Parhaat/huonoimmat markettivahat
Re: Parhaat/huonoimmat markettivahat
Tuolla Korrekin Kestovahalla vahasin auton eräänä syksynä. Talven yli sekin kesti pinnassa, ainakin kun autoa ensimmäisen kerran pesin keväällä talven jälkeen niin lähti p*ska irti liukkaasti niinkö talkkari katolta. Tosin sain pidettyä auton poissa suolaliejukeleillä maantieltä niin ei joutunut sitä kestämään lainkaan.
Mutta mitä itse olen noista merkki/marketti vahojen eroista päätellyt niin kun ostat ns. merkkivahan niin saat silloin pelkän vahan ja kun ostat markettivahan niin saat samassa pullossa kliinerin/glazen/vahan... No ei nyt ehkä ihan kliineriä mutta puhdistavia ominaisuuksia niistä löytyy suunnilleen kaikista.
Kaivelen joskus kun pääsen paremman nettiyhteyden äärelle niin piruuttani pari kuvaa, sama auto käsiteltynä markettikrääsällä ja merkkitavaralla, saa nähdä moniko huomaa eroa...
Mutta mitä itse olen noista merkki/marketti vahojen eroista päätellyt niin kun ostat ns. merkkivahan niin saat silloin pelkän vahan ja kun ostat markettivahan niin saat samassa pullossa kliinerin/glazen/vahan... No ei nyt ehkä ihan kliineriä mutta puhdistavia ominaisuuksia niistä löytyy suunnilleen kaikista.
Kaivelen joskus kun pääsen paremman nettiyhteyden äärelle niin piruuttani pari kuvaa, sama auto käsiteltynä markettikrääsällä ja merkkitavaralla, saa nähdä moniko huomaa eroa...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Itse joskus käyttänyt lähinnä vaan Carlakea kun ei paremmasta tiennyt mutta taitaa mennä nykyjään jo megut marketti vahojen puolelle?
Megua oon käyttänyt pidemmän aikaa silloin kun se "rantautui" Suomeen, saatavuus oli heikohko mutta nykyjään sitä saa melkein jo cittaristakin.
Megua oon käyttänyt pidemmän aikaa silloin kun se "rantautui" Suomeen, saatavuus oli heikohko mutta nykyjään sitä saa melkein jo cittaristakin.
No sehän riippuu siitä millä vahalla on enemmän fillereitä, markettivahojen kestävyyshän on niitten heikko kohta näin yleistettynä.JaniH kirjoitti:Kaivelen joskus kun pääsen paremman nettiyhteyden äärelle niin piruuttani pari kuvaa, sama auto käsiteltynä markettikrääsällä ja merkkitavaralla, saa nähdä moniko huomaa eroa...
Korrekin kestovahaa suosittelen silti kaikille jotka haluavat marketista "halvan ja hyvän/helpon" LSP:n koska se melkein ei voi epäonnistua, kun esim. Simonizista voi tulla traumoja (niin kuin minulle) kun laittaa liikaa ja/tai antaa kuivua pinnalle niin ei paljon nappaa vahailla kuin se kerran vuodessa, jos sitäkään.
Megullahan on niinkuin monella muullakin merkillä markettituotteet ja ammattituotteet erikseen. Megun tuotteista on omaan käyttöön eksynyt markettipuolelta Ultimate Compound, Ultimate Polish sekä joku muovinhoitoaine jonka nimeä en muista. Ammattipuolelta on toistaiseksi ainoastaan #16 - vaha tai oikeammin hybridi. Ja sitten lisäksi löytyy vahanlevityssieniä, liinoja, lippalakkeja sun muuta pientä...
Käsittääkseni nuo Megun Ultimate-sarjan tuotteet on melko lähelle samaa tavaraa kuin ammattipuolen kamatkin mutta vain kehitelty hieman helppotyöstöisemmiksi. Tosin tuon UP:n vaihdan johonkin muuhun glazeen kunhan se ensin joskus loppuu ja UC:n rinnalle olen ajatellut hankkia muitakin mylläysaineita.
Käsittääkseni nuo Megun Ultimate-sarjan tuotteet on melko lähelle samaa tavaraa kuin ammattipuolen kamatkin mutta vain kehitelty hieman helppotyöstöisemmiksi. Tosin tuon UP:n vaihdan johonkin muuhun glazeen kunhan se ensin joskus loppuu ja UC:n rinnalle olen ajatellut hankkia muitakin mylläysaineita.
Tänään tuli siis ekaa kertaa testattua tota Simonizin kovavahaa. Ei voi muuta sanoa kun, että ei saatana! Levitin siis Sonaxin vahalevityssienellä sen ja pyyhin pois normi lyhytkarvasella mikrokuituliinalla. Mutta se hinkkaaminen, sai meina vatkata niinkun kovemmat runkkarit konsanaan. Tunne voi tietysti johtua siitä, että en ole ennen noitten kovavahojen kanssa temppuillu, mutta kyllä tässä nyt kun aikasemmin vertailtiin tota Korrekin Kestovahaa ja tätä niin ehdottomasti kallistun tonne Korrekin puolelle. Sen voi ehkä joutua levittämään kaksi kertaa sinä aikana kun Simoniz kestää yhdellä levityksellä, mutta levityksiin menee silti yhteensä Korrekilla luultavasti vähemmän aikaaTsouni- kirjoitti:Käyn hakemassa itelle tollasen Simonizin purkin ihan testaus mielessä. Voin sitten kertoilla mitä siitäkin yrityksestä tuli.
Ja sitten viel semmosen neuvon jos saan kysyä, että kannattaako ens pesun yhteydessä kuivauksen jälkeen vetää kunnon IPA pyyhintä ennen kun levittelen Korrekin Kestovahan, jota seuraavaks ajattelin testata?
^Hetkonen. Muistutus: Vahaa (koskee kaikkia) tulisi levittää niin ohuelti kuin mahdollista. Käytännössä kun valoa vasten näät että pinta näyttää siltä että olis sormenjälkiä muistuttavia jälkiä täynnä (sienestä tulee toki semmosia vetojälkiä) niin se on done. Kuvauksestasi paistaa läpi että ois ollu vähän enemmän tavaraa 
IPA pyyhintä on kannattavaa aina ennen pinnalle jäävien aineiden levitystä.
IPA pyyhintä on kannattavaa aina ennen pinnalle jäävien aineiden levitystä.
Vain YKSI LSP!
Hyvin todennäköstä juu että sitä tuli liikaa, täytyy ensi pesun yhteydessä vielä kokeilla IPA pyyhinnän jälkeen, jos ei sillonkaan onnistu niin uudelleen IPA:lla pois ja Korrekkia perään. Tai tää olis ainakin suunnitelma. Hyvältä toi näytti siis kun sen sai hingatua pois ja muutenkin varmaan hyvää kamaa, jos osaa käyttää sitä. Mulla tuli siis selvät "pyörteet" siihen niinkuin nestemmäistä vähää levittäessä... eli tais olla reippaasti liikaa. Ens kerralla taas fiksumpana, leuka rintaan ja kohtia uusia pettymyksiä, vai miten ne sanoo 
- Posambique
Zainosta sanotaan, että sen saa juuri ja juuri nähdä.
Omasta mielestäni ohjeen pitäisi olla:
"Jos juuri ja juuri näet levittäneesi vahan maalipinnalle, laitoit aivan liikaa."
Sama ohje varmaan pätee Simonizin kanssa. Ehkä pientä kärjistystä tossa, mutta...
Omasta mielestäni ohjeen pitäisi olla:
"Jos juuri ja juuri näet levittäneesi vahan maalipinnalle, laitoit aivan liikaa."
Sama ohje varmaan pätee Simonizin kanssa. Ehkä pientä kärjistystä tossa, mutta...
"Urku auki, pelti kii"
Jos sait sen kuitenkin levitettyä niin älä helevetissä pyyhi millään ipalla ja heitä koko työtä hukkaan. Jos jäi pahasti jämiä pintaan niin vaikka detailerin kanssa pyyhit ne pois. Korrekkia vaikka sitten keväämmällä kun taas aika vahata.
Eli samat kokemukset simonizista kuin minulla, sen sijaan Korrekin kestovahaa vetää mielellään vaikka kerran kuussa pintaan, niin helppoa se on 
Nyt on kehissä kavereita, jotka ei kaipaa kestoa, vaan sitä että pääsee usein levittämään vahaa
Mä tarjoan autoni keväällä testialustaksi, kun haluatte kokeilla taas jotain uutta
Mä tarjoan autoni keväällä testialustaksi, kun haluatte kokeilla taas jotain uutta
No semmoisille jotain megun markettikamaa. Eikös se nxt yms lähde melkein ekalla pesulla veks ja on helppo levittää 
E53 X5 3.0D
^ NXT kestää kyllä pari kuukautta kesällä pinnassa. Ja on muuten helppotöinen ja tuoksuu hyvälle 
Lidlin vaha antautuu 2-3 pesussa, jos pesee jollaki jytymmällä aineella niin varmaan jo ensimmäisessä...
Muuten voin olla samaa mieltä mutta en muista kyllä että tuoksuisi hyvälle jos vertaa johonkin dodoon.RTU kirjoitti:^ NXT kestää kyllä pari kuukautta kesällä pinnassa. Ja on muuten helppotöinen ja tuoksuu hyvälle
Mulla on nyt toisessa autossa kestotestissä Car-S vaha. Ovat muuttaneet purkkia ja mielestäni myös koostumusta sitten sen testivoittonsa. Hyvin on kuitenkin pari ensimmäistä pesua kestänyt pinnassa. Toinen niistä oli vain painepesurihuuhtelu, koska kuona lähti sen verran hyvin pinnasta.
Taisteluparina toisessa autossa on Mirkan UF3. Paljon helpompi kiillottaa, parempi kiilto ja parempi beading ovat alkuhavainnot. Kestosta ei voi vielä sanoa. Takana on noin kuukausi talvikurakeliä.
Halpaa hintaa ja helppoa saatavuutta noilla markettivahoilla kai haetaan. Eipä ole tuo UF3:kaan hinnan kiroissa, kun litra maksaa reilu 20e. Tuolla tekee niin järjettömän monta autoa, että ei ainakaan mun käytössä lopu varmaan ikinä.
Taisteluparina toisessa autossa on Mirkan UF3. Paljon helpompi kiillottaa, parempi kiilto ja parempi beading ovat alkuhavainnot. Kestosta ei voi vielä sanoa. Takana on noin kuukausi talvikurakeliä.
Halpaa hintaa ja helppoa saatavuutta noilla markettivahoilla kai haetaan. Eipä ole tuo UF3:kaan hinnan kiroissa, kun litra maksaa reilu 20e. Tuolla tekee niin järjettömän monta autoa, että ei ainakaan mun käytössä lopu varmaan ikinä.
Mulla on tosta NXT:n kestosta vähän eri kokemukset. Ensimmäisessä painepesurilla huuhtelussa hylki hienosti vettä, mutta jo ensimmäisen kinnaspesun jälkeen se oli ihan olematonta. Seuraavaksi laitoin Dodon Banana Armourit ja ihan samoilla pesumetodeilla kesti paljon paremmin.RTU kirjoitti:^ NXT kestää kyllä pari kuukautta kesällä pinnassa. Ja on muuten helppotöinen ja tuoksuu hyvälle
^ Voi myös johtua siitä että pesen kesällä aina Dodon SP:llä.
En saanut levitettyä, kun pelkälle konepellille. Aika loppui kesken, koska olin varannut vahaukseen selvästi liian vähän aikaa taitoihini nähdensonikk kirjoitti:Jos sait sen kuitenkin levitettyä niin älä helevetissä pyyhi millään ipalla ja heitä koko työtä hukkaan. Jos jäi pahasti jämiä pintaan niin vaikka detailerin kanssa pyyhit ne pois. Korrekkia vaikka sitten keväämmällä kun taas aika vahata.
Ja siis ei tässä ollu tarkotuksena mitenkään mustamaalata kyseistä tuotetta, onhan se varmaan ihan jees markettivahaksi, jos sen levittää oikein. Jos sen levittää väärin niinkuin mää niin ei se sillonkaan ole huono, vaan joudut vaan hinkkaan vähän enemmän.
Ei ei, kyllä täs nyt ollaan vähän hakoteilla. Kyllä mä haluisin mahdollisimman vähillä vahauksilla päästä, vaikka se hauskaa onkin niin ei sitä silti jaksa joka toisen pesun jälkeen uudelleen tehdäK70 kirjoitti:Nyt on kehissä kavereita, jotka ei kaipaa kestoa, vaan sitä että pääsee usein levittämään vahaa![]()
Mitäs kaikkea nuilla markettivahoilla saakaan aikaan:

Pari kikkaa Simonizin kanssa pelatessa: Esim. konepelti kolmessa osassa. Levitys kolmannekseen ja samantien pyyhkimään pois.
Jos jämähtää (siis olet levittänyt vahat ja pyyhintä unohtui) niin uusi kerros jämähtäneen päälle ja sit heti pois pyyhintä.
Ei minusta mitenkään älyttömän pahatöinen- huomioiden keston ja kiillon.
Viimeistely kiillotuksessa paras on pitkänukkainen,ekstrapehmeä mikrokuitupyyhe. Ilman ei meinaa tulla mitään-pintaan jää vaikka millaisia pyyhintäjälkiä jotka näkyvät kivasti auringossa.
Ei käy kateeksi niitä,jotka innostuvat kauniina hellepäivänä aloittamaan vahauksen tarvikkeenaan purkki Simonizia, pari vanhaa t-paitaa ja liian vähän olutta..
Jos jämähtää (siis olet levittänyt vahat ja pyyhintä unohtui) niin uusi kerros jämähtäneen päälle ja sit heti pois pyyhintä.
Ei minusta mitenkään älyttömän pahatöinen- huomioiden keston ja kiillon.
Viimeistely kiillotuksessa paras on pitkänukkainen,ekstrapehmeä mikrokuitupyyhe. Ilman ei meinaa tulla mitään-pintaan jää vaikka millaisia pyyhintäjälkiä jotka näkyvät kivasti auringossa.
Ei käy kateeksi niitä,jotka innostuvat kauniina hellepäivänä aloittamaan vahauksen tarvikkeenaan purkki Simonizia, pari vanhaa t-paitaa ja liian vähän olutta..
Mulla ei käy kateeksi edes niitä joilla on välineistö ja aineet kohdallaan mutta olutta liian vähän =) Kyllä vaha kuin vaha aina sen mäyräkoiran vaatii =)
Rellukin muuttui Bemariksi, siihen ei moni markettituote pysty.
Viimeksi muokannut sonikk, La Joulu 17, 2011 11:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän vahalla kuin vahalla autoon saa kiiltoa heti levittämisen ja kiillottamisen jälkeen...
Tuolla on muuten yhdessä autossa jopa sitä paljon parjattua Turtle värivahaakin käytetty 
Vai olisikohan jopa kahdessa...
Mutta siis nuo ylläolevat on kaikki käsitelty Korrekin ja/tai Turtlen tuotoksilla, nuo missä on lähtötilannekuvatkin niin on kaikki vedetty ensin Korrekin Kliinerillä...
Sääli kun ei ole alkutilanteesta kuvia kaikista eikä edes puolistakaan vahailuista kuvia ainakaan netissä, koneelta saattaisi löytyä jotain ja jostain levyiltä sieltä sun täältä jotain markettikrääsävahailukuvia.
Kestohan nuissa markettivahoissa on melko huono, esim tuon punaisen volvon kuvat on muistini mukaan otettu toinen 7 viikkoa vahauksen jälkeen ja toinen 12 viikkoa ja vahana käytetty Turtlen puolikiinteää
Vai olisikohan jopa kahdessa...
Mutta siis nuo ylläolevat on kaikki käsitelty Korrekin ja/tai Turtlen tuotoksilla, nuo missä on lähtötilannekuvatkin niin on kaikki vedetty ensin Korrekin Kliinerillä...
Sääli kun ei ole alkutilanteesta kuvia kaikista eikä edes puolistakaan vahailuista kuvia ainakaan netissä, koneelta saattaisi löytyä jotain ja jostain levyiltä sieltä sun täältä jotain markettikrääsävahailukuvia.
Kestohan nuissa markettivahoissa on melko huono, esim tuon punaisen volvon kuvat on muistini mukaan otettu toinen 7 viikkoa vahauksen jälkeen ja toinen 12 viikkoa ja vahana käytetty Turtlen puolikiinteää