Mulla on ollut muistaakseni 5 Dodon vahaa (30ml) ja kaikki on ollut kovia eli tuskin syytä huoleen. Kosteella sienellä kun pyyhkäsee niin kyllä siihen riittävästi tarttuu. Kokeile levittyykö jääkaapin oveen.Hessu kirjoitti:Laitanpa nyt tähän topiikin jatkoksi kysymyksen. Ostin taannoin Dodon Diamond White purkin 250ml ja nyt ihmetyttää että onkohan tuo ihan käyttökelpoista kamaa. Purkissa on kiinteä pala josta sormella hieroessa lähtee kyllä jotain hienoa öljyä mutta (juuri) mitään ei meinaa tarttua tyynyyn. Vertaan tätä nyt Meg#16 joka on kun muovailuvahaa tähän verrattuna. Kuuluuko tämän oikeasti olla näin kovaa kamaa vai pitääkö lähettää purkki takaisin?
Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Viimeksi muokannut sonikk, Pe Heinä 22, 2011 1:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Posambique
Mulla on Panel Pot Hard Candya, ja ihan kuulostaa tutulta. Hyvin toimi tuo aine käytössä.
"Urku auki, pelti kii"
Ilmeisesti Sonuksen SFX pro applicatorin pehmeämpi puoli (musta) on tuolle liian pehmonen. Testasin tänään levitellä tuota dodoa Meguiairssin foam applicator padeilla ja heti tuntui nappaavan paremmin tavaraa purkista.sonikk kirjoitti: Mulla on ollut muistaakseni 5 Dodon vahaa (30ml) ja kaikki on ollut kovia eli tuskin syytä huoleen. Kosteella sienellä kun pyyhkäsee niin kyllä siihen riittävästi tarttuu. Kokeile levittyykö jääkaapin oveen.
Voip hyvin olla, Megun sienellä itsekin pääasiassa levitellyt.
Kun toi colliniten 476s alkaa olemaan lopussa niin kyselen nyt vähän muista tuotteista.
Voiko esim. Collin 915:sta tai FK 1000p:tä levittää myös koneella???
Voiko esim. Collin 915:sta tai FK 1000p:tä levittää myös koneella???
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Kyllä voi.
Ainut vaan että C915 purkki on just kivasti niin pieni ettei normi pädi mahdu purkin sisälle, joutuu ns. kulmalla pyöräyttää vahat pädiin, mutta ei se siis mikään ongelma ole.
C476S purkki kun on just passeli, C915 sais olla samanlaisessa purkissa.
Ainut vaan että C915 purkki on just kivasti niin pieni ettei normi pädi mahdu purkin sisälle, joutuu ns. kulmalla pyöräyttää vahat pädiin, mutta ei se siis mikään ongelma ole.
C476S purkki kun on just passeli, C915 sais olla samanlaisessa purkissa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
^Miten muistelen et 80/75mm padi menee 915 purkkiin?
Vain YKSI LSP!
Mahtuu helposti, mutta itse en kyllä tykkää pikkupädillä levittää vahaa, sama ku maalais kesämökkiä pikku pensselillä 
Olipa mukava uusi tuttavuus colliniten 476s. Monta kertaa täälläkin jo sanottu mutta kerrataanpa. Tautisen helppo levittää ja säännöstely on helppoa. Voi levittää huoletta koko auton ja pyyhkiä vasta sitten pois. Haju on miellyttävä ja lopputulos ainakin omaan silmään todella hyvä. Itselle kuitenkin kesto tärkeämpää, joten jään odottelemaan miten vaha kestää. DJ purple haze ei ainakaan näin kesähelteillä kauaan pinnassa viihtynyt(auto seisoo paljon auringon paisteessa, mikä varmasti selittää sen).
Tuliko tästä testistä mitäänIhan vaan testiin tulee, haluun itse nähdä mitä nämä kalliit übervahat ovat, siksi päätä pakottaa.
Tästä meinaan kyllä tehdä ihan 4 vahan testin, jaan konepellin neljään osaan siten että kaikki vahat saavat peltiä ympärilleen, sitten vahat niskaan ja yritän tutkailla että mitä nämä erot nyt sitten oikeesti ovat, tietysti myös pesujen jälkeen (kuten aina, paras kiilto ekan pesun jälkeen), ja että miten mikäkin vaha kestää.
Testasin legendaarista Simoniz-vahaa muutama päivä sitten vuoden vanhaan metallimustaan Corollaan ja täytyy todeta että on maineensa arvoista. Aine on aika helppo pyyhkiä pois kun käyttää kunnollista mikrokuituliinaa ja malttaa levittää tarpeeksi ohuesti pienelle alalle.
Pohjalle vedin pikaisesti kerroksen Autoglymin SRP:tä. Itse vahaa levitin kostealla sienellä noin 1/4 ovea ja pyyhin välittömästi pois. Liinat menee aika äkkiä tukkoon. Saavutettu kiilto oli todella näyttävä ja tasainen, nyt vaan odotellaan pesuja niin selviää aineen kesto...
Jokatapauksessa, uskallan suositella kaikille!
Pohjalle vedin pikaisesti kerroksen Autoglymin SRP:tä. Itse vahaa levitin kostealla sienellä noin 1/4 ovea ja pyyhin välittömästi pois. Liinat menee aika äkkiä tukkoon. Saavutettu kiilto oli todella näyttävä ja tasainen, nyt vaan odotellaan pesuja niin selviää aineen kesto...
Jokatapauksessa, uskallan suositella kaikille!
Sonaxin Nano pro Pikavahaa tuli kokeiltua halvan hinnan ja "Bäst i test" tekstin ansiosta, kympin hinnalla ajattelin että olis sopiva lisäämään vahan kestoa pesujen välissä.
Alkutilanne: Auto oli vahattu Megun nxt 2.0 vahalla (2kerrosta) ja pesty pari kertaa, ja minun mielestä NXT on kyllä melko markettitavaraa ainakin beadingin osalta, siis ajattelin kokeilla Sonaxin pikavahaa kolmannen pesun jälkeen, jos sais edes vähän kestoa pinnalle, samalla kun kuivasin. Ja voihan videotykki kun oli hankalaa poistaa mustan auton "märältä" pinnalta, näytti öljyltä joka vain liikkui liinan mukana, no kuivasin auton kokonaan ja ruiskin kuivalle pinnalle ja kiillotin mk liinoilla(halvoilla iisi liinoilla tottakai), meni varmaan 3kpl astra farmarin kiillotukseen. No, ajattelin että tätä schaissea en viitsi enää ostaa, kunnes eilen pesin likaisen ooppelin taas.
Paskat irtosi pelkällä Bilteman painepesurilla, ja ihmeissäni kattelin ku vesi vaan valui pois,
. Ei kertaakaan valunut näin hyvin NXT+pesun jälkeen.Noh, ajattelin että pesu + painepesuri viimeistään kuluttaa tuon pikavahan pois, ainakin huuhtelussa.
Mutta kyllä toi astra helmeilee ihan käsittämättömän hyvin vielä pesun jälkeenkin, käytin tosin Dodon SP:tä BTBM sijaan. Muttei sillähän ei pitäisi olla merkitystä kun jo esihuuhtelussa vesi meni ku hanhen selästä, ainakin omasta mielestä.
Otin beadingvideon pesunjälkeen mutta en kyllä tiedä minne sen sais näkymään...
Mutta kaikenkaikkiaan kesäpesuun täydellinen tuote kuivatulle pinnalle, tosin voi toimia paremmin märälle pinnalle jos käyttää parempia imuliinoja. Kai tämä on pelkkää silikoonia mutta so what, toimii hyvin.
Alkutilanne: Auto oli vahattu Megun nxt 2.0 vahalla (2kerrosta) ja pesty pari kertaa, ja minun mielestä NXT on kyllä melko markettitavaraa ainakin beadingin osalta, siis ajattelin kokeilla Sonaxin pikavahaa kolmannen pesun jälkeen, jos sais edes vähän kestoa pinnalle, samalla kun kuivasin. Ja voihan videotykki kun oli hankalaa poistaa mustan auton "märältä" pinnalta, näytti öljyltä joka vain liikkui liinan mukana, no kuivasin auton kokonaan ja ruiskin kuivalle pinnalle ja kiillotin mk liinoilla(halvoilla iisi liinoilla tottakai), meni varmaan 3kpl astra farmarin kiillotukseen. No, ajattelin että tätä schaissea en viitsi enää ostaa, kunnes eilen pesin likaisen ooppelin taas.
Paskat irtosi pelkällä Bilteman painepesurilla, ja ihmeissäni kattelin ku vesi vaan valui pois,
Mutta kyllä toi astra helmeilee ihan käsittämättömän hyvin vielä pesun jälkeenkin, käytin tosin Dodon SP:tä BTBM sijaan. Muttei sillähän ei pitäisi olla merkitystä kun jo esihuuhtelussa vesi meni ku hanhen selästä, ainakin omasta mielestä.
Otin beadingvideon pesunjälkeen mutta en kyllä tiedä minne sen sais näkymään...
Mutta kaikenkaikkiaan kesäpesuun täydellinen tuote kuivatulle pinnalle, tosin voi toimia paremmin märälle pinnalle jos käyttää parempia imuliinoja. Kai tämä on pelkkää silikoonia mutta so what, toimii hyvin.
Eilen kokeiltu ja vertailtu, kaikkien testattujen alla oli PMG.
Testi:
Vic's Concours
Lusso Oro
Dodo Juice PHP (taas)
Victorian Wax Concours:
Älyttömän kevyt levittää, ei kuitenkaan Sonaxin tapaan mutta sen sijaan saa PHP:n tuntumaan purkalta. Purkistakin otettaessa jää helposti sormenpäihin, tosi öljyistä. Oli semmone semi helppo pyyhkiä pois, samaa tasoa PHP:n kanssa. Sonaxi veisi tässäkin. Lookeista en toistaiseksi sano muutakun että eilen valossa katsottun näytti että testatuista Vics olisi ollut öljyisin/syvin. Beading (mistä muuten saattaa tulla videotakin) on ~keskikokoista pisaraa tässä luokassa. Kyl tämmönen pitäs itellekkin saada
Lusso Oro
Ihan törkeen vaikee saada purkista ja etenkin pinnalle. Tosi jäykkää kamaa. Lisäksi aine levittyy niin ohuelti että tulee vainoharhaiseksi kun kattoo halogeenivaloa vasten, onkos vahaa kaikkialla. Lisäksi aivan tautisen vaikee pyyhkiä pois. Tein testimielessä koko konepellin kerralla (siis oli jaettu kolmeen kilpailijoiden kanssa) ja tämän levitin ja pyyhin vikana. Joutui oikeasti hankaamaan niin että just myllättyyn pintaan tuli vähän holojakin
Lookit sen sijaan oli tosi positiivinen kokemus. IMO paras flakepop kaikista näistä ja muutenkin ehdottomasti samalla viivalla tämän joukon kanssa. Beading oli tässä testiryhmästä isointa.
Dodo Purple Haze Pro
Vanha tuttu, semi purkka levittää mutta ei mitään verrattuna Lussoon. Pyyhkiytyy hybridivahaksi suhteellisen pienellä vaivalla poiskin eikä kuivumisajalla ollu mitään merkitystä. Lookit on tässäkin tosi maukkaat, ei voi sanoa ettei yltäisi kahden kilpailijansa tasolle. Ei mitään erityistä syvyyttä/flakepoppia mut perus vahoihin verrattuna syventää kyl niin et
. Beading oli tässä kaikista pienintä, hieno
Testi:
Vic's Concours
Lusso Oro
Dodo Juice PHP (taas)
Victorian Wax Concours:
Älyttömän kevyt levittää, ei kuitenkaan Sonaxin tapaan mutta sen sijaan saa PHP:n tuntumaan purkalta. Purkistakin otettaessa jää helposti sormenpäihin, tosi öljyistä. Oli semmone semi helppo pyyhkiä pois, samaa tasoa PHP:n kanssa. Sonaxi veisi tässäkin. Lookeista en toistaiseksi sano muutakun että eilen valossa katsottun näytti että testatuista Vics olisi ollut öljyisin/syvin. Beading (mistä muuten saattaa tulla videotakin) on ~keskikokoista pisaraa tässä luokassa. Kyl tämmönen pitäs itellekkin saada
Lusso Oro
Ihan törkeen vaikee saada purkista ja etenkin pinnalle. Tosi jäykkää kamaa. Lisäksi aine levittyy niin ohuelti että tulee vainoharhaiseksi kun kattoo halogeenivaloa vasten, onkos vahaa kaikkialla. Lisäksi aivan tautisen vaikee pyyhkiä pois. Tein testimielessä koko konepellin kerralla (siis oli jaettu kolmeen kilpailijoiden kanssa) ja tämän levitin ja pyyhin vikana. Joutui oikeasti hankaamaan niin että just myllättyyn pintaan tuli vähän holojakin
Dodo Purple Haze Pro
Vanha tuttu, semi purkka levittää mutta ei mitään verrattuna Lussoon. Pyyhkiytyy hybridivahaksi suhteellisen pienellä vaivalla poiskin eikä kuivumisajalla ollu mitään merkitystä. Lookit on tässäkin tosi maukkaat, ei voi sanoa ettei yltäisi kahden kilpailijansa tasolle. Ei mitään erityistä syvyyttä/flakepoppia mut perus vahoihin verrattuna syventää kyl niin et
Vain YKSI LSP!
^Hienoa, että olet päässyt tyyppäämään eri vahoja samaan aikaan. Hieroitko Vicin paljain käsin vai sienellä? Meinaan jos hieroit käsin niin ne on nyt hyvin öljytty
Tuokin, kun on luonnonvaha niin pitää olla tarkkana ettei anna sen kuivua liikaa ennen pyyhintää. Muuten saattaa tulla hiki 
^Joo pääsin. Levitin kaikki käsin et sai fiilikset
Ja muutenkin niin pieni alue niin..
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Täytyy sanoa, että kyllä oli minimaaliset erot noiden vahojen ulkonäössä. Olin vähän et
Tosin uskon tässä tapauksessa, että eniten vaikutti se alla ollut PMG (no tottakai myös ne hienosti myllytetyt pohjat, en mä nyt ihan tyhmä ole).
Olisi mielenkiintoista nähdä tilanne hieman paremmassa valossa. Ehkä erot olisivat olleet isompia jos vahat olisi levitetty "puhtaalle" pinnalle, tai sitten eivät... Sellaisen kokeen haluaisin kuitenkin vielä nähdä, ja kunnon valaistuksessa.
Tosin uskon tässä tapauksessa, että eniten vaikutti se alla ollut PMG (no tottakai myös ne hienosti myllytetyt pohjat, en mä nyt ihan tyhmä ole).
Olisi mielenkiintoista nähdä tilanne hieman paremmassa valossa. Ehkä erot olisivat olleet isompia jos vahat olisi levitetty "puhtaalle" pinnalle, tai sitten eivät... Sellaisen kokeen haluaisin kuitenkin vielä nähdä, ja kunnon valaistuksessa.
"Urku auki, pelti kii"
^Varmastikkin. Itseasiassa ite mietin et vois hankkii yhen hyvän vahan, mikä vois olla Vics. Ja sen jälkeen voiskin kerillä/kokeilla eri Glaze/AIO tuotteita 
Ei muutakun laikka laulaa ja testiin puhtaalle pinnalle
Ei muutakun laikka laulaa ja testiin puhtaalle pinnalle
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Tähän mä vähän itsekin olen päätynyt, että kyllä mun on syytä tulla toimeen Sonaxilla. Siitä kun ei oikein ole pahaa sanottavaa. Alkaa tuntua hölmöltä ajatukselta vahojen keräily (vaikka kivaahan se on). Täytynee panostaa rahat myllytysvehkeisiin - on se munkin nyt jo myönnettävä.
"Urku auki, pelti kii"
Sieltä pohjilta ne erot tosiaan tulevat. Tosin olen kyllä sitä mieltä ainakin tummassa autossa, että VIC ihan aavistuksen toi lämpöä pintaan.
Posambique kirjoitti:Tähän mä vähän itsekin olen päätynyt, että kyllä mun on syytä tulla toimeen Sonaxilla. Siitä kun ei oikein ole pahaa sanottavaa. Alkaa tuntua hölmöltä ajatukselta vahojen keräily (vaikka kivaahan se on). Täytynee panostaa rahat myllytysvehkeisiin - on se munkin nyt jo myönnettävä.
Kaikki liha tottelee kuria...
^Mut toisin kun _nixu_ ja sonikk, me ei ajettu kotiin E39 korin baijerilaisilla 
Ite oon pitkään ollu sitä mieltä et LP tekee isomman eron pintaan kun se mikä vaha sen päällä on. Mut viimeeks LP + Sonax testanneena täytyy sanoa että väri oli selkeesti syvempi LP + PHP combolla. Ja vielä samoilla laikoillakin ajoin LP:n (tosin eri koneella).
Ite oon pitkään ollu sitä mieltä et LP tekee isomman eron pintaan kun se mikä vaha sen päällä on. Mut viimeeks LP + Sonax testanneena täytyy sanoa että väri oli selkeesti syvempi LP + PHP combolla. Ja vielä samoilla laikoillakin ajoin LP:n (tosin eri koneella).
Vain YKSI LSP!
Hynde kirjoitti:Posambique kirjoitti:Tähän mä vähän itsekin olen päätynyt, että kyllä mun on syytä tulla toimeen Sonaxilla. Siitä kun ei oikein ole pahaa sanottavaa. Alkaa tuntua hölmöltä ajatukselta vahojen keräily (vaikka kivaahan se on). Täytynee panostaa rahat myllytysvehkeisiin - on se munkin nyt jo myönnettävä.Juuri näin!! Ei muuta kuin pysähtykää kaikki väärä uskoiset pakanat Hynden tallilla, niin käännyttelen teitä uskoon. Sielläkin päässä alkaa tulla selkeästi valaistumisen oireita...
Voin tulla back upiksi, huutelen nurkan takaa sitten..näitä totuuksia
^Älkää nyt poijaat. Vahamyyjiltä menee rahat sivu suun, kun totuus paljastuu 
Huomasin tänään, että victoria concours jättää "hologrammin/buffer trailin" näköistä jälkeä, kun sen levittää vahanlevityssienellä. Joutui pyyhkimään paljon paljon enemmän vahaa pois, jotta jäljet katosi kuin mitä käsin levitettynä joutuisi pyyhkimään. Ilmeisesti vahaa oli liikaa? Levitän jatkossa käsin vaikka se vähän työläämpää on.