Swissvax

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Kime

Swissvax

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Marras 20, 2011 11:21 am

Ajattelin nyt rykäistä oman topicin Swissvaxin tuotteille koska itse olisi ajatus ostaa "joululahjaksi" todennäköisesti Onyxx. Täälllä hakua käyttäneenä ja nopealla googletuksella ihan kelpo tuote. Vai saako suurinpiirtein samaan rahaan parempaakin?

Posambique

Re: Swissvax

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Marras 20, 2011 12:32 pm

Uskoisin, että täältä joku muu kommentoi samaa,
niin kirjoitan itse ensin etteivät muut ehdi - perhana.
Minä kun sentään hyvin ymmärrän tuon halusi tuotteeseen...

Kyllä paljon halvemmallakin saa sitä "parempaa"...
Jossain Collinite 915 on paljon parempi kesto joten se on paljon "parempi", ja paljon halvempaa.

MUTTA se ei ole Swissvax, se tuskin on yhtä helppo käyttää (en ole kumpaakaan käyttänyt),
se tuskin antaa käyttäjälleen samaa tunnetta ja se ei varmasti tuoksu yhtä hyvälle.
Ja ihan mututuntumalta uskoisin jopa, että Swissvaxin jättämä look on hieman parempi.
Toki vain hieman, mutta silti...

Anna ihmeessä mennä vaan, Onyx olisi omastakin mielestä todella makea vaha jos roposet riittäisivät.
"Urku auki, pelti kii"

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Marras 20, 2011 1:10 pm

No jos nyt jonkun "BlingBling" vahan laittaisin itselle pukinkonttiin, niin Zymol Glasur Wax voisi olla oma valinta.
Itsellä nyt ei niin minkäänlaista kokemusta tuosta, mutta kovasti on kehuttu. Onko sitten hintansa arvoista, tiedä häntä.
Silmään tuossa selaillessa pisti tämä Zymol Solaris Glaze. Tuotteella hintaa vaivaiset 50 000 dollaria! Jos joku tuollaista halajaa, niin vauhtia koska sitä on vain 25 kpl tehty ja osa jo myyty.... :o

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Marras 20, 2011 1:57 pm

Ostat FK1000P ja loppurahat sitten poikimaan ;)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Marras 20, 2011 2:27 pm

Niin, minkäslaiselle maalipinnalle tämä on tulossa?

Sanotaan vaikka metalli/helmiäshopea tai valkoinen, niin ostaisin välittömästi:
- OptiCoat, Wolf's Body Wrap, FK1000p, CQuartz, Gtechniq tms.
Ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä, vaikka pidänkin vahan levittämisen fiiliksestä (no FK1000p aika vastaava).

Kun itselläni on tuollainen peruspunainen, niin en vaan suostu harkitsemaankaan.
Haluan luonnovahan, joka syventää väriä oikein kunnolla. Minulle on turha höpötellä noiden tuotteiden teknisestä ylivoimaisuudesta.
Sitten voidaan tottakai riidellä, että kannattaako siihen vahaan laittaa paljon enemmän rahaa, kun ei sillä saa yhtä monta kertaa parempaa tuotetta.
Minusta kannattaa kyllä, jos sillä tekee itsensä onnelliseksi ja ymmärtää, että ei tule saamaan mitään ylivertaista, luonnottoman hyvää, vahaa.

Onyxin beading-kuvat ovat tehneet minuun suuren vaikutuksen, vaikka kyseisen vahan kesto on melko heikko. Samoin tuo Zymöl Glasur on varmasti hieno tuote. AutoFinessen kalliimmat vahat vaikuttavat hienoilta tuotteilta, mutta niistä ei ole oikein kellään vielä riittävästi kokemuksia. Tuo Bouncer's #22 teki minuun vaikutuksen, eikä voi sanoa Sonaxinkaan olevan huono vaha (tosin siinä merkin imago yrittää pilata BoutiqueWax elämystä). Edullisimmista kelpuuttaisin ehdottomasti Vics Concours -vahan, siitä olen kuullut niin paljon hyvää. Oikeastaan itseäni aina vaan ihmetyttää, että sitä ei vieläkään löydy hyllystä.
"Urku auki, pelti kii"

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Marras 20, 2011 2:36 pm

Posambique kirjoitti: Haluan luonnovahan, joka syventää väriä oikein kunnolla.
Kerro iheessä lisää ja miten paljon on kunnolla?
Millä konstilla tämä aine syventää perusväriä?
Onko laittaa 50/50 jossa joku "syventävä vaha" vs. ei syventävä aine, ihan mielenkiinnosta haluisin nähdä :lol:

Vähän haluisin kuulla perusteluja ja kuvia näistä väitteistä, koska saat asian kuulostamaan nyt siltä että vahoilla olis hurjasti visuaalisia eroja.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Marras 20, 2011 2:47 pm

Mulla on Posa tuota Vics:n vahaa pari purkkia kaapissa. Varasit itsellesi juuri toisen noista... ;) Ja taas voin sanoa, kun tuota tuohon kolminelkkuun levittelin, että eipä noilla väliä ole. Ei paljon muuttunut vasta huolella ja rakkaudella myllytetystä pinnasta. Mutta taas työstettävyys oli jäätävää verrattuna moneen muuhun vahaan.

Mielikuvat, MIELIKUVAT! Ne ovat ainoita perusteluja noille kalliimmille vahoille... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Marras 20, 2011 2:50 pm

Menee nyt vähän ohi aiheesta mutta yksi juttu kyllä on suht varmaa: kun joutuu usein vahaamaan autoaan, tulee varmasti aikaa myöten enemmän pyörrettä ja erilaista naarmua siitä vahaamisesta vahasienen kera. Se on mielestäni se isoin miinus siinä "fiiliksen hakemisessa". Siinä mennään jo näkemiseen ja valoon liittyviin asioihin että mikä on hyvä mutta erityisesti peruspunainen on kyllä yleensä sellainen johon tulee se hienoin korjaus. Jotenkin se voi liittyä siihen että punainen on tietyssä päässä valon spektriä?

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Marras 20, 2011 2:52 pm

...jotain tällaista...

Kuva

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Marras 20, 2011 2:58 pm

DW:n puolelta Onyx 4kk jälkeen:
Kuva

Ja Onyx, ilman mitään lisämääreitä
Kuva

Ja kyllä, kyse on fiiliksestä - siitäkai ei ole kysymystäkään
"Urku auki, pelti kii"

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Marras 20, 2011 6:15 pm

Niin tässä ei haeta mitään super hyper kestävää tuotetta vaan juuri fiilistely vahaa. Zymöl on toinen vaihtoehto mutta sitä ei saa shinearmasta josta tilaus lähtemässä.

GTechniqin tuotteita oon käyttänyt keväästä asti omaan autoon nyt ajattelin jotain muuta.
CQuartz (ostettu jo) menee hopean harmaaseen perhesukkulaan keväällä kun saan myllytettyä sen. :lol:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Marras 20, 2011 8:05 pm

Ymmärrän hyvin fiilistelyvahat ym. josta itse saa hyvän fiiliksen, itselläni samat oireet.
Mutta kun aletaan puhumaan miten vaha syventää värejä ja kunnolla niin siitä haluisin kuulla lisää, ihan vaan siks koska itse en ole koskaan moista havainnut.
Tää ei ole mitään vttuilua, vaan tyhmä kysyy kun ei tiedä!

Itse kaipaan ainakin vahalta muutaman ominaisuuden; helppo levittää ja kiillottaa, kiillon kestoa ja aineelta pitkää kestoa.

Periaatteessa se ja sama vaikka merkki olis Keijonsinappi, löyhkää krapulapaskalta ja onko signaturea vai nöy kunhan edellä mainitut vaatimukset täyttyvät :D

..juuri tämän takia tuo AF Spirit -vaha vähän tuolla takaraivossa kutitteleekin.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Marras 20, 2011 9:03 pm

Minäkään en halua missään nimessä vittuilla mutta voitaisiin joskus koittaa että joku juuri tällainen vaikkapa punainen auto ja esim yksi ovi vahattu korrekilla ja toinen jollain erikoisemmalla vahalla ja sitten pitäisi arvata kaikissa mahdollisissa valaistuksissa mikä on tehty hienommalla tuotteella, olishan se jännä. Testit on aina :)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Marras 20, 2011 9:33 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Dani kirjoitti:
..juuri tämän takia tuo AF Spirit -vaha vähän tuolla takaraivossa kutitteleekin.
Sama täällä. Vaikka olen tosi tyytyväinen Victoria concours vahaan, mutta se ei ole niitä maailman helpoimpia / nopempia vahoja työstää tai lähinnä pois pyyhintä. Tosin homma helpottui, kun tekee viimeisen pyyhinnän näillä (joita Simo ystävällisesti tilasi, kun ilmaisin kiinnostuksen).

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 21, 2011 9:20 am

Siis oon ehdottomasti Hynden kanssa samaa mieltä että kyse on mielikuvista. Ja Posan kanssa siit fiiliksestä :D

Itse en millään tapaa moralisoi ns. vahahamstrausta tai shampoohampstrausta koska todennäköisesti itsekkin alan harrastamaan sitä kun koen että kaikki muut perus fiksien tekoon liittyvät tarpeet on katettu. Ja se lista on pitkä. Mutta mun mielestä jos fiilistelee sitä et saa levitellä jotain siistiä vahaa ja siit tulee hyvä mieli niin go for it! Näin mäkin teen. Mutta sitä minä moralisoin rankasti että aloittaa detailing harrastuksen vaha hamstrauksella ja kertoo miten paljon ne eroaa toisistaan ja miten tää glaze toimii paremmin kun tää.. SUURIN ERO TULEE POHJISTA! :lol:

Posan Sonaxia kun sain testata niin täytyy sanoa että ymmärsin yhä enemmän helpoista boutique vahoista. Siis aivan käsittämättömän mukava levitellä ja muutenkin se fiilis. Tommosta levittelyä olis nimenomaan kiva fiilistellä tallissa illan pikkutunneilla kylmän santun tai tsekki tumman kanssa. Sit valmista pintaa vois juhlistaa hyvällä viskillä :D

Ja tosta Danin halusta nähdä syvempi pinta niin en voi kommentoida muutakun et sun pitää kehittää itelles se mielikuva :D Koska se efektihän on tod. näk. placebo :lol: Itse silti (!) väitän että Mitsu näyttää lasimaisemmalta (which is not good) päällystettynä 915 kun mitä se näyttää Dodon PHP:llä päällystettynä. Näähän on molemmat vielä hybridivahoja. Veikkaan et jos auton vois monistaa ja tehdä molemmilla, asettaa vierekkäin, niin en tämmöistä efektiä huomais. But that's not the point!
Hynde kirjoitti:Mulla on Posa tuota Vics:n vahaa pari purkkia kaapissa. Varasit itsellesi juuri toisen noista... ;)
Saanks mä lunastaa sen toisen käypään hintaan :D
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Marras 21, 2011 10:05 am

Höpö höpö... :D Itse pidän toisen, jotta voin pienessä kännissä fiilistellä tallissa, kun tulee sopiva kohde työnalle. Täytyy kokeilla tuota vähän paremmin ensi kesänä, kun arskakin tulee taas talvilomalta...

Toinen menee Posalle, jos hän sen haluaa. Jos ei, niin sinun on. On mulla sinulle tuollainen Dodon PHP pro (vaimikäsenytolikaan) purnukka, jolla en mitään tee...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 21, 2011 10:13 am

^Se multa löytyy jo :D Tosin panel pot mut kuka noita isoja keräilee?
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Marras 21, 2011 10:47 am

Alkaa tulemaan kalliiksi nämä mielikuvat :D
Lidl myy vahaa oliko se 3.99€ hintaan ja tais toimia ihan hyvin, mutta kun ei se ole kallis eikä tunnettu merkki niin ei sitä kukaan käytä saatika hehkuta.

Mutta joo, fiilistelyvahat ja geelit on ok, värejä ne ei siltikään syvennä (mainoksen uhri?)!

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 21, 2011 12:54 pm

^Hei! Mähän kehasin tota vahaa jo kertaalleen :D
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Marras 21, 2011 1:13 pm

Ainii se olit sinä, mites sen kesto muuten olikaan, en nyt yhtään muista..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 21, 2011 1:48 pm

No arvaa muistinko seurata :? Vedin viel vertailuks neljä vahaa paksiin ja vasta kun pesin ne pois Surfexilla niin muistin et ois pitäny muistaa seurata :lol:
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Marras 21, 2011 1:51 pm

2-3 pesua :)
Löytyy myös kaapista tuota Lidlin vahaa.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Marras 21, 2011 3:14 pm

2-3 pesua? Oikeesti?
Sehän kestää sitten tosi huonosti jos näin on!

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 21, 2011 3:15 pm

^Odotitko Colliniten/FK1000P vastinetta :D

Vahahan on niin öljyinen etten oikeen usko et siin paljo muuta on. Ihan nätin pinnan tosin jätti.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Marras 21, 2011 3:20 pm

Urran kirjoitti:^Odotitko Colliniten/FK1000P vastinetta :D
No en sentään, mutta vähän enemmän kestoa kun nyt hävii jopa pika-sealanteille..rahalle vastinetta hei :D

Vastaa Viestiin