Juu, ei mulla olekaan oikeastaan minkäänlaisia odotuksia tuon suhteen - ihan mielenkiinnolla lähdin nyt kokeilemaanHynde kirjoitti:Tulee melkein väkisinkin tasaista jälkeä ja on riittoisa!!! Helppo käyttää, kun vertaa esim red mistiin, jonka kanssa saa tavallaan olla tarkka loppupyyhinnän kanssa, ettei tule rasvaisen oloista pintaa. Eihän tällaiset mitään ihme aineita ole, että ei kannata sitä odottaa. Mutta varsin näppärä tällaiseksi, noh pika QD:ksi???
Viimeistely/kuivaus detailerit
Re: Viimeistely/kuivaus detailerit
Joo et mee metsään tolla QD:llä (ainakaan mun mielestä) ! Ja mulla ihan sama juttu, Shinearaman pakettia odotellaan ja sormet syyhyää että pääsis hypistelemään tavaroitaMadfexx kirjoitti:Juu, ei mulla olekaan oikeastaan minkäänlaisia odotuksia tuon suhteen - ihan mielenkiinnolla lähdin nyt kokeilemaanHynde kirjoitti:Tulee melkein väkisinkin tasaista jälkeä ja on riittoisa!!! Helppo käyttää, kun vertaa esim red mistiin, jonka kanssa saa tavallaan olla tarkka loppupyyhinnän kanssa, ettei tule rasvaisen oloista pintaa. Eihän tällaiset mitään ihme aineita ole, että ei kannata sitä odottaa. Mutta varsin näppärä tällaiseksi, noh pika QD:ksi???Nyt vaan pitää odotella tuota CYC:n pakettia kuin pikkupoika joulua konsanaan - sieltä tulee kaikkea muutakin kivaa. Onkos tämä enää ihan normaalia
Nyt olis sellanen ongelma että Honkkarista ostin pullon Megun Speed Detaileria. No kotona sitten hypistelin pulloa tarkemmin ja taka etiketissä lukee Glass Cleaner vaikka etupuolella Speed Detailer.
Eli mistä sen tietää mitä siellä oikeasti on? Haisee tosi hyvälle ja korkki (tsutsutin osa) on vihreä. Eikö yleensä kaikki lasipesuaineet haise enemmän tai vähemmän viinalle?
Eli mistä sen tietää mitä siellä oikeasti on? Haisee tosi hyvälle ja korkki (tsutsutin osa) on vihreä. Eikö yleensä kaikki lasipesuaineet haise enemmän tai vähemmän viinalle?
FK 425:sta tuli testailtua viikonloppuna omaan autoon. Aineesta jäi hieman ristiriitainen kuva, vaikka kokonaisuudessaan plussan puolelle jäikin. Liekö osasyynä maalipinnan valkoinen väri ja ei paras mahdollinen kunto. Huomioita:
- Märälle pinnalle ruiskiessa vesi pakeni jonkin verran aineen tieltä.
- Tuntui kohtalaisen riittoisalta.
- Ei tuntunut liinan alla erityisen liukkaalta - ei liukastanut peltiä merkittävästi.
- Pintaan tuli hieman lisää kiiltoa (saattaa olla myös placebo-ilmiöllä vaikutusta). Käsiteltyjä kohtia tosin vaikeahko hahmottaa valkoisella pinnalla.
- Tuoksuu hyvälle.
- Helppo levittää. Joissain kohdin tuntui olevan tarvetta "kuivata" pinta liinan kuivalla puolella ensipyyhkäisyn jälkeen.
Pitää jatkaa aineen käyttöä ja keräillä lisää tunnelmia. Maalipinnan myllyttämällä aineesta saisi varmasti enemmän irti.
- Märälle pinnalle ruiskiessa vesi pakeni jonkin verran aineen tieltä.
- Tuntui kohtalaisen riittoisalta.
- Ei tuntunut liinan alla erityisen liukkaalta - ei liukastanut peltiä merkittävästi.
- Pintaan tuli hieman lisää kiiltoa (saattaa olla myös placebo-ilmiöllä vaikutusta). Käsiteltyjä kohtia tosin vaikeahko hahmottaa valkoisella pinnalla.
- Tuoksuu hyvälle.
- Helppo levittää. Joissain kohdin tuntui olevan tarvetta "kuivata" pinta liinan kuivalla puolella ensipyyhkäisyn jälkeen.
Pitää jatkaa aineen käyttöä ja keräillä lisää tunnelmia. Maalipinnan myllyttämällä aineesta saisi varmasti enemmän irti.
Jaahans, vois ostaa FK #425:n kaveriks jonkun toisen QD:n. Kysymys kuuluukin, kumpi : Dodo Red Mist Tropical vai Bilt-Hamber Auto-QD ? 
- Posambique
Käsittääkseni nämä kaksi tuotetta ovat hieman erilaisia lähtökohdiltaan.
Red Mist (ja Tropical) on Spray Sealant, eli suihkutettava pinnoite. Tämä siis tarjoaa suojaa, ja käytetään ainoastaan puhtaalle ja kuivalle pinnalle.
AutoQD on perinteinen Quick Detailer (kuten nimestä voi päätellä), eli on tarkoitettu kevyen pölyn, sormenjälkien jne. putsaamiseen. Olen huomannut monen QD:n toimivan hyvin mikäli pesun jälkeen huomaat hyttysenraatoja jääneen pintaan. Nämä lähtevät tällaisella perinteisellä QD:lla (varmaan myös AutoQD:lla vaikka on kokeilematta) oikein hienosti.
Molemmat varmaankin (ja Red Mist jo todistetusti) omassa sarjassaan loistavia tuotteita. Kannattaa miettiä kumman ominaisuuksia kaipaat enemmän. En laittaisi samalle viivalle...
Red Mist (ja Tropical) on Spray Sealant, eli suihkutettava pinnoite. Tämä siis tarjoaa suojaa, ja käytetään ainoastaan puhtaalle ja kuivalle pinnalle.
AutoQD on perinteinen Quick Detailer (kuten nimestä voi päätellä), eli on tarkoitettu kevyen pölyn, sormenjälkien jne. putsaamiseen. Olen huomannut monen QD:n toimivan hyvin mikäli pesun jälkeen huomaat hyttysenraatoja jääneen pintaan. Nämä lähtevät tällaisella perinteisellä QD:lla (varmaan myös AutoQD:lla vaikka on kokeilematta) oikein hienosti.
Molemmat varmaankin (ja Red Mist jo todistetusti) omassa sarjassaan loistavia tuotteita. Kannattaa miettiä kumman ominaisuuksia kaipaat enemmän. En laittaisi samalle viivalle...
"Urku auki, pelti kii"
Laitatteko citrusta "raakana" kun ajattelin käyttää sitä satunnaisesti CQuartzin päälle aina kun pesee auton ns. pitkän kaavan mukaan?hörnä kirjoitti:Kun ruiskit sitä citrusta märälle pinnalle se helpottaa kuivaamista ja jättää jotain kiiltävää liukasta jälkeensä.
Jos ruiskit ainetta kuivalle pinnalle kiilto ja liukkaus on tietysti vielä parempi. Pinnalla oleva vesi laimentaa sitä citrusta .
Voit toki toimia niin notta käytät sitä kuivaus tukena ja kuivauksen jälkeen vielä ruikit uudestaan kuivalle pinnalle lopputulos on näin toimien paras.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Noin 1:5 seoksella tullut qd:nä käytettyä.
Ok, vaikkakin se pinnalla oleva vesi vielä ns. laimentaa sitä...? 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
No sitä luokkaa, tullut käytettyä varmaan 1:3 ja 1:10 väliltä qd käytössä, ei se niin justiinsa ole. Hyvä tapa kuten hörnäkin sanoi että pyyhkäsee suurimmat vedet ensin pois ja sitten suihkuttelee perään.
Mä itse käytän CB:tä siten, että ruiskin märkään pintaan 1:3 seoksella. Sitten jos on kuivattu pinta niin laitan yleensä 1:5-1:10 (riippuen millaista sekoitusta on tarjolla).
On semmoistakin koulukuntaa , notta viskaa ton citruksen raakana pintaan ikään kuin pika "vahana" käyttäen. 
Mites hyvin kuivausliinat kuivaa tämän jälkeen?
Hyvä puolihan tässä on se, että mitä vähemmän lakkapinta ”joutuu” mekaaniselle rasitukselle, sen parempi. Näin vältetään taas yhdeltä työvaiheelta joka saattaa tarjota mikronaarmuja.
Hyvä puolihan tässä on se, että mitä vähemmän lakkapinta ”joutuu” mekaaniselle rasitukselle, sen parempi. Näin vältetään taas yhdeltä työvaiheelta joka saattaa tarjota mikronaarmuja.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mä pesen liinat heti käytön jälkeen niin en ole huomannut kuivaustehon kärsineen siinä. Olen kyllä lukenut tarinoita, että kuivausteho saattaa kärsiä niin en viitsi ottaa turhaa riskiä. Yleensä se pesu on vain "nyrkkipyykki" ja päälle hyvä huuhtelu.Dani kirjoitti:Mites hyvin kuivausliinat kuivaa tämän jälkeen?
Et jos vaikka kokeilee 1:5 sekoituksella pinnalle, mistä enimmät kuivattu 3:lla MD:llä(pyyhkeet lähinnä heitetty konepellille, katolle ja yhdellä otettu sieltä täältä)...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Minä poika se huitelin eilen illalla autolle pikapesut ja CitrusBlingit päälle, hyvä tuli. Tai osittain
kun likka pyöri pihalla kaverinsa kanssa touhuten jotain ja huutelivat iskää apuun, palatessani nappasin nopeasti suihkepullon maasta ja vetelin "QD:t" pintaan. Kuitenkin haju alkoi muistuttaa pesun alkumetrejä ja kattoa kuivatessa huomasin, että olin ottanut kiireessä VP:n Billperryn käteeni ja tällä painellut menemään muutaman paneliin... Iltakaste painoi päälle ja lasten nukkumaan menoaika jo kolkutteli... Ei pitäisi tehdä kiirreessä mitään. Eikä myöskään muilla pulloilla kuin kirkkailla...
Mutta itse CB:stä, antaa kyllä selvästi 1:3 suhteella käytettynä pesunjälkeistä liukkauden tunnetta pelteihin. Kestosta en kyllä tiedä, pohjilla n. 4 kk. vanha Collinate 476s.
Mutta itse CB:stä, antaa kyllä selvästi 1:3 suhteella käytettynä pesunjälkeistä liukkauden tunnetta pelteihin. Kestosta en kyllä tiedä, pohjilla n. 4 kk. vanha Collinate 476s.
Eikä myöskään muilla pulloilla kuin kirkkailla...
Näin juuri... Kimppaa lähdössä lähiaikoina tai kiinnostustaUrran kirjoitti:^
£0.75
^Shinearaman postit on £7 joten ihan hirveetä ostoskoria ei tarvii tehdä et tekee kimpan tarpeettomaks. Toki säästö se on pienikin säästö. Mulla on mahd. tulossa kohta tilausta.
Vain YKSI LSP!
En ainakaan huomannut, että siellä on enää noita pulloja myynnissä. Ainakaan eilen, kun tein tilauksen Shinearamaan...
Voi olla, että olin sokea...
Kaikki liha tottelee kuria...
- kyyjonssoni
VinkvinkHynde kirjoitti:En ainakaan huomannut, että siellä on enää noita pulloja myynnissä. Ainakaan eilen, kun tein tilauksen Shinearamaan...Voi olla, että olin sokea...
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.
Annan muiden autojen olla puhtaita.
Just... ..ttu mikä aapo...
Noh, onneksi noita kuitenkin löytyy jo, mutta ainahan niitä lisääkin olisi tarvinnut...
Noh, onneksi noita kuitenkin löytyy jo, mutta ainahan niitä lisääkin olisi tarvinnut...
Kaikki liha tottelee kuria...
Omat shinearamasta tilaamani kuvanmukaiset pullot (tai sumupäät) on olleet suuri pettymys. Ylösalaisin vuotaa ja samaten jos pulloa puristaa. Suihkuttaessa myös päät vuotaa liemet somille. Ajattelin seuraavaksi kokeilla autonhoito.comin pienikokoisia suihkupulloja. Ne mahtuisi pystyyn smart store laatikoihin ja vaikutti muutenkin hyviltä. Onko kellään näistä kokemusta?
Multa löytyy yksi kappale, ja toimii ilman että kaikki ois sormilla jne.
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk