Käyttää nestemäistä pesuainetta niin ei tarvitse miettiäpeuge kirjoitti:Miten sitten selvittää sisältääkö pesuaine zeoliittia?
Pesuvälineiden pesu
Re: Pesuvälineiden pesu
:: DAS-6 PRO :: CG Hex-Logic :: Menzerna ::
En uskaltanut kirjoittaa noin koska muutoksia tapahtuu jatkuvasti. Eikä minulla ainakaan ole mitään varmaa tietoa etteikö nestemäinen pesuaine voi sisältää zeoliittia.hulk kirjoitti:Käyttää nestemäistä pesuainetta niin ei tarvitse miettiäpeuge kirjoitti:Miten sitten selvittää sisältääkö pesuaine zeoliittia?
Itse ei ole tarvinnut pelätä kun on käytetty saman merkin tuotteita jo yli 20 vuotta. Jauheita ja nesteitä.
Tokihan joku Der Wunder Wasche toimii, on kuitenkin hieman "kallis" mielestäni mikrokuituliinojen jne pesuun. Joten siksipä ehdottelinkin tollaista perushyvää pyykinpesuainetta. Nesteetkin ovat kaupassa hieman jauheita kalliimpia. Ja sen aineen pitäisi olla sellainen että nainenkin osaa pestä mikroliinat oikein. Jos mä alan sille opettaa et jos on tälläsiä niin sit pitää olla derwunderwaschee ja sitä ja tätä, mutta jos olisi yksi ja ainut pesuaine kaikelle pyykille? Keep it simple bro.
Ilman mitään pesuaineita?Dani kirjoitti:Kuuman veden alla kannattaa sormilla möyhitä, vaikka sitä "jää" vesihuuhtelun jälkeen pädeihin niin se ei vaikuta mihinkään.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Pelkällä vedellä, kos tykkää hifistellä niin lämpimään vesialtaaseen tilkka vaikkapa fairyä. Mutta pelkkä lämmin juokseva vesikin riittää kun pädejä vähän möyhii.
Siis jos aineet ovat silikonivapaita, kuten valtaosa aineista ovat.
Siis jos aineet ovat silikonivapaita, kuten valtaosa aineista ovat.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mulla on tallissa oma pesukone autonhoitovermeitä ja rönttävaatteita varten._paffa kirjoitti:Tokihan joku Der Wunder Wasche toimii, on kuitenkin hieman "kallis" mielestäni mikrokuituliinojen jne pesuun. Joten siksipä ehdottelinkin tollaista perushyvää pyykinpesuainetta. Nesteetkin ovat kaupassa hieman jauheita kalliimpia. Ja sen aineen pitäisi olla sellainen että nainenkin osaa pestä mikroliinat oikein. Jos mä alan sille opettaa et jos on tälläsiä niin sit pitää olla derwunderwaschee ja sitä ja tätä, mutta jos olisi yksi ja ainut pesuaine kaikelle pyykille? Keep it simple bro.
Mun ei oo tarvinnut naista opettaa sitä onneksi käyttämään, koska on sen vanha pesukone
Ja mä en sitä suostu edes opettelemaan käyttämään. Kerron aina, milloin voi käydä laittamassa koneen käymään.
Ja ihan normaalia nestemäistä pesuainetta pesupallossa käytetään. Mikrokuidut on pehmosia pesujen jälkeen.
Noniin tulipa taas tehtyy
Kiillottelin tuossa aikani kuluksi perheen ykkösauton(e39 bemmi) ajovalojen kuoret
pitää siitä laittaa vielä stoori tonne näyttämö osiolle kun kerkii..
Asiaan: Pistin sitten käytetyt mikroliinat ja uudet kuivausliinat(vihreät) ja laikat koneeseen pyörimään (niinku ennenkin).
Nyt vaan kävi niin että laikat vaihtoi komiasti kaikki väriä, niin ettei enää tiedä mikä on mikäkin
laikan pehmeydestä kyllä tunnistan laikan mutta ihmetyksen aihe olikin se että kaikki mikrokuituliinat olivat edelleen valkoisia,sinisiä tai vihreitä
(mitä kukin niistä nyt oli)
Laikkasarja oli 80mm:n värisuora;valkoinen,punertava ja keltainen. Nyt ne on vihree, ruskee ja sininen
Ja vahan levitystyyny oli keltainen -> nyt vihree
Onkohan noille tehtävissä mitään ?? Voiko noilla nyt vielä kiillotella vaikka ovat vaihtaneet väriä??
Että näin
Kiillottelin tuossa aikani kuluksi perheen ykkösauton(e39 bemmi) ajovalojen kuoret
Asiaan: Pistin sitten käytetyt mikroliinat ja uudet kuivausliinat(vihreät) ja laikat koneeseen pyörimään (niinku ennenkin).
Nyt vaan kävi niin että laikat vaihtoi komiasti kaikki väriä, niin ettei enää tiedä mikä on mikäkin
Laikkasarja oli 80mm:n värisuora;valkoinen,punertava ja keltainen. Nyt ne on vihree, ruskee ja sininen
Ja vahan levitystyyny oli keltainen -> nyt vihree
Onkohan noille tehtävissä mitään ?? Voiko noilla nyt vielä kiillotella vaikka ovat vaihtaneet väriä??
Että näin
Vihreät kuivausliinat vähän värjänneet
Mulla siniset liinat värjäsivät vähän muita liinoja mutta ei kauhea pahasti.
Mulla siniset liinat värjäsivät vähän muita liinoja mutta ei kauhea pahasti.
Laikat kyllä toimivat ihan samalla tavalla, vaikka väriä vaihtaneetkin. Huoli pois... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Taustalle vaan mikä laikka on mikäkin, ettei vahingossa luule ottavansa keltaisen Hexin ja se onkin alunperin valkoinen "@£#$**" vttu ku on kova lakka, ei pure ei sitten millään.." 
Jeh, hyvä tietää
kiitos jannut!
Ihme et minkähän takia nuo toiset mikrokuituliinat eivät ole sitten ottaneet väriä itseensä pätkääkään ?
Onko tuo vaahtomuovi niin imevää sorttia että on imenyt itseensä kaiken sen värin..
noh, tekevälle sattuu 
Ihme et minkähän takia nuo toiset mikrokuituliinat eivät ole sitten ottaneet väriä itseensä pätkääkään ?
Onko tuo vaahtomuovi niin imevää sorttia että on imenyt itseensä kaiken sen värin..
Mulla se menee oikea-oppisesti näin...
Hallilta kotiin, likaiset liinat ja muut välineet pakattuna ämpäreihin.
Jätetään ämpäri eteiseen...
Viikon päästä likaiset liinat (ja ämpärit) on kadonnut eteisestä ja ovat narulla roikkumasta (ämpärit löydän yleensä viskattuna pihalle).
Jostain syystä vaimo vaikuttaa ärtyneeltä aina kyseisenä päivänä.
Lampaanturkikset ja kangaspintaiset levityssienet pesen aina käsin heti käytön jälkeen... Liinat ja muut synteettiset matskut kai pyörii 60 asteessa normi pyykinpesuaineella.
Jos liinat eivät ole mitään 40eur/kpl maksavia, niin turha niiden pesemiseen on käyttää mitään hifistely pyykinpesuainetta... Tai siis saa käyttää, mutta sitten kannattaa alkaa myös puhumaan mikä pyykinpesukone sitten on paras niiden pesemiseen, koska hifistelyä voi viedä aina pidemmälle ja pidemmälle
Täytyykin ehdottaa Jannelle että tekee ZeroSpottiin liittimet pyykinpesukoneelle
Hallilta kotiin, likaiset liinat ja muut välineet pakattuna ämpäreihin.
Jätetään ämpäri eteiseen...
Viikon päästä likaiset liinat (ja ämpärit) on kadonnut eteisestä ja ovat narulla roikkumasta (ämpärit löydän yleensä viskattuna pihalle).
Jostain syystä vaimo vaikuttaa ärtyneeltä aina kyseisenä päivänä.
Lampaanturkikset ja kangaspintaiset levityssienet pesen aina käsin heti käytön jälkeen... Liinat ja muut synteettiset matskut kai pyörii 60 asteessa normi pyykinpesuaineella.
Jos liinat eivät ole mitään 40eur/kpl maksavia, niin turha niiden pesemiseen on käyttää mitään hifistely pyykinpesuainetta... Tai siis saa käyttää, mutta sitten kannattaa alkaa myös puhumaan mikä pyykinpesukone sitten on paras niiden pesemiseen, koska hifistelyä voi viedä aina pidemmälle ja pidemmälle
Täytyykin ehdottaa Jannelle että tekee ZeroSpottiin liittimet pyykinpesukoneelle
Eli mennään puoliksi hifistellen. Pestään kahden ämpärin tekniikalla ja ilman harjaa, poistetaan hiusnarmuja myllyttämällä, mutta otetaan kuitenkin riski että välineiden pesu 'normi' pesuaineella aiheuttaa naarmuja. Alun hifistely voi olla turhaa jos sitä ei hoideta loppuun asti tai ei minulla itsellä ole kokemuspohjaista tietoa joka koskisi autonpesua. Muuta kokemusta ja tietoa kyllä on.
Minusta olisi erittäin mielenkiintoista kuulla löytyykö zeoliittia sisältävällä pesuaineella pestystä liinasta zeoliittipölyä ja syntyykö sellaisella liinalla naarmuja. Uskaltaako kukaan testata? Minä en voi, enkä halua. Ei ole zeoliitti pesuaineita eikä tule.
Minusta olisi erittäin mielenkiintoista kuulla löytyykö zeoliittia sisältävällä pesuaineella pestystä liinasta zeoliittipölyä ja syntyykö sellaisella liinalla naarmuja. Uskaltaako kukaan testata? Minä en voi, enkä halua. Ei ole zeoliitti pesuaineita eikä tule.
Tieto lisää tuskaa....

Liinat vaikuttavat kovemmilta (voi myös olla korvien välissä) mutta en ole huomannut että olisin nuilla saannut naarmuja aikaiseksi. Noh pyykinpesuaine meni kuitenkin vaihtoon...

Liinat vaikuttavat kovemmilta (voi myös olla korvien välissä) mutta en ole huomannut että olisin nuilla saannut naarmuja aikaiseksi. Noh pyykinpesuaine meni kuitenkin vaihtoon...
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Kuinka paljon välineissä on paskaa tehtaan jäljiltä? Tuskin niitä siellä kiinassa josta 90% välineistä tulee, on mitään laboratorio-olosuhteita valmistuksessa. Kuinka paljon ne keräävät paskaa matkatessaan maailman toiselta puolelta sinne sun autotalliin?
Pesetkö kaikki välineet ennen ekaa käyttöä? Kuinka puhtaaksi ne oikeasti tulevat? Säilytätkö välineitä tyhjiöpakkauksissa pesujen välillä?
Kuinka paljon paskaa niissä on pesun jäljiltä kun olet kerran käyttänyt. Varmasti enemmän kuin ennen ensimmäistä käyttöä... Heitä pois, osta uusi ... "Zeoliitti pöly" on sun vähäisin ongelma.
Pesetkö kaikki välineet ennen ekaa käyttöä? Kuinka puhtaaksi ne oikeasti tulevat? Säilytätkö välineitä tyhjiöpakkauksissa pesujen välillä?
Kuinka paljon paskaa niissä on pesun jäljiltä kun olet kerran käyttänyt. Varmasti enemmän kuin ennen ensimmäistä käyttöä... Heitä pois, osta uusi ... "Zeoliitti pöly" on sun vähäisin ongelma.
Aivan oikein mutta:
Miksi käyttäisi pesuainetta joka on ehkä hitusen huonompaa kuin toinen jos hintaero, riitoisuus ja käytettäjäystävällisyys on muuten samaa tasoa? Ei se lopputulos välttämättä näy siinä lakkapinnassa mutta jos siitä tulee itselleen parempi fiilis niin mielestäni tämä on oikeutettua.
Samasta syystä säilytän liinoja omissa laatikoissaan kannet kiinni ja kuivaus, vahankilloitus, muut liinat erillisissä laatikoissa (Laatikko per liinatyyppi). Jokaiselle vahalle on oma vahanlevityssieni ja jokainen sieni on omassa minigrip pussissa -> pussit omassa laatikossa ja laatikon kansi kiinni. Jne... Ja tottakai kaikki kamat pestään ennen ekaa käyttöä ja käytetyt heti käytön jälkeen.
Ehkä ylilyöntiä mutta peseminen on vaan hauskempaa kun vähän pelleilee...
Miksi käyttäisi pesuainetta joka on ehkä hitusen huonompaa kuin toinen jos hintaero, riitoisuus ja käytettäjäystävällisyys on muuten samaa tasoa? Ei se lopputulos välttämättä näy siinä lakkapinnassa mutta jos siitä tulee itselleen parempi fiilis niin mielestäni tämä on oikeutettua.
Samasta syystä säilytän liinoja omissa laatikoissaan kannet kiinni ja kuivaus, vahankilloitus, muut liinat erillisissä laatikoissa (Laatikko per liinatyyppi). Jokaiselle vahalle on oma vahanlevityssieni ja jokainen sieni on omassa minigrip pussissa -> pussit omassa laatikossa ja laatikon kansi kiinni. Jne... Ja tottakai kaikki kamat pestään ennen ekaa käyttöä ja käytetyt heti käytön jälkeen.
Ehkä ylilyöntiä mutta peseminen on vaan hauskempaa kun vähän pelleilee...
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Ainakin ne liinat joita olen käyttänyt ovat puhtaita. Kuljetuksen aikana liinat on pakattu ainakin pahvilaatikoihin. Jotkut liinat pakataan muovipusseihin. Kaikki eivät tule kiinasta asti.pasi kirjoitti:Kuinka paljon välineissä on paskaa tehtaan jäljiltä? Tuskin niitä siellä kiinassa josta 90% välineistä tulee, on mitään laboratorio-olosuhteita valmistuksessa. Kuinka paljon ne keräävät paskaa matkatessaan maailman toiselta puolelta sinne sun autotalliin?
Vaimo pesee kaikki vaatteetkin ennen käyttöä. Vaikeaa on päästä käyttämään ennen pesua. Herkkäihoisille on oikeasti tarpeenkin. Minulle ei olisi. En säilytä välineitä tyhjiöpakkauksissa. Liinat säilytetään kaapissa jossa on varmasti ainakin pölyä mutta ei muuta likaa. Pöly lähtee ravistamalla liinaa ennen käyttöä.pasi kirjoitti:Pesetkö kaikki välineet ennen ekaa käyttöä? Kuinka puhtaaksi ne oikeasti tulevat? Säilytätkö välineitä tyhjiöpakkauksissa pesujen välillä?
Liinat ovat pesun jälkeen puhtaita. Miksi niitä muuten pestäisiin? Miksi autoa pestään? Siksi kai että se olisi puhdas.pasi kirjoitti:Kuinka paljon paskaa niissä on pesun jäljiltä kun olet kerran käyttänyt. Varmasti enemmän kuin ennen ensimmäistä käyttöä... Heitä pois, osta uusi ... "Zeoliitti pöly" on sun vähäisin ongelma.
Minulla zeoliitti ei ole ongelma. Talossa ei ole ollut kuin yhden kerran zeoliitti pesuainetta kun uuden koneen mukana tuli paketti. Vaimo halusi välttämättä kokeilla sitä. Katui välittömästi hajua. Ei nimittäin kestänut sitä. Kolme kertaa piti ne lakanat pestä ennen kuin haju katosi riittävästi. Auton pesuvälineissä tuo haju ei tosin taida olla samanlainen ongelma. Pesukone on tuon jälkeen vaihtunut ainakin jo kahdesti joten ei ole zeoliitista ongelmaa.
Taisi kuitenkin tämä keskustelu alkaa epäilyksestä että liina olisi voinut naarmuttaa maalia. Vinkkinä jo neuvottiinkin kokeilemaan cd-levyyn tuleeko naarmuja. Onko kukaan kokeillut? Itse annoin vinkin että ravistaa liinaa sopivassa valossa että näkisi josko siitä jotakin irtoaa tai sellaisen alustan päällä jossa pölyn voisi nähdä. Vaatteista tuota zeoliittia ainakin irtoaa kun ravistelee.
En minä voi taata että naamuja tulee kun en ole voinut kokeilla, enkä edes välitä kokeilla. Kerroin nyt kaikkien iloksi tai suruksi tuollaisesta ikävästä mahdollisuudesta. Minä tiedän ettei meidän liinoissa ole tuota mahdollisuutta. Kun kerran haluaa välttää hiusnaarmujen syntymistä niin ei kuulosta tarpeettomalta tarkistaa tämä. Jos ei synny naarmuja niin sitten voi pestä millä vaan.
Joo siis nämä zeoliitti pesuaineet aiheuttaa muissa asioissa enemmän ongelmia (pesukoneen käyttöikä, pesuteho yms) ja tottakai kannattaa käyttää pesuainetta joka ei sitä sisällä jos siltä tuntuu. Pointtini oli että siitä ei kannata stressata autoa pestessäiiKster kirjoitti: Miksi käyttäisi pesuainetta joka on ehkä hitusen huonompaa kuin toinen jos hintaero, riitoisuus ja käytettäjäystävällisyys on muuten samaa tasoa? Ei se lopputulos välttämättä näy siinä lakkapinnassa mutta jos siitä tulee itselleen parempi fiilis niin mielestäni tämä on oikeutettua.
No ei kannata stressata jos ei omista mustaa autoa. Ilmestyy aika äkkiä kaikenmaailman hiusnaarmua vaikka kuinka oikein yrittää pestä. Ja siinä ne todellakin näkyypasi kirjoitti:Joo siis nämä zeoliitti pesuaineet aiheuttaa muissa asioissa enemmän ongelmia (pesukoneen käyttöikä, pesuteho yms) ja tottakai kannattaa käyttää pesuainetta joka ei sitä sisällä jos siltä tuntuu. Pointtini oli että siitä ei kannata stressata autoa pestessäiiKster kirjoitti: Miksi käyttäisi pesuainetta joka on ehkä hitusen huonompaa kuin toinen jos hintaero, riitoisuus ja käytettäjäystävällisyys on muuten samaa tasoa? Ei se lopputulos välttämättä näy siinä lakkapinnassa mutta jos siitä tulee itselleen parempi fiilis niin mielestäni tämä on oikeutettua.
Ihan kokeilemalla tuo selviää. Pesin liinoja välillä duunissa jollain pulverilla ja ne olivat aivan koppurat sen jäljiltä + kuivaustehoa hävisi reilusti. Vieläkin parin pesun jälkeen erottaa mitkä on pesty pulverilla aikanaan...
E53 X5 3.0D
Tieto lisää tuskaa: Ostin eilen zeoliititonta pesuainetta 
Tosin tein tän vaan kitsaudestani, kuvittelen et pesukone kestää pidempään
Tosin tein tän vaan kitsaudestani, kuvittelen et pesukone kestää pidempään
Vain YKSI LSP!
Onneks vaimo ties tästä zeoliitista ennen mua niin viimeisin pesuaine joka sitä sisälsi oli vuonna miekka ja kilpi.
..prkl, pääs vaimo kaupassa näpäyttää
..prkl, pääs vaimo kaupassa näpäyttää
Nää on pahoja, tuommosen jälkeen saa kerätä miehuutta taas useamman viikon.Dani kirjoitti:..prkl, pääs vaimo kaupassa näpäyttää
Jaa kun ei tiedä jotain pyykinpesuaineistasonikk kirjoitti:Nää on pahoja, tuommosen jälkeen saa kerätä miehuutta taas useamman viikon.
-> menee siivouskomerolle kattomaan pyykkäysnesteiden sisällysluetteloa
Joo kävelin karkkihyllyn päästä päähän ja etsin itselleni mökötys herkkuasonikk kirjoitti:Nää on pahoja, tuommosen jälkeen saa kerätä miehuutta taas useamman viikon.Dani kirjoitti:..prkl, pääs vaimo kaupassa näpäyttää