 3 sarja pemu.
Kuume ollu jo pitkään. Mutta ei tota mun mersua saa loppuun ajettua
440 tkm menty ja vielä matka maistuu
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Luultavasti farmari audi a4 tq tai tdiq b5 tai b6. Vähän polttelis laittaa quattro alle. 
Mun omalla on menty 376 tkm ja vielä menee kivastiCapri89 kirjoitti: 440 tkm menty ja vielä matka maistuu
muok: mites nuo bemarin 3-sarjalaiset, mimmosii ominaisuuksia niissä? E46 menee hintaluokkaan, E90 aika reilusti yli? Audin B5 taitaa mennnä hintaluokkaan, olikos niiden koneet minkä ruokaisia? Diiselipuolella tais olla se parilitrainen ja V6 (tais olla jo kestävällä nokka-akselilla jne) ja bensapuolelta ??
Ilman muuta virosta.Ileh kirjoitti:Mielessä on käynyt 530d, D5 volvot, Vectra C saabin 2l turbolla. Kaipaisinkin lisää vaihtoehtoja, hintakipuraja tuntuu olevan jossain 7-8 tonnin paikoilla (huom. ruotsin ja viron tuonnit).
![]()
http://fin.auto24.ee/used/951710?id=951 ... _missing=1
Ensi tuolla oli ilmoituksessa oli 128tkm, nyt tuo 187tkm. Viimeisessä katsastuksessa ruotsissa 429tkm
Että tarkkana noiden kanssa.
E53 X5 3.0D
Itse hakisin mielummin Ruotsista kuin Virosta. Virossa tiet ihan kauheassa kunnossa, eikä muutenkaan juuri välitetä autoista, ainakaan muiden.
Lainaan topikkia jollei aloittajaa haittaa....
Eli eli, seuraavaa autoa voisi pikkuhiljaa alkaa katselemaan. Sanotaan budjetiksi nyt vaikka 5000 €uroa.
Mimmoisia suosituksia porukoilla on heittää ? Korjaukset yms onnistuu itseltäkin, asentaja kun olen.
Kriteereinä voisi olla ainakin ilmastointi, ajettu alle 250tkm, mielellään nahkasisustaa (mutta ei pakollinen).
Vetotavalla ja vaihteistolla ei muuten väliä, mutta mielellään ainakin manuaali.
Saa laittaa ehdotuksia, mutta laittakaa kumminkin perustelut mukaan
Eli eli, seuraavaa autoa voisi pikkuhiljaa alkaa katselemaan. Sanotaan budjetiksi nyt vaikka 5000 €uroa.
Mimmoisia suosituksia porukoilla on heittää ? Korjaukset yms onnistuu itseltäkin, asentaja kun olen.
Kriteereinä voisi olla ainakin ilmastointi, ajettu alle 250tkm, mielellään nahkasisustaa (mutta ei pakollinen).
Vetotavalla ja vaihteistolla ei muuten väliä, mutta mielellään ainakin manuaali.
Meiltä löytyisi melkein toiveitasi vastaava auto.Jonas_ kirjoitti:Lainaan topikkia jollei aloittajaa haittaa....
Volvo 850 R -96 eli 240hv ja harvinaisempi.
Nahka-alcantara sisusta, automaatti-ilmastoinnilla ja laatikolla. Molemmat etupenkit 3 muistipaikalla ja täysin sähköllä, kattoluukkua löytyy.
Tosin ajettu 289tkm mutta tämä R mallin moottori on vahvistettu yläpäästään normaaleihin 2.3 moottoreihin ja yksi kestävämmistä koneista sekä vaihdelaatikko pelittää hienosti.
Himo hinkkaajan unelma väri elikkä musta ja "käsittelemätön" koska tuli meille muutama viikko sitten eli tästä hyvä harjoitus / harrastus kappale. Teen itse keväällä myllytyksen taikka heti kun ehdin ja saan tilat varattua.
Alustaakin tässä on paranneltu ja konepellin alla poikkituki iskaritolppien yläpäässä.
Seuraava auto on varmasti toinen renu laguna 2, ei syö penssun lisäksi kuin puolia ja niitäkin pari maksimissaan yksi per vuosi.
Muistaa tankata ja senkun ajelee, ei mene dpffiä eikä pikkuturboja
Muistaa tankata ja senkun ajelee, ei mene dpffiä eikä pikkuturboja
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Kai se vanha sanonta on vieläkin voimissaan: kaikista autoista tulee aikanaan Relluja
Itse aiheeseen on vaikea sanoa, kun ei ihan heti ole ajankohtainen, mutta varmaan listalla on BusMetroWalk, mannelavetti, tai rinkula-mosse.
Itse aiheeseen on vaikea sanoa, kun ei ihan heti ole ajankohtainen, mutta varmaan listalla on BusMetroWalk, mannelavetti, tai rinkula-mosse.
Itellä himottais taas vaihtaa. Mielessä siintää joko ennen vuotta 1980 valmistettu ja käyttöönotettu diisseli eli käytännössä MB 123, taikka sitten joku kiva neli/takavetoinen bensavehje. Esim Mitsu Eclipse jota toisinaan löytää 4wd ja 2.0T koneella. Taikka impreza ehkä. Tai sitten joku korkea vehje. Tai jenkki. Tai jotain. En tiiä 
Joku bemari kai se pitäisi ostaa kun autokatos on tyhjä, ei ole Alpinaa enää
Nyt saattaisi olla sauma ostaa myös harrasteauto niin käyttis saatta olla aika perus e39..
Nyt saattaisi olla sauma ostaa myös harrasteauto niin käyttis saatta olla aika perus e39..
E53 X5 3.0D
Miten sä erottelet harraste- ja käyttöauton?
Käyttöautoa myllytellään viisi kertaa vuodessa ja kulkinettakin vaihdetaan neljästi.
Harrasteautoa myllytetään kymmenen kertaa ja vaihdetaan vain kahdesti vuodessa
Käyttöautoa myllytellään viisi kertaa vuodessa ja kulkinettakin vaihdetaan neljästi.
Harrasteautoa myllytetään kymmenen kertaa ja vaihdetaan vain kahdesti vuodessa
Pojat hei 
Eipä ole varsinaista harrasteautoa ollut oikein ikinä, sellainen siis mikä asuu talvet tallissa ja pidetään kauan. Yksi olisi tarjolla jo tänään että katsotaan nyt miten tilanne kehittyy.
Eipä ole varsinaista harrasteautoa ollut oikein ikinä, sellainen siis mikä asuu talvet tallissa ja pidetään kauan. Yksi olisi tarjolla jo tänään että katsotaan nyt miten tilanne kehittyy.
E53 X5 3.0D
Nyt iski aivan järkyttävä Volvo-kuume
Tai no, Volvo mies ollut koko ikäni joten ei kai tuo nyt mikään yllätys ole 
S60 tarttis nyt tällä kertaa saada omistaa
Bensa-turbolla ja mustilla sport-nahoilla
Pankkiin -->
S60 tarttis nyt tällä kertaa saada omistaa
Pankkiin -->
- Posambique
Voin lähteä Porschea koeajamaan jos on tarve_nixu_ kirjoitti: Eipä ole varsinaista harrasteautoa ollut oikein ikinä, sellainen siis mikä asuu talvet tallissa ja pidetään kauan.
"Urku auki, pelti kii"
Anna mennä vaan. Et petyJonas_ kirjoitti:Nyt iski aivan järkyttävä Volvo-kuumeTai no, Volvo mies ollut koko ikäni joten ei kai tuo nyt mikään yllätys ole
S60 tarttis nyt tällä kertaa saada omistaaBensa-turbolla ja mustilla sport-nahoilla
![]()
Pankkiin -->
Itselläni oli 2001-vuotinen kuuskymppinen kolmisen vuotta alla. Ihan vaan 140hv vaparibensamanuaali. Kovasti tykkäsin ja pitkään suunnittelin seuraavassa vaihdossa päivittäväni faceliftattuun, ehkä 07-08. Sitten kaikesta huolimatta sorruin tilaamaan V50:sen Classicin, jonka otin viime heinäkuussa takapuolen alle. Täytyy myöntää, että kyllä välillä tulee ikävä, kun näkee komeita kuuskymppisiä liikenteessä. Ei sillä, kyllä V50:seen olen ollut tyytyväinen, mutta kyllä kuuskymppisessä on munaa paaaljon enemmän
"Tokihan rahalla hyvää saa, mutta täydellinen pitää tehdä itse"
Muakin volvo kiehtois, isä laitto just V70 -05 D5 AWD:n...Jonas_ kirjoitti:Nyt iski aivan järkyttävä Volvo-kuumeTai no, Volvo mies ollut koko ikäni joten ei kai tuo nyt mikään yllätys ole
S60 tarttis nyt tällä kertaa saada omistaaBensa-turbolla ja mustilla sport-nahoilla
![]()
Pankkiin -->
Mitä nuo bensamallit kuluttaa?
Nykyinen auto on niin kaikinpuolin järkevä ja tehoton, että olen jo vannonut seuraavan olevan erilainen. Jos rinkulakeulassa pysytään, niin mallimerkinnässä voisi olla vaikka S tai jopa RS etuliite. Ajatus harrasteautosta on myös itänyt mielessä jo pitkään, mutta sellaista ei nyt ihan heti tarvitse vielä hankkia. Joskus kuitenkin ostan vielä Porschen.
Tämä sanottuna seuraava auto on kuitenkin diesel farmari
Tämä sanottuna seuraava auto on kuitenkin diesel farmari
Minä voisin olla erilainen nuori ja laittaa jonkun tuplahytillisen avolavan. Semmonen tuntuu vastaavan käyttötarpeita parhaiten. 
Huomenna katsomaan Vw Tourania.
Seuraava autosi?
Tuo oma V70 2.5t AWD vie matkalla 8 molemmin puolin ja kaupungissa vähän reilua 10:ä.Ileh kirjoitti:Muakin volvo kiehtois, isä laitto just V70 -05 D5 AWD:n...Jonas_ kirjoitti:Nyt iski aivan järkyttävä Volvo-kuumeTai no, Volvo mies ollut koko ikäni joten ei kai tuo nyt mikään yllätys ole
![]()
Pankkiin -->
Mitä nuo bensamallit kuluttaa?
Tuollaista minäkin suunnittelin yhdessä vaiheessa... Päädyin sitten "järki" ratkaisuun: Impreza WRX -03Harald kirjoitti:Minä voisin olla erilainen nuori ja laittaa jonkun tuplahytillisen avolavan. Semmonen tuntuu vastaavan käyttötarpeita parhaiten.
Ai jotain tällaista?:Harald kirjoitti:Minä voisin olla erilainen nuori ja laittaa jonkun tuplahytillisen avolavan. Semmonen tuntuu vastaavan käyttötarpeita parhaiten.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=848328#848328
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips