Koitappa IPAlla pestä se.S@mpp@ kirjoitti:Auto kävi tuulilasin vaihdossa ja olivat varmaan silikonilla pesseet lasinen saa sitten millään puhtaaksi! Autoglymin ja Dodon lasinpesuaineet jo testattu, mutta ei auta... Varmaan tarvii kans savella se pestä.
Ikkunat puhtaaksi
Re: Ikkunat puhtaaksi
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Pitäis tuulilasi vaihtaa omasta autosta niin kaveri meinas että laitetaan AquaControlia tuulilasiin, vois laittaa kaikkiin laseihin mutta hinta taitaa olla aika suolainen.
Saas nähdä miten tuo toimii.
Saas nähdä miten tuo toimii.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kyselen tässä samassa, että miten ihmeessä saan tuon pois tuulilasista? KLIK
Kuuleman mukaan seon kuivunutta ja/tai auringon polttamaa pesu/liuotininetta. Oon koittanu sitä nyt ainakin 1:5 pinelinellä, ikkunanpuhdistusaineella, IPA:lla ja claybaarilla. Jotain tosi pientä lähtemistä on ollut esim. claybaarilla, mutta saisi hinkata päivän, niin ehkä voisi kaikki saada pois.
Ehkä jotain järeämpää ainetta, mutta mitä?
Kuuleman mukaan seon kuivunutta ja/tai auringon polttamaa pesu/liuotininetta. Oon koittanu sitä nyt ainakin 1:5 pinelinellä, ikkunanpuhdistusaineella, IPA:lla ja claybaarilla. Jotain tosi pientä lähtemistä on ollut esim. claybaarilla, mutta saisi hinkata päivän, niin ehkä voisi kaikki saada pois.
Ehkä jotain järeämpää ainetta, mutta mitä?
Ikkunat puhtaaksi
Myllytys?
Kokeileppa viinietikkaa josko sillä lähtis.
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Keraamisen liesitason puhdistusaineella lähtee. Sitä olen nykyään käyttänyt kaikkiin vaikeisiin tahroihin ikkunoissa. Jättää jälkeensä kristallinkirkkaan pinnan.
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
Voiko ikkunat vetää NSC+LLS yhdistelmällä vai alkaako turhaan pyyhkijät pomppimaan?
Jyrkiltä tilaamallani hionta setillä myllytin tuulilasista pyyhkiänkin naarmut maata kiertävälle radalle.
mukana tulleella huopalaikalla myllytin.
Settiin kuului: 2 laikkaa cliineri ja hioma tahna.
Taas kerran huippu setti
Taas kerran huippu setti
hörnä kirjoitti:Jyrkiltä tilaamallani hionta setillä myllytin tuulilasista pyyhkiänkin naarmut maata kiertävälle radalle.
Taas kerran huippu setti
Saapiko kysyä, että mikähän setti mahtaa olla kyseessä`?
Hei mäkin haluan !hörnä kirjoitti:Jyrkiltä tilaamallani hionta setillä myllytin tuulilasista pyyhkiänkin naarmut maata kiertävälle radalle.
Taas kerran huippu setti
Sonuksen aineista kysymys.
Kyselkää Jyrkiltä josko hänellä olis vielä myydä
Tavarat on työmaalla enkä nyt muista sen tarkemmin.
Voisin huomenissa katsoa tarkemmin mistä kyse,niin voitte vaikka itse googletella.
Palaan huomenissa asiaan.
Nyt hörnä menee laittamaan persereiän kyljelleen!!
Kyselkää Jyrkiltä josko hänellä olis vielä myydä
Tavarat on työmaalla enkä nyt muista sen tarkemmin.
Voisin huomenissa katsoa tarkemmin mistä kyse,niin voitte vaikka itse googletella.
Palaan huomenissa asiaan.
Nyt hörnä menee laittamaan persereiän kyljelleen!!
Mahtaakohan Suomesta saada sellaista vartta, johon sen rätin saa kiinni, jotta olisi helpompi tuulilasia pestä sisältä. En nyt muista mikä ko. vehkeen nimi oli, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan 
EDIT: Löytyi Shinearaman sivuilta tarkennus, siis tälläinen hakusessa http://www.shinearama.co.uk/product.php ... GLASMASPRO" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Löytyi Shinearaman sivuilta tarkennus, siis tälläinen hakusessa http://www.shinearama.co.uk/product.php ... GLASMASPRO" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Käyppä Tamu honkkarissa kattomassa. Sieltä löysin tuon tyylisen tuulilasin pesusetin
Eikä ollu hinnalla pilattu. Siinä on musta varsi, neliskulmanen tuo mihin tulee liina kiinni ja mukana 2 mikrokuituliinaa mukana.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/420115/0
Tuolla "ihmesienellä" lähtee hyvin lähes kaikentyyppiset kököt lasista.
Ainakin fillaria pestessä tuo on tehokas lian poistaja, niin miettinyt jos tuollainen toimisi clayn korvikkeenan tilapäisesti?
Tuolla "ihmesienellä" lähtee hyvin lähes kaikentyyppiset kököt lasista.
Ainakin fillaria pestessä tuo on tehokas lian poistaja, niin miettinyt jos tuollainen toimisi clayn korvikkeenan tilapäisesti?
Taitaa tulla pahat naarmut jos ton lakkapinnalle laskee? Niin ainakin muistan jostain lukeneeni. Himassa tota kyllä tullut käytettyä.
Näin on.sonikk kirjoitti:Taitaa tulla pahat naarmut jos ton lakkapinnalle laskee? Niin ainakin muistan jostain lukeneeni. Himassa tota kyllä tullut käytettyä.
Jep, paljonkin, mutta autonhoitoon on liian stydi.sonikk kirjoitti: Himassa tota kyllä tullut käytettyä.
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
Lasien putsaukseen saattaa olla hyvinkin tehokas, mikäli ei jätä mitään kalvoa?
Toinen käyttökohde auton puunauksessa on rättikatto. Muistaakseni muutama vuosi takaperin luin V8 lehdestä juttua tästä ihmesienestä. Kyseisen lehden toimittaja oli tehnyt pienehkön jutun jenkkiautonsa rättikatosta. Rättikatto oli todella likaisen näköinen, eikä siihen ollut purrut toimittajan käyttämät aineet. Oli kuitenkin jo todennut sienen tehokkaaksi koti-oloissa ja päättikin kokeilla sitä myös autonsa kattoon.
Katosta tuli ihan "uudenveroinen" hinkkauksen jälkeen ja ihan 50/50 kuvakin oli lehdessä.
Eli, kyllä siitä jotain hyötyä on autonkin hinkkauksessa. Ihan joka paikkaan en kuitenkaan sillä sörkkisi.
Toinen käyttökohde auton puunauksessa on rättikatto. Muistaakseni muutama vuosi takaperin luin V8 lehdestä juttua tästä ihmesienestä. Kyseisen lehden toimittaja oli tehnyt pienehkön jutun jenkkiautonsa rättikatosta. Rättikatto oli todella likaisen näköinen, eikä siihen ollut purrut toimittajan käyttämät aineet. Oli kuitenkin jo todennut sienen tehokkaaksi koti-oloissa ja päättikin kokeilla sitä myös autonsa kattoon.
Katosta tuli ihan "uudenveroinen" hinkkauksen jälkeen ja ihan 50/50 kuvakin oli lehdessä.
Eli, kyllä siitä jotain hyötyä on autonkin hinkkauksessa. Ihan joka paikkaan en kuitenkaan sillä sörkkisi.
Pitäisi seuraavan pesun yhteydessä kokeilla saada lasit puhtaaksi, niin onnistuiskohan ihan niin että normi pesun jälkeen (Pesuaineena Megun NXT shampoo) vetäis lasit IPAlla, sitten clayllä ja lopuksi Megun NXT Generation Glass Cleaner?
Vinkkejä, moitteita, ehdotuksia, kehotuksia, kokemuksia?
Vaihtaisin IPAn ja Glass Cleanerin paikkaa..IL3 kirjoitti:Pitäisi seuraavan pesun yhteydessä kokeilla saada lasit puhtaaksi, niin onnistuiskohan ihan niin että normi pesun jälkeen (Pesuaineena Megun NXT shampoo) vetäis lasit IPAlla, sitten clayllä ja lopuksi Megun NXT Generation Glass Cleaner?
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
En tiedä mikä tarkoitus on saada lasi tosi puhtaaksi, pinnoitus?
Mutta itse olen tosiaan perus liukkaripesu, deiron, detar ja clay käsittelyt tehnyt laseillekkin ja puhdasta on tullut. Jos naarmuja/pinttymiä pitää poistaa niin lasin myllytykseen on omat tuotteensa.
Mutta itse olen tosiaan perus liukkaripesu, deiron, detar ja clay käsittelyt tehnyt laseillekkin ja puhdasta on tullut. Jos naarmuja/pinttymiä pitää poistaa niin lasin myllytykseen on omat tuotteensa.
Vain YKSI LSP!
Ihan normipuhtaaksi vaan. Ei ollu mitään pinnotusta vielä suunnitelmissa.
Tosin sä voit arvioida oisko tarvetta myllyttää ja/tai pinnoittaa noi lasit sit kun/jos kerkiät jossain välissä tota mun liikutinta vilkasta?
Tosin sä voit arvioida oisko tarvetta myllyttää ja/tai pinnoittaa noi lasit sit kun/jos kerkiät jossain välissä tota mun liikutinta vilkasta?
Pakko heittaa vasta kommenttia, koska minun mielestä 5sateesta on erittäin hyvää tavaraa! Helmeily lasilla on parempaa kuin yhdellekkään peltipinnalle olen koskaan saanut ja kestää kuin tauti. Laitan noin kaksi kertaa vuodessa ja hyvin kestää välit! 
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Mitäs hyviä ikkunanpesuvaahtoja on? Jotenkin nuo vaahdot on mukavampia käyttää... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mä oon käyttänyt ihan turtle waxiaPeke kirjoitti:Mitäs hyviä ikkunanpesuvaahtoja on? Jotenkin nuo vaahdot on mukavampia käyttää...
Aina on puhdasta tullut.. Nykyään noita nestemäisiä aineita käyttänyt, ihan kustannussyistä (lue: saa ilmaiseksi)..