Parhaat nahanhoito aineet

Sisätilojen ylläpito
Dani
Viesti:

Re: Parhaat nahanhoito aineet

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Elo 09, 2011 10:22 pm

Kirkkonummen Prisma:
Kuva
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Casull

Viesti Kirjoittaja Casull » Ti Elo 09, 2011 11:42 pm

Nahanhoito- ja puhdistusaineista:
Nuo aineet mitä Jyrkiboy eka sivulla kuvien kanssa kokeili, on samoja kun Swisswaxin nahanhoitoaineet.

Colourlock siis tekee nuo molemmat, kuten myös BMW:n marmoritiskillä myytävän nahanhoitoaineen.

Ja ovat varmaan parhaasta päästä.

Harmi vain kun noita Colourlockin litkuja ei tahdo saada mistään, ei edes ulkomailta. :(
Varsinkin se puhdistusaine kiinnostaisi kovasti.
Isän herrasmiesbritti on niin järkyttävässä kunnossa sisältä että kissalla sitä on turha alkaa pyyhkiä.
Hoitoaineen vois sitten ostaa vaikka bemarin liikkeestä.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 10, 2011 12:58 am

Laitan vielä kertaalleen...

Vesi + APC viikottain pyyhkäistynä parasta, mitä voit nahkajakkaroillesi tarjota. Jos epäilet pesuaineen sopivuutta, niin pyhkäise kostealla liinalla vielä perään. Tämä on tärkeintä penkkien hyvänä pidossa. -> PUHTAUS!!!

Vahamaiset hoitoaineet kannattaa jättää suosiolla hyllyyn. Pitkässä juoksussa aiheutat itsellesi harmeja, koska myös lika ja hiekka vast. jää pyörimään siihen pintaan ja kun hinkkaat sitä ahterillasi tarpeeksi kauan, niin voit ymmärtää, mitä hiekkapaperi tuossa tekee.

Hoitoaineena riittä silloin tällöin kissansaippua pesu ja esimerkiksi tuo BMW:n maitomainen hoitoaine, joka imeytyy "riittävästi" nahkaan.

Sitten kun aletaan elvyttämään huonossa kunnossa olevia penkkejä, niin homma menee uusiin puihin. Voi olla, että kuukauden "tehokuuri" sopivilla aineilla poistaa kovettumat, mutta halkeamia ja rispaantumia nekään eivät korjaa. Sen jälkeen aletaan maalaamaan ja korjaamaan...
Kaikki liha tottelee kuria...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » To Elo 11, 2011 8:53 pm

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Elo 12, 2011 1:54 am

Et tarvitse APC ainetta kummallisempaa puhdistukseen tässä vaiheessa. En tiedä millaista tuo aine on koostumukseltaan, MUTTA... Sinun nahkapenkit ovat niin uudet, että ne eivät ime juuri mitään hoitoaineita itseenä tässä vaiheessa. Mikäli siis laitat jotain, niin katso, että se ei ole mitään vahamaista tököttiä, joka jää pintaan kalvoksi. -> siitä se kuluminen alkaa, kun farkkujesi mukana kulkeutuu hiekkaa jää siihen pinnalle pyörimään... ;)

Eli vaikka järki sanoo, että laitan "suoja-aineen" pintaan, niin penkit eivät ole lakkapinta!!! Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta ja joku muu on jotain muuta mieltä. Itse teet niin kuin parhaaksi näet!!!

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Su Elo 14, 2011 5:51 pm

Colourlockia saat täältä: http://www.smartservice.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Puhistusainetta on montaa eri voimakkuutta, omasta mielestä parasta nahanhoitoainetta.
Mun nimi on Jyrki

Smooth

Viesti Kirjoittaja Smooth » La Syys 24, 2011 11:38 am

Itse käytän ainoastaan LeatherMaster tuotteita nahalle.
Kuvia ei ole nyt tällä hetkellä näyttää, mutta nahasta tulee käsittämättömän pehmeä ja matta.
Tuoltahan tosiaan löytyy pelkästään autonhoito tuotteita, mutta itse siis käytän ihan normaaleita nahanhoito aineita, mitkä samalla käy siis kotikalusteisiin. Aineet käyn ostamassa Tampereen kruunukalusteesta ja ihan halvimpia ne ei ole.

PAOK

Viesti Kirjoittaja PAOK » To Syys 29, 2011 10:19 pm

Petteri kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole niin kaikki BMW:n oma kama on Sonaxin tekemää.
Sonax valmistaa mm. BMW:lle kaikki ns. OE tuotteet.
BMW: The Ultimate Driving Experience

Casull

Viesti Kirjoittaja Casull » Su Loka 09, 2011 9:06 pm

PAOK kirjoitti:
Petteri kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole niin kaikki BMW:n oma kama on Sonaxin tekemää.
Sonax valmistaa mm. BMW:lle kaikki ns. OE tuotteet.
Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan nahanhoitoaneen osalta.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911

Mark77

Viesti Kirjoittaja Mark77 » To Joulu 08, 2011 7:03 am

Mielenkiintoinen tuo Kissasaipu ) Kuka on keksinnyt että se sopii nahalle? Ja miksi siellä on kissan kuva?
Mun vm2011 Subarun ohjekirjassa sanoo vaan että pyyhi nahkapenkit kostealla puuvillaliinalla väh kerran kuukaudessa..Ei mitään mainintaa hoitoaineesta. Olen kuitenkin käyttänyt Meguirsin vaahtomainen nahka puhdistus/hoitoaine kostealla 100% puuvillaliinalla ja ihan hyvältä näyttää ja tuntuu käsittelyn jälkkeen. Sisältää aloe

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Joulu 08, 2011 9:25 am

^Siis jos en väärin muista niin siinä paketissakin lukee että se on Fabric Soap. Eli alunperin tarkoitettu todella hellävaraiseen vaatteiden pesuun (mm. allergiasairaala suosittelee).

Kun nahka ei elä niin se ei tarvii rasvaa eli ei myöskään Aloe Veraa. Jos nahkaa haluaa suojata/käsitellä jollain niin joku polymeeripohjainen suoja-aine kuten Ultiman Interior Guard on parasta mitä voi laittaa.
Vain YKSI LSP!

Wuoma

Viesti Kirjoittaja Wuoma » To Joulu 08, 2011 9:43 am

Mark77 kirjoitti:Mielenkiintoinen tuo Kissasaipu ) Kuka on keksinnyt että se sopii nahalle? Ja miksi siellä on kissan kuva?
Mun vm2011 Subarun ohjekirjassa sanoo vaan että pyyhi nahkapenkit kostealla puuvillaliinalla väh kerran kuukaudessa..Ei mitään mainintaa hoitoaineesta. Olen kuitenkin käyttänyt Meguirsin vaahtomainen nahka puhdistus/hoitoaine kostealla 100% puuvillaliinalla ja ihan hyvältä näyttää ja tuntuu käsittelyn jälkkeen. Sisältää aloe
Kissasaippuan nimi on "Le Chat" :)
Tuo on siis nykyisin täällä myytävän Marseille-saippuan merkki. Muitakin on löytynyt vuosien varrella ja muualla varmaan vieläkin myynnissä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marseille_soap" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikivanha saippua, jolla rasvaisuutensa vuoksi on hyvät nahanhoito-ominaisuudet. Itse tuolla elvytin lähes täysin koppuraksi kovettuneet 80-luvun bemarin sporttinahkat alkuperäiseen loistoonsa. Kunnon pesu ja lopuksi hieroin vielä saippuaa "limaisessa" muodossaan, eli veden kanssa läträttynä, penkkien pintaan. Annoin tuon vaikuttaa 5-10 min ja pyyhin sen jälkeen kankaalla pois - en siis pessyt. Tökötti imeytyi nahkan sisään ja penkkien kovettunut nahka pehmeni uskomattoman paljon. Pesin n. viikon päästä penkit kunnolla uudelleen samalla aineella ja tämän jälkeen en enää jättänyt kamaa pintaan. Lopuksi laitoin mustaa bemarin omaa nahkaväriä penkkeihin ja uskaltaisin väittää lopputulosta olevan vaikea erottaa uudesta. Lähtökohta oli siis "ehjä", mutta haalistunut ja todella koppurainen nahka.
BMW M6

Mark77

Viesti Kirjoittaja Mark77 » To Joulu 08, 2011 11:14 am

Ok, kiitos tiedosta, Pitää kokeilla...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 15, 2012 12:47 am

Jos jaksas viikonloppuna pesasta Audin sisustan, niin jos ensin pyyhkii Surfex HD:llä(mieto sekoitus, mikä ois sopiva muoville/nahalle) ja sit ajattelin vetästä 303 Aerospace Protectantin pintaan. Kysymys kuuluukin, et laitanko ton saman aineen joka paikkaan vai laitanko nahkapenkeille Gliptonen hoitoaineen? Entäs Ultima?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Helmi 15, 2012 7:22 am

Pro Leather Lotion on omissa kokeiluissa ollut parasta..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 15, 2012 8:24 am

Peke jos on lukenut keskusteluja DW:n puolelta niin tietää hyvin ettei nahkaan saisi laittaa mitään öljy peräisiä hoitoaineita. En siis Gliptonesta tiedä mutta vahva veikkaus on että olisi juuri tämän kaltainen. Veikkaan myös että mainittu Pro:n tuote on tälläinen, kun puhutaan "Lotionista". Nykyautojen nahkaa kun ei tarvitse "kyllästää" tai "feedaa" ollenkaan. Päinvastoin siitä on haittaa.

Mä oon sisustassa käyttäny muoviosissa 1:100 laimennusta Surfex HD:sta. Teoriassa en tiiä miksei sopis nahalle mutta mä käytän kissasaippuaa, just in case :D Lopuksi laitan Ultiman Interior Guardin pintaan. Ehkä paras suoja-aine sisustassa mitä oon käyttäny.

Korjatkaa toki jos oon väärässä tai esittäkää oma mielipiteenne.

Mutta muhun ainakin puree noi eurooppalaisten nahkamaaleja ja nahan korjaussarjoja myyvien tahojen provokaatio siitä että valtaosa nahalle tarkoitetuista detailing aineista sisältää jotain öljyjä koska kuvitellaan että se muovipinnoite jotain imisi. Provokaation mukaan nämä vain keräävät lian helpommin itseensä ja oikeasti ainut oikea tapa huolehtia nahasta on putsata se riittävän hyvin tai suojata se jollain sealantilla.
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Helmi 15, 2012 10:59 pm

Kyl mä sen tiedän, et kaiken maailman lotioneja on turha vedellä uusiin nahkoihin, mut jollainhan noita ois hyvä suojata. Gliptonen sisällöstä en tiedä tarkemmin, olen vain nähnyt et hyviä tuloksia on niilläkin saatu(ei siis uusia penkkejä). Tuota Aerospacee mul on hyllys ja pikku testien perusteella vaikuttas asialliselta, mut oisko Ultima viel jotenkin kestävämpi, parempi tms. Toi 303 jättää ainakin hienon pinnan monellekin materiaalille...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Helmi 15, 2012 11:15 pm

En oo todellakaan mikään asiantuntija nahanhoidossa, mutta tota 303:sta on tullut muutamiin leviteltyä ja hyvin tuntuu pelittävän.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 16, 2012 9:35 am

Joo siis 303 on mun mielestä melko samankaltainen tuote kun Ultima. Hynde on kokeillu molempia? Jos soveltuu nahalle niin mä menisin sillä ;)

Peke yritin sanoa etten tiedä onko Gliptone öljy/rasvaperäinen mutta jos on niin vaikka tekee nätin näkösen pinnan niin se voi edesauttaa nahan kulumista.

DW:ssä on paljon keskusteluja öljyperäisistä nahanhoitotuotteista ja niiden haitoista. Voi olla agressiivista markkinointipuhetta tai ei. Mä en ole asiantuntija niin en osaa sanoa. Mut mä oon kyl "ostanu" sen ajatuksen ja siks käytän polymeeripohjaisia suoja-aineita.
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Helmi 16, 2012 10:14 am

Hynde mun mielestä kiteytti varsin selkeästi tuon.
Vedellä ja rievulla pinta lähtee puhtaaksi, kun tekee riittävän usein, eli lähinnä ei lähde, vaan pysyy puhtaana.
Tarvittaessa kissasaippualla pesee ja taas palaa vesi/rätti-moodiin.

Jos käyttää jotain rasvaista/oljyistä/tahmaista ainetta, niin niihin penkkeihin tarttuu kaikki sonta kiinni, mitä vaatteissa, ilmassa, yms. on.
Sitten persposkella hierot kivimuruset siihen nahkaan, niin voi kuvitella mikä on lopputulos...karrikoiden: hiomapaperia.

Itsekään en sen kummemmin ole asiantuntija ja omistan Gliptoneakin, mutta Hynden kanssa juteltuani se on jotenkin unohtunut tonne kaappiin :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 16, 2012 1:54 pm

^Ei Gliptonea kaappiin tarvii unohtaa. Ostat vaan jotain muita nahka esineitä :D Esim. vaimon/naapureiden iloks chapsit :lol:
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Helmi 16, 2012 2:29 pm

Mistäs tiedät, mihin Gliptonea olen tähän asti käyttänyt 8-)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Helmi 18, 2012 3:43 pm

Peke kirjoitti:Kyl mä sen tiedän, et kaiken maailman lotioneja on turha vedellä uusiin nahkoihin, mut jollainhan noita ois hyvä suojata. Gliptonen sisällöstä en tiedä tarkemmin, olen vain nähnyt et hyviä tuloksia on niilläkin saatu(ei siis uusia penkkejä). Tuota Aerospacee mul on hyllys ja pikku testien perusteella vaikuttas asialliselta, mut oisko Ultima viel jotenkin kestävämpi, parempi tms. Toi 303 jättää ainakin hienon pinnan monellekin materiaalille...
Sulla on uudet nahat, joten unohda "kosteusvoiteet". Ei imeydy.

Suojata uuden pinnan voisit vaikka tuolla Ultiman tuotteella. Parempaa, kuin 303, jonka voitkin sitten käyttää vaikka konehuoneeseen. Ultimalla saat varmasti sen haluamasi ohuen suojakerroksen, jota olet hakemassa?

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Helmi 18, 2012 7:56 pm

Pesin tänään penkit ja laitoin 303 päälle. Tuli aika lailla orkkiksen näköinen pinta, vähän liukkaampi kylläkin. Nyt pitää seurata miten nuo muuttuu seuraavien päivien aikana. Jos täs sit tilais Ultimaa ja keväällä laittas sit sen pesun jälkeen.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » La Helmi 18, 2012 9:04 pm

^Vaikutti todella lupaavalle! ;)
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Vastaa Viestiin