Tuulilasinpesunesteet?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Bastard
Apupoika
Viesti:

Re: Tuulilasinpesunesteet?

Viesti Kirjoittaja Bastard » To Syys 29, 2011 7:04 pm

^^^Ammattiautoilijoille suositellaan tosiaan noita ei-metanoolipohjaisia aineita kun kilometrejä tulee hiukka enemmän kuin perus autoilijalle...

Mutta nythän metanoolipohjaiset aineet poistuvat suurimmaksi osaksi kaupoista koska uusi laki astuu voimaan (en tarkkaan tiedä mikä), jossa vaaditaan näitä pääkalloaineiden säilyttämistä lukitussa (kemikaali?)kaapissa. Esim honkkari myy nyt tuota Dragon -40C lasinpesunestettä 3kpl 10 eurolla. Eli marketit tuskin alkavat hankkimaan lukittavia kaappeja lasinpesunesteille.

Myös omalla työpaikalle tilattiin etanoolipohjaista litkua. Toimittaja kuulemma väitti sen metanoli litkun olevan parempaa kamaa kuin etanoolista valmistetun. Pesee paremmin ja on parempaa kamaa sulille.

Tosin yksi työkaveri kertoi, että Lasolin ja Aspon valmistamat lasinpesunesteet olisivat parempia kuin metanolimyrkyt. Niissä pitäisi olla aineita jotka voitelevat esim. pesureiden pumppuja -> kestävät pitempään...

^Ottakaa tuosta minun tekstistä sitten selvää. Jonkin moista ajatuksen virta kirjoottelua... :oops:
Viimeksi muokannut Bastard, To Syys 29, 2011 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Syys 29, 2011 8:47 pm

^Dani mut vertaappa kilpailijoihin. On oikeesti yhtiä "hellimpiä" aineita. Ja muistetaan että se viinaksen määrä alenee aina laimennettaessa myös ;)

S@mpp@ vois kyl heittää sen 100% IPA pohjasen nimen, en muista :lol:
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Syys 29, 2011 9:11 pm

Urran mä siis aidosti kävin miettimään, että nyt on mennyt pahasti jotain ohi korvien jos pollarit olisi hylänneet etanolilitkut jo myös. Melkein otin jo luurin kouraan soittaakseni kaverille ja kysyä häneltä, että mikä on päivän tilanne :D

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » To Syys 29, 2011 11:52 pm

Siis mitä mä olen lisännyt joskus testimieles shampoota veden sekaan, ni ne ei todellakaan jää pintaan tms. niin pieniä määriä. Mulle oikeastaan sama miltä aine haisee ku eipä tonne Audin kabiiniin hirveästi huomaa eroja. Mutta "vaha"turvallisuus, pakkasenkesto, hinta ja puhdistavuus on tärkeimpiä, viimeisenä varmaan sit tuoksu. Tänne vois samalla sit laittaa ihan käyttämänsä tuotteen nimen ja hinnan...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Syys 30, 2011 12:17 am

Itse olen nyt pari talvea käyttänyt Korrekin sinistä sitruunapesuainetta . On valmiiksi sekoitettu 5 litran kannussa ja kestää -20 pakkasta. Hyvin on lasi puhdistunut ja sulatkin on kestäneet sitä. Etanoli pohjaista taitaa olla, eikä oo kauheen kallistakaan.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Pe Syys 30, 2011 6:02 pm

Eipä huomannu motonetissa kattoa onko lukittuna kaappiin. Ihan älytön lakihan sekin on.

Maikel

Viesti Kirjoittaja Maikel » Pe Syys 30, 2011 7:16 pm

Tohon sisälle tulevan hajun kanssa on helppo elää, itse jopa "tykkään". Vähän sama homma kuin autoa tankatessa bensan haju.. :?

Mut emäntä ei tykkää tippaakaan ja itsellä käynyt myös mielessä ettei oma tyttökään tykkää, joten jos joskus tarttee pissailla lasille, niin laittaa puhaltimen sisäkierron päälle ennen pisua ja kääntää takasin vähän ajan kuluttua.
Omassa autossa ei ole aktiivihiilistä raitisilmasuodatinta, kuten jossain "hienommissa" autoissa, joten kaikki mahdolliset hajut tulee sisälle. Toi sisäkierrolle kääntäminen on ainakin uusissa pemareissa monissa malleissa automatisoitu. Ja toimii.

Pissapoikana käytän vaan jotain pissapojaksi tarkoitettua nestettä (saa duunista) :roll:
Luulin osanneeni pitää autoa puhtaana, mutta tämähän on välineurheilua..

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » La Loka 01, 2011 2:53 pm

- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

patonki

Tuulilasinpesunesteet?

Viesti Kirjoittaja patonki » La Loka 08, 2011 8:04 pm

Täällä käytössä etanoli ja ipa pesuneste. Tuoksu on absolut vodka beach( josta tuo etanoli kai on peräisinkin)

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Life is too short to be pissed of all the time"

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ti Marras 15, 2011 4:21 pm

Tuli selaillessa tämmöinen vastaan: 1Z pissaneste Ei varmaan löydy kokemuksia kellään?
Wannabe-OCD

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Ti Marras 15, 2011 6:16 pm

Suomen talveen tuosta 500ml pullosta saa 0.75 - 1l valmista pesunestettä :shock:
Melko kallista...
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Marras 15, 2011 6:31 pm

Joo, eipä tulis ihan heti mieleen alkaa tommosella hifistelemään..

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Marras 15, 2011 6:51 pm

Helve*** kallista, mulla tuota nestettä tuntuu tuossa Audissa menevän pirusti....tai ainakin meni, nyt ei oo tarttenu käyttää pyyhkijöitä ku on diamondit laseissa. 8-)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

malinmip

Viesti Kirjoittaja malinmip » Ti Marras 15, 2011 7:06 pm

Viltsu kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut näitä 303:n pesutabletteja? Eli, kaadetaan gallona vettä säiliöön ja tiputetaan tabletti perään. Toimii myös talvella (ei jäädy). Elitecarcaresta saa tilattua vajaa 6£ paketti (5kpl/pkt). Ilmeisesti biltemassa myydään näitä samoja? Olisi helppoa pitää pakettia hanskalokerossa mukana, lisää vain tarvittaessa säiliöön vettä ja tabletti perään.
Samannäköisiä pesutabletteja ainakin näyttää saavan Biltemasta.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Marras 15, 2011 8:00 pm

Peke kirjoitti:Helve*** kallista, mulla tuota nestettä tuntuu tuossa Audissa menevän pirusti....tai ainakin meni, nyt ei oo tarttenu käyttää pyyhkijöitä ku on diamondit laseissa. 8-)
Ruuttaako se myös ajovaloille samalla? ..en nyt muista miten noi toimi, mutta jos niin nakkaat sulakkeen talteen niin ei mene niin paljon pesunestettä.
Itselläni näin omassa penaalissa ja kun käyn katsastaa niin nakkaan sulakkeen vaan paikoilleen.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ti Marras 15, 2011 9:12 pm

Dani kirjoitti:
Peke kirjoitti:Helve*** kallista, mulla tuota nestettä tuntuu tuossa Audissa menevän pirusti....tai ainakin meni, nyt ei oo tarttenu käyttää pyyhkijöitä ku on diamondit laseissa. 8-)
Ruuttaako se myös ajovaloille samalla? ..en nyt muista miten noi toimi, mutta jos niin nakkaat sulakkeen talteen niin ei mene niin paljon pesunestettä.
Itselläni näin omassa penaalissa ja kun käyn katsastaa niin nakkaan sulakkeen vaan paikoilleen.
Hoituu ihan koodailemalla ilman sulakkeiden nakkelemisia. Tosin Pekellä taisi jo ollakin tämä muutos tehtynä.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Marras 15, 2011 10:11 pm

Näin on, tais vakiona pestä joka kolmas kerta, kun viiksestä vetäs ja nyt taidettiin laittaa joka kahdestoista(tai 15) kerta, mutta silti tuo tuntuu hukkaavan nestettä paljon ihan tuulilasillekin pestessä. Evoon mä vaihdoin sellaset ruiskusuuttimet eli ne silleen suihkuttaa nesteen lasille. Kesti pirun pitkään pienikin määrä nestettä ja levis tasaisesti. Löytysköhän jostain Audiin samanlaisia? :roll:
Se noissa ajovalojen pesureissa vielä ärsyttää kun se määrä nollautuu joka kerralla kun auton sammutat. Eli joka kerta kun lähdet ajamaan ja peset lasia, pestään myös ajovalot. :?
Pitäs olla erillinen nappi ajovalojen pesuriin, niin ku oli ennenkin monissa autoissa. Kun joku sais selvitettyä, et saisko Audinkin ruikkimaan vain kun viikseä vedät pitkään, et se ei pesis koskaan ellet itse niin halua...Kaupunkiajossa nimittäin täysin turhaa tuo valojen peseminen, ainakin mun käytössä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Reneto

Viesti Kirjoittaja Reneto » Ti Marras 15, 2011 11:19 pm

Peke kirjoitti: Se noissa ajovalojen pesureissa vielä ärsyttää kun se määrä nollautuu joka kerralla kun auton sammutat. Eli joka kerta kun lähdet ajamaan ja peset lasia, pestään myös ajovalot. :?
Oletko koittanut eri valoasetuksilla? Eli peseekö se myös päivävaloasennossa (sulla kaiketi ledit) tai parkeilla..?

JUMA

Tuulilasinpesunesteet?

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Marras 15, 2011 11:31 pm

Omassa diudissa ei pese lamppuja kun "räpsyttelee" ihan lyhyitä jaksoja.

Jos vedät sekunnin viiksestä, niin ruikkii silmillekkin ;)

Edit. Ja ruikkii myös päiväajovaloilla samalla tavoin.

Modifier
Viesti:

Tuulilasinpesunesteet?

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ti Marras 15, 2011 11:37 pm

Vanhemmat ei pessy valoja, jos tiputti parkeille. Onko tuo vielä mahdollista niissä päivävalo malleissa ?

Sent from my iPhone using Tapatalk.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Marras 15, 2011 11:39 pm

Peke kirjoitti:Löytysköhän jostain Audiin samanlaisia? :roll:
Ainakin 3C Passatissa on semmoset vakiona, mahtaisko käydä?

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Marras 16, 2011 12:17 am

^ Sen ku tietäs...aika vaikee saada tietoa aiheesta. Mulla pesee aina ku viiksestä nykäisee, oli sit lyhyt tai pitkä vetäisy. Kun kerrat täyttyy se pesee. Vanhemmis Audis on kuulema säädettävissä se viive, löytys vaan tostakin se ni se ois kaikkein paras ratkaisu. Eli pesis vaikka joka kerralla, kun vetää viiksestä vaikka 3-5s tai sit ei ikinä, jos aika ei täyty.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 16, 2011 8:45 am

Peke kirjoitti:Evoon mä vaihdoin sellaset ruiskusuuttimet eli ne silleen suihkuttaa nesteen lasille. Kesti pirun pitkään pienikin määrä nestettä ja levis tasaisesti. Löytysköhän jostain Audiin samanlaisia? :roll:
Kerrohan Peke mistä sä tilasit eevaan semmoset suuttimet? :D Mua just vituttaa Mitsun suuttimet ja ne on ylläri pylläri varaosanumeroltaan samat kun eevassa :D

Mitsussa on tosiaan oma pumppu ajovaloille vaikka saman sulakkeen takana muistaakseni onkin (saatan kyl muistaa väärin). Mut jos kuitenkin muistan oikein niin mulla on se liitin (molemmissa päissä) kietastu hienosti vulkkariin :D Mut jotain hienoa, takalasinpyyhkimen sulakkeen poistaessa loppuu myös ruikkiminen. Vaikka kuinka kääntelis kytkimistä 8-) Vielä kun jaksais ettiä siihen sen kumin niin vois repii koko varren helvettiin. Hankaloittaa paksin pesua :(
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Marras 16, 2011 10:34 am

Eli sulakkeen pois ottaminen ei ollutkaan hyvä idea, vaan koodaaminen sai näköjään Audiomistajan tyytyväiseksi :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 16, 2011 10:36 am

^Sulakkeen pois ottaminen ois ollu liian helppoa :D
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin