Ehdota foorumille logoa & banneria
Ehdota foorumille logoa & banneria
Tämän foorumin logo & banneri kaipaisi hienosäätöä. Ehdotuksia otetaan vastaan (=kuvia).
Rajaukset ovat seuraavat: Logon taustaväri transparent, koko 330*70px (oletettavasti voi olla vähän leveämpi ja korkeampi, mutta se täytyy selvittää tapauskohtaisesti, koska skaalautuvuus saattaa kärsiä). Bannerin koko 1400*150px. Logon ja bannerin on visuaalisesti sovittava yhteen. Banneri voi olla esim. valokuva jos se sopii sivun väreihin ja logoon hyvin yhteen. Jos joku ehdotuksista valitaan niin tällöin sen käyttöön tullaan pyytämään julkaisijan lupa. Tiedostomuodot png ja gif (molemmista, jos joku käyttää antiikkiselaimia niin tarvitaan gif muotoiset kuvat...).
Logossa pitää näkyä vähintään foorumin nimi ja mielellään myös slogan.
Rajaukset ovat seuraavat: Logon taustaväri transparent, koko 330*70px (oletettavasti voi olla vähän leveämpi ja korkeampi, mutta se täytyy selvittää tapauskohtaisesti, koska skaalautuvuus saattaa kärsiä). Bannerin koko 1400*150px. Logon ja bannerin on visuaalisesti sovittava yhteen. Banneri voi olla esim. valokuva jos se sopii sivun väreihin ja logoon hyvin yhteen. Jos joku ehdotuksista valitaan niin tällöin sen käyttöön tullaan pyytämään julkaisijan lupa. Tiedostomuodot png ja gif (molemmista, jos joku käyttää antiikkiselaimia niin tarvitaan gif muotoiset kuvat...).
Logossa pitää näkyä vähintään foorumin nimi ja mielellään myös slogan.
-
hattiwatti
Re: Ehdota foorumille logoa & banneria
Avataas peli niin ehkä muutkin innostuu yrittämään!

Hieno!!!
Todellakin, ehdotuksia kehiin vaan!Avataas peli niin ehkä muutkin innostuu yrittämään!
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Hienoa hienoa! Muutkin vaan rohkeasti tekemään ehdotuksia!
-
hattiwatti
Näköjään photobucketin maksuton versio muokkaa kuvat itse pienemmäksi
Mutta eiköhän ne esikatseluina toimi, vaikka vähän vetää suttuun tekstit jne

[offtopic]
TKe_; voisit tehdä selkeet ohjeet miten tommonen banneri tehdään, siis ihan "rautalankaosastoa" että mutsikin osais vaikka tehdä moisen.
Saattaa olla että bannereita tulis vähän enemmän
[/offtopic]
TKe_; voisit tehdä selkeet ohjeet miten tommonen banneri tehdään, siis ihan "rautalankaosastoa" että mutsikin osais vaikka tehdä moisen.
Saattaa olla että bannereita tulis vähän enemmän
[/offtopic]
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Eiks tossa ekassa viestissä ohjeet ole? Vai miten paljon tarkemmat niiden pitäisi olla? Muutan ohjeistusta haluttuun suuntaan.
-
hattiwatti
Minusta niissä on kaikki oleellinen jotta pääsee hommiin, 2x kuva ja molempien resoluutiot kerrottu. Kuvien sisältöä voidaan ruotia itse topicissaTKe_ kirjoitti:Eiks tossa ekassa viestissä ohjeet ole? Vai miten paljon tarkemmat niiden pitäisi olla? Muutan ohjeistusta haluttuun suuntaan.
Esim. että miten tehdään sopiva teksti ja miten se asennetaan itse kuvaan vois olla yksi lisä noihin ohjeisiin?
Itse kun en ikinä ole moista tehnyt niin aika hukassa ollaan transparen juttujen kanssa...
Ilmais-ohjelmat tämmösen tekoon, koska oletan ettei Paintilla kannata edes yrittää?
Jotain tämmöstä pientä, mutta tärkeä ohje urpoille kuten minä
Itse kun en ikinä ole moista tehnyt niin aika hukassa ollaan transparen juttujen kanssa...
Ilmais-ohjelmat tämmösen tekoon, koska oletan ettei Paintilla kannata edes yrittää?
Jotain tämmöstä pientä, mutta tärkeä ohje urpoille kuten minä
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
No ne ohjeet saa tehdä joku muu, kun itse olen yhtä onneton photarin kanssa 
Kuin myös. Mutta nuo ohjeet aukeaa kyllä kunhan saa photoshopin tms. auki, vähän hankala niitä on tuon paremmin selittää.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Ilmaisohjelma kuvien tekemiseen / muokkaukseen on esim Gimp, jos haluaa tehdä 3D renderointeja voi käyttää Blenderiä. Suosituimmat ohjelmat ovat varmaankin kaupalliset Photoshop ja Paintshop, joihin kaikilla on varmasti ostetut lisenssit
Tekstin tekee textityökalulla joka löytyy M$ paintti mukaanlukien kuvankäsittelyohjelmasta. Ensin kannattaa tehdä banneri, tallentaa omaksi tiedostoksi. Sitten logotexti ja sekin omaksi tiedostoksi. Lopuksi esikatselukuvan saa aikaiseksi vaikkapa ottamalla kuvankaappaus pesukinnas.com sivusta ja laittamalla se kuvankäsittelyohjelmaan copy-paste menetelmällä. Kaappauskuvan päälle sitten uusi "layeri" johon banneri ja tähän päälle vielä toinen "layeri" johon logo. Logon saa oikealle paikalle kun häilyttää bannerilayeriä vähäisen niin näkee taustalla olevan kaappauskuvan logotekstin. Logot sitten himmailee päällekkäin ja lopuksi bannerilayerin läpinäkyvyys nollaksi niin näkee miltä lopputulos näyttää. Sitten tästä kopio ilman taustaa, tallennus ja tänne näytille.
Huomioitavaa oli toki ettei sekä logoa ja banneria tarvitse tehdä, vain jompaa kumpaa voi ehdottaa. Logon taustahan on läpinäkyvä joten logon pitäisi periaatteessa sopia mihin banneriin tahansa (käytännössä ei välttämättä).
Tekstin tekee textityökalulla joka löytyy M$ paintti mukaanlukien kuvankäsittelyohjelmasta. Ensin kannattaa tehdä banneri, tallentaa omaksi tiedostoksi. Sitten logotexti ja sekin omaksi tiedostoksi. Lopuksi esikatselukuvan saa aikaiseksi vaikkapa ottamalla kuvankaappaus pesukinnas.com sivusta ja laittamalla se kuvankäsittelyohjelmaan copy-paste menetelmällä. Kaappauskuvan päälle sitten uusi "layeri" johon banneri ja tähän päälle vielä toinen "layeri" johon logo. Logon saa oikealle paikalle kun häilyttää bannerilayeriä vähäisen niin näkee taustalla olevan kaappauskuvan logotekstin. Logot sitten himmailee päällekkäin ja lopuksi bannerilayerin läpinäkyvyys nollaksi niin näkee miltä lopputulos näyttää. Sitten tästä kopio ilman taustaa, tallennus ja tänne näytille.
Huomioitavaa oli toki ettei sekä logoa ja banneria tarvitse tehdä, vain jompaa kumpaa voi ehdottaa. Logon taustahan on läpinäkyvä joten logon pitäisi periaatteessa sopia mihin banneriin tahansa (käytännössä ei välttämättä).
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Mulla on photariin lisenssi. Sulo Vilen: no kun halvalla sain 
^^on kyllä kunnioitettavaa, että joku osaa noin hyvin leipoa tietsikkaa ja hallitsee myös auton ropaamisen ja jopa hiilikuituosien vääntämisen.
Toi yllä oleva layeri meni multa meinaa aivan kaljua viistäen ehkä kymmenen metriä yli
Tosin mua varten ei kannata vääntää ohjeita, kun en logoa osaa kuitenkaan tehdä, enkä edes yritä.
Kommenttina olisiko tuo kiiltopesuteksti vaihdettavissa, esim. jonkun mainitsemaan sonikkin siguun?
Toi yllä oleva layeri meni multa meinaa aivan kaljua viistäen ehkä kymmenen metriä yli
Tosin mua varten ei kannata vääntää ohjeita, kun en logoa osaa kuitenkaan tehdä, enkä edes yritä.
Kommenttina olisiko tuo kiiltopesuteksti vaihdettavissa, esim. jonkun mainitsemaan sonikkin siguun?
- Posambique

Tykkään mun bannerista, ja luulen pystyväni pykäämään myös muutaman muun hyvännäköisen bannerin.
Tohon omaan "logoon" (joka on vain ruma teksti) en todellakaan ole tyytyväinen. Täytyy myös miettiä enemmän noissa tulevissa bannereissa tota logon sijoittamista.
Jätetään logon duunailu muille, koitan muutaman bannerin pyöräyttää tässä lähipäivinä.
"Urku auki, pelti kii"
Jos olen käsittänyt oikein(suurella todennäköisyydellä en), niin logon paikkaa ei voisi vaihtaa.
- Posambique
Juuh, nyt tuli paha väärinkäsitys...
Pitää toki paikkansa, että tossa mun vedoksessa logo on väärässä paikassa, koska länttäsin sen vaan silmällä johonkin.
Ajattelin että ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole tossa.
Se mitä tarkoitin tolla lausahduksella oli se, että täytyy tehdä bannerista sellainen että logo istuu siihen. En siis sitä, että logo pitäisi siirtää jonnekin muualle.
Anteeksi, oli todella epäselvästi ilmaistu. Pääasia kuitenkin, että asia nyt selkisi.
Pitää toki paikkansa, että tossa mun vedoksessa logo on väärässä paikassa, koska länttäsin sen vaan silmällä johonkin.
Ajattelin että ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole tossa.
Se mitä tarkoitin tolla lausahduksella oli se, että täytyy tehdä bannerista sellainen että logo istuu siihen. En siis sitä, että logo pitäisi siirtää jonnekin muualle.
Anteeksi, oli todella epäselvästi ilmaistu. Pääasia kuitenkin, että asia nyt selkisi.
"Urku auki, pelti kii"
Jep,
Tässä vaiheessa on ihan ok, että sen "logon" tyrkkää about oikeaan sektoriin tuossa bannerissa, mutta sitten jos/kun banneri/logo vaihdetaan tälle sivustolle niin tarvitaan noi ekassa postauksessa olevat tiedostot.
Tässä vaiheessa on ihan ok, että sen "logon" tyrkkää about oikeaan sektoriin tuossa bannerissa, mutta sitten jos/kun banneri/logo vaihdetaan tälle sivustolle niin tarvitaan noi ekassa postauksessa olevat tiedostot.
-
hattiwatti
Tässä lisää kuvasaastetta

Mun mielestä toi Posan laittama on parhaan näköinen.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Keskimmäisessä kuvassa Bret Michaels, tai joku muu sukkahousuhevari, kun kellokin on tollasta miesten mallia 
Hattiwatin vika (sininen pisarakuva) on hyvä koska tummaan kuvaaan äkkiä kaikki yksityiskohdat katoavat.
Täytyy tietysti kokeilla miltä näyttää sivun ylälaidassa kaiken muun foorumimeteriaalin kanssa.
Täytyy tietysti kokeilla miltä näyttää sivun ylälaidassa kaiken muun foorumimeteriaalin kanssa.
^Ja kuvasta ei käy selkeesti ilmi että kyseessä olis SILIKONIVAPAA sieni joten pannaan tommoset 
Posan kuva IMO siistein, toiseks hattiwatin viimeisimmästä viimeinen kuva. Aiempi "vesikuva" näyttää että ois pinnalla missei oo mitään suojaa
Posan kuva IMO siistein, toiseks hattiwatin viimeisimmästä viimeinen kuva. Aiempi "vesikuva" näyttää että ois pinnalla missei oo mitään suojaa
Vain YKSI LSP!
Itse tykkään hattiwatin vikasta, yksinkertainen ja skaalautuu hyvin. Jos saa antaa artistista näkemystä niin tuota jos vielä ihan hitusen muokkaa antamalla hivenen kontrastia mutta samalla "harmauttaa" ihan ministi niin se sulautuuisi foorumin nykyiseen värimaailmaan.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
-
hattiwatti
iiKster edition (meniköhän yhtään sinnepäiniiKster kirjoitti:Itse tykkään hattiwatin vikasta, yksinkertainen ja skaalautuu hyvin. Jos saa antaa artistista näkemystä niin tuota jos vielä ihan hitusen muokkaa antamalla hivenen kontrastia mutta samalla "harmauttaa" ihan ministi niin se sulautuuisi foorumin nykyiseen värimaailmaan.