Zaino Z-2

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
iiKster

Zaino Z-2

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Syys 08, 2011 10:30 am

Vetäisin tuossa auton katon Z-2lla. Ennen levitystä pinta oli käsitelty IPAlla ja savella muttei millään kliinerillä. Tulos oli että levityssieneen jäi jotain tummaa joka irtosi "puhtaasta" lakkapinnasta. Tutkiessani ilmiötä DWn puolella törmäsin pariin postaukseen jossa asia selitettiin että Zainossa olevat liuottimet saavat tällaisen ilmiön aikaiseksi. Samassa väitettiin että tämän ansiosta Zaino ei levity lian päälle. Mahtaakohan tällaisessa väitteessä olla ylipäätään mitään perää? Mikä olisi sopiva kliineri Zainon alle (muuta kuin Zainon oma AIO tietenkin)?

Zaino mainostaa että Z-2 on kerrostettavissa, jos tätä kerrostaa niin onko noin vuorokausi vallitsevassa ilmanalassa (eli ulkona) riittävä kuivumisaika vai pitäisikö odottella pitämpään? Onko kukaan täällä kokeillut ZFX kovetinta, itse idea 2k suojauksesta kuullostaa sinäänsä miltei eroottiselta :D
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Posambique

Re: Zaino Z-2

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Syys 08, 2011 3:33 pm

voithan käyttää mitä tahansa kliineriä jos vaan pyyhit sen IPA:lla ennen zainoamista. Itse en ole uskaltanut zainon alle mitään laittaa vaan varmuuden vuoksi olen ipalla pyyhkinyt pinnat myllytyksen jälkeen.

Z2 + ZFX on tuttu yhdistelmä. Keväällä vedin omaan autooni ja nyt aion uusia käsittelyn. Pinnassa on selvästi hyvä suoja vielä ja helmeily kaikkialla paitsi konepellissä on melkein kuin uutena. Konepeltikin toki helmeilee, mutta ei enää ihan kuin uutena. Mulla on auto nyt vaan niin täynnä ötököitä ja pikeä että teen nyt sitten kaiken alusta kun kerran pesukinnas-porukkaa olen.
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin