Minä hoidin siis vain kiilloitus vahaus vaiheen tästä autosta. Kaveri oli sitä ennen pessyt auton.
Pesu:
Wurth Pineline esipesuna
Turtle Wax -autoshampoo kinnaspesuna
Savetus (ilmeisesti) meguiarsin claybarilla
Pahoittelen kuvien vähyyttä, huonoa laatua sekä työn keskinkertaista laatua. Juttu oli vaan niin että mulla oli lauantaina yöhön asti työpäivä. Sunnuntaina tehtiin bemari ja mun piti ajaa yhteensä melkeen 4h joten jäi joku 9-10 h työaikaa.
Kuvia huonosta kunnosta (nyt näätte miksi autolle piti tehdä jotain kun näytti missä vaan valaistuksessa karmealta)
Ei tässä vielä mitään!

Tästä maalipinnasta löytyy kaikki mahdolliset naarmutyypit ja oikeastaan auto on jo ihan harmaa, pitää kattoa löytyiskö autosta kuvaa ennen kiillotusta (yleiskuvaa siis)

Lähdin tutustumaan ensin flexipadsin karvalaikan kanssa Wolfielta lainatun flexin kera (kiitos petelle lainasta, ei se nyt niin painava ole
Käytössä oli myös testimielessä Menzernaa, 3.02 oli liian karkea kertavetoon, ei saanut vahavalmista pintaa. PO 85 toimi sinisen laikan kanssa hyvin ja sillä kombolla sai osaan "vahavalmista" pintaa. Tai no mitä mä puhun vahavalmiista, buffertrailia ei hirveesti jäänyt mutta mutta varmasti jotain muuta kivaa holoa. Väliin mentiin glymin 02B tahnalla ja sinisellä tai punaisella laikalla. Glymi pölyää paljon härskimmin, muuta eroa en tämän kerran perusteella osaa sanoa tuohon PO 85:seen. 106 FA:lla sai joitakin kohtia viimeistellä sekä paikoittain menin pelkästään sillä ja punaisella laikalla, tuo final finish jättää kyllä aivan uskomattoman hienon jäljen verrattuna noihin "rankempiin" aineisiin. Omistaja hinkkasi megun valkoisella "karkealla vahasienellä" ja 02B:llä ovenkahvat ja niitten alustat, tuli ihan hyvät.
Tässä pari 50 / 50 otosta. Lähellekkään täydellistä pintaa ei haettu, olisiko sieltä lähtenyt jotain 60-70%.

Auto pestiin myllytyksen jälkeen tiukalla pineline -seoksella, kuivattiin ja sitten vahasin Autoglymin HD-waxilla. Oli ihan uusi purkki ja sille tehty sieni, ai että oli helppo homma, vanha purkki oli selkeesti ottanu siipeensä.
Työstöstä: Loppua kohden vasta tajusin että tätä lakkaa täytyi painaa koneella raskaalla kädellä että alkaa tapahtua, tietysti kone oli eri kuin se millä yleensä teen mutta kun kyseessä olikin selkeästi raskaampi kone. Kuitenkin sai aika lujaa painaa että aineet lähtivät hajoamaan (mikä olikin aluksi ongelma)
Tässä jotain kuvia, kaikki kuvat on http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen%20h ... cinginbmw/
Valmista!

Pilarista näkee mitä sinne jäi (Tai tuli lisää
Omistaja ite kuvailee.
Kivenhakkaumaa olkaa hyvät!
Lopputekstit:
Ei ole tosiaan noiden bemareiden laitto niin helppoa, en ole järin tyytyväinen kun jotenkin tuntuu että sieltä se paras kiilto jäi tulematta mutta voipi se vaan niin olla että pitää hyväksyä että tuo on vanha pinta eikä siitä uutta saa (toisin kuin esim pari vuotta vanhasta huonosti pidetystä) Olisi pitänyt olla tupla-aika tehdä niin olisi alkanut tulla priimaa. Esim tuossa autossa on paljon kulmia jotka vaatisivat pikkulaikkaa että tulisi hyvää jälkeä, noissa japseissa ei ole moisia