Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit
- Posambique
Re: Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit
En ole, Primasta tykkäsin kyllä
"Urku auki, pelti kii"
Heh,Posambique kirjoitti:Kyllähän projekti on ratkennut, mutta kesken se on vielä jonkin aikaa...
Ai oisko pitänyt antaa Urranin itse vastata?
merkki ja mallihan kyllä jo selvisi, mutta moottori on vielä ilmeisesti hakusessa, vaikka siitäkin tuolla toisessa topikissa jo keskusteltiin
Tällä hetkellä taisi käydä diisselillä.
-Merkki eli valmistaja on yksityishenkilö (silti rekisteröity), jo edes mennyt mies.
-Malli on muodikkaasti RMT eli Rintamamiestalo
-Onhan toi kattila (voimanlähde) monta kertaa näin syksyllä jo päällä. Ja tosiaan sillä EI värjätyllä dieselillä (myös ilman ACT -mainintaa) käy. Kesälaatu koska tässä vekottimessa on tankki sisätiloissa tai "varastotiloissa" eli vähän niinkun kilpa-autoissa.
Eikai noi ikinä tuu valmiiks mut tilapäisesti valmis Deadline on 31.12.2011 eli silloin otetaan viimeistään arkikäyttöön.
Itse nostan Dodo SP:n myös aika samalle tasolle kun Priman. Mutta wetlookin ylläpitämiseksi ylivoimaisesti paras tuote olisi Nanolexin shampoo. Mutta lookkien perusteella melkein mikä tahansa paitsi Prima ja Dodo on hyviä vaihtoehtoja. Prima näistä kuitenkin lienee virallisesti kemiallisen pinnoitteen jättävä (vaikka ulkonäöllisesti on mukavan lämmin). Monia hyviä vaihtoehtoja on. En silti äkkiä keksi montaa
Ultimaa suosittelisin kokeilemaan, siinä on vahvasti sellaiset lookit.
-Malli on muodikkaasti RMT eli Rintamamiestalo
-Onhan toi kattila (voimanlähde) monta kertaa näin syksyllä jo päällä. Ja tosiaan sillä EI värjätyllä dieselillä (myös ilman ACT -mainintaa) käy. Kesälaatu koska tässä vekottimessa on tankki sisätiloissa tai "varastotiloissa" eli vähän niinkun kilpa-autoissa.
Eikai noi ikinä tuu valmiiks mut tilapäisesti valmis Deadline on 31.12.2011 eli silloin otetaan viimeistään arkikäyttöön.
Itse nostan Dodo SP:n myös aika samalle tasolle kun Priman. Mutta wetlookin ylläpitämiseksi ylivoimaisesti paras tuote olisi Nanolexin shampoo. Mutta lookkien perusteella melkein mikä tahansa paitsi Prima ja Dodo on hyviä vaihtoehtoja. Prima näistä kuitenkin lienee virallisesti kemiallisen pinnoitteen jättävä (vaikka ulkonäöllisesti on mukavan lämmin). Monia hyviä vaihtoehtoja on. En silti äkkiä keksi montaa
Vain YKSI LSP!
Aiheuttaako Sour Power tai Mystique mitään ongelmia laseissa?
Kokemusta vain SP ja itse en ole havainnut mitään ongelmia. Tosin voisi kuvitella, että valmistaja ottaa tämän asian huomioon jo suunnitteluvaiheessa.
Ei, päinvastoin SP:n jäljiltä vesi pakenee laseilta kuin olis vahattu.samunoz kirjoitti:Aiheuttaako Sour Power tai Mystique mitään ongelmia laseissa?
^Joo no. Ei mitään niin kriittistä kuin esim. Nanolexilla. Mut lähtökohtaisesti ite oon huomannu et pyyhkijät toimii aina huonommin kun on joku "vahashampoo". SP testiaikaan oli melkoinen suvi enkä muista sateessa ajaneeni enkä ole Mystiquessa pannut merkille että pyyhkijät pomppisivat tai muuten käyttäytyisivät oudosti.
Edelleenkin, voin suositella molempia
Edelleenkin, voin suositella molempia
Vain YKSI LSP!
Aiheuttaako nää vahaa/polymeerejä sisältävät shampoot mitään "pilkkuja" maalipinnalle jos ei kuivaa pesun jälkeen? Punaiselle autolle etsin pesuainetta. Sour Power, Mystique tai BTBM se on. Itsellä on tota BTBM mut jättäisköhän noi muut pinnan paremman näköiseksi. Pinnalla Finis-wax.
Ainut missä oon huomannu mitään sen kaltaista oli RaceGlazen shampoo josta jäi peiliin hieman vaalea vesiläikkä (kiireessä unohtu kuivata). Eli siis semmonen kerman värinen kalkkipilkku. Mut sanotaanko näin että kun huuhtelet huolella niin ei pitäis. Enkä usko et muutenkaan.
Vaikea sanoa jäisikö paremmaksi. Se on tilattava ja testattava
Vaikea sanoa jäisikö paremmaksi. Se on tilattava ja testattava
Vain YKSI LSP!
Nyt ei kyllä kannata enää miettiä.Urran kirjoitti:Vaikea sanoa jäisikö paremmaksi. Se on tilattava ja testattava
Posambique kirjoitti:Ja taas on Shinearamalla kohtuullisia alennuksia:
TANGY TUESDAY! Prima Mystique @ £2.95! Prima Epic @ £7.95!
Vain YKSI LSP!
Täytyypi tilata toi Mystique! Onko Epicistä kellään kokemuksia?Urran kirjoitti:Nyt ei kyllä kannata enää miettiä.Urran kirjoitti:Vaikea sanoa jäisikö paremmaksi. Se on tilattava ja testattava
Posambique kirjoitti:Ja taas on Shinearamalla kohtuullisia alennuksia:
TANGY TUESDAY! Prima Mystique @ £2.95! Prima Epic @ £7.95!
nyt tuli korkattua prima mystique,hieman ajatuksi siitä:
odotukset olivat kovat tämän suhteen,ainehan on jotenkin mystysen houkutteleva
vesi liukui pinnoilla todella hyvin mutta beadingissa olisi toivomisen varaa,ei varmasti jätä jälkeensä niinpaljon kuin vaikka cg glossworkz,tai dodo sour power
vaahtoa ei pestessä juurikaan tule ainakaan tuolla 1:300 suhteella,liukuu toki pinnoilla todella hyvin
tuoksu on kyllä jotenkin erittäin mystinen ja tuntuu nenässä kokoajan,ei oiken tiedä tykkääkö siitä vai ei
tämä ei sovellu talvipesuihin,pesuteho ei vakuuta,jotakin suolafimä oli jo helmoissa joita joutui pyyhkimään useaan kertaan ennenkuin lähti irti
tätä voisi kuvailla parhaiten vain vähän likaisen autojen fiilistelyshapooksi,shampoo oli jopa pettymys jos vertaa vaikka cg glossworkziin joka kyllä voittaa tämän ihan joka osa alueella ainakin periaatteessa...
odotukset olivat kovat tämän suhteen,ainehan on jotenkin mystysen houkutteleva
vesi liukui pinnoilla todella hyvin mutta beadingissa olisi toivomisen varaa,ei varmasti jätä jälkeensä niinpaljon kuin vaikka cg glossworkz,tai dodo sour power
vaahtoa ei pestessä juurikaan tule ainakaan tuolla 1:300 suhteella,liukuu toki pinnoilla todella hyvin
tuoksu on kyllä jotenkin erittäin mystinen ja tuntuu nenässä kokoajan,ei oiken tiedä tykkääkö siitä vai ei
tämä ei sovellu talvipesuihin,pesuteho ei vakuuta,jotakin suolafimä oli jo helmoissa joita joutui pyyhkimään useaan kertaan ennenkuin lähti irti
tätä voisi kuvailla parhaiten vain vähän likaisen autojen fiilistelyshapooksi,shampoo oli jopa pettymys jos vertaa vaikka cg glossworkziin joka kyllä voittaa tämän ihan joka osa alueella ainakin periaatteessa...
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Ei oteta niitä odotuksia
Sulla on melko samat mietteet mitä mielestäni kävin läpi arvostelussani. Paitsi että mä tykkäsin tuoksusta. Pesutehohan EI ole erikoinen ja tuote ei lisää beadingiä mitenkään (en sitä kyllä odottanutkaan).
IMO Mystique pesuteho on riittävä myös talvipesuihin jos vaan tekee huolellisen esipesun.
Pitääkin joskus kokeilla tota CG:n pesuainetta. Täs nähtiin just se mistä oon yrittäny raijata. Kun me halutaan niin eri asioita shampoilta
Kiitti Jannelle kommenteista! Näitä lisää!
Sulla on melko samat mietteet mitä mielestäni kävin läpi arvostelussani. Paitsi että mä tykkäsin tuoksusta. Pesutehohan EI ole erikoinen ja tuote ei lisää beadingiä mitenkään (en sitä kyllä odottanutkaan).
IMO Mystique pesuteho on riittävä myös talvipesuihin jos vaan tekee huolellisen esipesun.
Pitääkin joskus kokeilla tota CG:n pesuainetta. Täs nähtiin just se mistä oon yrittäny raijata. Kun me halutaan niin eri asioita shampoilta
Kiitti Jannelle kommenteista! Näitä lisää!
Vain YKSI LSP!
- Posambique
En oikeasti tiedä miksi, mutta itse en missään vaiheessa ajatellut käyttää ainetta talvipesuihin.
Hankin Priman ihan puhtaasti kesän fiilistelyshampooksi. Hyvä, että tuli perustelut miksi näin.
Tiedän kokemuksesta aineen toimivan loistavasti siinä hommassa. Hyvät kommentit Jannelta!
Hankin Priman ihan puhtaasti kesän fiilistelyshampooksi. Hyvä, että tuli perustelut miksi näin.
Tiedän kokemuksesta aineen toimivan loistavasti siinä hommassa. Hyvät kommentit Jannelta!
"Urku auki, pelti kii"
Urran, nyt alkaisi olla kelit kohdillaan testata sen CG citrus wash & gloss. Suot itsellesi pienen tauon siihen toiseen projektiin 
Varmaan pakko kohtapuoleen. Ehkä vois jopa tasapuolisen testin suorittaakkin kun auton pesusta ei oo kun muutama päivä 
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Hölmösti menee nämä kommentit kyllä sekaisin, mutta nyt kun muistan:
Sonax X-treme vannepesu ei ole enää samaa tavaraa kuin Urranin ja mun vannepesutestissä on arvosteltu.
Kuten moni on avautunutkin, sumutinpää on huono. Aivan helvetisti huonompi kuin se todella hyvä joka mulla on.
Tuosta uudesta, huonosta sumutinpäästä saa jotain ulos kun painaa oikein reilusti todella nopeasti sitä, mutta paskahan se on.
Myöskään aine ei ole samaa. Tuoksu on erinomaisen herkullinen vanhaan verrattuna, mutta eipä sitten ole tehokaan sama.
Olen edelleen sitä mieltä, että toi on ylivoimaisesti parasta (tietämääni) suomesta kaupan hyllyltä saatavaa vannepesuainetta,
ja kenelle tahansa (ei pesukinnaslaiselle) suosittelisinkin sitä täysin varauksetta.
Totuus kuitenkin on, että Wolf's Deironizer ja IronX pesevät kyllä metallinpoistossa (esim. jarrupölyn) tuon uuden reseptin selvästi.
Vannepesutestin tulokset eivät siis tältäosin enää pidä täysin paikkansa.
Toisaalta olen nyt vielä enemmän sitä mieltä, että mikäli käyttää ainoastaan yhtä ainetta, niin tämä on parasta.
Erityisesti IronX vaatii mielestäni ennen sen käyttöä jonkun pesevän aineen (APC, Liuotinpesuaine, vannepesuaine jne.) Tämä Sonax ei, tämä on juuri tuollainen "pesevä".
P.S. Pitäisikö Urran tämä lisätä vannepesutestin loppuun myöskin talteen?
Sonax X-treme vannepesu ei ole enää samaa tavaraa kuin Urranin ja mun vannepesutestissä on arvosteltu.
Kuten moni on avautunutkin, sumutinpää on huono. Aivan helvetisti huonompi kuin se todella hyvä joka mulla on.
Tuosta uudesta, huonosta sumutinpäästä saa jotain ulos kun painaa oikein reilusti todella nopeasti sitä, mutta paskahan se on.
Myöskään aine ei ole samaa. Tuoksu on erinomaisen herkullinen vanhaan verrattuna, mutta eipä sitten ole tehokaan sama.
Olen edelleen sitä mieltä, että toi on ylivoimaisesti parasta (tietämääni) suomesta kaupan hyllyltä saatavaa vannepesuainetta,
ja kenelle tahansa (ei pesukinnaslaiselle) suosittelisinkin sitä täysin varauksetta.
Totuus kuitenkin on, että Wolf's Deironizer ja IronX pesevät kyllä metallinpoistossa (esim. jarrupölyn) tuon uuden reseptin selvästi.
Vannepesutestin tulokset eivät siis tältäosin enää pidä täysin paikkansa.
Toisaalta olen nyt vielä enemmän sitä mieltä, että mikäli käyttää ainoastaan yhtä ainetta, niin tämä on parasta.
Erityisesti IronX vaatii mielestäni ennen sen käyttöä jonkun pesevän aineen (APC, Liuotinpesuaine, vannepesuaine jne.) Tämä Sonax ei, tämä on juuri tuollainen "pesevä".
P.S. Pitäisikö Urran tämä lisätä vannepesutestin loppuun myöskin talteen?
"Urku auki, pelti kii"
Huomasin muuten ihan saman tuosta Sonaxista jokuaikaa sitten... IronX pääsi loppumaan ja Wolfsin Decon geeli ei purrut yön yli vaikutusajallakaan kovin kummoisesti emännän 26v vanhoihin vanteisiin niin huvikseni nappasin duunista pakkauudesta erästä Sonaxia ja testasin. Ei toiminut juuri lainkaan kun vanteita oli pesty jo monesti Bilberryllä, Surfexilla, VP Blue geelillä, Tardiksella ja Decon geelillä. Sonaxi ei tehnyt oikeastaan yhtään mitään.
Testasin sitten Sonaxia ns koskemattomaan vanteeseen eikä se siinäkään toiminut, jopa Decon geeli vartin vaikutusajalla teki parempaa jälkeä kuin Sonax
Testasin sitten Sonaxia ns koskemattomaan vanteeseen eikä se siinäkään toiminut, jopa Decon geeli vartin vaikutusajalla teki parempaa jälkeä kuin Sonax
- Posambique
Tuo uusi resepti Sonaxista vaatii muuten pitkän vaikutusajan, sen pitää oikeasti antaa vaikuttaa pitkään. Kyllä se sitten rupeaa vähän tehoamaan.
"Urku auki, pelti kii"
Koska seuraavaa arvostelua tulossa ? Tarttis shampoo hommata ja pallottelen nyt Citrus Wash & Gloss:in ja Zaino Z7 välillä 
Eli hopi hopi !
Eli hopi hopi !
Kattellaan. Jos tuut remppa-avuks niin saatan voida kiirehtiä 
Ja valitettavasti kumpikaan mainitsemistasi ei oo seuraavana testijonossa
Mut oikeesti, mun pitäs muuttaa parin viikon päästä niin katotaan tammikuussa. Tosin nyt mulla on omat pesutilat (!), joten jatkossa testien tekeminen helpottuu.
Ja valitettavasti kumpikaan mainitsemistasi ei oo seuraavana testijonossa
Mut oikeesti, mun pitäs muuttaa parin viikon päästä niin katotaan tammikuussa. Tosin nyt mulla on omat pesutilat (!), joten jatkossa testien tekeminen helpottuu.
Vain YKSI LSP!
-
juha.lehtimaki
Helppoa, vastaus on CitrusWash&Gloss. Halpaa ja hyvää, ei mitään turhuuksia. Varsinkin talvella kohdillaan kun vain pestään eikä fiilistellä.
Onko ollut aikaa testille?Urran kirjoitti:Kattellaan. Jos tuut remppa-avuks niin saatan voida kiirehtiä
Ja valitettavasti kumpikaan mainitsemistasi ei oo seuraavana testijonossa![]()
Olis kiva jos testaisit CG Citrus Wash& Glossin. DW on ihmejuttua oikeasta annostelumäärästä. Saatais selvyys siihenkin.
Juu ei. Katotaan sitten auton suihkutteluja kun saa talossa ensin ihmisille suihkun käyttökuntoon
Eli toisin sanoen projekti yllättäen venyt (sekä ajallisesti että määrällisesti, vaimo kun tykkää keksiä lisäprojekteja)
En ole testiä unohtanut ja autonkin jossain välissä kerennyt välillä pesemään mutta nyt on prioriteetit aika rankasti taloprojektissa.
En ole testiä unohtanut ja autonkin jossain välissä kerennyt välillä pesemään mutta nyt on prioriteetit aika rankasti taloprojektissa.
Vain YKSI LSP!